VW, Peugeot m.fl. skider på folks sikkerhe~
Fra : Henrik B.

Dato : 20-10-10 22:27

.....i Sydamerika, hvor det endnu ikke er "in" at sætte fokus på bilers
sikkerhed.
Det skal en ny testorganisation lave om på - Latin NCAP - som udfører de
samme crashtests, som EuroNCAP.
De allerede testede biler er fatalt dårlige - selv fra bilproducenter, som
hér i Europa normalt smykker sig med 5 stjerner.
F.eks. sælges Peugeot 207 helt uden airbags i Sydamerika! Resultat? 1 sølle
stjerne. Det samme gælder en VW Gol (samme størrelse som en Golf):
http://www.automotorsport.se/news/21653/latin-ncap-krocktestar-i-sydamerika/

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-10 22:55

"Henrik B." skriver:

> ....i Sydamerika, hvor det endnu ikke er "in" at sætte fokus på bilers
> sikkerhed.

Gad vide om ikke det har noget med prisen at gøre?

> Det samme gælder en VW Gol (samme størrelse som en Golf):

Ret imponerende at en VW Gol, der er bygget på en PQ24 platform (der i
Europa bærer Fox/Polo/Fabia), i sydamerika har størrelse som en VW
Golf.

http://www.youtube.com/watch?v=F9TLqlYRofA&feature=player_embedded

Klaus

Fra : Craner

Dato : 21-10-10 06:54

> [...]
> Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
> Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg har engang kørt i en taxa i sydamerika (godt nok i 60erne) og her var
der intet rat i bilen, men styregrejerne bestod i en fastnøgle, der var
klemt ned over ratstammen, Lige her er det jo ikke nemt at montere airbags.
OK det er nok anderledes idag, men prisen har sikkert også noget med det at
gøre.
Jeg ved ikke om deres færdsels kultur er blevet bedre, men det hører jo nok
sammen.

vh
Poul

Fra : \"@

Dato : 21-10-10 19:52

Den 20-10-2010 23:27, Henrik B. skrev:
> [...]
> F.eks. sælges Peugeot 207 helt uden airbags i Sydamerika! Resultat? 1
> sølle stjerne. Det samme gælder en VW Gol (samme størrelse som en Golf):

Her i landet må de jo også gerne reklamere med den 5 stjerner, selv om
den bil de sælger ikke har samme sikkerhedsudstyr, som den testede bil.

Af uforklarlige årsager, er det ikke en overtrædelse af markedsføringsloven.

Mikael

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-10 12:20

> [...]
> F.eks. sælges Peugeot 207 helt uden airbags i Sydamerika! Resultat? 1
> sølle stjerne. Det samme gælder en VW Gol (samme størrelse som en Golf):

Jeg kan da slet ikke forstå at Saab ikke kan finde et marked her ... eller
de er måske for dyre?

De må hellere skynde sig, før de drejer nøglen helt om...

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 22-10-10 12:36

> "Per Henneberg Kristensen" skrev i meddelelsen
>

> Jeg kan da slet ikke forstå at Saab ikke kan finde et marked her ... eller
> de er måske for dyre?

Der er for nyligt lavet aftaler for Sydamerika. )

> De må hellere skynde sig, før de drejer nøglen helt om...

Er rønnebærerne sure? *LOL*

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-10 14:42

"Henrik B." skriver:

> Der er for nyligt lavet aftaler for Sydamerika.

Så du forventer at de tager pladsen som den mest solgte bil i
Brazillien fra VW Gol?
Den har "kun" holdt pladsen som den bedst sælgende bil siden 1987.....

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 22-10-10 21:10

> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen

> Så du forventer at de tager pladsen som den mest solgte bil i
> Brazillien fra VW Gol?

Øøøøhhh nej, hvor hulan ser du det??

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-10 21:23

"Henrik B." skriver:

> Øøøøhhh nej, hvor hulan ser du det??

Du var bare svært optimistisk.....

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 22-10-10 21:50

> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen

> Du var bare svært optimistisk.....

Dén tror jeg du fejltolker.
Forklarede blot at man havde indgået aftaler i de Sydamerikanske lande..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-10 22:05

"Henrik B." skriver:

> Dén tror jeg du fejltolker.

Nej, jeg "gasser" så det gør noget....

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 22-10-10 22:10

> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen

> Nej, jeg "gasser" så det gør noget....

Du får lige disse
Og så lige et par stykker mere:

Fra : Martin [6000]

Dato : 23-10-10 12:07

Den Fri, 22 Oct 2010 23:10:02 +0200 skrev Henrik B.:

> Du får lige disse
> Og så lige et par stykker mere:

Get a room...

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."