Mondeo 2.0 stigende omdrejninger
Fra : HF

Dato : 20-10-10 20:23

Jeg har en mondeo 2.0 benzin fra 2006, den stiger i omdrejningerne til ca.
2800 omd. inden den falder til ca. 1000
hvis jeg kører med 1500 omd. og kobler ud, så falder omd. ikke, men stiger
til ca. 2000-2500 omd. og så stiger den langsomt til de ca. 2800 hvor efter
den falder til ca. 1000-1200 omd.

Jeg har lige skiftet olie og filter og problemet er kommet der efter.
har 2 dunke med olie stående, 1 med 10/40 olie og 1 med 5/30 og er rimlig
sikker på at jeg har brugt 5/30
Men kan problemet komme hvis jeg har brugt 10/40 ?

--
Hilsen
HF

Fra : Leif

Dato : 20-10-10 21:08

"HF" <hf@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen news:4cbf4183$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> brugt 5/30
> Men kan problemet komme hvis jeg har brugt 10/40 ?

Det har vist ingenting med olie at gøre.

Mit bud er en defekt luftmasse-sensor.
Den sidder et sted i dit indsugningsgummi - nok
lige inden gasspjæld-huset.

Har haft noget lignende på en Primera.
En billig fra en hugger hjalp - nypris 3500kr.

Mvh, Leif

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-10 00:11

> [...]
> hvis jeg kører med 1500 omd. og kobler ud, så falder omd. ikke, men stiger
> til ca. 2000-2500 omd. og så stiger den langsomt til de ca. 2800 hvor

Du er NØD TIL at få udlæst fejlkoderne.
Det er 100% sikkert at der er fejl ved en af sensorene. Mit bud vil være
Lambda sonden, men det kan sagtens også være en anden, så i stedet
for bare at skifte løs, kan man udlæse hvilken sensor det er galt med.

--
Tom

Fra : Kanstrup

Dato : 21-10-10 00:03

> [...]
> Lambda sonden, men det kan sagtens også være en anden, så i stedet
> for bare at skifte løs, kan man udlæse hvilken sensor det er galt med..

Hmmm...hvis OP siger det er kommet efter olieskift - kunne det så være
fordi der er blevet overfyldt, som så efterfølgende har tilkokset/
tilklistret lambdasonden?

- Kanstrup

Fra : HF

Dato : 23-10-10 05:11

"Kanstrup" <kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Hmmm...hvis OP siger det er kommet efter olieskift - kunne det så være
fordi der er blevet overfyldt, som så efterfølgende har tilkokset/

Tak til jer alle, jeg vil tro at det er lambdasonden der er problemet.
Jeg har tjekket oliestanden og den er lige over max (Øv)
Har tappet lidt olie af og håber at problemet løser sig, ellers må jeg have
udlæst den.

tak for hjælpen

--
Hilsen
HF

Fra : Armand

Dato : 23-10-10 12:38

Den 23-10-2010 06:10, HF skrev:

> [...]
> Jeg har tjekket oliestanden og den er lige over max (Øv)
> Har tappet lidt olie af og håber at problemet løser sig, ellers må jeg

Prøv først lige at kontrollér for falsk luft (á en løs/knækket/afrevet
vacuum-slange et sted?!
Hvis du ikke umiddelbart kan se nogen skade/mangel, så prøv at
små-sprøjte startspray omkring 'klumpen' og se om den sniffer noget af
dét i sig og derfor stiger i omdrejninger!

--
Armand.