Må man det??? TX til SX?
Fra : Jabu

Dato : 07-08-01 22:25

Hej Ng..

Som nogle nok har læst, har min Yamaha TX brækket sig (krumtappen knækket).
Sådan en bandit er umådeligt svær at få stumper til, så istedet har jeg
monteret 1 stk Yamaha SX 650 motor.. Jeg har virkelig været grundig (min
kammerat hjalp mig), så alt er stabilt og holdbart. Det skulle bestemt ikke
være muligt at se at det ikke er den originale motor, med mindre at man lige
frem er kender (TX'eren er heldigvis et sjældent syn .

Men så det store til 100 pebbernødder: Må man det?? Går det til syn??

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig...

MCH Jeppe TXXS 650

Fra : Armand

Dato : 08-08-01 01:23

Jabu <g-mc@mail.wanadoo.dk> skrev i en news:9kplu6$ens$1@sunsite.dk...

> [...]
> grundig (min kammerat hjalp mig), så alt er stabilt og holdbart.
> Men så det store til 100 pebbernødder: Må man det?? Går det til

Forudsat at der ikke er modificeret på stellet (incl. stel-fastsvejste
beslag); men kun igennem solide nytilpassede "adapter-beslag", er det
OK!

--
Armand.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 08-08-01 22:21

"Jabu" <g-mc@mail.wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men så det store til 100 pebbernødder: Må man det?? Går det til syn??
>
> Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig...

Det må man vist godt hvis man ikke svejser på stellet, men det er da list
synd, når man har sådan en sjælden cykel. Mere sjælden (og endnu sværere at
få stumper til) en min XS 500, der i US solgtes i et noget andet design,
men med samme motor, som TX 500...

Asger
ZX-10
XS 500 (uden plade)

Fra : JR

Dato : 09-08-01 13:24

> [...]
>
> Men så det store til 100 pebbernødder: Må man det?? Går det til syn??
>
> Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig...

Jeg tror at de er fuldstændig ligeglade sålænge du ikke har svejst på stellet, har sat motoren godt nok fast og ikke har
fået mere end 20% ekstra effekt (DET er i hvert fald sandt!).

God idé iøvrigt, XS er en god, solid og SMUK motor med en vidunderlig lyd !

Jim Radmer
SR500

Fra : Harald Blaatand

Dato : 09-08-01 19:07

> [...]
>
>Jim Radmer
>SR500
>
>Jeg var til syn en gang og der kom en ud med en Englænder,"Synsmanden"
sagde at den var jo fin og godkendt,han skulle til at gå,da han fik øje på
motoren,Triumph,i et B.S.A stel! Han mente nu at B.S.A Fabrikken bare skulle
give en godkendelse til at montere en Triumph motor,så var den i orden,ikke
før! Den stakkels mand prøvede at forklare at den fabrik havde lissom været
lukket "en del tid",men det var jo ikke hans problem mente "Synsmanden"!

Så bare find en der ikke har taget førerhunden med på arbejdet,så går det
sgu nok

Mvh HB