Saab nedjusterer forventningerne og har sa~
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-10-10 17:04

news:4c8acc2b$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Endnu en gang er der høvl til alle tvivlerne. Ordretilgangen
> hos Saab er så massive

Henrik B er nok ikke meget for det, men sådan er det nu engang.
Det går rigtig rigtig dårlig hos Saab Automobile !!
F.eks. solgte man kun 59 biler (!) i Tyskland i sidste måned.
Så salgsdirektøren er smidt ud:

http://di.se/Artiklar/2010/10/20/217718/Darfor-lamnade-toppchefen-Saab/?sr=6&tr=279463&rlt=0
Initialt var den totala målvolymen 55.000 bilar, vid halvåret nedskruvad
till 45.000 bilar.

Så sent som i juni "väntades" 16.000 bilar säljas på den viktiga
USA-marknaden. Den prognosen justerade nyligen vd Jan Åke Jonsson till
"under 10.000" bilar. Men på nio månader har Saab bara sålt 3.233 bilar.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-10 18:37

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det går rigtig rigtig dårlig hos Saab Automobile !!
> F.eks. solgte man kun 59 biler (!) i Tyskland i sidste måned.

sikkert kun et led i SAABs langsigtede strategi på at blive
den bedste overskudsforretning i bilindustrien :D

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 20-10-10 21:40

> [...]
> Initialt var den totala målvolymen 55.000 bilar, vid halvåret nedskruvad

Og endnu engang lytter du til svensk "Se og Hør". Forstå det nu - de er
useriøse!

Der er IKKE skruet ned til de 45.000 biler i år. Det er stadig de 48.000
stk. som gælder. Der er ikke ændret på Saabs udsagn som er ca. én måned
gammel.
Og m.h.t. at de angiveligt skulle have solgt lige godt 3.200 biler på ni
måneder, viser blot hvor useriøse DI er...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-10-10 21:49

> Og endnu engang lytter du til svensk "Se og Hør". Forstå det nu - de er
> useriøse!

Jeg hørte det i radioen uden, at DI.SE blev nævnt - altså ikke noget, man
har hentet dér.

> [...]
> Og m.h.t. at de angiveligt skulle have solgt lige godt 3.200 biler på ni
> måneder, viser blot hvor useriøse DI er...

Hva med alle nyansættelserne og ekstra skiftehold, du talte om?
Dine tidligere "stensikre" salgsmæssige udsagn har du måske hentet fra
salgsdirektøren
Henrik for fan det er fint nok, at du er entusiastisk vedr. Saab.mærket, men
behold realismen og drop luftkastellerne...

Fra : Henrik B.

Dato : 20-10-10 21:57

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
>
> Jeg hørte det i radioen uden, at DI.SE blev nævnt - altså ikke noget, man
> har hentet dér.

Og du tror ikke at andre svenske medier også benytter DI som kilde?
Problemet for DI er, at Saab har cuttet al kommunikation med DI. D.v.s. at
de kun kan få andenhåndsviden/spekulation...

> Hva med alle nyansættelserne og ekstra skiftehold, du talte om?

Ja hvad med dem? Der er intet ændret i dén henseende...

Di har kun ét formål - at få Saab lukket. Jeg forstår ikke baggrunden, om
det er for at de kan sige: "Se hvad vi sagde!". Men det er sat'me en samling
useriøse båthovedet. Det vil du også kunne finde masser af udsagn omkring, i
det svenske.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-10-10 22:02

> Og du tror ikke at andre svenske medier også benytter DI som kilde?

Man nævner altid kilden, som ikke var DI...

> Ja hvad med dem? Der er intet ændret i dén henseende...

Det er jo ikke realiseret, fordi afsætningen ikke er der...

LOL

Fra : Henrik B.

Dato : 20-10-10 22:04

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
>
> Det er jo ikke realiseret, fordi afsætningen ikke er der...

Følger du overhovedet med i, hvad der skrives?
Intet sted har det været nævnt, at det skulle være sat i værk! Det er
derimod nævnt at man endnu ikke har besluttet om det skal startes op sidst
på året i år, eller lige kort efter Nytår...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-10-10 05:15

> Følger du overhovedet med i, hvad der skrives?

Jeg noterer mig bare, at du tidligere har malet op på væggen, hvor godt det
går hos Saab og hvor mange nye folk samt flerholdsskift, der skulle
etableres snart. Imidlertid er virkeligheden med nedjustering af
forventninger til resultatet en anden, og nu tror een af lederne åbenbart
heller ikke på det, siden han finder sig et nyt job. Som der står i een af
udlægningerne, som er kommet frem, så er det hverken godt for firmaet eller
medarbejderen at skifte så hurtigt, Henrik

Fra : Henrik B.

Dato : 20-10-10 22:16

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen

Sjovt som udlægningen er helt anderledes hér:
http://www.automotorsport.se/news/21652/adrian-hallmark-slutar-på-saab/

Bemærk bl.a. dette: "...några detaljer om avhoppet har dock inte
framkommit."

Man kan så undre sig over, hvor DI får deres informationer fra, for de ved
åbenbart mere end alle andre...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-10-10 05:05

> Sjovt som udlægningen er helt anderledes hér:
> http://www.automotorsport.se/news/21652/adrian-hallmark-slutar-på-saab/
> Bemærk bl.a. dette: "...några detaljer om avhoppet har dock inte
> framkommit."

Så den ene historie kan være lige så god som den anden

Fra : Henrik B.

Dato : 20-10-10 22:21

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> http://di.se/Artiklar/2010/10/20/217718/Darfor-lamnade-toppchefen-Saab/?sr=6&tr=279463&rlt=0

Og igen en helt anden udlægning:
http://www.gp.se/ekonomi/1.471674-chefsavhopp-hos-saab

Aner man et mønster hér?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-10-10 05:07

> Aner man et mønster hér?

Ja -> udlægninger qua "Det ska inte ligga någon schism bakom, skriver
Göteborgs-Posten"

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-10 00:11

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> Så salgsdirektøren er smidt ud:
>
> http://di.se/Artiklar/2010/10/20/217718/Darfor-lamnade-toppchefen-Saab/?sr=6&tr=279463&rlt=0

Og endnu engang viser det sig, at DI skriver lo**:

Fra Trollhättans Tidning, som rent faktisk har talt med Adrian Hallmark:

"– Jag fick ett erbjudande jag inte kunde säga nej till, säger han när TTELA
når honom mitt i ett möte och tillägger att han inte kan kommentera vad den
nya tjänsten innebär ännu.

Saab informationsdirektör Eric Geers beskriver bakgrunden till att han
slutar så här:

– Det var ett drömjobb för honom. Han sa till ledningen igår att han skulle
ha tagit jobbet på Jaguar oavsett vilken post han hade. Han är bosatt med
familjen i Genève och det nya jobbet innebär att sönerna också kan gå i
skola hemma i England."

Hva'e Mogens, hvornår begynder du at forholde dig kritisk til de ting DI
skriver?

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-10 00:23

> [...]
> kan gå i skola hemma i England."
>
> Hva'e Mogens, hvornår begynder du at forholde dig kritisk til de ting DI

hmmm chefer i sådanne stillinger får man aldrig den virkelige grund til
jobskiftet
at vide om. Hverken ham selv eller SAAB vil næppe gå i offentligheden og
sige
"jeg er blevet fyret pga. dårligt resultater"....."Vi har taget fejl og har
fyret vores
salgsdirektør"

Hvad der ligger bag skal jeg ikke klog på, men hverken journalister eller
menig
mand får det at vide.
Det er kun hvis de tager fra kassen at vi måske får det at vide.

Hans egne udtalelser viker meget rosenrøde

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-10 00:36

> [...]
> og har fyret vores salgsdirektør"
>
> Hvad der ligger bag skal jeg ikke klog på, men hverken journalister eller

SÃ¥ meget desto mere viser det jo blot, at DI digter historier...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-10-10 05:09

> SÃ¥ meget desto mere viser det jo blot, at DI digter historier...

Nej men de forskellige udlægninger viser blot, at sagen er uklar.
DI understøtter dog deres udlægning med tal, og det var den svigtende
omsætning vi kom fra Henrik B

Fra : KASO

Dato : 21-10-10 06:01

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i meddelelsen
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Nej men de forskellige udlægninger viser blot, at sagen er uklar.

Jeg kan nu godt forstå, at ethvert job kan være et "drømmejob", der kan få
én til at skifte, hvis det ikke er fremtid i det nuværende job....

> DI understøtter dog deres udlægning med tal, og det var den svigtende
> omsætning vi kom fra Henrik B
Shhh - nu troede Henrik, at vi helt havde glemt den manglende omsætning

Indtil videre venter jeg stadig på at se Saab levere andet end
luftkasteller.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-10 09:02

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> DI understøtter dog deres udlægning med tal, og det var den svigtende
> omsætning vi kom fra Henrik B

Tal som de ikke har adgang til, sååee...?
Det tal DI nævner er rent gætværk, så der er ikke noget at forholde sig til.
DI aner ikke hvad de taler om..

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-10-10 16:13

> Tal som de ikke har adgang til, sååee...?

De har ligeså meget adgang til tal, som du har.
59 stk i Tyskland på en måned - men det er måske også forkert

> Det tal DI nævner er rent gætværk, så der er ikke noget at forholde sig
> til. DI aner ikke hvad de taler om..

De ville klæde dig gevaldigt, hvis du kunne være lidt mindre partisk i dine
vurderinger og gå i en lidt mere objektiv mode

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-10 09:27

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> DI understøtter dog deres udlægning med tal, og det var den svigtende
> omsætning vi kom fra Henrik B

Bil Sweden, som fører statistik over ny-registringer fortæller at Saab i år
har 5.538 stk. i år - alene i Sverige!
Kan du stadig ikke se, at DI har en skjult dagsorden? De fusker i dén grad
med virkeligheden, men du hopper lige i, med begge ben.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-10-10 16:17

>Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Kan du stadig ikke se, at DI har en skjult dagsorden? De fusker i dén grad
> med virkeligheden, men du hopper lige i, med begge ben.

Jeg prøver at provokerer dig lidt med nogle tal, og på vanlig vis hopper du
i med begge benog farer du frem som trold af en æske. Det er lige før, man
ligefrem kunne ønske, at Saab skulle gå konkurs blot for at glæde sig til at
høre alle dine vanvittige undskyldinger og forklaringer desangående
herinde - ROFL

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-10 16:40

> [...]
> til at høre alle dine vanvittige undskyldinger og forklaringer desangående

Og du forholder dig ikke til DI's tal på 3.200 solgte, kontra salgstallet
alene for hjemlandet...

Fra : alexbo

Dato : 21-10-10 11:21

"Henrik B." skrev

> [...]
>också kan gå i skola hemma i England."
> Hva'e Mogens, hvornår begynder du at forholde dig kritisk til de ting DI

MÃ¥ske skulle du forholde dig en smule kritisk til hvad du selv skriver.

Hvad er forskellen på et job for Saab og Jaguar når manden bor i Geneve
eller,
hvad forhindrede ham i at bo i England og passe sit job i Saab derfra, når
han åbenbart kunne det fra Geneve.

Hvis han gerne ville hjem til England fra Sverige ville der være en smule
mening i tingene, men nu er det bare en tåbelig undskyldning som alle kan
gennemskue lige undtaget dig.
Han forlader den synkende skude og det er forståeligt, han skulle sælge
Saab-biler det kunne han ikke, 27 stk Danmark i september.
3 stk pr. forhandler ikke engang en om ugen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-10 11:50

> [...]
> mening i tingene, men nu er det bare en tåbelig undskyldning som alle kan

*Stående bifald*
Det er godt at du er så alvidende...

> Han forlader den synkende skude og det er forståeligt, han skulle sælge
> Saab-biler det kunne han ikke, 27 stk Danmark i september.
> 3 stk pr. forhandler ikke engang en om ugen.

28 stk.
Bortset fra det, så har Saab Center Søborg alene forhåndsordre på mere end
50 af den nye Saab 9-5. Der er fortsat leveringstid fra fabrikken. Desudne
kan du ikke bruge salgstallene i lille lorte-Danmark til en skid. Det er så
lille et tal, at det ikke har nogen praktisk betydning i det samlede salg
(<1%).

Fra : KASO

Dato : 22-10-10 17:54

> *Stående bifald*
> Det er godt at du er så alvidende...

> 28 stk.
Hvilket faktisk er det dobbelt af månedsgennemsnittet for ÅTD, hvor Saab har
solgt 14-15 biler om måneden i gennemsnit - en brøkdel af, hvad de nærmeste
konkurrenter sælger.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-10-10 21:12

> "KASO" skrev i meddelelsen

> Hvilket faktisk er det dobbelt af månedsgennemsnittet for ÅTD, hvor Saab
> har solgt 14-15 biler om måneden i gennemsnit -

Hvilket igen understreger at salgstallene går én vej. )

> en brøkdel af, hvad de nærmeste konkurrenter sælger.

Og? Konkurrenterne har også ligget underdrejet - dog ikke så slemt. Det
interessante er forholdstal (stigning i %), sammenlignet med
konkurrenterne...

Fra : KASO

Dato : 23-10-10 07:50

> Hvilket igen understreger at salgstallene går én vej. )

Eller tilfældige udsving. Når tallene er så små, er den statistiske
usikkerhed stor.

> Og? Konkurrenterne har også ligget underdrejet - dog ikke så slemt. Det
> interessante er forholdstal (stigning i %), sammenlignet med
> konkurrenterne...

Underdrejet??? Ã…TD er flg.
BMW: 1801
Audi: 3252
Alfa: 475
MB: 1576 (Kun personbiler - Viano)
Volvo: 214
Saab: 132

Så når Saab sælger 1 bil, sælger Audi 25.....

Man kan ikke leve af forholdstal - man kan kun leve af solgte eksemplarer,
og her halter det ganske gevaldigt for Saab.

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-10 21:17

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Eller tilfældige udsving. Når tallene er så små, er den statistiske
> [...]

Du glemte VW.
Jeg læste at de har et OVERSKUD på 32 millarder kr år til dato, så lidt må
de da også sælge

--
Tom

Fra : KASO

Dato : 24-10-10 09:44

> Du glemte VW.
> Jeg læste at de har et OVERSKUD på 32 millarder kr år til dato, så lidt må
> [...]

Jo - VW sælger også et par stykker - men de er ikke i den klasse, som
Saab gerne vil være i (premiumcars) - her er de repræsenteret af Audi (med
samme indmad). Ellers bør vi vel retfærdigvis også have Opel, Toyota m.fl.
med - og de sælger da også "en smule"

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-10 20:12

> "KASO" skrev i meddelelsen
>
> Så når Saab sælger 1 bil, sælger Audi 25.....

Igen - og? Hvir mange forskellige modeller har Audi? Har Audi haft en fabrik
der stod stille de første 6 måneder af 2010? Nej vel?

> Man kan ikke leve af forholdstal - man kan kun leve af solgte eksemplarer,
> og her halter det ganske gevaldigt for Saab.

Selvfølgelig kan du bruge forholdstal til noget, nemlig at sammeligne
salgsstigninger indenfor de enkelte mærker. Det interesaante er ikke, hvor
mange biler konkurrenterne har solgt i forhold til Saab, hven derimod hvad
deres stigning er, sammenlignet med sidste års tal...

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-10 11:51

> "alexbo" skrev i meddelelsen
>
> MÃ¥ske skulle du forholde dig en smule kritisk til hvad du selv skriver.

Det ændrer jo intet på at DI kører heksejagt på Saab - sågar med misvisende
information...'

Fra : KASO

Dato : 22-10-10 17:56

> Det ændrer jo intet på at DI kører heksejagt på Saab - sågar med
> misvisende information...'

Tjah - det er jo op til den enkelte at vurdere, hvis information, der er
mest misvisende. Endnu er der intet, der bekræfter dine citater fra Saabs
marketingsafdeling og fanklub....

Derudover har Mogens jo allerede forklaret, at DI ikke er kilden her -
såehh.....

Fra : Henrik B.

Dato : 22-10-10 21:16

> [...]
> mest misvisende. Endnu er der intet, der bekræfter dine citater fra Saabs

Følg nu med KASO, du snork bobler! DI siger: "3.200" solgte Saab'er i år.
Bil Sweden (svensk brancheorganisation) siger 5.000+ solgt alene i Sverige i
Ã¥r.
Og for du ikke skal til at anstrenge dig: http://www.bilsweden.se/
Så hvor er det at mit citat ikke er bekræft? Kom ind i kampen!

> Derudover har Mogens jo allerede forklaret, at DI ikke er kilden her -
> såehh.....

Jo de er, for de kom med den oprindelige artikel, hvor de 3.200 stk. er
nævnt - Mogens' kilde har blot refereret DI.se
Kom ind i kampen!

Fra : KASO

Dato : 23-10-10 07:55

> Følg nu med KASO, du snork bobler! DI siger: "3.200" solgte Saab'er i år.
> Bil Sweden (svensk brancheorganisation) siger 5.000+ solgt alene i Sverige
> i år.

Jeg taler generelt om dine udtalelser vs. div. andre oplysninger, der
fremkommer rundt om i pressen. Den store fremgang, som krævede
masseansættelser, er blot 1 eksempel.

> Og for du ikke skal til at anstrenge dig: http://www.bilsweden.se/
> Så hvor er det at mit citat ikke er bekræft? Kom ind i kampen!

Det gælder ikke dette ene tal - men om hele "sagen". En salgdirektør
forlader den synkende skude - og straks vælter det frem med
bortforklaringer, beskyldninger om utroværdige kilder etc.

> Jo de er, for de kom med den oprindelige artikel, hvor de 3.200 stk. er
> nævnt - Mogens' kilde har blot refereret DI.se
> Kom ind i kampen!

Det er så DIN påstand. Det kan lige så vel være DI, der har samme kilde. Det
er påstand mod påstand.
Danske salgstal imponerer ikke (mildest talt) - så der kan sagtens være hold
i de forsvindende små salgstal generelt - selv om du ikke vil tro det.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-10 20:16

> [...]
> forlader den synkende skude - og straks vælter det frem med
> bortforklaringer, beskyldninger om utroværdige kilder etc.

Så hele den svenske presse, pånær DI, er fulde af bortforklaringer?

> Det er så DIN påstand. Det kan lige så vel være DI, der har samme kilde.
> Det er påstand mod påstand.

Nu er Mogens' kilde, og DI så de to svenske medier, som har grebet tallene,
sååeee...

> Danske salgstal imponerer ikke (mildest talt) - så der kan sagtens være
> hold i de forsvindende små salgstal generelt - selv om du ikke vil tro
> det.

Nu er det første måned Saab har fået leveret biler igen, fra Sverige, så
hvad havde du regnet med...