Den 20-10-2010 22:04, tom larsen skrev:
>>
>> Istedet for blot en A7-motor, burde din makker importere sig en hel
>> A7'er og opdatere 86'erens aldrende fælg-dimensionering (á 16" forhjul
>> der efterhånden ikke er et ærligt dæk-udvalg til) !
>
> perfekt. tak for svaret.
> lyder som det helt rigitge at finde en hel maskine.
>
Der er også andre (á 2-stemplede 'tandem'-calibre) og flydende bremser
på A7'eren og selvom der ikke var noget galt med de oprindelige bremser
(touring-søsteren GTR1000 var datidens bedst bremsende og GPz1000RX
3.bedst) er en fornyelse vel ikke af vejen på den aldrende superbike.
> hvordan ændre det køreegenskaberne med 120/80-17 foran og 150/80-18
> bag ?
>
Dimensioneringen er et mellemtrin mod de 120/70-17 hhv. 160/60-17, som
har været nærmest standard for 100hk's maskiner i 20 års tid, så mon :-/
16" forhjul har til forskel for 17" lidt problemer ved brug af bremsen
under nedlægning, og 17" er ikke væsentligt sløvere styrende!
> cyklen blev iflg wikipedia produceret helt frem til 2003 hvilket jeg
> ikke var klar over. "
http://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_GPZ900R"
>
Jup!
Den har præsteret at overleve alle sine efterfølgere (jeg husker at den
opretholdt salgstal på 50% af såvel 1000RX's og ZX10's i Tyskland) og
nåede at opnå kult-status på hjemmemarkedet uden at have været taget ud
af programmet
Serien afsluttedes med en 'A16 - final edition' der fik de oprindelige
farver og blev opgraderet med 6-stemplede bremse-calibre, samt et
nummereret serie-skilt på for-broen.
Historisk set er det vel kun Triumph Tiger-100 der har præsteret at være
produceret relativt uforandret over en længere periode det er dog
primært det japanske hjemmemarked der har holdt liv i modellen de sidste
10 års tid!
--
Armand.