/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
EU-nummerplader
Fra : Ivar


Dato : 19-10-10 22:10

Nu er det ét år siden EU-pladerne kom.

Hvordan er den procentvise fordeling mellem EU-plader og den gamle
type nu?

Før de blev indført, diskuterede vi her i gruppen, om hvorledes
vi mente fordelingen ville være. Vi blev enige om at bringe emnet
op igen efter et år, for at se hvordan det blev. Det må være
tiden nu.


Ivar Magnusson



 
 
Henning (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 20-10-10 08:08

On Tue, 19 Oct 2010 23:09:51 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Nu er det ét år siden EU-pladerne kom.
>
>Hvordan er den procentvise fordeling mellem EU-plader og den gamle
>type nu?

Ifølge FDM's blad for nogle måneder siden er det 90/10 i EUs favør.

Leo Jensen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 20-10-10 03:43

On Oct 20, 9:08 am, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
> On Tue, 19 Oct 2010 23:09:51 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
> wrote:
>
> >Nu er det ét år siden EU-pladerne kom.
>
> >Hvordan er den procentvise fordeling mellem EU-plader og den gamle
> >type nu?
>
> Ifølge FDM's blad for nogle måneder siden er det 90/10 i EUs favør.

Ja, der er ikke mange af ikke-EU-modellen. Jeg synes personligt at det
er en latterlig ting, at man skal tvinges til at vise politisk
standpunkt ved valg af nummerplade. EU-mærket skulle bare have været
indført uden diskussion, men det er sq typisk dansk at lave den
slags...

Leo

Ukendt (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-10 13:03



"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:0aa06bfc-440a-478a-ba71-5238c04206e2@v20g2000yqb.googlegroups.com...
> On Oct 20, 9:08 am, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
>> On Tue, 19 Oct 2010 23:09:51 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
>> wrote:
>>
>> >Nu er det ét år siden EU-pladerne kom.
>>
>> >Hvordan er den procentvise fordeling mellem EU-plader og den gamle
>> >type nu?
>>
>> Ifølge FDM's blad for nogle måneder siden er det 90/10 i EUs favør.
>
> Ja, der er ikke mange af ikke-EU-modellen. Jeg synes personligt at det
> er en latterlig ting, at man skal tvinges til at vise politisk
> standpunkt ved valg af nummerplade. EU-mærket skulle bare have været
> indført uden diskussion, men det er sq typisk dansk at lave den
> slags...

hehe, den kan man vist takke DF for.

--
Tom



Fly Christensen (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 24-10-10 13:49

On Wed, 20 Oct 2010 14:03:22 +0200, "Tom" <nospam> wrote:

>
>
>"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:0aa06bfc-440a-478a-ba71-5238c04206e2@v20g2000yqb.googlegroups.com...
>> On Oct 20, 9:08 am, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:

>> Ja, der er ikke mange af ikke-EU-modellen. Jeg synes personligt at det
>> er en latterlig ting, at man skal tvinges til at vise politisk
>> standpunkt ved valg af nummerplade. EU-mærket skulle bare have været
>> indført uden diskussion, men det er sq typisk dansk at lave den
>> slags...
>
>hehe, den kan man vist takke DF for.

Nej. Hernede kan man også fravælge EU-symbolet.

Fly

Armand (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-10-10 15:09

Den 20-10-2010 11:42, Leo Jensen skrev:
> On Oct 20, 9:08 am, Henning<no.m...@all.invalid> wrote:
>> On Tue, 19 Oct 2010 23:09:51 +0200, Ivar<dild@[nozpam]webspeed.dk>
>> wrote:
>>
>>> Nu er det ét år siden EU-pladerne kom.
>>
>>> Hvordan er den procentvise fordeling mellem EU-plader og den gamle
>>> type nu?
>>
>> Ifølge FDM's blad for nogle måneder siden er det 90/10 i EUs favør.
>
> Ja, der er ikke mange af ikke-EU-modellen. Jeg synes personligt at det
> er en latterlig ting, at man skal tvinges til at vise politisk
> standpunkt ved valg af nummerplade. EU-mærket skulle bare have været
> indført uden diskussion,...
>
Når nu der ligger en politisk problematik i forholdet, skulle der da
netop ikke have været lanceret nogen ny EU-plade :-|

--
Armand.

Klaus D. Mikkelsen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-10-10 16:04

Leo Jensen skriver:
>
> Ja, der er ikke mange af ikke-EU-modellen. Jeg synes personligt at det
> er en latterlig ting, at man skal tvinges til at vise politisk
> standpunkt ved valg af nummerplade.

For mit vedkommende har det intet med politisk standpunkt at gøre
overhovedet. JEg syntes at en "ren" nummerplade er langt pænere, så
det har jeg.


> EU-mærket skulle bare have været
> indført uden diskussion, men det er sq typisk dansk at lave den
> slags...

Og jeg er glad for at det er sådan, så jeg er fri for den der grimme
blå plet på min nummerplade.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Ole Helms (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Ole Helms


Dato : 24-10-10 12:53

On Wed, 20 Oct 2010 17:03:32 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>For mit vedkommende har det intet med politisk standpunkt at gøre
>overhovedet. JEg syntes at en "ren" nummerplade er langt pænere, så
>det har jeg.

Jeg foretrækker også en ren plade.
Hvis http://www.bibel-skolen.com/aaa-studier/dyr-mark/eu-de12.html har
hold i virkeligheden, har jeg heller ikke den store lyst til at køre
rundt med katolske symboler.

--
Venligst
Ole

--
Venligst
Ole Helms

Kent Friis (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 24-10-10 13:11

Den Sun, 24 Oct 2010 13:52:58 +0200 skrev Ole Helms:
> On Wed, 20 Oct 2010 17:03:32 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>
>>For mit vedkommende har det intet med politisk standpunkt at gøre
>>overhovedet. JEg syntes at en "ren" nummerplade er langt pænere, så
>>det har jeg.
>
> Jeg foretrækker også en ren plade.
> Hvis http://www.bibel-skolen.com/aaa-studier/dyr-mark/eu-de12.html har
> hold i virkeligheden, har jeg heller ikke den store lyst til at køre
> rundt med katolske symboler.

Interessant... Google images fandt denne til sammenligning:

http://i255.photobucket.com/albums/hh123/quintessenz/europ-fatimamary.jpg

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Søren (24-10-2010)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 24-10-10 13:42



"Ole Helms" skrev i meddelelsen
news:l778c6tsmekhl1mvbevjdntrucfhjti9tb@4ax.com...

On Wed, 20 Oct 2010 17:03:32 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>For mit vedkommende har det intet med politisk standpunkt at gøre
>overhovedet. JEg syntes at en "ren" nummerplade er langt pænere, så
>det har jeg.

Jeg foretrækker også en ren plade.
Hvis http://www.bibel-skolen.com/aaa-studier/dyr-mark/eu-de12.html har
hold i virkeligheden, har jeg heller ikke den store lyst til at køre
rundt med katolske symboler.

--
Venligst
Ole

Der er nok også microchips i den, sat i af EU så de bedre kan overvåge os,
lige som de microchips vi har vores tandfyldninger.


Finn Guldmann (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 20-10-10 16:21

Den 20-10-2010 11:42, Leo Jensen skrev:
> Ja, der er ikke mange af ikke-EU-modellen. Jeg synes personligt at det
> er en latterlig ting, at man skal tvinges til at vise politisk
> standpunkt ved valg af nummerplade. EU-mærket skulle bare have været
> indført uden diskussion, men det er sq typisk dansk at lave den
> slags...
>
Og når så flertallet svinger til modstand, skulle det sk*de mærke så af
igen?

Og hvor tit skulle flertallet bestemmes? At bruge afstemningerne dur
ikke, for vi får ikke jo lov at stemme om noget med EU før regeringen er
(tojota-)sikker på at have flertallet i befolkningen med sig.

Men når vi nu ikke kan få lov at blive helt fri skal vi nok holde os til
den nødløsning der bruges nu.

Blot med den modifikation at motorkontorerne pålægges ALTID at have
nummerplader af begge slags på lager.

Det ser ud til at den ene slags ofte er i restordre hvorfor folk, efter
at havde brugt en halv dagsrejse på at komme til nærmeste motorkontor,
vælger det de kan få i stedet for det de gerne vil have. (Også en måde
at sørge for at der hurtig bliver flest af den ene slags.)

Jean (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 20-10-10 19:24

Leo Jensen skrev:
Ja, der er ikke mange af ikke-EU-modellen. Jeg synes personligt at det
er en latterlig ting, at man skal tvinges til at vise politisk
standpunkt ved valg af nummerplade. EU-mærket skulle bare have været
indført uden diskussion, men det er sq typisk dansk at lave den
slags...


--------------

Sådan ser jeg det slet ikke. Jeg er for EU på langt de fleste fronter, men
vil til enhver tid vælge EU-pladen fra.

Den er simpelthen grim og usymetrisk så det batter! Den lille blå plet
ville gøre min bil grimmere... og det er jeg ikke interesseret i... :)

Så derfor har min 1 måned gamle bil "den gamle plade"...

Mvh Jean.


Fly Christensen (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 26-10-10 11:53

On Wed, 20 Oct 2010 20:23:39 +0200, "Jean"
<jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk> wrote:


>Sådan ser jeg det slet ikke. Jeg er for EU på langt de fleste fronter, men
>vil til enhver tid vælge EU-pladen fra.
>
>Den er simpelthen grim og usymetrisk så det batter! Den lille blå plet
>ville gøre min bil grimmere... og det er jeg ikke interesseret i... :)

Hvad er problemet, når bilen er grim i forvejen?

Fly

Jensen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 20-10-10 04:55

On 20 Okt., 11:42, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
> On Oct 20, 9:08 am, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
>
> > On Tue, 19 Oct 2010 23:09:51 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
> > wrote:
>
> > >Nu er det ét år siden EU-pladerne kom.
>
> > >Hvordan er den procentvise fordeling mellem EU-plader og den gamle
> > >type nu?
>
> > Ifølge FDM's blad for nogle måneder siden er det 90/10 i EUs favør.
>
> Ja, der er ikke mange af ikke-EU-modellen. Jeg synes personligt at det
> er en latterlig ting, at man skal tvinges til at vise politisk
> standpunkt ved valg af nummerplade. EU-mærket skulle bare have været
> indført uden diskussion, men det er sq typisk dansk at lave den
> slags...
>
> Leo

Og hvorfor Fa'n skulle jeg, der er imod EU (men for EF), køre rundt og
reklamere for Fællesmarkedets politiske overbygning?

Bjørn J. (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 20-10-10 11:58


"Jensen" <nondesperado@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:c5275965-3c1b-41de-9285-d80d4987f32a@k22g2000yqh.googlegroups.com...

KLIP

>Og hvorfor Fa'n skulle jeg, der er imod EU (men for EF), køre rundt og
>reklamere for Fællesmarkedets politiske overbygning?

Nej vel !

Det er i de små detaljer, livet virkelig leves og giver den store mening.

--
Mvh/Bjørn J. - Med EU papegøjeplade.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Kanstrup (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Kanstrup


Dato : 20-10-10 06:40


>
> Nej vel !
>
> Det er i de små detaljer, livet virkelig leves og giver den store mening.
>

Tja nu ved vi jo efterhånden godt hvordan BMW-ejere er, men jeg
fravalgte EU-pladen (til trods for at at jeg er for) fordi jeg ikke
vil have et lille blåt symbol på min bil - det ser åndssvagt ud - og
så er EU-nummerpladen ovenikøbet assymmetrisk så det ville ødelægge
bilens visuelle udtryk fuldstændigt.

Der er slemt nok at den plade jeg så har ikke er et ægte palindrom -
men det kan selvfølgelig kun løses med en ønskenummerplade...og det
har jeg sgu ikke råd til - vi ved jo alle at BMWer er hundedyre!

;op

- Kanstrup

Leo Jensen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 20-10-10 06:50

On Oct 20, 12:54 pm, Jensen <nondesper...@mail.dk> wrote:
> On 20 Okt., 11:42, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > On Oct 20, 9:08 am, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
>
> > > On Tue, 19 Oct 2010 23:09:51 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
> > > wrote:
>
> > > >Nu er det ét år siden EU-pladerne kom.
>
> > > >Hvordan er den procentvise fordeling mellem EU-plader og den gamle
> > > >type nu?
>
> > > Ifølge FDM's blad for nogle måneder siden er det 90/10 i EUs favør.
>
> > Ja, der er ikke mange af ikke-EU-modellen. Jeg synes personligt at det
> > er en latterlig ting, at man skal tvinges til at vise politisk
> > standpunkt ved valg af nummerplade. EU-mærket skulle bare have været
> > indført uden diskussion, men det er sq typisk dansk at lave den
> > slags...
>
> > Leo
>
> Og hvorfor Fa'n skulle jeg, der er imod EU (men for EF), køre rundt og
> reklamere for Fællesmarkedets politiske overbygning?

Måske fordi du bor i et demokrati, som er medlem af EU ??

Nummerpladerne er med garanti dyrere, fordi der skal fremstilles og
administreres 2 typer. Er det så kun EU-modstandere, der skal betale
ekstraudgiften ? Eller skal de slippe billigere, fordi det jo er noget
nyt der er indført ? Det ville jo være nemt at lægge 150 kr på prisen
for den ene type plader.

Jeg er fløjtende ligeglad med hvordan pladerne ser ud, men at der skal
være 2 typer for ikke at træde nogen over tæerne er tåbeligt ogf
forfærdelig dansk. Vores folkevalgte burde kunne tage en beslutning om
den slags og stå ved den, men det gør de ikke. Det er nemmere for dem
at gennemføre begge løsninger og lægge beslutningen ud til brugeren,
som så tvinges til at skilte med sin politiske overbevisning. Især den
sidste del mener jeg er et stort fejltrin, normalt gør vi jo ret meget
for at skjule den slags information.

MVH Leo

alexbo (20-10-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 20-10-10 14:37


"Leo Jensen" skrev

> Jeg er fløjtende ligeglad med hvordan pladerne ser ud, men at der skal
> være 2 typer for ikke at træde nogen over tæerne er tåbeligt og
> forfærdelig dansk.

Ja det er dejlig dansk, overlade mest muligt til borgerens egen afgørelse.
Kvadratisk eller aflang, med eller uden EU, hvid, gul eller
papegøje, hvad kunne du tænke dig?

Nu er betalingsønskepladerne godt nok indført og så får vi dem næppe gratis,
men ellers ville det være fint at sidde derhjemme foran computeren og finde
en nummerplade blandt de ledige numre til sin nye bil.
Det kræver selvfølgelig at man kan lide selv at tage beslutninger.

Hvad man kan undre sig over er at mange biler slet ikke er beregnet til
nummerplader i "normal" størrelse, navnlig Alfa er ufattelig grimme i deres
montering af fornummerpladen.

http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/de-kaempede-om-arets-bil-2011?page=0%2C4
http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/sadan-taber-du-mindst-pa-din-bil

mvh
Alex Christensen




Armand (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-10-10 17:04

Den 20-10-2010 14:50, Leo Jensen skrev:
>
>>
>> Og hvorfor Fa'n skulle jeg, der er imod EU (men for EF), køre rundt og
>> reklamere for Fællesmarkedets politiske overbygning?
>
> Jeg er fløjtende ligeglad med hvordan pladerne ser ud, men at der skal
> være 2 typer for ikke at træde nogen over tæerne er tåbeligt og
> forfærdelig dansk. Vores folkevalgte burde kunne tage en beslutning om
> den slags og stå ved den, men det gør de ikke.
>
Måske fordi at emnet er lidt kildent, eftersom at det har drejet sig om
et meget snævert flertal ved samtlige afstemninger hidtil - Bortset fra
dén ene hvor man tog munden for fuld og skeptikerne stod for det snævre
flertal :-/

> Det er nemmere for dem
> at gennemføre begge løsninger og lægge beslutningen ud til brugeren,...
>
Som skeptiker ser jeg det som en bevidst handling for at vænne
befolkningen mere og mere til EU's omklamring :-|

> .......... at skilte med sin politiske overbevisning ........
> mener jeg er et stort fejltrin, normalt gør vi jo ret meget
> for at skjule den slags information.
>
Måske at de tilsyneladende næsten 50% skeptikere netop vælger at skjule
sine holdninger ved at vælge en 'blå' nummerplade :-/

--
Armand.
(der endnu ikke har haft lejlighed til at beslutte hvilken type plade,
men ikke vil vælge en med intigreret DK-skilt, blot for at spare det
magnetiske ovale i bagagerummet)

Leo Jensen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 20-10-10 10:54

On 20 Okt., 18:47, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:
> Den 20 Oct 2010 16:45:13 GMT skrev Martin [6000]:
>
> >> DK-skiltet findes i magnet-udgave der kan monteres når man har behov for
> >> det - og medmindre man nærmest henter øl ved Fleggaard hver dag, vil det
> >> stadig være undtagelsen at det er monteret.
>
> > Som jeg skrev: It's all in the eye of the beholder.
>
> > Man ser hvad man vil se. Du ser EU propaganda - jeg ser et tilhørsforhold
> > og jeg+bil tilhører nu engang DK/EU hvad enten jeg vil det eller ej.
>
> Nu går jeg så ind for at staten er til for vores skyld, og ikke
> omvendt.

Hvis det var tilfældet havde de ikke lavet en mellemløsning, men enten
indført modellen med den blå klat 100% eller også ladet helt være. Den
har kun fået en betydning nu, fordi den er valgfri.
Jeg kunne bedre lide den gamle nummerpladefont, skulle jeg så også
kunne få den leveret ??

MVH Leo


Martin [6000] (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 20-10-10 13:52

> Ja, der er ikke mange af ikke-EU-modellen. Jeg synes personligt at det
> er en latterlig ting, at man skal tvinges til at vise politisk
> standpunkt ved valg af nummerplade.

Du er galt afmarcheret, standpunkt eller ej.

Pladen viser ikke hvad du er tilhænger af, men hvilket sted i verden du
bor, altså som det ser ud pt. DK/EU.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Kent Friis (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 20-10-10 17:06

Den 20 Oct 2010 12:52:03 GMT skrev Martin [6000]:
>> Ja, der er ikke mange af ikke-EU-modellen. Jeg synes personligt at det
>> er en latterlig ting, at man skal tvinges til at vise politisk
>> standpunkt ved valg af nummerplade.
>
> Du er galt afmarcheret, standpunkt eller ej.
>
> Pladen viser ikke hvad du er tilhænger af, men hvilket sted i verden du
> bor, altså som det ser ud pt. DK/EU.

Det var da sjovt, jeg synes ellers bestemt der er en EU-valgplakat
på temmelig mange nummerplader.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Martin [6000] (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 20-10-10 17:36

> Det var da sjovt, jeg synes ellers bestemt der er en EU-valgplakat på
> temmelig mange nummerplader.

Jeg synes der sidder en plade som overflødiggør et hvidt DK-skilt.

Det må være alt efter hvad øjet (vil) se(r) ....

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Kent Friis (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 20-10-10 17:39

Den 20 Oct 2010 16:35:52 GMT skrev Martin [6000]:
>> Det var da sjovt, jeg synes ellers bestemt der er en EU-valgplakat på
>> temmelig mange nummerplader.
>
> Jeg synes der sidder en plade som overflødiggør et hvidt DK-skilt.

DK-skiltet findes i magnet-udgave der kan monteres når man har
behov for det - og medmindre man nærmest henter øl ved Fleggaard
hver dag, vil det stadig være undtagelsen at det er monteret.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Klaus D. Mikkelsen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-10-10 17:42

Kent Friis skriver:
>
> DK-skiltet findes i magnet-udgave der kan monteres når man har
> behov for det - og medmindre man nærmest henter øl ved Fleggaard
> hver dag, vil det stadig være undtagelsen at det er monteret.

Og ellers er det da bedøvende lige meget.

Kig på, hvor mange biler med "gamle" nummerplader der har et rigtigt
DK skilt. Det er uendeligt få - også af dem man møder ved
grænsebutikkerne.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Bjarke@Escape (21-10-2010)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 21-10-10 07:55


Det minder lidt om dengang hvor nummerpladerne tilhørte de enkelte
politikredse og blev skiftet til fælles danske nummerplader. Dengang var der
også jyder der ikke ville forveklsles med sjællændere og omvendt. Og man ser
såmænt stadig nogle (patetisk eller hyggelige?) J-skilte engang imellem.

Nogle mennesker vil bare helst være landbybeboer (landsbytosser?) og skilte
med det. Og nogle vil gerne være med i det store (for store?) fællesskab og
skilte med det.

Jeg har det fint med Eu og synes det er supersmart at vi har vores
nationalitetssymbol på nummerpladen så ikke vi skal rende og sætte
klistermærker på bilen. Og der står jo ikke 'EU' på den, men 'DK' ....
Skulle jeg gå i spåner over at der ikke står 'SJ' for Sjælland ? Nej, jeg
har ikke behov for at adskille mig fra Jyder (og de andre ø-boer)

Bjarke




"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4cbf1b16$0$23764$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 20 Oct 2010 16:35:52 GMT skrev Martin [6000]:
>>> Det var da sjovt, jeg synes ellers bestemt der er en EU-valgplakat på
>>> temmelig mange nummerplader.
>>
>> Jeg synes der sidder en plade som overflødiggør et hvidt DK-skilt.
>
> DK-skiltet findes i magnet-udgave der kan monteres når man har
> behov for det - og medmindre man nærmest henter øl ved Fleggaard
> hver dag, vil det stadig være undtagelsen at det er monteret.
>
> Mvh
> Kent
> --
> "The Brothers are History"


Kent Friis (21-10-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 21-10-10 16:47

Den Thu, 21 Oct 2010 08:54:53 +0200 skrev Bjarke@Escape:
>
> Det minder lidt om dengang hvor nummerpladerne tilhørte de enkelte
> politikredse og blev skiftet til fælles danske nummerplader. Dengang var der
> også jyder der ikke ville forveklsles med sjællændere og omvendt. Og man ser
> såmænt stadig nogle (patetisk eller hyggelige?) J-skilte engang imellem.

Det er da for ikke at blive forvekslet med sjællænderne med deres
S-skilte.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Bjarke@Escape (21-10-2010)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 21-10-10 17:24

S er for vores østlige provins. der er nogen der kalder området Sverige.....


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4cc06077$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...
> Den Thu, 21 Oct 2010 08:54:53 +0200 skrev Bjarke@Escape:
>>
>> Det minder lidt om dengang hvor nummerpladerne tilhørte de enkelte
>> politikredse og blev skiftet til fælles danske nummerplader. Dengang var
>> der
>> også jyder der ikke ville forveklsles med sjællændere og omvendt. Og man
>> ser
>> såmænt stadig nogle (patetisk eller hyggelige?) J-skilte engang imellem.
>
> Det er da for ikke at blive forvekslet med sjællænderne med deres
> S-skilte.
>
> Mvh
> Kent
> --
> "The Brothers are History"


Finn Guldmann (21-10-2010)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 21-10-10 17:48

Den 21-10-2010 18:23, Bjarke@Escape skrev:
> S er for vores østlige provins. der er nogen der kalder området
> Sverige.....
>
Og herovre fra betragtes det som begyndende lige øst for
Storebæltsbroen.


Martin [6000] (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 20-10-10 17:45

> DK-skiltet findes i magnet-udgave der kan monteres når man har behov for
> det - og medmindre man nærmest henter øl ved Fleggaard hver dag, vil det
> stadig være undtagelsen at det er monteret.

Som jeg skrev: It's all in the eye of the beholder.

Man ser hvad man vil se. Du ser EU propaganda - jeg ser et tilhørsforhold
og jeg+bil tilhører nu engang DK/EU hvad enten jeg vil det eller ej.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Kent Friis (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 20-10-10 17:47

Den 20 Oct 2010 16:45:13 GMT skrev Martin [6000]:
>> DK-skiltet findes i magnet-udgave der kan monteres når man har behov for
>> det - og medmindre man nærmest henter øl ved Fleggaard hver dag, vil det
>> stadig være undtagelsen at det er monteret.
>
> Som jeg skrev: It's all in the eye of the beholder.
>
> Man ser hvad man vil se. Du ser EU propaganda - jeg ser et tilhørsforhold
> og jeg+bil tilhører nu engang DK/EU hvad enten jeg vil det eller ej.

Nu går jeg så ind for at staten er til for vores skyld, og ikke
omvendt.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Mogens \(K\) (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 20-10-10 18:56

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:mn.9d6d7daa3571c7a5.31159@nozpamwebspeed.dk...

> Nu er det ét år siden EU-pladerne kom.
> Hvordan er den procentvise fordeling mellem EU-plader og den gamle
> type nu?

FDM har statistikken

> Før de blev indført, diskuterede vi her i gruppen, om hvorledes
> vi mente fordelingen ville være. Vi blev enige om at bringe emnet
> op igen efter et år, for at se hvordan det blev. Det må være
> tiden nu.

Jég har valgt med blå kant - så sparer jeg klistermærket på bagklappen :)


Klaus D. Mikkelsen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-10-10 19:15

"Mogens (K)" skriver:
>
> Jég har valgt med blå kant - så sparer jeg klistermærket på bagklappen :)

Hvad gjorde du på den sidste bil du havde?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Mogens \(K\) (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 20-10-10 19:46

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4CBF31B9.F50EC258@du.kan.finde.den...

> Hvad gjorde du på den sidste bil du havde?

Sidste?
På begge mine biler har jeg valgt blå kant, mens Leon'en - hvis det er dén,
du mener - ikke havde det....


Klaus D. Mikkelsen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-10-10 19:48

"Mogens (K)" skriver:
>
> Sidste?

Forrige så....

> På begge mine biler har jeg valgt blå kant, mens Leon'en - hvis det er dén,
> du mener - ikke havde det....

Der havde du altså klistermærke på?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Mogens \(K\) (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 20-10-10 19:53

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4CBF396A.6B662449@du.kan.finde.den...

> Forrige så....

:)

> Der havde du altså klistermærke på?

Jep - papegøjepladen kom ca 3-4 mdr efter levering af bilen...


Klaus D. Mikkelsen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-10-10 20:03

"Mogens (K)" skriver:
>
> Jep - papegøjepladen kom ca 3-4 mdr efter levering af bilen...

OK, personligt har jeg ikke kørt med hvidt klistermærke siden
ihvertfald 2005.

Bilen inden da (1998-2005) har i følge de billeder jeg lige kan finde
et hvidt mærke, men det ligner ikke 17,5 x 11,5 cm.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Ivan Madsen (21-10-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 21-10-10 19:07

On Tue, 19 Oct 2010 23:09:51 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Nu er det ét år siden EU-pladerne kom.
>
>Hvordan er den procentvise fordeling mellem EU-plader og den gamle
>type nu?
>
>Før de blev indført, diskuterede vi her i gruppen, om hvorledes
>vi mente fordelingen ville være. Vi blev enige om at bringe emnet
>op igen efter et år, for at se hvordan det blev. Det må være
>tiden nu.
>
>
>Ivar Magnusson
>

Lige nu hedder den vel 90-10 i favør for dem med blå kant - men de
næste nummerserier hedder CW og DF, så måske der sker et skred i en
periode )

Troels [around 9000] (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 26-10-10 09:46

> Nu er det ét år siden EU-pladerne kom.

Giv mig EU-afgiftniveau på biler, så skal jeg gerne køre med blå plet på
pladen. Ellers - ellers tak.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.


Bjørn J. (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 26-10-10 11:31


"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse
news:4cc69560$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nu er det ét år siden EU-pladerne kom.
>
> Giv mig EU-afgiftniveau på biler, så skal jeg gerne køre med blå plet på
> pladen. Ellers - ellers tak.

Det hjælper en del, når EU-pladen er en model papegøje..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



folmer@rasmussen.dk (26-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 26-10-10 11:58

On Tue, 26 Oct 2010 12:31:25 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>
>"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse
>news:4cc69560$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Nu er det ét år siden EU-pladerne kom.
>>
>> Giv mig EU-afgiftniveau på biler, så skal jeg gerne køre med blå plet på
>> pladen. Ellers - ellers tak.
>
>Det hjælper en del, når EU-pladen er en model papegøje..

>--

Der bliver lissom lidt mere papegøje over det, eller.....??

--

Venlig hilsen
Folmer

Bjørn J. (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 26-10-10 12:43


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:9vcdc6lbmrbibh4i2qo1jvuvb7i619dt25@4ax.com...

KLIP

>>>> Nu er det ét år siden EU-pladerne kom.
>>>
>>> Giv mig EU-afgiftniveau på biler, så skal jeg gerne køre med blå plet på
>>> pladen. Ellers - ellers tak.
>>
>>Det hjælper en del, når EU-pladen er en model papegøje..
>
>>--
>
> Der bliver lissom lidt mere papegøje over det, eller.....??

Ja da, det danske erhvervslivet handler da en del i EU og tjener således
penge ind til velfærdsstaten..)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



folmer@rasmussen.dk (26-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 26-10-10 14:09

On Tue, 26 Oct 2010 13:43:10 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>news:9vcdc6lbmrbibh4i2qo1jvuvb7i619dt25@4ax.com...
>
>KLIP
>
>>>>> Nu er det ét år siden EU-pladerne kom.
>>>>
>>>> Giv mig EU-afgiftniveau på biler, så skal jeg gerne køre med blå plet på
>>>> pladen. Ellers - ellers tak.
>>>
>>>Det hjælper en del, når EU-pladen er en model papegøje..
>>
>>>--
>>
>> Der bliver lissom lidt mere papegøje over det, eller.....??
>
>Ja da, det danske erhvervslivet handler da en del i EU og tjener således
>penge ind til velfærdsstaten..)

>--

Ja, det skal jeg da gonnok lige love for.

Kan det fremstilles i Kina, og derefter transporteres hertil af
phillipinske søfolk og østeuropæiske lastbilchauffører, så kalder vi
det globalisering og det lyder jo rigtigt godt.

Alt i mens der her i det lille kongerige er 2 slags mennesker. Dem der
har travlt med at globalisere, og dem der søger ind i den offentlige
sektor, fordi det er det eneste sted man kan få en månedsløn udbetalt.

Når der så er gået et stykke tid, så finder man på den hårde måde ud
af, at en stat ikke kan overleve ved, at alle render rundt og
servicerer hinanden.

Så mskal i fanneme se økonomisk krise, så det batter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Bjørn J. (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 26-10-10 15:29


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:ubkdc69c15higbbf9v0drfo8eu581tm626@4ax.com...

KLIP

> Så mskal i fanneme se økonomisk krise, så det batter.

Heldigvis eksporterer det danske erhvervliv også !

Vores handelsballance med udlandet er da ikke helt rabundus og så lang tid
vi kan eksportere mere end vi importerer, så kan der også blive lidt til
velfærdsstaten.

Vi kan jo ikke have en større flok hylende og skrigende mennesker til at
løbe rundt på gangene.

Måske kan de endda en gang komme ud og hjælpe til med at holde en for DK
positiv handelsballance.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



lom k (26-10-2010)
Kommentar
Fra : lom k


Dato : 26-10-10 12:52

Troels [around 9000] wrote:

> > Nu er det ét år siden EU-pladerne kom.
>
> Giv mig EU-afgiftniveau på biler, så skal jeg gerne køre med blå plet
> på pladen. Ellers - ellers tak.

iiihhh hvor høre vi denne tit ( for tit)
kunne I så komme med et foreslag til hvor pengene så skal komme fra??

Ja, jeg er selv bilist og ja jeg bor uden for lands lov og ret (læs
uden bus og tog der kan bruges)

--


Kent Friis (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 26-10-10 18:15

Den 26 Oct 2010 11:51:54 GMT skrev lom k:
> Troels [around 9000] wrote:
>
>> > Nu er det ét år siden EU-pladerne kom.
>>
>> Giv mig EU-afgiftniveau på biler, så skal jeg gerne køre med blå plet
>> på pladen. Ellers - ellers tak.
>
> iiihhh hvor høre vi denne tit ( for tit)
> kunne I så komme med et foreslag til hvor pengene så skal komme fra??

Hvis EU gerne vil have blå flag på nummerpladerne, kan de jo passende
betale.

Ligesom når Shell gerne vil have deres logo på Tom K's bil.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Troels [around 9000] (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 26-10-10 18:25

> iiihhh hvor høre vi denne tit ( for tit)
> kunne I så komme med et foreslag til hvor pengene så skal komme fra??

Spørg mig ikke, men ét eller andet sted går det da galt, for de får da
væsentligt flere penge i kassen end mange andre "stater".

Det er jo ikke fordi hverken tyskerne eller svenskerne lider nød - og er
man bilentusiast er begge lande væsentligt rarere at bo i, end lille
dyre Danmark.

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Hans Kjaergaard (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 26-10-10 18:40

On Tue, 26 Oct 2010 19:24:35 +0200, "Troels [around 9000]"
<denne.fjern@computer.dk> wrote:

>> iiihhh hvor høre vi denne tit ( for tit)
>> kunne I så komme med et foreslag til hvor pengene så skal komme fra??
>
>Spørg mig ikke, men ét eller andet sted går det da galt, for de får da
>væsentligt flere penge i kassen end mange andre "stater".
Hvad er dit skråsikre grundlag for den udtagelse ?

>Det er jo ikke fordi hverken tyskerne eller svenskerne lider nød - og er
>man bilentusiast er begge lande væsentligt rarere at bo i, end lille
>dyre Danmark.
Sammenligningen holder ikke, det er altid dyrere at drive mindre
enheder end store, og både D og S er væsentligt større end DK, dertil
kommer også at begge de to lande har eksport af råstof og bearbejdet
matriale i et omfang DK ikke har.
DK har kun lidt sort væske der pumpes op fra nordsøen, ikke noget der
står mål med de to andre landes eksport.


/Hans

Troels [around 9000] (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 26-10-10 18:56

>> Spørg mig ikke, men ét eller andet sted går det da galt, for de får da
>> væsentligt flere penge i kassen end mange andre "stater".
> Hvad er dit skråsikre grundlag for den udtagelse ?

Tja, færre borgere koster færre penge...

> Sammenligningen holder ikke, det er altid dyrere at drive mindre
> enheder end store, og både D og S er væsentligt større end DK, dertil
> kommer også at begge de to lande har eksport af råstof og bearbejdet
> matriale i et omfang DK ikke har.

Fint, så sælg DK til D eller S...

> DK har kun lidt sort væske der pumpes op fra nordsøen, ikke noget der
> står mål med de to andre landes eksport.

Jah, og vi eksporterer for flere mia. kr svin til asien, men udover det..

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Hans Kjaergaard (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 26-10-10 19:06

On Tue, 26 Oct 2010 19:56:06 +0200, "Troels [around 9000]"
<denne.fjern@computer.dk> wrote:

>>> Spørg mig ikke, men ét eller andet sted går det da galt, for de får da
>>> væsentligt flere penge i kassen end mange andre "stater".
>> Hvad er dit skråsikre grundlag for den udtagelse ?
>
>Tja, færre borgere koster færre penge...
Ok så er vi der igen, et Troels påstulat der bygger på holdninger frem
for fakta.

>> Sammenligningen holder ikke, det er altid dyrere at drive mindre
>> enheder end store, og både D og S er væsentligt større end DK, dertil
>> kommer også at begge de to lande har eksport af råstof og bearbejdet
>> matriale i et omfang DK ikke har.
>
>Fint, så sælg DK til D eller S...
Kan du nogen siden skrive noget fornuftigt, endsige noget gemmentænkt
?

>> DK har kun lidt sort væske der pumpes op fra nordsøen, ikke noget der
>> står mål med de to andre landes eksport.
>
>Jah, og vi eksporterer for flere mia. kr svin til asien, men udover det..
Pebbernødder i den globale økonomi, og de vil knap nok mærke hvis
danmark forsvandt.


/Hans

Troels [around 9000] (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 26-10-10 20:09


> Ok så er vi der igen, et Troels påstulat der bygger på holdninger frem
> for fakta.

Så kom dog med noget der peger i den modsatte retning, i stedet for bare
at fortsætte din evige jagt på muligheder for at svine mig til

> Kan du nogen siden skrive noget fornuftigt, endsige noget gemmentænkt
> ?

Jeg tror ikke jeg blot taler for mig selv, når det kommer til de
vanvittige afgifter i Danmark.

Folk i udlandet gør i bukserne af grin når vi fortæller vores mors Fiat
Tipo "kun" har gået 205.000 km...

> Pebbernødder i den globale økonomi, og de vil knap nok mærke hvis
> danmark forsvandt.

Nu snakker vi dansk økonomi, og dér er det en ret stor del. Du bliver
nødt til at se det hele lidt i perspektiv.

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Klaus D. Mikkelsen (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-10-10 21:08

"Troels [around 9000]" skriver:
>
> Folk i udlandet gør i bukserne af grin når vi fortæller vores mors Fiat
> Tipo "kun" har gået 205.000 km...

Min fætter fra Australien var på besøg sidste efterår. Han syntes at
den danske bilpark var meget ny.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Troels [around 9000] (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 26-10-10 21:50

> Min fætter fra Australien var på besøg sidste efterår. Han syntes at
> den danske bilpark var meget ny.

De har også luksusskat på stortset alt andet end pickups.

Omend meget ny, ja, men meget "befaren"..

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Klaus D. Mikkelsen (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-10-10 21:54

"Troels [around 9000]" skriver:
>
> De har også luksusskat på stortset alt andet end pickups.

I Danmark har vi den så også på pickups.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Troels [around 9000] (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 26-10-10 22:04

> I Danmark har vi den så også på pickups.

Ja, men vil kan trods alt få en "billig" minibil.

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Armand (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-10-10 19:22

Den 26-10-2010 19:40, Hans Kjaergaard skrev:
>
> Sammenligningen holder ikke, det er altid dyrere at drive mindre
> enheder end store, og både D og S er væsentligt større end DK, dertil
> kommer også at begge de to lande har eksport af råstof og bearbejdet
> matriale i et omfang DK ikke har.
>
Arealmæssigt, måske. Men der er ikke dobbelt så mange indbyggere
hinsidan som hér i landet selvom udstrækningen er 9 gange større.
Dét må sgisme også koste i administration og infrastruktur!

Sverige er også ca. 20% større en .de, men der bor 9 gange så mange
mennesker i landet syd for grænsen!

--
Armand.

Hans Kjaergaard (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 26-10-10 19:45

On Tue, 26 Oct 2010 20:21:34 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Den 26-10-2010 19:40, Hans Kjaergaard skrev:
>>
>> Sammenligningen holder ikke, det er altid dyrere at drive mindre
>> enheder end store, og både D og S er væsentligt større end DK, dertil
>> kommer også at begge de to lande har eksport af råstof og bearbejdet
>> matriale i et omfang DK ikke har.
>>
>Arealmæssigt, måske. Men der er ikke dobbelt så mange indbyggere
>hinsidan som hér i landet selvom udstrækningen er 9 gange større.
>Dét må sgisme også koste i administration og infrastruktur!
Jeg har tilbragt en del tid i S og kan bare konstaterer at deres
infrakstruktur ikke er sammenlignelig med den danske, bare kør lidt
væk fra de store veje og du er langt ude på bølandet, byhandlen i
mange byer er også slået ihjel ved at lægge nogle store indkøbscentre
i byernes udkant, ja faktisk udenfor selve byen, denne fejl har
danmark endnu ikke kopieret selvom der har været tale om det.

Men salg af forarbejdet råstoffer er en ret god indtægtskilde og der
har DK ikke noget der tåler sammenligning med D og S. Og når det
kommer til ehvervsmessig stordrift så fører svenskerne, ja det er dem
der for en hundrede år siden virkeligt opfandt/udviklede dette.

>Sverige er også ca. 20% større en .de, men der bor 9 gange så mange
>mennesker i landet syd for grænsen!
Vil du se folk bo tæt, så tag til Holland, vil du have langt til
naboen så tag til Norge.
Begge steder slås de med de følgerne af befolkningstætheden, det giver
ekstraudgifter at være for tæt sammen og også at der er for langt fra
hinanden.

Troels [around 9000] (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 26-10-10 20:10

> byhandlen i
> mange byer er også slået ihjel ved at lægge nogle store indkøbscentre
> i byernes udkant, ja faktisk udenfor selve byen, denne fejl har
> danmark endnu ikke kopieret selvom der har været tale om det.

Nå, så Aalborg Storcenter ligger i ikke i udkanten af en by - ja faktisk
helt på bygrænsen.

--
/// Troels
BMW - Freude am Fahren

Hans Kjaergaard (26-10-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 26-10-10 20:27

On Tue, 26 Oct 2010 21:10:00 +0200, "Troels [around 9000]"
<denne.fjern@computer.dk> wrote:

>> byhandlen i
>> mange byer er også slået ihjel ved at lægge nogle store indkøbscentre
>> i byernes udkant, ja faktisk udenfor selve byen, denne fejl har
>> danmark endnu ikke kopieret selvom der har været tale om det.
>
>Nå, så Aalborg Storcenter ligger i ikke i udkanten af en by - ja faktisk
>helt på bygrænsen.
Kender udemærket Aalborg Storcenter, jeg har kørt traktor på de marker
hvor det ligger, og det nok medens du gik med ble, ok du kan også kun
havde været "under udvikling" hvis du i det hele taget var født.

Og igen læste du ikke hvad jeg skrev "i byernes udkant, ja faktisk
udenfor selve byen".

Prøv nu en tur rundt på de Svenske europaveje og se selv på tingene,
der er det reglen frem for undtagelsen at de har smidt et
indkøbscenter ved hovedvejen hvor man drejer ind til selve byen og det
er ofte et stykke udenfor selve byen (marker hele vejern rundt)

Du bor jo tæt på Frederikshavn, en tur over med færgen og nogle dages
kørsel så har du nået at se en del af det.


/Hans

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408195
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste