/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Calibra
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-10 18:44

Fik skiftet kalibre + klodser ved begge bagbremser.
4300,- bobs.er det en unfair pris ?

Mindes ikke jeg nogensinde fik skiftet
dele ved mine tromlebremser over de
ca. 280.000 km. jeg trillede i den gamle...derfor
spørgsmålet: er skivebremser tromlebremser
totalt underlegne, med mindre vi snakker fading ?



 
 
Klaus D. Mikkelsen (19-10-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-10-10 19:01

">>Eque<<" skriver:

Opel Calibra?

> derfor spørgsmålet: er skivebremser tromlebremser
> totalt underlegne, med mindre vi snakker fading ?

Ikke så meget fading, men i høj grad bremseevne.

Skivebremser af bag er noget der er brugt for at kunne opnå så korte
standsetider som muligt og for at ESP kan bremse hjulet hurtigt nok.
Problemet er bare at letkørte biler, næsten ikke bremser på baghjulene
og bremserne derfor gror fast. Dette var ikke så udprget et problem
med tromlebremser, da tromlerne gav den naturlige beskyttelse mod
omverdenen.

Men det skal jo være sportsligt det hele, så mange bilerfødes med
skivebremser hele vejen rundt. Hvor godt de bagerste skiver så bremser
med rust på skiverne er noget ganske andet.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Leo Jensen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 20-10-10 01:16

On 19 Okt., 20:01, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> ">>Eque<<" skriver:
>
> Opel Calibra?
>
> > derfor spørgsmålet: er skivebremser tromlebremser
> > totalt underlegne, med mindre vi snakker fading ?
>
> Ikke så meget fading, men i høj grad bremseevne.
>
> Skivebremser af bag er noget der er brugt for at kunne opnå så korte
> standsetider som muligt og for at ESP kan bremse hjulet hurtigt nok.
> Problemet er bare at letkørte biler, næsten ikke bremser på baghjulene
> og bremserne derfor gror fast. Dette var ikke så udprget et problem
> med tromlebremser, da tromlerne gav den naturlige beskyttelse mod
> omverdenen.

Jeg tror nu, at skivebremser er indført, fordi de efterhånden er
blevet billigere at producere og altid har været nemmere at servicere.
Min 2CV er født med tromler på forhjulene, og de bremsede fremragende,
men de var IKKE sjove at servicere (tømme for bremsestøv og justere
håndbremse). Efterfølgende har jeg sat en nyere gearkasse i med skiver
(inboard bremser, ligesom Alfa og Jaguar...), og det bremser ikke
bedre, tværtimod, men det er nemt at skifte klodser. Jeg har nu kørt
med skiver i ca. 20 år i bilen og har prøvet diverse klodser og
skiver, så det er ikke fordi jeg har haft en uheldig kombination...

>
> Men det skal jo være sportsligt det hele, så mange bilerfødes med
> skivebremser hele vejen rundt. Hvor godt de bagerste skiver så bremser
> med rust på skiverne er noget ganske andet.

Det har du ret i, folk tror de gerne vil have en sportslig bil, også
selvom de kører ren morfarkørsel. Jeg husker med gru skiverne bagi på
Citroën BX, de var absolut umulige at holde rene for rust uanset hvor
mange tæsk jeg gav bilen. En let bil med en lille procentdel af vægten
på baghjulene skal jo stort set ikke bremse bagpå...

MVH Leo

Ukendt (19-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-10 19:49

">>Eque<<" <-> skrev :

>Fik skiftet kalibre + klodser ved begge bagbremser.
>4300,- bobs.er det en unfair pris ?

hvis de 4300 er inclusive moms og arbejdsløn, lyder det vist meget
normalt

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Ukendt (19-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-10 22:31



">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen
news:4cbdd8f1$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Fik skiftet kalibre + klodser ved begge bagbremser.
> 4300,- bobs.er det en unfair pris ?
>
> Mindes ikke jeg nogensinde fik skiftet
> dele ved mine tromlebremser over de
> ca. 280.000 km. jeg trillede i den gamle...derfor
> spørgsmålet: er skivebremser tromlebremser
> totalt underlegne, med mindre vi snakker fading ?

lyder ok,
kostede 2500,- foran til min Bimmer ved tante hansen hvor
jeg selv skiftede dem.

ligger alligevel 1½ times arbejde i det.

--
Tom



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408195
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste