Vand i kælderen
Fra : LeifNiel

Dato : 07-08-01 21:57

Jeg er en af de mange, som til tider kommer ud for ovenstående.
Findes der ikke en ventil, der kan monteres i gulvafløbet, som kan
modvirke dette.
Vandet kommer natrligvis fra afløbet.

Et højvandslukke virker noget overdimentioneret.

Leif Nielsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Erna Andersen

Dato : 08-08-01 22:06

Hej Leif

Vi havde et hus fra 30erne, hvor der i kælderens afløbsrist var en
skruehul i midten, og dertil en prop, der skulle skrues i ved
udsigt til oversvømmelse. Simpelt!!
Om vi kunne nå at komme hjem og lukke? Ja, som regel.

--
Hilsen Erna

Vedhegnet23@mail.tele.dk

Http://Ernaelisabeth.pingside.dk

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 08-08-01 23:31

> kan

Jeg har set en rist med en bold, der går op og lukker
hvis der kommer væske nedefra - men jeg kan ikke
huske hvor - hvad siger f.x. et byggemarked ?