MU-samtaler
Fra : Michael Sørensen

Dato : 17-10-10 10:31

Hej gruppe.

Kender i noget til MU-samtaler (Medarbejderudviklingssamtaler)?

Findes der en lov om dette? Jeg har prøvet at google, men det jeg selv
har fundet har været retningslinier for specifikke virksomheder,
offentlige arbejdspladser osv. Jeg har (så vidt jeg kan overskue) ikke
fundet noget juridisk eller generelt om emnet.

Helt specifikt er der 3 spørgsmål.

1. Er der en lov om det (indgår det i en lov)?

2. Hvem er evt. omfattet af MU-samtaler (skal alle arbejdstagere
indkaldes, eller er det enkelte faggrupper, eller er det frivilligt fra
arbejdsgivers side)

3. Hvornår SKAL de afholdes. (specifikt dette, da jeg har en bekendt,
der læser til leder, som mener, at MU-samtaler SKAL afholdes i den
måned, man har fødselsdag, men at mange virksomheder har misforstået dette.

Mvh.
Michael

Fra : Ole C

Dato : 17-10-10 10:55

Michael Sørensen skrev blandt andet:

> 1. Er der en lov om det (indgår det i en lov)?

Nej.

> 2. Hvem er evt. omfattet af MU-samtaler (skal alle arbejdstagere
> indkaldes, eller er det enkelte faggrupper, eller er det frivilligt
> fra arbejdsgivers side)

Afhænger af overenkomst/andre aftaler/kutyme.

--
vh
Ole C