Skel ud til offentlig vej?
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-10-10 03:27

Hvordan finder man ud hvor skellet går ud til offentlig vej?
Udover det oplagte at få fat i en landinspektør eller lignende
Plejer kommunen at have tegninger liggende?
Eller kan man finde noget på nettet?

Vi har ad omveje fundet ud af at kommunen planlægger at anlægge
cykelsti på vejen hvor vores baghave ligger ud til
Der er mange der med årene har rykket hække, forhaver etc ud mod
fortovet og sikkert ud over skellet
Jeg har lige sat ny plankeværk ca hvor den gamle hæk stod skulle ikke
undre mig om det en lille smule for langt ude (lidt over 1½ m fra
inderste fortovskant)
Det er der ikke så meget at gøre ved lige nu

Tager kommunen en bid af grunden fx 20m2 så kan man vel ikke engang få
lidt klingende mønt i kompensation?

Om ikke andet så interesserer det mig hvis grunden reelt bliver mindre
og jeg derved skal betale en smulle mindre i ejendomsskat - eller
rettere for en mindre stigning end ellers

Vi har intet hørt fra kommunen
Der er sat opmålingspæle langs med vejen
At der skal cykelsti har naboer hørt fra dem der lavede opmåling - dvs
tredjehånd

Jeg vil se om jeg kan få noget info fra kommunen, enten via deres
hjemmeside eller fra kommunekontoret i løbet af i morgen

En anden ting er at jeg bare ikke fatter hvorfor de vil lave cykelsti
på den vej, der er ca en trilliard andre steder i kommunen hvor man
har det sværere som cyklist - håber ikke det bliver sådan en cykelsti
på en lille meters bredde som de har lavet flere steder - det ville
være træls - men sikkert en udmærket metode til at sænke cyklisternes
hastighed på

mvh /Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-10-10 05:02

Peter Lykkegaard skrev

> Jeg vil se om jeg kan få noget info fra kommunen, enten via deres
> hjemmeside eller fra kommunekontoret i løbet af i morgen

Fortov flyttes ind til skel

> En anden ting er at jeg bare ikke fatter hvorfor de vil lave cykelsti
> på den vej

Skolevej selvfølgelig

Hmm kan godt se at det kan være vanskeligt/uoverskueligt for den yngre
del af befolkningen nogle steder da en del bilister parkerer hvor der
er afstribet med forbeholdt for cyklister

På strækningen (små 3) km er de 250 cyklister i døgnet (jvf kommunens
optælling)

Fra : Jet

Dato : 17-10-10 05:20

Matrikelkort kan ses/downloades på www.kms.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-10-10 19:50

Jet skrev

> Matrikelkort kan ses/downloades på www.kms.dk

Takker - men kms finder et forkert matrikelkort - det er over et andet
kvarter i nærheden

- Peter

Fra : Dan Andersen

Dato : 18-10-10 09:03

Hvis du ikke kan finde skelpælene, så er en landmåler et must.. Ellers har
du ingen sag! Så kan både kommunen eller du påstå nok så meget

Fra : CC

Dato : 19-10-10 13:28

Den 18-10-2010 10:03, Dan Andersen skrev:
> Hvis du ikke kan finde skelpælene, så er en landmåler et must.. Ellers
> har du ingen sag! Så kan både kommunen eller du påstå nok så meget

Hvis hækken har stået der i 20 år, er der vel vundet hævd på forholdet,
uanset hvilken matrikelkort der findes frem.

> "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen

Findes der ikke andre søgemetoder end matrikel nr.?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-10-10 19:21

CC skrev:

> Hvis hækken har stået der i 20 år, er der vel vundet hævd på forholdet,
> uanset hvilken matrikelkort der findes frem.

Det er ikke sikkert. Hvis placeringen er baseret på en aftale,
kan der aldrig vindes hævd. Og hvis der blot én gang er gjort
indsigelse, kan der heller ikke.

--
Bertel

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-11-10 21:32

Bertel Lund Hansen skrev

> Det er ikke sikkert. Hvis placeringen er baseret på en aftale,
> kan der aldrig vindes hævd.

Så vidt jeg ved kan der aldrig vindes hævd på offentlig vej

- Peter