Dimmu Borgir nyt album Abrahadabra
Fra : P.Petersen

Dato : 17-10-10 21:37

Dimmu er kommet med et nyt album. Abrahadabra.
I mine ører et fantastisk album, der bliver bedre og bedre for hvert genhør.
Her et par smagsprøver.
Gateways http://www.youtube.com/watch?v=_jw7yk8hm_0&feature=related
Her det samme nummer i orkesterversion
http://www.youtube.com/watch?v=788Emh4wh_E

Og lige deres fortolkning af et Deep Purple nummer som de efter min mening
gør bedre end originalen, der ikke er ringe
http://www.youtube.com/watch?v=bkjBWSGu7Ag
dette nummer er ekstranummer på nogle specialudgaver af albummet.
God fornøjelse
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-10 21:44

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> Dimmu er kommet med et nyt album. Abrahadabra.
> I mine ører et fantastisk album, der bliver bedre og bedre for hvert
> genhør.

Enig, det er fantastisk fejende flot musik.

> Her et par smagsprøver.
> Gateways http://www.youtube.com/watch?v=_jw7yk8hm_0&feature=related
> Her det samme nummer i orkesterversion
> http://www.youtube.com/watch?v=788Emh4wh_E

Helt utroligt at det er det samme nummer. Hvem skulle have troet at metal og
klassisk er så nært beslægtede, ud over os der lytter til begge dele ;)

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=bkjBWSGu7Ag
> dette nummer er ekstranummer på nogle specialudgaver af albummet.

fan-fucking-tastic!

/Alex (DP-fan så det basker, som har måttet overgive sig til dette flotte
cover)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-10-10 14:27

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Hvem skulle have troet at metal og klassisk er så nært beslægtede,

Ingen

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-10-10 06:55

Den 17-10-2010 22:37, P.Petersen skrev:
> Dimmu er kommet med et nyt album. Abrahadabra.
> I mine ører et fantastisk album, der bliver bedre og bedre for hvert
> genhør.

Det er flot lavet! Det er værd at høre lidt mere af.

Af dine to eksempler med "Gateways", foretrækker jeg den første. Den
menneskelige stemme nødvendiggør ofte et mere nuanceret orkester, og det
synes jeg også er tilfældet her.

Henning.