Ophavsret - hvad må de?
Fra : Herman Persson

Dato : 13-10-10 05:35

Hvad betyder nedenstående egentlig?

e. Ved at vise indhold på et offentligt område af seniorfryd.dk tillader du
automatisk, og du repræsenterer og garanterer, at du har ret til at meddele,
at seniorfryd.dk har en uigenkaldelig, vedvarende, ikke-eksklusiv, fuldt
betalt, global licens til at bruge, kopiere, vise og distribuere sådanne
oplysninger og indhold og skabe afledte værker eller inkorporere i andre
værker, sådanne oplysninger og indhold, og give og tillade underlicenser af
ovenstående.

http://www.seniorfryd.dk/index.php?option=com_community&view=register

At Seniorfryd har ret til at bruge det foto af mig, jeg lægger på min
profil, til stort set hvad som helst?
Ja, jeg har selvfølgelig fotografens tilladelse til at bruge det

Ikke fordi jeg regner med at kreerer skriverier af særlig værkshøjde, men må
de så bruge mine skriverier til stort set hvad som helst?

--
Hilsen Herman.
Mr.ManHÅSmail.dk

Fra : Demosthenes

Dato : 13-10-10 02:22

Er det ikke det samme som med Facebook, du afgiver rettighederne, da
det ellers i nogle lande vil være stridigt med dine rettigheder at
andre kan se dine tekster og billeder, da siden ikke har ret til at
disponere over dem, medmindre de faktisk erhverver sig denne
rettighed?
Praktisk bruges dine data jo nok ikke til noget

Christian

Fra : Herman Persson

Dato : 13-10-10 10:12

"Demosthenes" <jenschristian1981@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Helt sådan læser jeg det altså ikke. Bemærk venligst sætingen, der begynder
med:
'seniorfryd.dk har uigenkaldelig....'
Det tolker jeg som, at hvis jeg skulle blive verdensberømt - hvad jeg
sandelig ikke håber - kan de score kassen ved at sælge portrættet til
alskens medier.
Mht. Facebook har det vist været fremme, at de også har gaflet ophavsretten.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-10-10 10:47

Demosthenes skrev:

> Praktisk bruges dine data jo nok ikke til noget

Sludder. De bliver analyseret og solgt til marketingsfirmaer.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-10-10 10:46

Herman Persson skrev:

> Hvad betyder nedenstående egentlig?

At de har taget Facebooks ulækre betingelser til sig. Sky den
slags som pesten.

> [...]
> værker, sådanne oplysninger og indhold, og give og tillade underlicenser af

De må hvad som helst med alt det du sender til dem, og hvis de
senere får problemer i den anledning, bliver du holdt ansvarlig
("du garanterer").

> Ikke fordi jeg regner med at kreerer skriverier af særlig værkshøjde, men må
> de så bruge mine skriverier til stort set hvad som helst?

Ja.

--
Bertel

Fra : Herman Persson

Dato : 13-10-10 11:21

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:4svab6hb2ptg1iblvrp6j7p5il3jqtmp58@news.dotsrc.org...

> At de har taget Facebooks ulækre betingelser til sig. Sky den
> slags som pesten.

Tak for svaret, Bertel.
Jeg føler mig ikke fristet af deres tilbud.
Og da slet ikke, når sitet drives af:

25939786 Cape Genius v/Morten Rasmussen (OPLØST) 2670 Greve

Fra : TL

Dato : 19-10-10 10:12

On Wed, 13 Oct 2010 11:46:22 +0200, in dk.videnskab.jura Bertel Lund
Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>At de har taget Facebooks ulækre betingelser til sig. Sky den
>slags som pesten.

Picasa (ejet Google) har lignende betingelser.