Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
dubletter i LR
Fra : Bo Hellum

Dato : 13-10-10 08:34

Hej alle

Kan man på en eller anden smart måde i LR 3.0 finde dubletter. Jeg har på en
eller anden måde fået blandet mine billeder sammen fra 2008 så jeg har 2-3
af hvert billede. Den gang synes jeg det var smart at omdøbe alle mine NEF
billeder til noget andet, så jeg har det omdøbte billede og orginal
billedet.

Men jeg håber på at LR kan se på billede info at de er ens (altså taget på
præcis samme tidspunkt).

Kan man det?

Hellum

Fra : Robert Piil

Dato : 13-10-10 09:22

Den 13-10-2010 09:34, Bo Hellum skrev:
> [...]
> billedet.
>
> Men jeg håber på at LR kan se på billede info at de er ens (altså taget på

Har du ikke kigget på nogle af de plugins der findes?
Jeg har vist tidligere henvist dit til
http://www.lightroom-plugins.com/DupesIndex.php

--
Robert Piil

Fra : Bo Hellum

Dato : 13-10-10 09:25

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Har du ikke kigget på nogle af de plugins der findes?
> Jeg har vist tidligere henvist dit til
> http://www.lightroom-plugins.com/DupesIndex.php
>
> --
> Robert Piil

Hej Robert

Den må jeg have overset. Det var jo lige det jeg skulle bruge.

Takker

Hellum

Fra : Bo Hellum

Dato : 14-10-10 06:15

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Har du ikke kigget på nogle af de plugins der findes?
> [...]

Kender du produktet Robert?

Jeg har købt licensen og kørt det igennem. Den fandt ca 16000 dubletter.
Meeeeen jeg vil tro ud af dem er der reelt kun små 1000 der er dubletter.
Den finder f.eks. 200 billeder fra en koncert der er skudt lige efter
hinanden, ikke et af dem er ens, selv navnet er forskelligt. Så ved jeg godt
jeg kan sætte kryds i "filename", men eftersom billederne ikke hedder det
samme så gir det ikk mening.

har du prøvet det og med success?

Hellum

Fra : Robert Piil

Dato : 14-10-10 06:51

Den 14-10-2010 07:15, Bo Hellum skrev:

> [...]
> jeg kan sætte kryds i "filename", men eftersom billederne ikke hedder det

Nej, jeg har googlet mig til det. Normalt plejer der at være et sted,
hvor man kan indstille parametrene for dubletter.
I det her, kan du sætte han i at base file-name skal være ens, så tager
den vel ikke dem alle med?

--
Robert Piil

Fra : Robert Piil

Dato : 14-10-10 07:03

Den 14-10-2010 07:50, Robert Piil skrev:
> sætte han i at base file-name

sætte haK i at base file-name

--
Robert Piil

Fra : Bo Hellum

Dato : 14-10-10 07:04

> sætte haK i at base file-name
>
> --
> Robert Piil

lol

Jeg prøver lige igen, der må være et eller andet smart man kan gøre.

Hygge

hellum

Fra : Robert Piil

Dato : 15-10-10 13:58

Den 14-10-2010 08:03, Bo Hellum skrev:

> Jeg prøver lige igen, der må være et eller andet smart man kan gøre.

Hjalp det?

--
Robert Piil

Fra : Bo Hellum

Dato : 18-10-10 05:55

> Hjalp det?
>
> --
> Robert Piil

Jeg forstår ikke programmet. Hvis jeg beder den om at søge det hele igennem
så finder den ca. 18000 dubletter ud af 40000. Ud af de 18000 er der ca.
1000 der reelt er ens. Jeg har bla en serie på ca. 400 billeder fra en
event, der siger den at alle sammen er ens. Krydser jeg navnet af også, så
får jeg ca. 200 ud af de 1000 som den skulle finde. Så jeg prøver lige at
finde noget andet.

Hygge

Bo