Hvad sagde jeg! :o))
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-10-10 13:11

Det er godt at der er andre end mig der kan få øje på det.

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1430828.ece

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-10-10 13:52

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> Det er godt at der er andre end mig der kan få øje på det.
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1430828.ece

Du kører altså meget i England ?

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Mcwm

Dato : 13-10-10 14:10

Den 13-10-2010 14:52, Bjørn J. skrev:
> Du kører altså meget i England ?

Det er jo blot en detalje!

Venligst
Mcwm - der også antager at Folmer også er fortørnet over alle dem der
vælger at køre i den gale side i UK...

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-10-10 14:43

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er jo blot en detalje!
>
> Venligst
> Mcwm - der også antager at Folmer også er fortørnet over alle dem der
> vælger at køre i den gale side i UK...

Jep, og dem skal man se stort på.

Her gælder kun de store linier..

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-10-10 15:54

On Wed, 13 Oct 2010 15:10:11 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Det er jo blot en detalje!
>
>Venligst
>Mcwm - der også antager at Folmer også er fortørnet over alle dem der
>vælger at køre i den gale side i UK...

>--

Jeg er ikke fortørnet over noget som helst, men jeg kan godt li' at
holde visse af skribenterne herinde oppegående, og jeg har temmelig
god pejling på, hvilke knapper jeg skal trykke på. ;-9

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 13-10-10 14:42

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen

> Du kører altså meget i England ?

Nu er problemet der så ikke kun i England...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-10-10 14:45

KLIP

> Nu er problemet der så ikke kun i England...

Jeg har ikke det store problem med Land Rover i Danmark.

Har du ?

Til gengæld kører rigtig mange i pissepotterne som de havde stjålet det
hele.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-10-10 15:57

On Wed, 13 Oct 2010 15:45:15 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Jeg har ikke det store problem med Land Rover i Danmark.
>
>Har du ?

>--

Nej, og Petersen der bor på 5. sal i et højhus i Brøndbyvester har
heller ikke ret meget besvær med dræbersnegle, vel? Noget forpulet
jyde/fynbo-logik du der disker op med!

Ja!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-10-10 16:03

> Nej, og Petersen der bor på 5. sal i et højhus i Brøndbyvester har
> heller ikke ret meget besvær med dræbersnegle, vel? Noget forpulet
> jyde/fynbo-logik du der disker op med!

Ha, mærkeligt du ikke har fundet noget fra Sverige. Det er ellers det land,
vore politikere elsker at sammenligne os med, hvis de skal lave
stramninger....

Nå, de har ikke så mange koreanerpotter på vejene, så det dur nok
ikke....

> Ja!

Det har du så også bemærket i den *danske* trafik.

Du er da rigtig skarp Folmer..

Fra : Kent Friis

Dato : 14-10-10 17:25

Den Wed, 13 Oct 2010 15:45:15 +0200 skrev Bjørn J.:

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jeg har ikke det store problem med Land Rover i Danmark.

Her i landet kører de Q7 eller Rexton.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-10-10 15:54

On Wed, 13 Oct 2010 15:42:18 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>Nu er problemet der så ikke kun i England...

>--

Det ville Bjørn jo godt bilde os ind at det er.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-10-10 16:05

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det ville Bjørn jo godt bilde os ind at det er.

Igen et eklatant dårligt udsagn med total foragt for detaljen..)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-10-10 15:52

On Wed, 13 Oct 2010 14:52:22 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>Du kører altså meget i England ?

>--

Næh, men jeg har haft fornøjelsen af at vide, at du har spekuleret som
en gal over, hvordan du skulle forklare dig ud af det. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-10-10 16:06

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næh, men jeg har haft fornøjelsen af at vide, at du har spekuleret som
> en gal over, hvordan du skulle forklare dig ud af det. )

Sikke da noget vrøvl. Det er da bare at læse, hvad der står skrvet i
artiklen.

Prøv det Folmer, prøv det..))

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-10-10 17:56

Den 13-10-2010 14:10, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Det er godt at der er andre end mig der kan få øje på det.
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1430828.ece

Nu kan jeg ikke huske hvilken person gruppe der købte hvilket
bilmærke, men mon ikke der kan drages parraleller med de to
undersøgelsen.
Husker dog noget med akademikertyper som købte Saab/Volvo.
Kunne egentlig godt tænke mig at se den liste igen... any1.

Fra : Anders Majland

Dato : 14-10-10 20:32

> Nu kan jeg ikke huske hvilken person gruppe der købte hvilket
> bilmærke, men mon ikke der kan drages parraleller med de to
> undersøgelsen.
> Kunne egentlig godt tænke mig at se den liste igen... any1.

Og hvad siger følgende stribe biler om mig/os

Mazda 626 2.0 GT
Mazda 626 2,2i GLX stc
Skoda Fabia Combi 1,2 Ambiente
Citroen C5 1,6hdi Weekend
Smart ForTwo CDI Coupe

At jeg er skizofren ?

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-10 20:42

> "Anders Majland" skrev i meddelelsen
> Og hvad siger følgende stribe biler om mig/os
>
> Mazda 626 2.0 GT
> Mazda 626 2,2i GLX stc
> Skoda Fabia Combi 1,2 Ambiente
> Citroen C5 1,6hdi Weekend
> Smart ForTwo CDI Coupe
>
> At jeg er skizofren ?

Jep.

Fra : Kanstrup

Dato : 17-10-10 05:52

On 13 Okt., 14:10, fol...@rasmussen.dk wrote:
> Det er godt at der er andre end mig der kan få øje på det.
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1430828.ece

Tja Folmer...det er ikke sådan med de "knapper" Jeg vil ikke
kommenterer linket, men blot tilføje at da vi fik den første bimmer
(en virkelig vulgær og overdådigt udstyret 320d med klimaanlæg og
brede dæk på over 20 cm !...) bemærkede både min kone og jeg betydelig
øget chikane i trafikken i forhold til da vi kørte en Corolla DX 1,6
fra '86. Det var OS der blev klemt inde, det var OS der ikke fik plads
ud fra sidevejene, det var OS der fik fingeren osv. osv.

Så mon ikke statistikken går begge veje...

- Kanstrup

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-10 13:33

"Kanstrup" <kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ud fra sidevejene, det var OS der fik fingeren osv. osv.
>
> Så mon ikke statistikken går begge veje...

Sjovt nok har jeg samme opfattelse.
I mondeo'en var jeg bare blandt alle andre, men efter jeg er kommet over i
en 320d
bliver jeg ustandselig chikaneret. F*ck fingeren får jeg ofte. Mange biler
ynder også
at køre lige op bagved i håbet om at kunne provokere til gaderæs.
Ok det foregik også ind i mellem ved mondeo'en men det er blevet meget værre
efter jeg kører BMW.

Den eneste trøst man har er at ved de fleste (ikke alle), kan man med lethed
køre
fra dem HVIS man ville, men jeg gider sjældent da nogle så begynder at køre
hasarderet og overhale selv om der kommer modkørende bare for at komme
foran.

Jeg er bestemt også af den opfattelse at statestikken går begge veje.

--
Tom

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-10-10 15:37

"Tom" <nospam> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er bestemt også af den opfattelse at statestikken går begge veje.

Du/I skal bare gøre som jeg.

Køb en kedelig BMW stationcar i farven sort med dieselmotor...

Så er der nemlig dømt morfar og en meget stor del af de 286Hk er sendt på
græs..og det 580Nm store drejningsmoment går i tomgang....:)

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-10-10 16:41

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Du/I skal bare gøre som jeg. Køb en kedelig BMW stationcar i farven sort
> med dieselmotor. Så er der nemlig dømt morfar

Så måske det har noget med chaufførens udseende at gøre kombineret med at
køre BMW. Jeg mærker heller ikke til en øget chikane i trafikken...

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-10-10 17:30

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så måske det har noget med chaufførens udseende at gøre kombineret med at
> køre BMW. Jeg mærker heller ikke til en øget chikane i trafikken...

Jeg har samme oplevelse som du. Ingen chikane i trafikken.

Det kan også skyldes, jeg på ingen måde kører agressivt. Det har jeg ikke
behov for, da jeg er helt bekendt med min pottes formåen..

Kendere af dimensioneringen af udstødningens afgangsrør afholder også disse
fra at opfordre til leg (har ingen typemærke på bagklappen).

En enkelt gang i mellen sker det da, en 530d vil lege, men det skyldes nok
ukendskab til ovennævnte..

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-10-10 18:16

> Det kan også skyldes, jeg på ingen måde kører agressivt. Det har jeg ikke
> behov for, da jeg er helt bekendt med min pottes formåen..

He he

> Kendere af dimensioneringen af udstødningens afgangsrør afholder også
> disse fra at opfordre til leg (har ingen typemærke på bagklappen).

Min 335i har eet rør i hver side originalt. Jeg var faktisk ikke klar over,
at afgangsrørene var større på en 535d end de mnidre modeller

> En enkelt gang i mellen sker det da, en 530d vil lege, men det skyldes nok
> ukendskab til ovennævnte..

Uden tvivl - din slagter de fleste inkl. benzinudgaverne

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-10-10 18:50

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Min 335i har eet rør i hver side originalt. Jeg var faktisk ikke klar
> over, at afgangsrørene var større på en 535d end de mnidre modeller

Prøv at sammenligne/vær opmærksom på det.

Det kan nemt ses, når man ved det..

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-10 17:54

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Så måske det har noget med chaufførens udseende at gøre kombineret med at
> køre BMW. Jeg mærker heller ikke til en øget chikane i trafikken...

....eller hvor man kører
Her kører mange under 30 år med eftermonteret HID i blå eller violet farve
og bilerne har fået frontspoilere der er for store så det ligner
sneplove...selvfølgelig i en anden farve end resten af bilen. Det er sikkert
som amen i kirken at det er dem som gerne vil drille BMW folket.... Det rene
wild-west her i jylland,

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-10-10 19:49

Den 17-10-2010 18:53, Tom skrev:
> [...]
> sikkert som amen i kirken at det er dem som gerne vil drille BMW
> folket.... Det rene wild-west her i jylland,

Det der med farverne har undret mig en del.

Gik ud fra at det måtte være fordi de, efter at havde købt delene, endnu
ikke havde haft råd til at få dem malet.

For det har allerfald været sådan at alt, incl. lygterne og ruderne,
skulle indfarves med bilens farver. Den trend har måske ændret sig.

Men hvad ved jeg. I det spil er jeg vist at betragte som gammel.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-10-10 20:27

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Det der med farverne har undret mig en del.
> Gik ud fra at det måtte være fordi de, efter at havde købt delene, endnu
> ikke havde haft råd til at få dem malet.

Det hænger sikkert sammen med, at en M5 E34 dengang kunne fås 2-farvet, hvor
frontspoiler og skørter mv. havde en lys, afvigende farve end det mørkere
karrosseri...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-10-10 20:46

Den 17-10-2010 21:26, Mogens (K) skrev:
> Det hænger sikkert sammen med, at en M5 E34 dengang kunne fås 2-farvet,
> hvor frontspoiler og skørter mv. havde en lys, afvigende farve end det
> mørkere karrosseri...

Mener du det er noget med "Når jeg bliver stor vil jeg være en BMW", der
gør at det ses på mange små p**potter?

Fra : Kent Friis

Dato : 17-10-10 16:55

Den Sun, 17 Oct 2010 04:52:05 -0700 (PDT) skrev Kanstrup:

> [...]
> fra '86. Det var OS der blev klemt inde, det var OS der ikke fik plads
> ud fra sidevejene, det var OS der fik fingeren osv. osv.

For mig lyder "det var OS der ikke fik plads ud fra sidevejene" nu som
at straks man køber en BMW, har man glemt alt om ubetinget vigepligt.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-10-10 17:33

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> For mig lyder "det var OS der ikke fik plads ud fra sidevejene" nu som
> at straks man køber en BMW, har man glemt alt om ubetinget vigepligt.

Det har du helt misforstået.

Det er de små pissepotter og gerne dem der kører på diesel, der aldeles har
afskrvet færdselloven.

Måske det skyldes den permanente på hovedet påklistrede mobiltelefon.

PS: Har man ikke bevist, brug af håndholdt mobiltelefon giver varig
hjerneskade..?

Fra : Kent Friis

Dato : 17-10-10 17:41

Den Sun, 17 Oct 2010 18:33:15 +0200 skrev Bjørn J.:

> [...]
>
> Det har du helt misforstået.
>
> Det er de små pissepotter og gerne dem der kører på diesel, der aldeles har

Så når du holder på en sidevej for ubetinget vigepligt, og de små
dieselpotter ikke vil holde tilbage for dig, hvilken paragraf er
det så de overtræder?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-10-10 17:48

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så når du holder på en sidevej for ubetinget vigepligt, og de små
> dieselpotter ikke vil holde tilbage for dig, hvilken paragraf er
> det så de overtræder?

Igen har du misforstået noget.

Når jeg kommer trillende, så er det de små pissepoter, gerne dem på diesel
og med påklistret mobiltelefon, der kører ud fra sidevejen, hvor de har
ubetinget vigepligt.

Specielt har jeg altid øje på deres hoved. Det peger altid i modsat retning
af, hvor den egentlige trafik kommer.

Det kan skyldes, den påklistrede mobiltelefon sidder fast på venstre øre !.

PS: Hvilke paragraffer er det nu førerne af de små pissepotter, gerne
dieseldrevne, overtræder ?

Fra : Kent Friis

Dato : 17-10-10 17:52

Den Sun, 17 Oct 2010 18:48:15 +0200 skrev Bjørn J.:

> [...]
> og med påklistret mobiltelefon, der kører ud fra sidevejen, hvor de har

Hvis det var det du mente, var det en meget dårlig formulering. Du
skriv direkte at det var JER der ikke fik plads ud fra sidevejene.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-10-10 17:53

> Hvis det var det du mente, var det en meget dårlig formulering. Du
> skriv direkte at det var JER der ikke fik plads ud fra sidevejene.

Det beklager jeg.

Fra : Kanstrup

Dato : 18-10-10 00:09

> For mig lyder "det var OS der ikke fik plads ud fra sidevejene" nu som
> at straks man køber en BMW, har man glemt alt om ubetinget vigepligt.

> [...]

Kent - du er velkommen til at misforstå - men du ved godt hvad jeg
taler om så hvorfor spiller du op? Giver du da aldrig plads så en kan
komme ud fra en vanskelig sidevej?

Bjørn - min gamle 320d VAR faktisk sort (og en diesel), men jeg var jo
kun et par og tredive og selvom jeg aldrig har kasket eller solbriller
på kan det da godt have noget med sagen at gøre. Det var Konen der
først gjorde mig opmærksom på ændringen, og jeg tvivler på hun har
været specielt provokerende

- Kanstrup

Fra : Mcwm

Dato : 18-10-10 08:29

Den 18-10-2010 08:08, Kanstrup skrev:

> [...]
> på kan det da godt have noget med sagen at gøre. Det var Konen der
> først gjorde mig opmærksom på ændringen, og jeg tvivler på hun har

Som regl vil danskere ikke indrømme misundelse, så kunne det tænkes at
være årsagen, sammen med det faktum at folk der kører BMW har et fælles
rygte, som alle dermed må bøde for?

Venligst
Mcwm - som har oplevet at han selv reagerer på samme måde over for
taxier, med mindre der er "kunder i vognen"

Fra : Kent Friis

Dato : 18-10-10 16:36

Den Sun, 17 Oct 2010 23:08:31 -0700 (PDT) skrev Kanstrup:

> Kent - du er velkommen til at misforstå - men du ved godt hvad jeg
> taler om så hvorfor spiller du op? Giver du da aldrig plads så en kan
> komme ud fra en vanskelig sidevej?

Nej, nu er jeg faktisk i tvivl. Jeg diskuterede med en eller anden
igår hvad *han* mente med den sætning, og det var noget andet end
du åbenbart skriver her. Så nu bliver jeg da i tvivl om hvem jeg
har diskuteret med, og hvordan han (hvis det ikke var dig) kunne
mene noget med din sætning.

Jo, jeg kan godt finde på at give plads så en kan komme ud fra en
sidevej. Men det har sg* aldrig givet ret til at brokke sig over
at ubetinget vigepligt stadig gælder selvom man kører BMW.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Kanstrup

Dato : 18-10-10 01:49

> Som regl vil danskere ikke indrømme misundelse, så kunne det tænkes at
> være årsagen, sammen med det faktum at folk der kører BMW har et fælles
> rygte, som alle dermed må bøde for?

Tja det ved jeg såmen ikke - den "misundelse" tror jeg ofter bunder i
ignorans. Da jeg fik den første var der mange kommentarer fra familie
og kolleger i retning af af "nå han får nok for meget i løn", "hul i
hovedet" osv. til trods for at den som 4-årig ikke kostede mere end en
ny Mondeo/Octavia/Altea med stor kuffert og 2 liters dieselhakker.

Jeg er bare til tider lidt træt af at jeg altid skal forsvare at køre
BMW og at jeg har et passioneret folhold til mærket...men det måske
fordi mange af mine ligesindede er hurtige på knapperne og oppe i det
røde felt når nogle taler imod "vores" mærke (ref. Folmers knapper
her i tråden)

Ved det ikke - er også ligeglad. Jeg har set lyset og synes bilerne er
det hele værd. Hvis andre synes noget andet er det ok - smag og behag.
Min kontormakker er for eksempel overbevist om at merprisen for den
jeg har nu (+800.000, født 2006 - købt jan '10) i forhold til en Skoda
Octavia udelukkende ligger i emblemet. De har jo begge 4 hjul som han
siger...men det er nok ikke den type personer som BMW primært
henvender sig til.

- Kanstrup

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-10-10 09:12

"Kanstrup" <kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>hovedet" osv. til trods for at den som 4-årig ikke kostede mere end en
>ny Mondeo/Octavia/Altea med stor kuffert og 2 liters dieselhakker.

Njaee... misundelse er en stor faktor omkring (mænd og) biler.

Min første oplevelse med dette ligger tilbage sidst i 80'erne.

Jeg havde kørt i Mazda 626-serien en årrække, men faldt for en Nissan Silvia
2.0DOHC Hatchback.

En rigtig japansk sportsvogn med klaplygter. Den affødt mange kommentaren
(til mig som lønmodtager) med hovedvægten lagt på min indkomst.

Skæbnen ville, jeg total skadede den og købte i stedet en Mazda 929 3.0 18V
GLX.

Pludselig vendte bøtten til det modsatte indtryk af min indkomst.

Ingen tog hensyn til, Mazda'en kostede 100.000 kr. mere i indkøb..;)

Jeg prøvede det samme med min Volvo S80. Først troede man den kostede
omkring 500.000 kr. og det var fuldt acceptabelt (ingen versionsoplysning på
bagklappen).
Da "man" fandt ud af, det var en T6 mit das mollevitten, ja så fik piben en
anden lyd.

Jeg oplever det da også med min BMW trods det faktum, den er på
papegøjeplader..

Der er ingen som har nævnt min kones arbejdsbil, en Volvo S40 2.4i med alt i
udstyr, men den kostede altså mere i indkøbspris end min BMW på
papegøjeplader...

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-10-10 09:31

On Mon, 18 Oct 2010 10:12:02 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

[snip historie]
>Der er ingen som har nævnt min kones arbejdsbil, en Volvo S40 2.4i med alt i
>udstyr, men den kostede altså mere i indkøbspris end min BMW på
>papegøjeplader...

Jeg har lidt det samme, når jeg er ude ved kunder. Jeg kører i DK, men
bor i DE. Det afføder så kommentarer om, at jeg da i hvert fald må køre
BMW eller Mercedes - og ikke en lille en. Når jeg så fortæller, at jeg
rent faktisk kører Mondeo, så bliver det set på en med en blanding af
undren og medlidenhed. Det ændrer sig så, når man fortæller, at bilen er
med V6 og 226 HK. Så er Mondeon så accepteret.

Fly

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-10-10 09:49

KLIP

> [...]
> undren og medlidenhed. Det ændrer sig så, når man fortæller, at bilen er
> med V6 og 226 HK. Så er Mondeon så accepteret.

Jeg har kraftigt overvejet at fabrikere et versionsskilt som siger: "516d
ECO VAN" og klistre det på bagklappen af potten .

Det hele naturligvis gjort med den bedst tænkelige smag..

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-10-10 10:08

On Mon, 18 Oct 2010 10:48:45 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>Jeg har kraftigt overvejet at fabrikere et versionsskilt som siger: "516d
>ECO VAN" og klistre det på bagklappen af potten .
>
>Det hele naturligvis gjort med den bedst tænkelige smag..

Du er en heldig mand. Jeg havde lige slugt den sidste tår the, så
tastaturet overlevede. Ellers måtte du få lov til at sende mig et
Logitech G19.

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-10 10:11

> [...]

>ECO VAN" og klistre det på bagklappen af potten .
>
>Det hele naturligvis gjort med den bedst tænkelige smag..

Hvis du husker at lade et par bundter persille, og en pose gulerødder
ligge på passagersædet, er den da helt hjemme :)

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-10-10 10:13

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis du husker at lade et par bundter persille, og en pose gulerødder
> ligge på passagersædet, er den da helt hjemme :)

Der burde være plads til en streamer på bagruden for .... Grønttorvet..

Fra : Mcwm

Dato : 18-10-10 10:42

Den 18-10-2010 11:13, Bjørn J. skrev:

> Der burde være plads til en streamer på bagruden for .... Grønttorvet..

Nej for fanden, så siger folk bare den er købt for sorte penge og du har
et problem yderligere at slås med

Venligst
Mcwm

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-10-10 11:02

KLIP

> Nej for fanden, så siger folk bare den er købt for sorte penge og du har
> et problem yderligere at slås med

UPS.... du har da helt ret.

Fluks bliver det en streamer for økologisk landbrug.

De snyder i hvert fald ikke med deres produkter osv. ;)

Fra : Mcwm

Dato : 18-10-10 11:38

Den 18-10-2010 12:01, Bjørn J. skrev:

> De snyder i hvert fald ikke med deres produkter osv. ;)

Seler og livrem Bjørn, seler og livrem...

Der skal i ovennævnte udtalelse, tages forbehold for senere fremkomne
beviser, imod økologiske producenter og deres samarbejdspartnere.

For at ingen skal misforstå Bjørn, bringes følgende rettelse(r)

Alt jeg tidligere har sagt eller skrevet er med forbehold. Forbehold
for, om læser overhovedet har være i stand til at forstå det skrevne/sagte.

Ytringer som evt. kunne misforstås/tolkes, skal ikke per definition
udsættets for tolkninger der ligger mig for fjernt.

Jeg undskylder hermed min indblanding i dit liv Bjørn, men da jeg selv
er indehave af et automobil, af det unævnelige mærke - der dog ikke er
bemalet i de normalt udsatte nuancer - og dermed til en hvis grænse
kender kvalerne, ønsker jeg ikke for mine lidelsesfæller, at problemerne
hober sig op.

Venligst
Mcwm - der straks hiver snablen til sig, for ikke at få for mange prygl.

Klager modtages i åbningstiden, der er som følger;

Vi har for det meste åbent omkring kl. 9:00 eller 10:00. Nogen gange så
tidligt som 7:00. Visse dage så sent som 12:00 eller 13:00.
Vi lukker ved 17:30-tiden eller kl. 18:00. Nogen gange dog omkring kl
16:00 eller 17:00. Andre gange så sent som 23:00 eller 24:00.
Visse dage - eller eftermiddage - kan det hænde vi slet ikke er her,
selvom vi de sidste dage har været her hele tiden, undtagen når vi har
været et andet sted,selvom vi burde have været her!

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-10-10 11:42

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

KLIP

> Seler og livrem Bjørn, seler og livrem...
>
> Der skal i ovennævnte udtalelse, tages forbehold for senere fremkomne
> beviser, imod økologiske producenter og deres samarbejdspartnere.

Så må jeg da i det mindste kunne have en streamer for det offentlige og
disses ansatte, da der her må herske absolut redelighed og ikke mindst
ærlighed ?

Jeg har fra første færd af fravalgt politiske partier på en streamer !

Fra : Mcwm

Dato : 18-10-10 11:52

Den 18-10-2010 12:42, Bjørn J. skrev:

> Så må jeg da i det mindste kunne have en streamer for det offentlige og
> disses ansatte, da der her må herske absolut redelighed og ikke mindst
> ærlighed ?

Selvfølgelig kan du det Bjørn.... selvfølgelig... men undgå nu grupper
som; Politi, hjemmehjælpere, socialrådgivere, domsmænd/dommere mf. da vi
jo ikke ønsker at foreningen af bevist arbejdssky elementer kommer til
magten.

Jeg tror - for at lette det for dig - at jeg vil foreslå flg. tekst til
dit automobil; " " altså helt blank, for ikke at støde
unødigt, subsidiært "Jeg hedder Bjørn - og det er synd for mig", der
måske kan bibringe en vis tolerance. Sidstnævnte kan yderligere krydres
med en undertekst; Mit automobil er hastighedsbegrænset(Undlad til hvor
meget, det fjerner førnævnte tolerance)

Venligst
Mcwm - som desværre tit rammes af omtalte begrænser

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-10-10 11:59

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> som; Politi, hjemmehjælpere, socialrådgivere, domsmænd/dommere mf. da vi
> jo ikke ønsker at foreningen af bevist arbejdssky elementer kommer til

Ja så er der nu ikke meget tilbage at skrive på sin streamer.

NU HAR JEG DET som skal stå på min streamer, noget som jeg 100% kan stå inde
for:

STØT BRYSTERNE

Samtidig vil jeg banke en af Søfartsstyrelsen godkendt redningskrans fast på
bagklappen af potten !

Jeg sejler alligevel i min egen sø.

Fra : Mcwm

Dato : 18-10-10 12:15

Den 18-10-2010 12:58, Bjørn J. skrev:

> STØT BRYSTERNE

Vi tager lige den tidligere regel i brug; Bjørn mente naturligvis, under
forudsætning at de KRÆVER støtte!

> Samtidig vil jeg banke en af Søfartsstyrelsen godkendt redningskrans fast på
> bagklappen af potten !
>
> Jeg sejler alligevel i min egen sø.

Tja, tjo, det er jo i-og-for-sig fint nok, hvis det ikke lige var fordi,
at dem der så læser den, vil sætte alle i et lingende køretøj ud i samme
sø, så er den jo ikke din egen mere, men et hav af nødlidende
lidelsesfæller.... Oh det liv er svært!

Venligst
Mcwm - som overvejer muligheden for at blive sendt på månen. Trafikken
er mindre, trafikken(selv i myldretiden)er ikke slem og der er ikke en
skid at være misundelig over!

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-10-10 12:18

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vi tager lige den tidligere regel i brug; Bjørn mente naturligvis, under
> forudsætning at de KRÆVER støtte!

Bryster SKAL støttes.

Det ved ethvert barn jo..

Fra : Mcwm

Dato : 18-10-10 12:25

Den 18-10-2010 13:17, Bjørn J. skrev:

> Bryster SKAL støttes.

Med mindre de strutter selvstændigt. Man sætter heller ikke stillads på
et hus der står af sig selv, ej heller indtager man viagra, på
formodningen om der er hængepartier

> Det ved ethvert barn jo..

Lige på det punkt, tør jeg ikke komme med indvendinger - og så er det
også galt. Den der tier samtykker.

Venligst
Mcwm - der fornemmer det hele kan ende i noget rod. Men pyt, så ligner
det resten af landets tilstand:Det er helt fint vi alle har det dårligt,
men går det nogen godt, er det fordi de snyder i skat.

Måske en FUT snart var på sin plads

Fra : Kent Friis

Dato : 18-10-10 16:39

Den Mon, 18 Oct 2010 00:49:05 -0700 (PDT) skrev Kanstrup:

> [...]
> hovedet" osv. til trods for at den som 4-årig ikke kostede mere end en
> ny Mondeo/Octavia/Altea med stor kuffert og 2 liters dieselhakker.

Selvfølgelig har man for mange penge, hvis man køber en BMW, og
betaler lige så meget som for en rigtig bil

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-10 01:00

On 17 Okt., 20:48, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> Gik ud fra at det måtte være fordi de, efter at havde købt delene, endnu
> ikke havde haft råd til at få dem malet.

Kan det betale sig ?
De har jo brugt alle pengene på styling og derfor sat Wanli, Sunny
eller lign "topmoderne" kineserdæk på og ender derfor sikkert i en
rabat med tiden....

--
Christian

Fra : Kanstrup

Dato : 19-10-10 01:09

> [...]
> sidevej. Men det har sg* aldrig givet ret til at brokke sig over
> at ubetinget vigepligt stadig gælder selvom man kører BMW.

*suk*

Scenariet er tæt trafik i et tæt bebygget område - person #1 holder på
en sidegade og vil gerne ud på en voldsomt trafikkeret hovedvej. Det
er dog ikke muligt hvis ikke en eller anden venlig sjæl på den kø-
belagte hovedvej laver et lille hul i køen, så person #1 på sidevejen
kan komme ud.

DET er scenariet, og pointen er, at både min kone og jeg har oplevet
at der IKKE længere bliver givet så ofte plads efter vi har fået
bimmer. Vigepligt har ikke noget med sagen at gøre.

- Kanstrup

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-10-10 09:21

On Tue, 19 Oct 2010 00:08:46 -0700 (PDT), Kanstrup
<kanstrupperne@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>at der IKKE længere bliver givet så ofte plads efter vi har fået
>bimmer. Vigepligt har ikke noget med sagen at gøre.

Det kan man ikke! Altså sidde i en BMW og regne med nogen form for
hensyntagen.

Det er lige så sjældent et fænomen, som det er at køre en bil over
3500 kg., og regne med mercy ved f.eks. nødvendige vognbaneskift.

Jeg bliver dog lige nødt til at spørge om én ting. Hvad sker der hvis
der kommer en anden BMW trillende ude på den befærdede vej?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-10-10 09:28

folmer@rasmussen.dk forklarede den 19-10-2010:
> Jeg bliver dog lige nødt til at spørge om én ting. Hvad sker der hvis
> der kommer en anden BMW trillende ude på den befærdede vej?

Havde man kørt 2CV havde man foldet Land og Folk ud og sat sig til at
læse indtil der kom en anden 2CV der kunne lukke én ud...

I en BMW (eller i en Kia?) sætter man sig vel bare med Ekstrabladet og
venter...!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-10-10 09:40

On Mon, 18 Oct 2010 10:27:57 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>folmer@rasmussen.dk forklarede den 19-10-2010:
>
>Havde man kørt 2CV havde man foldet Land og Folk ud og sat sig til at
>læse indtil der kom en anden 2CV der kunne lukke én ud...

>--

Det er nogenlunde de samme metoder jeg benytter mig af. Man venter på
en kollega i samme type bil. det er ikke sikkert det lykkes i første
hug, men med lidt tålmodighed, såe.. .o))

>--

>I en BMW (eller i en Kia?) sætter man sig vel bare med Ekstrabladet og
>venter...!?

>--

Lad os høre hvad Kanstrup mener om den sag. .o))

I modsætning til hvad flere har mumlet om, nemlig at det er dem som
ikke helt har styr på hvordan kasketten skal vende, der er
banditterne, så er det ikke tilfældet.

Langt de største egoister er iført habit, skjorte og slips samt
leasingbil.

Det skulle satanedeme være et krav, at der på leasingbiler stod et
firmanavn, så man ikke kom til at bruge sine penge i forretninger hvor
disse egoister hærger.

Det går nemlig fint med kassevognene.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kent Friis

Dato : 19-10-10 16:44

Den Tue, 19 Oct 2010 00:08:46 -0700 (PDT) skrev Kanstrup:

> [...]
> at der IKKE længere bliver givet så ofte plads efter vi har fået
> bimmer. Vigepligt har ikke noget med sagen at gøre.

Selvfølgelig har vigepligt noget med sagen at gøre, når man holder på
en sidevej, og skal holde tilbage for andre.

At du er utilfreds med at *de* kender færdselsreglerne, så *du* også
bliver nødt til at overholde dem, beviser sådan set bare min
første påstand - at straks man sætter sig ind i en BMW glemmer man
alt om vigepligter.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 19-10-10 17:39

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> - at straks man sætter sig ind i en BMW glemmer man
> alt om vigepligter.

BMW-folket kan nu ikke hamle op med gå- og cykelfolket (og ikke at forglemme
dem i de små pissepotter) i så henseende...:)

Fra : Kent Friis

Dato : 19-10-10 17:47

Den Tue, 19 Oct 2010 18:39:08 +0200 skrev Bjørn J.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> BMW-folket kan nu ikke hamle op med gå- og cykelfolket (og ikke at forglemme
> dem i de små pissepotter) i så henseende...:)

Ah, amerikaner-taktikken... "Hvis $BADGUY må, må vi også".

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Bjørn J.

Dato : 19-10-10 18:46

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ah, amerikaner-taktikken... "Hvis $BADGUY må, må vi også".

Det viste jeg ikke amerikanerne brugte som undskyldning.

Den hører jeg udelukkende i DK, specielt fra de yngre generationer som er
vokset op i trygge og velstillede kår..;)

Fra : Kent Friis

Dato : 19-10-10 19:11

Den Tue, 19 Oct 2010 19:46:27 +0200 skrev Bjørn J.:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det viste jeg ikke amerikanerne brugte som undskyldning.

Den ser jeg ofte i diskussioner om fx tortur eller angreb mod civile.
Det eneste jeg kan konkludere er at de ikke mener de selv er en sk*d
bedre end Al Qaeda eller hvem det nu er de sammenligner sig med.

Jeg har sågar en enkelt gang set "Hvis tyskerne måtte under
2. verdenskrig"...

Det er åbenbart ikke gået op for dem at forskellen på at være "de gode"
og "de onde", er at hvis man vil påråbe sig retten til at kalde sig
"de gode", er der en flok spilleregler man må opfylde. Hvorimod det
hører med til at være "de onde" at man netop ikke følger spillereglerne.

> Den hører jeg udelukkende i DK, specielt fra de yngre generationer som er
> vokset op i trygge og velstillede kår..;)

Medmindre det er på legepladsen, kan jeg ikke mindes at have hørt den.
Måske bare fordi jeg ikke omgås de samme grupper.

I den situation kan der så også være tale om at "de andre" har andre
regler fra deres forældre, hvorimod der i førnævnte tilfælde er tale
om at de andre heller ikke må, og alligevel bruges det som undskyldning
for selv at gøre det man er helt enig i at de andre ikke må.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-10-10 19:16

On Tue, 19 Oct 2010 19:46:27 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Den hører jeg udelukkende i DK, specielt fra de yngre generationer som er
>vokset op i trygge og velstillede kår..;)

Fuldstændigt korrekt.

Institution med 3 unger pr. kvadratmeter. der skal godt nok galpes
noget, hvis man vil have sin mening frem.

Har man tendenser til at blive køresyg, så er det helt sikkert en
udflytterbørnehave man ender op med.

2 gange 1 time i bus 5 dage om ugen.

Ungerne bliver ganske ofte bragt til og fra institutionen i f.eks. en
Christianiacykel.

Lad mig bare sige det sådan, at hvis en bondemand transporterede et
svin til slagteriet i et sådant køretøj, så var det direkte i fængsel
uden at få 400 kr. for at passere start.

Hvor er så forældrene?

Ja, de er ude og gøre karriere, sådan at de kan få råd til BMW'en.

Og da de (forældrene) mange gange ikke er særligt kloge bruger de ofte
forholdsvis megen tid på jobbet. Det kan godt være et fejlskøn fra
min side. Det kan også hænge sammen med at at importance-kooficienten
stiger ligefremt proportionalt med den tid man tilbringer på jobbet.

Fædres barselsorlov er helt udelukket, idet en sådan strækker sig over
så langt et tidsrum, at hvis virksomheden stadig kører, kunne give
chefen det indtryk at man faktisk kunne undværes. Måtte Guderne
forbyde det.

Alt sammen til stor skade for børnene.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 19-10-10 20:58

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Alt sammen til stor skade for børnene.

Du har jo selv opdraget dem, dine børn altså..

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 20-10-10 08:21

On Tue, 19 Oct 2010 21:58:12 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Du har jo selv opdraget dem, dine børn altså..

>--

Med den livsførelse jeg har præsteret, var det vist en klog beslutning
fruen og jeg tog, da vi besluttede at sætte forplantningen på hold.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-10 16:09

folmer@rasmussen.dk skrev :

>Med den livsførelse jeg har præsteret, var det vist en klog beslutning
>fruen og jeg tog, da vi besluttede at sætte forplantningen på hold.

Er det nu, man på hele samfundets vegne skal sige : Af hjertet tak ?

<<grin>>

Fra : Mcwm

Dato : 19-10-10 21:00

Den 19-10-2010 20:16, folmer@rasmussen.dk skrev:

> [...]
> min side. Det kan også hænge sammen med at at importance-kooficienten
> stiger ligefremt proportionalt med den tid man tilbringer på jobbet.

Klip

> Alt sammen til stor skade for børnene.

NÆ, så lad os alle være fornuftige. Ikke alt det bøvl, ind med farmand i
en lastbil, som øhhhh.... hov, den kører sgu til Finland, så den er nok
ikke hjemme til normal fyraften.... pis, noget gik vist galt, hvad er
min pointe... øh, jo Kør lastbil, så er der ikke råd til BMW E L L E R
unger... øh, nej, det var ikke det jeg mente... ØV, glem mit indlæg

Venligst
Mcwm - so har været så fornuftig, at ungerne er placeret på den anden
side af atlanten, så er der ikke så meget man skal leve op til

Fra : Kanstrup

Dato : 19-10-10 04:51

> Jeg bliver dog lige nødt til at spørge om én ting. Hvad sker der hvis
> der kommer en anden BMW trillende ude på den befærdede vej?
>
> --

Ja SÅ bliver der plads - man er vel brødre

Faktisk skete der også der at jeg blev kontaktet i vaskehalskøen af en
"bror" der lige ville høre til mit rat/sportstrim og om jeg syntes 330
NM var nok - det var da hyggeligt nok, men alligevel lidt sært. Det er
sgu aldrig sket i nogle af mine andre potter.

Jeg er ikke et hak bedre selv, og kan stadig gå lidt i chok når jeg
spørger en "bror" jeg ikke kender hvad han har under motorhjelmen og
han så ikke aner det....så er man sgu ikke værdig (eller endnu
bedre når han svarer "en V6'er!"

Men Folmer - i dit store lokum kører du vel bare ud? Der skal jo nok
blive plads....

- Kanstrup

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-10-10 05:44

On 19 Okt., 12:50, Kanstrup <kanstruppe...@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> NM var nok - det var da hyggeligt nok, men alligevel lidt sært. Det er
> sgu aldrig sket i nogle af mine andre potter.

Det er den forskel det gør at køre en bil, som er lidt speciel. Jeg
oplever det samme med både 2CV og Jaguar, men der er det ikke kun
lidelsesfæller, der henvender sig. Dem er der jo heller ikke mange af.

"Hvor gammel er den" hører jeg om begge 2, og de fleste bliver så lidt
flove, når de finder ud af at Jaguaren jo er stort set ny (1992).
"Hvor langt går den på literen" og "Er den ikke dyr at køre i" hører
jeg sjovt nok kun når jeg er i Jaguaren. Svarene er "7 km/l" og "Ikke
dyrere end en ny Avensis, Mondeo eller Mazda 6, og hvem gider så at
kører i den slags" og begge svar udløser lidt hovedrysten, mens de
trækker hen mod den sikre base i Toyotaen...

> [...]
> bedre når han svarer "en V6'er!!
>
> Men Folmer - i dit store lokum kører du vel bare ud? Der skal jo nok

Så stor er Folmers Jundaj vel heller ikke ?

Fra : Kanstrup

Dato : 19-10-10 14:12

> [...]
> bliver nødt til at overholde dem, beviser sådan set bare min
> første påstand - at straks man sætter sig ind i en BMW glemmer man

Nu må du kraft-peter-vælte-mig have mig undskyldt! Ja det er lykkedes
dig at få mig op af stolen - vor herre til hest. Enten så _vil_du
misforstå for at være på tværs (sandsynligt), eller også kan du ikke
læse hvad jeg skriver (usandsynligt da du staver/skriver godt...). Nej
vigepligten har ikke en fløjtende skid med det her at gøre, men
derimod venlighed i trafikken (og at den udvises i forskellige mængde
afhængig af hvad man kører i).

Desuden er du så generaliserende i dine udtalelser at du er umulig at
tage seriøs.

- Kanstrup

Fra : Kent Friis

Dato : 19-10-10 21:22

Den Tue, 19 Oct 2010 13:11:47 -0700 (PDT) skrev Kanstrup:

> [...]
> vigepligten har ikke en fløjtende skid med det her at gøre, men
> derimod venlighed i trafikken (og at den udvises i forskellige mængde

Venlighed i trafikken er undtagelsen. Jeg kan ikke mindes noget
nogensinde har holdt tilbage for mig, når jeg er i bil - og nej, jeg
kører ikke BMW, men Toyota - men kun når jeg har været til fods (og det
har oftest været tyskere). Og de gange jeg har holdt tilbage for nogen,
har det været lige før jeg skulle bruge hornet for at vække dem, det
er tydeligvis heller ikke noget de forventer.

Så hvordan du nogensinde kan komme på den ide at det skulle være noget
du kan forvente i en sådan grad at du nævner her i gruppen at de
ikke gør det, fatter jeg simpelthen ikke.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-10-10 21:26

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Venlighed i trafikken er undtagelsen. Jeg kan ikke mindes noget
> nogensinde har holdt tilbage for mig, når jeg er i bil...

Jeg oplever det stort set dagligt - hér !
Også på ét punkt er Sverige et meget venligt land.
Desuden er cyklister og gående totalt fredede her, hvor bilisterne blokker
bremsen, når de bløde trafikanter skal krydse vejen. Det funker rigtig
godt...

Fra : Mcwm

Dato : 19-10-10 21:28

Den 19-10-2010 22:21, Kent Friis skrev:

> Så hvordan du nogensinde kan komme på den ide at det skulle være noget
> du kan forvente i en sådan grad at du nævner her i gruppen at de
> ikke gør det, fatter jeg simpelthen ikke.

Hmmm det er da noget jeg oplever - og selv udfører - dagligt, her i det
sydsjællandske, på trods af jeg kører BMW. Selv i det københavnske
oplever jeg at der gives plads, dog ikke så ofte som "hjemme". Så der er
vel også en grund til at Kanstrup "forventer" lidt venlighed, især hvis
han selv udøver det.

Hvorfor lade tingene hobe sig op, hvis man kan være med til at løsne
bare en lille smule op?

Venligst
Mcwm

Fra : Bjørn J.

Dato : 19-10-10 21:38

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> jeg at der gives plads, dog ikke så ofte som "hjemme". Så der er vel også
> en grund til at Kanstrup "forventer" lidt venlighed, især hvis han selv

Så er vi da 2, men jeg kører så i Jylland for det meste.

Vi er nok undtagelserne, der bekræfter reglen..

> Hvorfor lade tingene hobe sig op, hvis man kan være med til at løsne bare
> en lille smule op?

Netop ! ..

Fra : Mcwm

Dato : 19-10-10 21:43

Den 19-10-2010 22:38, Bjørn J. skrev:

> Så er vi da 2, men jeg kører så i Jylland for det meste.

Nu er kæresten fra Jyllø, så jeg ved at i KAN være flinke derovre

> Vi er nok undtagelserne, der bekræfter reglen..

Personligt tilhøre jeg reglen der bekræfter undtagelsen... ikke engang -
som det ellers ses i grupperne - født på tværs... næ, på langs, blot for
at være på tværs!

> Netop ! ..

Nemlig, det er jo ikke regninger der er tale om!

Venligst
Mcwm

Fra : Kent Friis

Dato : 20-10-10 17:11

Den Tue, 19 Oct 2010 22:27:56 +0200 skrev Mcwm:

> [...]
> han selv udøver det.
>
> Hvorfor lade tingene hobe sig op, hvis man kan være med til at løsne

Som jeg skrev har jeg da også selv gjort det. Hvis vedkommende nu
havde været forberedt, ville det jo kun have forsinket mig i få
sekunder (der var i forvejen kø). I stedet skulle hun (SVJH) så først
vente på at jeg blinkede af hende, og så til at finde kobling,
det rigtige gear, osv. Jeg er ikke sikker på jeg nåede at indhente
køen foran igen. Bagud er den derimod helt sikkert blevet endnu
længere.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Mcwm

Dato : 20-10-10 17:24

Den 20-10-2010 18:10, Kent Friis skrev:

> [...]
> det rigtige gear, osv. Jeg er ikke sikker på jeg nåede at indhente
> køen foran igen. Bagud er den derimod helt sikkert blevet endnu

Sådan kan det gå, men bemeldte kvinde, kunne ligeså godt have befundet
sig i køen FORAN dig, hvor hun havde puslet med sit udseende - eller
hvad der nu ellers bringer folk ud af fatning i trafikken, men det ER
altså ikke jordens undergang. Det kan være generende, men ikke nok til
at man siger; "aldrig mere om jeg giver plads til nogen".

Du kunne blive forsinket i få sekunder skriver du.. Skal det tolkes
derhen, at du valgte at blive holdende for hende i minutter eller timer?
For så har ikke bare hun fejlet.

Den dag du selv holder og ikke kan komme ud, bliver du glad for at der
gives plads, men hvis du på forhånd giver udtryk for at den slags ikke
bør finde sted, fordi du har dårlige erfaringer med det, så er der
heller næppe nogen der viger for dig

For det meste, kan man dømme folk på deres måde at tale/eller skrive)på.
Jo mere agressiv tale/skrift, jo mindre chance er der for nuancer og
dermed kommunikation til løsning af et forslag. Det gælder vist i alle
livets forhold og ikke blot i trafikken. Kunne vi blot kommunikere
pænere sammen, ville meget være vundet. Jeg vil endda påstå at vi ville
være mere villige til at indgå et fornuftigt kompromis nu og da OGSÅ i
trafikken.

Venligst
Mcwm

Fra : Kent Friis

Dato : 20-10-10 17:37

Den Wed, 20 Oct 2010 18:24:29 +0200 skrev Mcwm:

> [...]
> altså ikke jordens undergang. Det kan være generende, men ikke nok til
> at man siger; "aldrig mere om jeg giver plads til nogen".

Det har jeg heller ikke sagt. Jeg har bare konstateret at det i
hvert fald ikke er noget folk forventer.

> Den dag du selv holder og ikke kan komme ud, bliver du glad for at der
> gives plads,

Som sagt har jeg endnu ikke oplevet det, når jeg har været i bil. Og
til fods har det stort set altid været tyske turister.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Mcwm

Dato : 20-10-10 17:45

Den 20-10-2010 18:36, Kent Friis skrev:

> Det har jeg heller ikke sagt. Jeg har bare konstateret at det i
> hvert fald ikke er noget folk forventer.

Nu kan vi af gode grunde ikke vide hvad andre forventer, med mindre vi
taler med dem... Så jeg vender lige bøtten; Jeg ser det som at jeg
forventes at hjælpe mine medmennesker....... også i trafikken. De må
gerne forvente at jeg giver dem plads, så de ikke skal holde der hele dagen.

> Som sagt har jeg endnu ikke oplevet det, når jeg har været i bil. Og
> til fods har det stort set altid været tyske turister.

Med chance for at jeg tager fejl, jeg tror ikke på at et menneske der
færdes i trafikken dagligt ALDRIG A L D R I G har oplevet at blive
lukket ud fra en mindre befærdet til en mere befærdet vej.

Det er vist at sætte tingene mere på spidsen end selv jeg kan finde på i
forenklingens navn

Venligst
Mcwm

Fra : Kent Friis

Dato : 20-10-10 17:49

Den Wed, 20 Oct 2010 18:45:14 +0200 skrev Mcwm:

> [...]
> færdes i trafikken dagligt ALDRIG A L D R I G har oplevet at blive
> lukket ud fra en mindre befærdet til en mere befærdet vej.

Til fods, jo. Tyskerne var ret gode til det dengang jeg boede ved
hovedvej A11, hvor der var kø hver eneste lørdag hele sommeren.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Volger Garfield

Dato : 20-10-10 19:44

On 19 Oct 2010 20:21:37 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>har det været lige før jeg skulle bruge hornet for at vække dem, det
>er tydeligvis heller ikke noget de forventer.

Tja - Det må være din generelle attitude...

Volger

Fra : Kent Friis

Dato : 20-10-10 19:57

Den Wed, 20 Oct 2010 20:43:30 +0200 skrev Volger Garfield :

> Tja - Det må være din generelle attitude...

Sjovt nok så kan jeg sagtens få et "blink til begge sider" når jeg
sænker farten en anelse på motorvejen, for at hjælpe en af de store
forbi en vindmølletransport.

De har åbenbart en anden opfattelse af "min generelle attitude" end
du har.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Volger Garfield

Dato : 21-10-10 15:44

On 20 Oct 2010 18:57:06 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>forbi en vindmølletransport.
>
>De har åbenbart en anden opfattelse af "min generelle attitude" end

Jeg forholder mig til dine skriverier.
Ovenfor nævner du fx, at du "at der aldrig er nogen der har holdt
tilbage for dig når du er i bil". Ligeledes "Og de gange jeg har holdt
tilbage for nogen, har det været lige før jeg skulle bruge hornet for
at vække dem, det er tydeligvis heller ikke noget de forventer".

Det tyder da på et attitude-problem..

Volger

Fra : Kent Friis

Dato : 21-10-10 16:48

Den Thu, 21 Oct 2010 16:44:23 +0200 skrev Volger Garfield :

> [...]
> tilbage for nogen, har det været lige før jeg skulle bruge hornet for
> at vække dem, det er tydeligvis heller ikke noget de forventer".

Hvordan kommer du til den konklusion?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-10 01:47

On 19 Okt., 22:26, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> Jeg oplever det stort set dagligt - hér !
> Også på ét punkt er Sverige et meget venligt land.

Oplever det nu også tit i DK. Specielt de mindre veje hvor der er
trafikchikaner, der holder folk da tit tilbage.

--
Christian

Fra : CL

Dato : 20-10-10 21:23

Den 13-10-2010 14:10, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Det er godt at der er andre end mig der kan få øje på det.
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1430828.ece

Dette kunne måske være en forklaring.
http://bilekspressen.dk/min-bmw-goer-mig-sindssyg

Carsten Larsen