Ferie-minder - part 2010!
Fra : Anders Houmark

Dato : 12-10-10 18:28

Hey..
Inspireret af Finn vil jeg da lige dele min sommerferie.. Det kunne være
cool hvis andre også smed lidt billeder/tekst, eller video.. Eller blot
kommentarer til min tur :)

Vores tur gik som sædvanlig sydpå, denne gang til Østrig, inkl. et par
smut-ture til Italien og Slovenien.. Vi kørte hjem via Tyskland og Tjekkiet
(Fed tur af super gode landeveje)
En af gutterne styrtede i noget olie-sjask der lå på vejen, så man kan også
se billeder af hvor slemt det kan gå med 55km/t.
Har ikke fået opdateret teksten på siden, men jeg kan oplyse, at
Multistradaen blev erklæret totalskadet!

http://www.andersh.dk/billeder/sommerferie2010/index.html
Man kan trykke på "show all" oppe i venstre hjørne, så skal man ikke sidde
og klikke sig vej i gennem.

Mvh Anders

Fra : Steen Johansen

Dato : 13-10-10 11:02

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://www.andersh.dk/billeder/sommerferie2010/index.html
> Man kan trykke på "show all" oppe i venstre hjørne, så skal man ikke sidde

Fed tur i regn og tog med en væmligt uheld ?
Har selv prøvet at styrte i disel på Sct Bernhard men kun med skrammer +
buler
Det var meget varmt og på toppen af Sct Bernhard tog jeg Rukaen af ,,,,
Dumt a H til væltede ½ time efter og lidt hud på knæ og albuer forsvandt
Drop tog og prøv med en GPS af landevejene i gennem das Fatherland
det er stærkt undervuderet
Mvh Steen

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-10-10 19:55

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i meddelelsen

> Fed tur i regn og tog med en væmligt uheld ?

Jeg var ikke ligefrem i min "comfort zone" i alt det regnvejr og tåge..
tågen var helt ekstrem, har aldrig oplevet det så voldsomt før, det var lidt
grænseoverskridene.. Sådan en stor V2 motor som ikke går helt rent i bunden
af omdrejningsskalaen kan også lave lidt sjov med bagenden af cyklen når man
skal give gas på regnvåde veje.. Flere steder var der så meget vand i de små
furer som bilerne har formet ned i vejen

> [...]
> Dumt a H til væltede ½ time efter og lidt hud på knæ og albuer forsvandt
> Drop tog og prøv med en GPS af landevejene i gennem das Fatherland

Angående tøjet så er jeg glad for at køre i læder. Det er noget pis at
skulle stoppe og hoppe i regndragten, men det fungerer.. Og læderdragten er
ikke for varm i varme, prøvede 35 grader i italien sidste år uden at
smelte.. helt :)

Vi havde kun en uge i år, og Martin havde aldrig været "syd på" så vi var
nødt til at køre med toget. Landevejsturen derned tager jo 2 dage.
Det er prismæssigt også en god måde at komme derned hurtigt på, og så var
det skide hyggeligt. Vi kendte ikke Martin særlig godt, så togturen var
super god "ryste sammen" tur :)

Men jeg vil klart overveje selv at køre derned via landeveje, samt køre hjem
igen, næste gang jeg skal afsted.. Turen hjem via øst-tyskland og tjekkiet
var helt kanon god. Motorvejstur bliver det aldrig igen, ikke på den cykel
jeg har. Kawasakien kunne skære sig gennem Tyskland på een dag, men det
stunt vil jeg ikke gøre efter på KTM'en.. og slet ikke, når landevejene er
så mega fede :D

Tak for kommentarer :)

Mvh Anders

Fra : Sir1

Dato : 14-10-10 12:53

On 13 Okt., 20:55, "Anders Houmark" <n...@email.available.dk> wrote:

> [...]
> stunt vil jeg ikke gøre efter på KTM'en.. og slet ikke, når landevejene er

Jeg ved ikke hvad der kan have interesse, men her er også en (slags)
rejseberetning: http://morinist.dk/morini/morinitour2010.php
Vh
Søren

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 15-10-10 08:01

Hvis man godt kunne tænke sig Route 66, så har jeg skrevet en del da
jeg var der.

http://www.mivi.dk/mivi/usaroute66/index.php

on 10/12/2010, Anders Houmark supposed :

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen