S: Afgift ved import af ældre bil
Fra : Ukendt

Dato : 12-10-10 15:00

Hej
Jeg overvejer at købe en VW Karmann Ghia Cabriolet fra 1970 i Tyskland. Hvad
koster det i registreringsafgift, er der nogen som har prøvet det?

Skat tager vist udgangspunkt i nyvognsprisen dengang i 1970, hvor kan jeg få
prisen oplyst?

Hilsen
Karsten

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-10-10 15:34

> [...]
> Hvad koster det i registreringsafgift, er der nogen som har prøvet det?
>
> Skat tager vist udgangspunkt i nyvognsprisen dengang i 1970, hvor kan jeg

Man kan se tidligere afgifter på skat´s hjemmeside, niveauet er ca. 10.000
kr. Dertil kommer benzinafgift på ca. 6.000.

Mvh Niels

Fra : Anders Majland

Dato : 12-10-10 18:07

> Skat tager vist udgangspunkt i nyvognsprisen dengang i 1970, hvor kan jeg
> få prisen oplyst?

Ikke på en brugt - der er det i forhold til dagsværdien.

Dog med den finte at afgiften ikke kan bliver større end hvad prisen var med
moms og afgifter da den var ny. For veteranbiler kan det nemt være grænsen i
stedet for tommelfingereglen på 2/3 af salgsprisen fra en danske forhandler

Fra : Ivar

Dato : 12-10-10 21:00

Karsten Skov skrev:

> Skat tager vist udgangspunkt i nyvognsprisen dengang i 1970, hvor kan jeg få
> prisen oplyst?

Det er mange år siden, man brugte den metode. Nu er det markedsprisen.
Den gamle regel god mod gamle biler. Det var normal afgift af 80% af
nyprisen (uden afgift), men det bruges, som nævnt, ikke mere.
En 1500 Karmann Ghia kostede forøvrigt 34.635 kr i 1969, og en
1600L 42.031 kr.

Ivar Magnusson

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-10 22:03

Hej
Jeg talte med Skat idag, men jeg synes ikke rigtigt det gav klarhed.

Jeg fik at vide at jeg skulle tage 40% af nyprisen(vist uden afgifter),
derfter var afgiften 105% af de første 6200 og 180% af resten.

De priser du nævner, det var vel efter afgift-hvor stor var afgiften?

Der må være andre som har indført en Karmann Ghia, hvor kan man se konkrete
eksempler

hilsen
Karsten

Fra : Ivar

Dato : 12-10-10 22:42

Karsten Skov skrev:

> Jeg fik at vide at jeg skulle tage 40% af nyprisen(vist uden afgifter),
> derfter var afgiften 105% af de første 6200 og 180% af resten.

Hmm, det lyder som om reglerne er cirka som de var tidligere.
jeg mente elles at de var lavet om. De priser jeg gav var fra
BilRevyen 1969, så det er incl. afgifter. De 40% er cirka bilens
pris uden afgifter, så det er nok er prisen incl. afgifter.

Den første af de to priser jeg gav dig, var for en model med
det karosseri jeg normalt forbinder med Karmann Ghia, mens den
anden var for en coupe-model med mere kantede former. Den
er forsundet fra BilRevyen 1974, hvor den almindelige model
havde fået lidt større motor, og prisen var 53.620 kr.

Cabrioleten har jeg igen pris på. Den blev måske ikke importeret
den gang.

Ivar Magnusson

Fra : René

Dato : 13-10-10 08:02