Pigdæk i DK
Fra : oz3bto

Dato : 12-10-10 14:08

Den gamle mener at pigdæk er forbudt i DK

Jeg mener der er et vis tidsrum hvor der må køres med pigge .. nemlig fra
1nov. .. slut datoen husker jeg ikke men omkring påske

Nogen her der kan de rigtige datoer ?

Sagen er nemlig den at vi skal til DK i Dec. og bilen er monteret med
pigdæk.. Er ikke meget for at skulle skifte til sommerhjul for at køre til
DK..Selvom jeg tivlsomt får brug for pig dækkene

Fra : Klaus G.

Dato : 12-10-10 14:32

> [...]
> pigdæk.. Er ikke meget for at skulle skifte til sommerhjul for at køre til
> DK..Selvom jeg tivlsomt får brug for pig dækkene
Here u go:
"Pigdæk/vinterdæk er IKKE obligatoriske i Danmark. Anvendes pigdæk må de kun
benyttes i perioden 1. november - 15. april og kun for så vidt de er
monterede på alle hjul. "

--
Klaus G.

Fra : oz3bto

Dato : 12-10-10 14:38

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Pigdæk/vinterdæk er IKKE obligatoriske i Danmark. Anvendes pigdæk må de
> kun benyttes i perioden 1. november - 15. april og kun for så vidt de er

Se det mente jeg nok .. var bare usikker på slut datoen

Sneen er jo kommet heroppe og pigdæk må vi gerne montere da vi jo bor på
fjeldet og må køre med dem indtil sneen er væk dvs henad juni