Scr fil isted for en exe fil ?
Fra : Jens Andersen

Dato : 07-08-01 21:03

Hvordan laver man en scr fil isted for en exe fil ?

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 07-08-01 22:21

Jens Andersen skrev:
> Hvordan laver man en scr fil isted for en exe fil ?

Prøv at søge efter det på nettet...
Prøv f.eks. at søge efter "screen saver" på www.planet-source-code.com/vb

Men hvis du ikke gider det, så har jeg hentet følgende derfra:
Tilføj et Module og skriv følgende kode ind:

Sub Main()
Dim strCmdLine As String
strCmdLine = Left(Command, 2)
If strCmdLine = "/p" Then
End
'on select of your screen saver
ElseIf strCmdLine = "/c" Then
Call Load(frmConfig)
frmConfig.Show
'Function to call when
'Settings'
'button is pushed
Else
Call Load(frmMain)
frmMain.Show
'your screen saver has been loaded
End If
End Sub

Gå ind i Project-properties og vælg "Sub Main" i Startup Object. Tilføj også
to Forms: frmConfig og frmMain.
Når du så har lavet en .exe-fil omdøber du den bare til .scr - højreklikker
på den og trykker Installer.
Det skal lige siges at jeg ikke har testet koden

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Jens Andersen

Dato : 07-08-01 19:33

Grinerne man kan bare omdøbe så køre det....

Fra : Jesper Højgaard

Dato : 07-08-01 22:44

Hvis man vil lave en proffessionel screensaver skal man også kode preview
vinduet i control panelet og settings vinduet og måske andet.

Mvh.
Jesper Højgaard
Deloitte & Touche

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 08-08-01 19:44

Jesper Højgaard skrev:
> Hvis man vil lave en proffessionel screensaver skal man også kode preview
> vinduet i control panelet og settings vinduet og måske andet.

Yeps... og det er selvfølgelig lidt sværere end ikke at lave det

- Bjarke Walling Petersen