Norman Wisdom
Fra : Henning Jensen

Dato : 11-10-10 20:39

Sanger, skuespiller Sir Norman Wisdom er død for nogle dage siden, 95 år
gammel.
Det sker jo engang imellem i den alder, men med ham er en af de sidste,
fra bl.a. den gamle engelske "Music Hall" æra, væk.

http://www.youtube.com/watch?v=reySXKs888s

Sammen med Joyce Grenfell var denne her, "Narcissus", engang en stor
"schlager". Den kunne få folk til at le. Selv her i landet, er den
blevet spillet i "Giroens" barndom:

http://www.youtube.com/watch?v=jHehRskPKnY

Henning.

Til Åge: Google, hvis du vil vide noget om nogle af disse personer

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-10-10 20:59

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Sanger, skuespiller Sir Norman Wisdom er død for nogle dage siden, 95 år
> gammel.

Kan huske jeg så film med ham som stor knægt i Kino i Varde

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-10-10 21:20

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> Kan huske jeg så film med ham som stor knægt i Kino i Varde

Nå, er "Norman Mælkemand2 nu død?. Det vidste jeg ikke. Ham kan jeg se at
jeg kender. Vidste bare ikke hvad han hed til efternavn.
Han havde et fantastisk komisk talent indenfor film. Jeg glemmer sent
den film jeg optog på video, hvor han er mælkemand. Den
glemmer jeg aldrig. Bare jeg tænker på den er jeg ved at flække af grin. Alt
går galt for ham, da han få konkurrence af en anden mælkemand.
Det er komik i stil med det der når en person fumler gewaldigt i det, når
vedkommende skal opstille en liggestol. Konstant i filmen
sprøjter kaffe ud af kæften på en, af grin. Det er liiiiiige ved at det er
for voldsomt, da man jo også skal trække vejret.
Jeg må hellere se at få den set. Jeg har da i hvert fald et minde om ham,
kan man sige.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-10-10 21:35

meddelelsen news:4cb37185$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg glemmer sent den film jeg optog på video, hvor han er mælkemand.

Nu fandt jeg den på youtube. Her er starten af filmen. Alt går galt. Han
falder ned af trappen og griber fast i noget løs tapet og river derved
tapetet af hele vejen ned af trappen. Og han er så træt, da det er om
morgen. Han går faktisk rundt med lukkede øjne og aner knap nok hvor han
selv er.

Her er komik over al komik:
http://www.youtube.com/watch?v=GfzX6W11WT8&feature=related

Her har han problmer med den konkurrerende mælkemand
http://www.youtube.com/watch?v=qxGXcJtt-B0

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-10-10 14:18

meddelelsen news:4cb374f9$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Hvordan fan... kan Norman Mælkemand gå op af en trappe på den måde, som i
starten af klippet ?
http://www.youtube.com/watch?v=a6BN-MFQ0qI&feature=related

Spændende hvilken film DR eller TV2 måske vil sende.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-10-10 14:40

Den 12-10-2010 15:17, Åge Halldorsson skrev:

> Spændende hvilken film DR eller TV2 måske vil sende.

Ja, der må komme noget.

Hvis du er lidt kreativ, så ligger der allerede nogle stykker på Nettet.
Jeg har tænkt mig at se musikfilmen "The Night They Raided Minsky's", i
aften:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Night_They_Raided_Minsky's

Den er interessant på flere måder, fordi også den "omtumlende svenske
kivnde", Brit Ekland, medvirker:

http://www.youtube.com/watch?v=-nLwZERNi7c&feature=fvw

Her et nummer med denne svenske "Brigitte Bardot" alias Brit Ekland, "Do
It To Me Once More With Feeling":

http://www.youtube.com/watch?v=g9YwoXX0-ss

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-10-10 17:17

> Hvis du er lidt kreativ, så ligger der allerede nogle stykker på Nettet.

Jeg har fundet en Torrent på nettet med 10 af hans film og er igang med at
hente dem

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-10-10 23:13

Den 11-10-2010 22:20, Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> Han havde et fantastisk komisk talent indenfor film. Jeg glemmer sent
> den film jeg optog på video, hvor han er mælkemand. Den

Her overraskede du mig alligevel.

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-10-10 23:12

Den 11-10-2010 21:59, Allan Krautwald skrev:

> Kan huske jeg så film med ham som stor knægt i Kino i Varde

Jeg har også set ham for mange år siden. Mon ikke man vil sende en film
eller to med ham, her i den nærmeste fremtid.
Det vil så være spændende, om han stadig er/virker sjov.

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-10-10 00:01

Den 11-10-2010 21:38, Henning Jensen skrev:
> Sanger, skuespiller Sir Norman Wisdom er død for nogle dage siden, 95 år
> gammel.

"The Lambeth Walk" fra Noel Gay's musical "Me And My Girl" fik stor
betydning under WW2. Her historien fra Wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lambeth_Walk

Her er propagandafilmen, som Wiki nævner, med "The Lambeth Walk":

http://www.youtube.com/watch?v=JCyDnj3S4bE

Norman Wisdom var med til, ligesom mange andre engelske kunstnere, at
gøre grin med Hitler og nazisterne ved at synge denne sang.
Wisdom's version var populær, selv mange år efter krigen.
Jeg kan ikke finde den på YouTube, så jeg har lagt den her:

http://www.4shared.com/audio/UtfGmnyn/lambeth_walk.html

Henning.