Tavshed = Accept ?
Fra : Charlotte E

Dato : 11-10-10 05:18

Hejsa,

Måske er det mig, der er ved at være gammel og husker forkert, men jeg mener
bestemt, at jeg i sin tid lærte i Erhvervsjura, at tavshed aldrig kan
betragtes som accept?

F.eks., hvis nogen sender et brev, hvori de gør et eller andet gældende, og
ender brevet med at skrive noget i retnig af, at "hvis vi ikke hører fra Dem
inden 14 dage, så tillader vi os at betragte dette som en accept af
ovenstående".

Husker jeg helt galt?
(Ellers skal jeg da godt nok til at sende breve ud til en masse folk, der er
på ferie, om at de skylder mig penge

Er der eventuelt nogle, der kan henvise mig til en lov og paragraf, hvor det
fremgår?

TIA,

Fra : N_B_DK

Dato : 11-10-10 06:30

"Charlotte E" <sp@m.kills.it> wrote in message
> Er der eventuelt nogle, der kan henvise mig til en lov og paragraf,
> hvor det fremgår?

Det lyder som du tænker på negativ aftalebinding.

http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/fremvis.pl?vaerkid=487&reprid=0&filid=2545&iarkiv=1

--
MVH. N_B_DK