Solomon Burke død
Fra : Carl Drud

Dato : 10-10-10 10:23

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-10-10 11:03

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen
news:87vd5a767a.fsf@cdnews.my-fqdn.de...
> Soul sangeren Solomon Burke død 70 år.
>
> http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-11509614
>
> http://www.youtube.com/watch?v=sbseZp1nbDg
>
> --
> Carl

Måtte lige udersøge hvem den neger var. Har nemlig aldrig hørt om ham. Det
blev et positivt bekendtskab. Jeg fandt 2 rigtigt gode sange med ham. Noget
hvor der sån rigtigt var "gang i den" uden at det på nogen måde støjede.
Negre har en tendens til at kunne lide musik med rytme, det må man sige. De
har jo også en frygtelig masse gospel-kor, hvor rytmen jo altid er i
højsædet.

Her får vi lige et par af hans rigtigt gode sange, med trompeter, saxofoner
og juhuu-piger, som vi kender det fra Tyskland. Den her er min favorit. Der
er "swing" og "godaw" og hele "pibetøjet". Det er klasse. Meget
gospel-præget: http://www.youtube.com/watch?v=SXjvieJTT8c&feature=related

Den her er også helt i top. Meget rytmisk. Man hopper og danser rundt på
borde og stole. Det swinger helt vildt, med kor og orkester og hele
"svineriet", selv om den er ret langsom. Begge sange får klart toppoint
herfra: http://www.youtube.com/watch?v=osfd8PasOtg

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-10-10 11:09

meddelelsen news:4cb18f43$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Måtte lige udersøge hvem den neger var. Har nemlig aldrig hørt om ham. Det
> blev et positivt bekendtskab.

......og det er egentlig sørgeligt at man ikke har nogen chance for at kende
sådan noglæe sangere før de er døde. Det kan vi takke tv for. man kunne ikke
drømme om at lave musik-show, ligesom tyskerne gør. Vi har mulighed for at
få kendskab til uanede mængder af tyske slagersangere via show som Tysk ARD
sender.

MEN amerikanske og engelske sangere og grupper, indenfor den melodiøse
musik, har intet som helst musikshow, på nogen som helst landsdækkende
amerikansk eller engelsk tv-station at kunne blive kendt via. Det er
simpelthen en skandale. Den mand ville have haft alle chancer for at blive
bredt kendt over hele Tyskland, hvis han havde sunget på tysk.

MEN han sang desværre på amerikansk. Derfor intet landsdækkende tv-musikshaw
at blive kendt på, i hverken USA eller England. Det er en skandale.

Hilsen Åge

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-10-10 11:18

Ã…ge Halldorsson skrev:

> [...]
>
> MEN han sang desværre på amerikansk. Derfor intet landsdækkende
> tv-musikshaw at blive kendt på, i hverken USA eller England. Det er en

Hold da op noget vrøvl.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-10 07:31

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hold da op noget vrøvl.

Det skyldes Åges fejlagtige antagelse af, at man ikke kan være kendt med
mindre man har været med i et TV-show.
Det er bare glippet for ham, at 99,9% af al verdens musik giver fanden i
tyske plastikshows, og skaffer deres popularitet på koncertstederne blandt
rigtige mennesker, med rigtig livelyd.
I bund og grund er det kun aldrende tyskere + et par danske afarter der
gider at høre musik via fjernsynet, når man kan få en ordenlig lyd enten via
radio, cd, eller til en koncert.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-10-10 11:53

Hold da op noget vrøvl.

Peter Brandt Nielsen

meddelelsen news:4cb190cb$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Men der er jo faktisk ganske rigtigt. Hvilke amerikanske
underholdnings-musikshow sendes på landsdækkende amerikansk eller engelsk
tv. Musikshow, af den slags hvor der medvirker 20-30 forskellige d
sangere og grupper og som sendes i den bedste sendetid kl. 20-22 og hvor en
masse mennesker uvilkårligt får kendskab til en masse muiknavne. Antallet er
simpelthen INGEN! - Det er det antal der sendes.
Men da det tilsyneladende er "noget vrøvl", så glæder det mig faktisk,
at det er noget vrøvl.
Jeg venter nemlig derfor med stor glæde på at du vil give mig (og alle os
andre) nogle tips til hvornårdisse show bliver sendt. Jeg (og mange andre)
vil helt afgjort gerne se dem. Så får man jo kendskab til andre som synger i
stil med ham der Solomon Burk.

Hilsen Åge

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-10-10 13:01

Ã…ge Halldorsson skrev:

> [...]
> andre) nogle tips til hvornårdisse show bliver sendt. Jeg (og mange andre)
> vil helt afgjort gerne se dem. Så får man jo kendskab til andre som

Det er forkert, at Solomon Burke ikke var kendt i USA og England. Han
var for eksempel medlem af Rock and Roll Hall of Fame. Det er også
forkert, at musikere ikke har plads på amerikansk og britisk tv. For
eksempel fortæller nettet, at Burke har spillet i Tonight Show med Jay
Leno, Late Night med Conan O'Brien, Late Show med David Letterman og
Later med Jools Holland blot inden for de sidste fem år. Det er meget
pænt, taget i betragtning at hans bedste år ligger nogle årtier tilbage.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-10-10 13:09

meddelelse news:4cb190cb$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> .....og det er egentlig sørgeligt at man ikke har nogen chance for at
> kende sådan noglæe sangere før de er døde.

Det er sgu fordi du går med skyklapper på. Du kendte jo heller ikke Wilson
Pickett, som også var et stort navn.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-10-10 13:13

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Det er sgu fordi du går med skyklapper på. Du kendte jo heller ikke Wilson
> Pickett, som også var et stort navn.

............men som sommer heller ikke var med, sammen med flere håndfulde
andre navne, i weekend-musikshow i den bedste sendetid.

Ingen kan jo fortælle os hvad disse MUSIK-show hedder, ikke talkshow. Dem
har alle lande.
de hedder ingenting, for de findes ikke. Det er selvfølgelig kun en
kritik mod tv-verdenen. Musikerne kan jo ikke gøre ved det.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-10-10 13:11

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse
> Soul sangeren Solomon Burke død 70 år.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=sbseZp1nbDg
>
> --
Rolling Stones har også lavet nummeret og her synger de den sammen:

http://www.youtube.com/watch?v=FAPXC9g6sNg&feature=related