rengørings betaling
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 09-10-10 22:48

min gl rengøringskone har lagt sig syg og det virker ikke til det går
over - hun er ikke fra dk så vi havde en bytte handel med jeg lærte
hende Dansk lavede børnenes pc er imod hun hjalp med køkken og badeværelse

men jeg må sgu indrømme jeg dårligt kan undvære en rengøringskone ..

men hvis jeg helt redeligt skal lønne en rengørings kone - altså så der
betales skat ferie penge osv

skal jeg så også forsikre hende imod sygdom betale evt syge penge ferie
penge osv - er det ikke en Jungel af ting og sager der skal gøres ?

Tanken er hun for 100 kr i timen og hun kan gå når hun er færdig med
køkken og badeværelse om det så bare tager 50 minutter hvis det ser
ordentligt ud for hun for 1½ time ...også kan vi se på det når hele
huset skal tages hvad vi finder ud af

men hvor meget skal der til for man kan gøre det helt redeligt ?

forestillede mig en studerende der kunne komme en gang om ugen

Mv.
BMM

Fra : Kasper Demant

Dato : 09-10-10 23:12

Den 09-10-2010 23:47, Bo M. Mogensen skrev:
> min gl rengøringskone har lagt sig syg og det virker ikke til det går
> over - hun er ikke fra dk så vi havde en bytte handel med jeg lærte
> hende Dansk lavede børnenes pc er imod hun hjalp med køkken og badeværelse

Du svarede selvfølgelig skat af værdien af den "gratis rengøringshjælp"?

> [...]
>
> men hvor meget skal der til for man kan gøre det helt redeligt ?
>
> forestillede mig en studerende der kunne komme en gang om ugen

Bestil rengøring gennem et bureau så du blot er kunde og ikke
arbejdsgiver for den respektive rengeøringshjælp. Så sparer du al bøvlet

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Jet

Dato : 09-10-10 20:33

On 9 Okt., 23:47, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> men hvor meget skal der til for  man kan gøre det helt redeligt ?
>
> forestillede mig en studerende der kunne komme en gang om ugen

Hvis du er handicappet som jeg har på fornemmelsen, kan du få handicap-
rengøring og en handicap-bil fra kommunen

/jet

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 10-10-10 09:03

Den 10-10-2010 04:33, Jet skrev:

> Hvis du er handicappet som jeg har på fornemmelsen, kan du få handicap-
> rengøring og en handicap-bil fra kommunen

Nahh så handicappet er jeg ikke -

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-10-10 09:55

Jet wrote:

> Hvis du er handicappet som jeg har på fornemmelsen, kan du få
> handicap- rengøring og en handicap-bil fra kommunen

Det sidste kommer sandelig an på arten og graden af handicap. Mig
bekendt er pille-Bo ikke fysisk handicappet.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 10-10-10 14:26

Den 10-10-2010 10:54, Erik Olsen skrev:

Det er egentligt synd og skam dk.videnskab.jura drukner i så meget
sludder og vrøvl - der er faktisk skrevet en
udemærket fundats til gruppen , der gør at gruppen hvis og når den
fungere optimalt kan være et fantastisk værktøj
til at få svar på spørgsmål - problemet er at det reelt kun er 5 % af
brugerne der ved noget om jura eller som skriver noget relevant om Jura
- men af mere eller mindre besynderlige grunde så er rigtigt mange
skribenter magtpåliggende at give
deres for gruppen helt og aldeles overflødige holdninger til kende ofte
når man spørger i øst så svares der i vest om forhold der intet har med
spørgsmålet at gøre - aktuelt ville jeg gerne vide noget om hvordan man
forholder sig til hvis jeg
skulle være arbejdes giver for en rengøringskone mht. at betalte skat osv.

Der kommer ikke ET ENSTE svar på dette spørgsmål - men folk der gør sig
tanker om hvorfor jeg nu vil have en rengørings kone og andet nonsens ,
som ikke kommer sagen ved ...

kan man gøre noget ved det ? forstået på den måde at gruppen er et sted
hvor mennesker med spørgsmål til Jura skriver og folk der ved noget om
Jura svare på en måde så de forklare hvordan tingene hænger sammen og
henviser til den relevante del af lovgivningen ? svaret er næppe !

så er spørgsmålet om der skal laves en fundats ændring - der åbner
mulighed for chat og øjeblikkets indfald hvor man kan skrive hvad der nu
lige falder en for at bidrage med - uanset hvad dette måtte være ?
trafikken er der helt bestemt

og jeg tror hånden på hjertet rigtigt mange skriver den slags fordi de
slet og ret ikke forstår hvordan en gruppe som denne fungere ....

Det er en skam men sådan er det ....

her er et eksempel på svar på

...........:

hertil kommer :

> Det sidste kommer sandelig an på arten og graden af handicap. Mig
> bekendt er pille-Bo ikke fysisk handicappet.

Efter som Erik Olsen ikke kender mig privat - så skulle man da fristes
til at tro at overstående er på kant med injurie lovgivningen og det er
mig en gåde at sunsite tolerere det ..

Mv.
BMM

xfut : dk.admin,dk.+ admin.netikette

Fra : kjaer

Dato : 10-10-10 17:26

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
>
> Der kommer ikke ET ENSTE svar på dette spørgsmål - men folk der gør
> sig tanker om hvorfor jeg nu vil have en rengørings kone og andet

Det rigtige svar er selvfølgelig, at du skal finde en der vil gøre det uden
moms, pjat og papir. (sort)
Men folk holder sig tilbage for at give den slags råd.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 10-10-10 19:32

Den 10-10-2010 18:26, kjaer skrev:

> Det rigtige svar er selvfølgelig, at du skal finde en der vil gøre det
> uden moms, pjat og papir. (sort)
> Men folk holder sig tilbage for at give den slags råd.

jeg er klar over det er det mest oplagte - problemet er jeg ikke rigtigt
kender nogen lige her i nærheden
hvorfor jeg havde tænkte mig slet og ret at søge i lokal avisen - men
man kan jo ikke søge til sort arbejde

men på den anden side hvis det kommer til det så kan min far vel strengt
taget bare ansætte hende
han er moms registreret og har en del medarbejder ...

det er i grunden sært det skal være så bøvlet at betale skat

nå fut ud af her

Mv.
BMM

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 10-10-10 21:01

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message

> hvorfor jeg havde tænkte mig slet og ret at søge i lokal avisen - men
> man kan jo ikke søge til sort arbejde

En seddel på opslagstavlen i nærmeste Netto vil af ansøgere blive opfattet
som "tilbud" om sort arbejde. Ingen grund til at bruge penge på annoncer i
lokalavisen.

Fra : MisterFisterMedister

Dato : 11-10-10 07:22

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> som "tilbud" om sort arbejde. Ingen grund til at bruge penge på annoncer i

Ja også husk at når du får lavet sort arbejde og på den måde stjæler penge
fra os andre, der gennem skatten betaler for handicap hjælp, hospitaler,
veje osv,
så går jeg ud fra at du selvfølgelig selv betaler når du bliver syg osv.

Sort arbejde, socialbedrageri , skatte tænkning er alt sammen for at betale
mindre til den fælles kasse, end de andre.
Kort sagt så stjæler man fra alle dem der er så dumme at følge loven.

Så hvis du ønsker at være en tyv, så få lavet sort arbejde.

Dette er ligeså OT som de fleste andre indlæg her.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-10-10 11:54

"MisterFisterMedister" <MisterFisterMedister@MisterFisterMedister.dk> wrote
in message news:4cb2acf6$0$56793

> Så hvis du ønsker at være en tyv, så få lavet sort arbejde.

Jeg går udfra, at du mener "du" som i den brede almindelighed, da jeg ikke
har opfordret til sort arbejde.

> Dette er ligeså OT som de fleste andre indlæg her.

Læg mærke til hvor mange grupper denne tråd kører i. Herunder snik-snak
gruppen hvor alt vel nærmest er tilladt. Du må beklage dig til den person,
der startede multi-postningen.

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-10-10 17:22

Uffe Kousgaard wrote:

> Læg mærke til hvor mange grupper denne tråd kører i. Herunder
> snik-snak gruppen hvor alt vel nærmest er tilladt. Du må beklage dig
> til den person, der startede multi-postningen.

Når man svarer i sådan en tråd der krydspostes til flere grupper, bør
man som minimum sætte FUT til den relevante gruppe.

Det gælder også dig, Uffe!

FUT: news:dk.admin.netikette

Fra : Jet

Dato : 11-10-10 03:00

On 10 Okt., 11:03, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:

> Nahh så handicappet er jeg ikke -

Så gør selv rengøring i dit hjem, som vi andre der er raske endnu kan
gøre !

Fra : Kurd

Dato : 10-10-10 10:32

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> men hvor meget skal der til for man kan gøre det helt redeligt ?
>
> forestillede mig en studerende der kunne komme en gang om ugen

Skulle DU lære hende dansk?

Fra : kjaer

Dato : 10-10-10 13:04

Kurd wrote:
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Skulle DU lære hende dansk?

Nu er der hul i dit killfilter igen. Hvor mange nickname er du oppe på nu?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 10-10-10 13:19

Den 10-10-2010 11:32, Kurd skrev:

> Skulle DU lære hende dansk?