Nyt hollandsk fund - DORA
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-10 20:11

I disse Helene Fischer-tider er der jo altså også andre navne.

Her er lige en håndfuld hollandske slager-navne og de synger alle
fantastisk.

KLAZINA (her synger hun "Du får den kolde skulder af mig):
www.youtube.com/watch?v=v4K3jRg0jb8&feature=related
og her synger hollands grand-prix-sang. Behøver jeg sige "sjalali" ? -
eller "sjalala". http://www.youtube.com/watch?v=1KhYA8jH7aI&feature=related

DORA: http://www.youtube.com/watch?v=v4K3jRg0jb8&feature=related
Hendes hjemmeside: http://www.zangeresdora-live.nl/frame.html

SHIRLEY: http://www.youtube.com/watch?v=lW1m-VDuoyQ&feature=related

MARISKA: http://www.youtube.com/watch?v=FgJM0AoWE1o&feature=related

Ja, ih hvor der er "godaw" i de hollændere. Var det noget man kunne lide?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-10 20:17

meddelelsen news:4caf6cd0$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, ih hvor der er "godaw" i de hollændere. Var det noget man kunne lide?

Her er en velkendt sang. En engelsk topsang (som jeg ikke lige husker hvad
hedder). Her er den oversat til hollandsk:
http://www.youtube.com/watch?v=plrR1VXRZ2I&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-10 20:51

meddelelsen news:4caf6cd0$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> KLAZINA (her synger hun "Du får den kolde skulder af mig):
> www.youtube.com/watch?v=v4K3jRg0jb8&feature=related

Jeg kan godt forstå hvis nogen undrer sig lidt. Her er KLAZINA med den kolde
skulder: http://www.youtube.com/watch?v=AKx0hFeCDbU&feature=related

Fra : P.Petersen

Dato : 08-10-10 22:22

> [...]
>
> MARISKA: http://www.youtube.com/watch?v=FgJM0AoWE1o&feature=related
>
> Ja, ih hvor der er "godaw" i de hollændere. Var det noget man kunne lide?

Underligt Aage.
Du har igennem årene nævnt hundredevis af "fund".
Kan du også lige dokumentere hvem af dine "fund", der har fået en
længerevarende karriere.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-10 23:03

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Underligt Aage.
> Du har igennem årene nævnt hundredevis af "fund".
> Kan du også lige dokumentere hvem af dine "fund", der har fået en
> længerevarende karriere.

Du skal bare køre det igennem Furoogle translate, så giver det mere mening:

Fund = Døgnflue
Hit = Noget der er lagt på Youtube, som også har en hjemmeside
Musik = C-F-G (og måske D7)
Kvalitet = metervarer i én farve
Fantastisk = rammer næsten alle 5 toner
Feber = mindst 15 tønedøve jyder samler i et øltelt
Amok = rollatorræs foran Kandis-scenen

Så bliver det faktisk helt underholdende :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-10 08:31

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Underligt Aage.

Det lyder underligt

> Du har igennem årene nævnt hundredevis af "fund".

Ja, de kører hårdt på i Holland og Tyskland

> Kan du også lige dokumentere hvem af dine "fund", der har fået en
> længerevarende karriere.

Nej, for det rager mig en høstblomst. Jeg vil tro det er som i Prøjserland.
De starter med at synge tidligt og så bliver de ved og ved. Men der er
selvfølgelig mange slagersangere der vælger at stoppe på et tidspunkt, dog
ikke i så udpræget grad som i popmusik, hvor mange sangere nærmest startrer
og stopper samme dag.

> Med venlig hilsen Pelle

med De venligste hilsner Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 09-10-10 10:09

> [...]

> Du har igennem årene nævnt hundredevis af "fund".
> Kan du også lige dokumentere hvem af dine "fund", der har fået en

Ingen....da der ikke er andre, der kender dem.

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-10-10 00:12

Den 08-10-2010 21:11, Åge Halldorsson skrev:

> Her er lige en håndfuld hollandske slager-navne og de synger alle
> fantastisk.

Her er en mere, en gammel kending Sjakie Schram. Du kan finde en lang
række af hans fantastiske schlager-indspilninger til højre på YouTube-siden

Her er han med "Manus Anus".

http://www.youtube.com/watch?v=Ihpm5FoavLo

Teksten driller mig lidt. Det kan være at du kan hjælpe med en korrekt
oversættelse?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-10 08:50

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Den 08-10-2010 21:11, Åge Halldorsson skrev:

> Teksten driller mig lidt.

Hæhæ. Du kan sgu selv drille, ja du ka` så.

> Det kan være at du kan hjælpe

Det ka` da godt være

> med en korrekt oversættelse?

Det betyder (slettet af censuren). Håber du er glad ved hjælpen

> Henning.

Åge - og så skal du lige have et par links til nogle slagersange som jeg har
på fornemmeren vil falde lige i din øhhhhhhhhhhhhhhh...................
måske lidt alternative slager-smag. MILDT SAGT.
http://www.youtube.com/watch?v=3GRWWDh7FNI&feature=related

En ko-sang (Dansk udgave af "Du må få min sofacykel når jeg dør"). Hvad
synes du om det gennemgående muhhhh-eri. Lige din stil, ikke ? - der både
synges og skides på een gang
http://www.youtube.com/watch?v=HLvsHEgLbyA&feature=related

Her er en scooter-sang. Der synges og tankes besin på samme tid. Bensinen
ryger dog ved siden af tanken.
http://www.youtube.com/watch?v=tUSwK7RGZA8&feature=related

Her er en ko-sang mere. Der er masser af køer og en af dem er på vej ind i
en lejlighed og andre står og pisser.
http://www.youtube.com/watch?v=3AS5_m-szGI&feature=related

Vil du fortælle hvad du synes om disse høj-kvalitets-slagere. Det er
liiiiiiiiiige dig, ikke.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-10-10 09:17

Den 08-10-2010 21:11, Åge Halldorsson skrev:

> Her er lige en håndfuld hollandske slager-navne og de synger alle
> fantastisk.

Kommentar til dit første indlæg i tråden.

Jeg synes at din musikinteresse er herlig, selv om jeg driller dig lidt
engang imellem.
Og man kan jo bare springe dine indlæg over.

Du kommer med link til fire unge piger der synger, men jeg savner, at du
fortæller mig hvorfor 'DU' netop kan lide dem, og hvorfor 'DU' syntes at
jeg skal stifte bekendtskab med dem.
Fortæl mig hvorfor netop disse 4 piger er specielle.

Du har også et link til DORA's webside
Hendes webside er forbavsende nok uden ret mange kodefejl. Altså lavet
professionelt.
Men klikker du lidt rund i den, så er der et kedeligt link til
muldermusic.nl, som får min browser til at vise en rødt advarselsside:
"Anmeldt angrebswebsted".
Og virusprogrammet dukker frem med denne advarsel:

http://dl.dropbox.com/u/2775481/Advarsel.JPG

Det er sgu'inte betryggende!!!
Og netop fra dig, som ikke vil downloade, hvis der bare dukker et enkelt
uskyldigt popup vindue frem.
Der følger heldigvis en knap med advarselssiden: "Få mig væk herfra", og
virusprogrammet kunne heldigvis fjerne virussen.
Åh min herre Gud, jeg takker dig ydmygst for det.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-10 09:29

> Du kommer med link til fire unge piger der synger,

Arhhh. KRUTTE plejer nu at snakke om at det er meget gamle pensionister og
hvor deres gangstativ er henne. Du må tænke ved at hollændere og tyskere ser
ca. 50 år yngre ud end de er. De sangere jeg linker til må derfor være
omkring 70 år gamle.

> men jeg savner, at du fortæller mig hvorfor 'DU' netop kan lide dem, og
> hvorfor 'DU' syntes at jeg skal stifte bekendtskab med dem.
> Fortæl mig hvorfor netop disse 4 piger er specielle.

Det er fordi de alle har den der kendte Jannes-fest-stil over deres sange.
Der er "godaw" for alle pengene. Her er lige eksemplet på
"Jannes-fest-stilen": http://www.youtube.com/watch?v=FaIfk-0beLs

> [...]
> "Anmeldt angrebswebsted".
> Og virusprogrammet dukker frem med denne advarsel:

Det var da noget værre noget

> Og netop fra dig, som ikke vil downloade, hvis der bare dukker et enkelt
> uskyldigt popup vindue frem.

Ja, det er vigtigt at vi passer vi på med det der virus-halløj-værk.

AMEN!

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-10-10 09:56

Den 09-10-2010 10:28, Åge Halldorsson skrev:

> Det er fordi de alle har den der kendte Jannes-fest-stil over deres
> sange. Der er "godaw" for alle pengene. Her er lige eksemplet på
> "Jannes-fest-stilen": http://www.youtube.com/watch?v=FaIfk-0beLs

Du svarer ikke på min spørgsmål, men kommer i stedet med et nyt link!!!

Men det link er ret interessant.
En flot lyd, som jeg næsten tror jeg kan få min lille Roland til, at
frembringe med brug af kun en hånd.
Dertil en enkelt melodi, som ikke rækker over meget mere end 5 toner.
Lad det så være godt nok, som "baggrundsmusik".
Men hvis man nu godt kan lide musik, og man ikke vil nøjes med noget,
der bare larmer i baggrunden, så er det ikke godt nok.

Her har du et eksempel helt mage til dit.
Det er totalt lavet på en computer og med kun et par talte ord, som
iøvrigt også kan laves syntetisk, som der så er "klippet" ind i
synthesizer-lyden, og det har helt samme "underholdningsværdi" dit eksempel:

http://www.youtube.com/watch?v=wLWxvuEYmlY&feature=fvw

Er det den vej du mener tysk og Hollandsk schlager skal fortsætte?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-10 10:06

> Er det den vej du mener tysk og Hollandsk schlager skal fortsætte?

Nej, det er den her vej:
http://www.youtube.com/watch?v=ZRJRy1tXqsQ&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-10-10 10:12

Den 09-10-2010 11:06, Åge Halldorsson skrev:

> Nej, det er den her vej:
> http://www.youtube.com/watch?v=ZRJRy1tXqsQ&feature=related

Godt nok. De synger og spiller selv.

Henning.

Fra : Vidal

Dato : 09-10-10 10:10

Den 09-10-2010 10:56, Henning Jensen skrev:
> Det er totalt lavet på en computer og med kun et par talte ord, som iøvrigt også
> kan laves syntetisk, som der så er "klippet" ind i synthesizer-lyden, og det har
> helt samme "underholdningsværdi" dit eksempel:

Tænk, 29.818.123 visninger. Næsten 30 millioner! Folk må have god tid.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-10-10 10:14

Den 09-10-2010 11:09, Vidal skrev:

> Tænk, 29.818.123 visninger. Næsten 30 millioner! Folk må have god tid.

Min tanke var, at nørden der har lavet "musikken" også har "fixet"
YouTube's tæller.

Henning.

Fra : Vidal

Dato : 09-10-10 10:27

Den 09-10-2010 11:13, Henning Jensen skrev:

> Min tanke var, at nørden der har lavet "musikken" også har "fixet" YouTube's
> tæller.

Kan man det? Ved du hvordan?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-10-10 10:45

Den 09-10-2010 11:27, Vidal skrev:
> Kan man det? Ved du hvordan?

Man har kunnet, men jeg ved ikke om man stadig kan, men jeg tror det.
Den slags er "almindelig" nørd pral, og vedkommendes mange millioner er
helt sikkert ikke ægte.
Da YouTube startede, var det intet problem. Kunne du kode bare lidt, i
f.eks. Visual Basic, er/var det nemt at kode en webbrowser, (og er det
stadig), og så får den til at lave en uendelig række af klik's, på een
bestemt webadresse. Det har i øvrigt været brugt af nørder og
protestbevægelser i mange andre sammenhænge.

På et tidspunkt lavede YouTube en grænse på 300, bl.a. på grund af
ovennævnte grunde, hvoraf de første 300 bare kunne klikkes ind, men fter
300, blev der indført en række kriterier, der skal opfyldes, for at der
fortsat bliver genereret et hit udover 300 tallet.
Men jeg er ikke spor i tvivl om, at kender du kriterierne, kan du også
stadig kode en webbrowser, og få den til, automatisks at klikke sig ind
på YouTube, og generere et hit.
Og så er det jo bare, at lade "den" arbejde nogle nætter.
Microsoft har vistnok stadig en 'lightudgave' af den nye VB, liggende
gratis til download på Nettet.
Så det er bare med at komme i gang med at kode.
Held og lykke.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-10 09:56

meddelelsen news:4cb027bb$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er fordi de alle har den der kendte Jannes-fest-stil over deres sange.
> Der er "godaw" for alle pengene. Her er lige eksemplet på
> "Jannes-fest-stilen": http://www.youtube.com/watch?v=FaIfk-0beLs

og liiige lidt mere dokumentation omkring den kendte Jannes-fest-stil, som
jeg synes er så Wældig.

Her Roy vand Dent:
http://www.youtube.com/watch?v=cFweTlRn12g&feature=related

og Pirat-topperne her:
http://www.youtube.com/watch?v=vDOlh6ax920&feature=related

Her er en hollandsk udgave af det tyske megahit "Wetten das". Martin Dams
synger: http://www.martindams.nl/
Faktisk er den ret god. Her er den originale tyske:
http://www.youtube.com/watch?v=XkEfQyMZCjk&feature=related

Der er rigtigt "halløj og godaw" hwa? - er du overbevist?

Hilsen Åge