Mavesyre
Fra : Stroyer

Dato : 07-08-01 16:51

Hvad skal man spise, eller hvad er godt at spise hvis man har for megt mave
syre ??
Stine

Fra : Laa

Dato : 07-08-01 17:29

Stroyer <stroyer@stroyer.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:caUb7.155$UY.4722@news.get2net.dk...
> Hvad skal man spise, eller hvad er godt at spise hvis man har for megt
mave
> syre ??
> Stine

Der findes en tråd længere nede i gruppen med en masse gode råd + links!

Fra : N/A

Dato : 08-08-01 13:37

Fra : N/A

Dato : 08-08-01 13:37

Fra : N/A

Dato : 08-08-01 13:37

Fra : R.N.

Dato : 08-08-01 13:37

"/arcana" skrev i en meddelelse
> [...]

[snip]

- hvis det er
> MEGET slemt, så bør man gå til læge for at udelukke alvorlige lidelser -
om
> ikke andet så for sin egen sjælefreds skyld.

Ja - og hvis lægen ikke siger noget om diæt så er her nogle råd om ting der
virker milde ikke-syrefremkeldende.
Spis ganske almindelig havregrød til morgenmad hver dag i mindst 2 uger. Ja
du kan selvfølgelig veksle med andre grødtyper, som grød af valsede byggryn,
boghvedegrød og risengrød.

Har du mulighed for at spise letristet grahamsbrød til frokost sammen med en
kop urtethe, vil det også være gavnligt. Undgå selvfølgelig alle de syrlige
mælkeprodukter, du kan i stedet bruge lidt hytteost, som er basisk (modsat
syre) og til aftensmad vil det være godt med kogte gulerødder, selleri,
persillerødder og pastinakker.

Det lyder altsammen noget kedeligt og farveløst, men det er altså nogle
fødemidler, som er meget velgørende for hele fordøjelsessystemet. Det vil
være for ensidigt at leve af disse ting over lang tid, men som sagt det kan
være velgørende for mavefunktionen så længe man selv vil.

M.v.h. R.N.

Fra : Bjarne Krog

Dato : 08-08-01 13:36

On Tue, 7 Aug 2001 19:42:57 +0200, "Stroyer" <stroyer@stroyer.dk>
wrote:

>Hej Bjarne
>Er der ellers noget man kan spise ? Altså måltid messigt ?
> Stine

/arcana har lige givet et indlæg om hvad du IKKE skal og hvad du BØR
indtage og det er det samme jeg ville sige
---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/

Fra : nils gert høj waale

Dato : 04-09-01 15:34

Leg Juleman (kvinde) og sig HO HO HO, det er alvorligt ment, det er en organ
helbredende lyd. Der ud over skal du være opmærksom på om der er betændelses
tilstande i galdeblæren, eller andet som tilbage holder energien i
galde-energi-kredsen.
kærlig hilsen Nils