ÆØÅ på X10mini pro
Fra : Paul-J 2660Brøndby

Dato : 07-10-10 19:08

Jeg købte den x10 mini pro billigst muligt hos danlet.dk. (2149kr)

Den mangler bare danske bogstaver. Nogen der har et forslag ???

Med google kom jeg til en tråd hvor der er en der skriver at man med "root" kan lægge
ÆØÅ på nogle taster.

Hvad er 'root '

????

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-10-10 20:43

Den 07-10-2010 20:07, Paul-J 2660Brøndby skrev:

> Hvad er 'root '

Hvis du rooter din mobil låser du den op på et-eller-andet niveau; du
kan bl.a. smide de overflødige programmer ud af den som SE har lagt i
den m.m.

Man burde kunne roote din telefon med programmet Universal Androot samt
Titanium Backup, som kan hentes på Marked (jeg har dog ikke kunnet få
det til at virke på min mini pro)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Paul-J 2660Brøndby

Dato : 07-10-10 22:20

> [...]
> Backup, som kan hentes på Marked (jeg har dog ikke kunnet få det til at virke på min

Tak. Det er godt at vide.
Men lige nu skal jeg bare indlæse et dansk tastaturlayout.
Jeg har nok en tysk version - selvom menuerne er på dansk.
Hvad med at lave en totalopdatering af telefonen? Kan jeg så få en dansk version der
skriver ÆØÅ når man trykker på de rigtige taster?

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-10-10 22:23

Den 07-10-2010 23:19, Paul-J 2660Brøndby skrev:
> Hvad med at lave en totalopdatering af telefonen? Kan jeg så få en dansk version der
> skriver ÆØÅ når man trykker på de rigtige taster?

Hvis jeg var dig ville jeg spørge hér:

http://www.mobildebat.dk/forumdisplay.php?f=62

Hér sidder alle nørderne.
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-10 10:44

"Paul-J 2660Brøndby" <getpaul@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den mangler bare danske bogstaver. Nogen der har et forslag ???
>
> Med google kom jeg til en tråd hvor der er en der skriver at man med

Nu har du købt den i en dansk butik, så kunne man vel forvente, at der er
dansk tastatur. ÆØÅ er på min udgave, men den var så 100kr dyrere hos
Telmore.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-10-10 12:46

On 7 Okt., 20:07, "Paul-J 2660Brøndby" <getp...@get2net.dk> wrote:
> [...]
>
> Med google kom jeg til en tråd hvor der er en der skriver at man med "root" kan lægge

Øhh lever da lortet tilbage eller kræv du for en dansk model..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-10-10 04:56

On 8 Okt., 23:30, emjeppesen <emj@> wrote:

> Kan du ikke bare hente et dansk tastatur på Market?

X10 mini pro har fysisk dansk tastatur, det er jo ikke det samme som
at bruge et eller andet virtuelt touch tastatur

Fra : CK®

Dato : 09-10-10 18:11

Den 09-10-2010 12:56, Bjarke Hansen skrev:

> X10 mini pro har fysisk dansk tastatur, det er jo ikke det samme som
> at bruge et eller andet virtuelt touch tastatur

HAR den et fysisk dansk tastatur?

Ja, undskyld at jeg blander mig så'n lidt OT, men min mor vil så gerne
ha en X10 Mini Pro og vil kigge i bordershoppen i Tyskland på vej hjem
fra kurophold i Polen.

Og da jeg aldrig har kigget på sådan en fætter i virkeligheden, er jeg
nødt til at spørge. Hun skulle jo nødig komme hjem med noget juks.

Jeg har søgt på nettet for at finde ud af, om der er fysisk dansk
tastatur på den, men forgæves.

Claus

Fra : emjeppesen

Dato : 09-10-10 19:08

CK® skrev:

>Jeg har søgt på nettet for at finde ud af, om der er fysisk dansk
>tastatur på den, men forgæves.

Det fås i alle tilfælde, men man skal nok lige tjekke den i butikken
først, før man slæber den med hjem.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 09-10-10 19:34

CK® skrev:

>Jeg har søgt på nettet for at finde ud af, om der er fysisk dansk
>tastatur på den, men forgæves.

Du kan se den her
http://www.mobil.nu/test-sektion/Sony-Ericsson-X10-mini-pro-test-1.371644.html

Hilsen emj

--

lamaguf.dk

Fra : CK®

Dato : 09-10-10 19:55

Den 09-10-2010 20:33, emjeppesen skrev:

> Du kan se den her
> http://www.mobil.nu/test-sektion/Sony-Ericsson-X10-mini-pro-test-1.371644.html

Tusind tak, så blev jeg så meget klogere.
Alletiders!

Claus

Fra : Mogens

Dato : 09-10-10 13:40

Den 07-10-2010 20:45, Bjarke Hansen skrev:

> Øhh lever da lortet tilbage eller kræv du for en dansk model..

Han kan vel ikke kræve en dansk model, når han har bestilt en
international model.

Mogens

Fra : N/A

Dato : 09-10-10 18:11

Fra : Paul-J 2660Brøndby

Dato : 12-10-10 10:09

"Paul-J 2660Brøndby" <getpaul@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg købte den x10 mini pro billigst muligt hos danlet.dk. (2149kr)
>
> Den mangler bare danske bogstaver. Nogen der har et forslag ???

Fik den geniale ide at kigge i manualen.
Der står en brugbar løsning : hold Sym-tasten nede mens du trykker på o . Det giver ø.
Sym-A giver æ.

Så nu ønsker jeg ikke nogen 'dansk' X10 minipro. For de mangler komma og punktum.
Man kan ikke få det hele på sådan en lille tastatur med 3 rækker @ 10 taster....

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-10 10:31

> [...]
> Det giver ø. Sym-A giver æ.
>
> Så nu ønsker jeg ikke nogen 'dansk' X10 minipro. For de mangler komma og

Næe det gør min nu ikke.. punktum er 3. knap i nederste række, men ja komma
er sym-c
Min har så også 3 rækker med 10 + 1 række med 8 knapper.

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5522 (20101011) __________

http://www.eset.com

Fra : emjeppesen

Dato : 12-10-10 10:45

Paul-J 2660Brøndby skrev:

>Så nu ønsker jeg ikke nogen 'dansk' X10 minipro. For de mangler komma og punktum.

Selvfølgelig gør de da ikke det, men det er da muligt at man også her
skal via manualen for at finde dem.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk