Armandos Rhumba
Fra : Robert Piil

Dato : 06-10-10 23:25

Jeg leder efter noder til Armandos Rhumba af Chick Corea. Specifikt
mangler jeg basstemmen til A-stykket, resten har jeg styr over.

I min real book node er der kun melodistemmen, og jeg har ikke en
ordentlig version at lytte til, jeg kan bare huske at have hørt den,
hvor basstemmen ikke er 100% unison med medlodistemmen (selvom det er
tæt på). Har også fundet noder et par steder på nettet, men de viser
bare samme melodi og basstemme.

Nogen der kan hjælpe?

--
Robert Piil

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-10 16:56

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> basstemmen ikke er 100% unison med medlodistemmen (selvom det er tæt på).
> Har også fundet noder et par steder på nettet, men de viser bare samme

Måske den her:
http://pianologist.com/music-production-arrangement/transcription-of-chick-corea-on-armandos-rhumba/

/Alex

Fra : Robert Piil

Dato : 07-10-10 19:56

Den 07-10-2010 17:56, Alex Linaa skrev:

> Måske den her:
> http://pianologist.com/music-production-arrangement/transcription-of-chick-corea-on-armandos-rhumba/

Desværre er det ikke det stykke. Jeg må igang med at lytte og skrive
selv - skal nok poste når jeg har noget.

Jeg fandt i det mindste et sted, hvor den er til at lytte af:

http://www.youtube.com/watch?v=FHq9JACITDA

--
Robert Piil

Fra : Robert Piil

Dato : 07-10-10 20:51

Den 07-10-2010 20:56, Robert Piil skrev:
> Desværre er det ikke det stykke. Jeg må igang med at lytte og skrive
> selv - skal nok poste når jeg har noget.

http://piil.org/musik/armando/

Png'en er noden og htm'en er en side der kun kan ses med Sibelius'
Scorch-plugin (der er link til installeren). Der kan man til gengæld
høre den også (helt til højre med tempo-slideren).

--
Robert Piil

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-10 13:32

> [...]
> Scorch-plugin (der er link til installeren). Der kan man til gengæld høre
> den også (helt til højre med tempo-slideren).

Genial plugin, og flot arbejde :)

/Alex

Fra : Robert Piil

Dato : 08-10-10 14:08

Den 08-10-2010 14:32, Alex Linaa skrev:

> Genial plugin, og flot arbejde :)

Ja, det er lidt smart. Har man Sibelius, kan man hente den tilhørende
..sib-fil og arbejde videre på den selv.

For en god ordens skyld så er melodistemmen bare en let modificeret
udgave af den der står i realbook.

--
Robert Piil

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-10 16:39

> [...]
> .sib-fil og arbejde videre på den selv.
>
> For en god ordens skyld så er melodistemmen bare en let modificeret udgave

Og basstemmen er ikke kun unison, selv om en god del af det består enten af
oktaver eller små tertser. Men du har ramt de små variationer lige i øjet :)