Kontrolafgift
Fra : Demosthenes

Dato : 05-10-10 07:33

Hejsa, kan se den har været debatteret før, men vil lige være helt
sikker.

Jeg kunne bl.a. læse et tidligere indlæg hvor der stod:

"Parkeringsafgifter pålagt af private er rettet mod den, der har
parkeret
bilen - altså føreren. Derfor er det nødvendigt at kende førerens
identitet.
Diskussionen her går på, om det kan lykkes et privat firma at pålægge
ejeren
af bilen at råbe førerens identitet, i det omfang ejeren kender dennes
identitet. Der er ingen retspraksis på området endnu, og meningerne er
mildest talt delte om, hvilken vægt der vil blive lagt på forskellige
beviser i retten "

Er dette korrekt?, på parkeringsfirmaets hjemmeside kan jeg læse at
der henvises til parkanten, men er det egentlig dem eller mig der har
bevisførelsespligt (findes det ord?) med hensyn til om jeg har været
parkanten eller ej?

Jeg forestiller mig at jeg kan gøre indsigelse hos dem, og lade det
være op til dem at bevise at jeg har været parkanten?

Fra : Anders Andersen

Dato : 05-10-10 09:10

On 5 Okt., 15:33, Demosthenes <jenschristian1...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg forestiller mig at jeg kan gøre indsigelse hos dem, og lade det
> være op til dem at bevise at jeg har været parkanten?

Er det ikke ret simpelt? Parkeringsfirmaet mener der er parkeret på en
måde der strider mod reglerne på pladsen of stikker et girokort bag
vinduesviskeren. Tager et foto måske?
Derefter er det op til den der finder girokortet at afgøre hvem der
skal betale eller klage.