Kastelruther Spatzen senior eller junior ?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-10 20:16

TO KASTELRUTHER`ere

Her er Kastelruther Spatzen m. Norberth Rier i front
http://www.youtube.com/watch?v=TSrWu1a9D1k&feature=related

.......men Norberth`s to sønner og døtre synger også. Det lyder egentlig
bedre end farts orkester.
http://www.youtube.com/watch?v=C1TOOTFzkxw

eller hwa?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-10 20:42

meddelelsen news:4cab7961$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> TO KASTELRUTHER`ere

> eller hwa?

Her er lige Marion Rier med Florian Silbereisen:
http://www.youtube.com/watch?v=85QMZ0e-Ens

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-10 20:46

meddelelsen news:4cab7fa9$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Her er lige Marion Rier med Florian Silbereisen:
> http://www.youtube.com/watch?v=85QMZ0e-Ens

Hun har forøvrigt også indsunget denne fantastiske sang "Belle la vita",
sammen med sin far for en del år siden, som det kan ses.
http://www.youtube.com/watch?v=INf8UrKN8iE&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-10-10 23:23

Den 05-10-2010 21:46, Åge Halldorsson skrev:

> Hun har forøvrigt også indsunget denne fantastiske sang "Belle la vita",
> sammen med sin far for en del år siden, som det kan ses.
> http://www.youtube.com/watch?v=INf8UrKN8iE&feature=related

Ja, dine schlagersild begynder tidligt. Her er en mere:

http://www.youtube.com/watch?v=t4FtuXVAM2A&feature=related

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-10-10 09:36

Den 05-10-2010 21:15, Åge Halldorsson skrev:
> TO KASTELRUTHER`ere

Du har god 'næse' med hensyn til schlager, men hwa' med finsk schlager?
Den glemmer du helt. Er det en genre der er populær 'deroppe'???

"Aamupojat" må være noget for dig, her med:

I've been looking at you and i know,
that you've been looking at me too.
I've been following you and I notice,
that you're starting to get interested

http://www.youtube.com/watch?v=R3zPpfCQvVg&NR=1

Og hvordan er situationen for Hansi, Helene og Simone i det finske?

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-10 14:15

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Du har god 'næse' med hensyn til schlager,

Jeg takker ærbødigst.

> men hwa' med finsk schlager?

Finsk slager er udmærket.

> Den glemmer du helt.

Jo, men jeg kan jo ikke favne alle mulige sprog indefor slager. Finsk slager
er dog ganske udmærket. Det lyder ligesom ganske almindelig svensk
slager/dansbandsmusik

Er det en genre der er populær 'deroppe'???

Jeg ved ikke lige hvor populært slager er i Finland. Slager har jo altid
været noget som har haft sin stærkeste bastion i de tysk- og
hollandsksprogede lande
+ i Skandinavien (især Danmark) og ikke rigtigt i andre lande. Angående
Hansi Hinterseer, så skiller Danmark sig nok ud som det langt mest tysk
slager-begejstrede land, udenfor Tyskland.
Det tror jeg ikke der er nogen tvivl om. I Norge har man også udgivet den
Hansi-cd som vi danskere labbede i os som fløde, men fjeldfolket har ikke
taget den til sig med den samme begejstring
som vi danskere har gjort. Vi gjorden den straks til nr. 1 i mange uger. I
Norge tror jeg kun den har nået en 5. plads.

Men lad os da kigge lidt på finsk slager. De har faktisk et par kendte
grupper/sangere og ligeledes en kendt sang, som er oversat til dansk.

TONMMYS (Vores datter)
Det er vel Finlands populæreste orkester. Det havde Hans Martin som
forsanger i mange år. Han er jo som bekendt gået solo nu. Her er en
smagsprøve på Tommys vellyd, fra dengang Hans Martin var forsanger. Her
synger han sang der var meget kontroversiel, da den blev lavet. Kunne man
synge en aftentisk slagersang med en tekst om en pige der dør?. Der var
delte meninger i orkesteret. Det var Hans Martins ønske, at man skulle lave
en sang om hans datter som kun fik et par uger på jorden. Så døde hun og
drog til himmels. Sanger er altså helt autentisk. Det var en virkelig
oplevelse. Hans Martin fiok de andre orkestermedlemmer overbevist om at man
godt kunne synge slagermusik om denne hændelse. Her er den dybt sentimetale
sang: http://www.youtube.com/watch?v=QXzMFfbknEk

HANS MARTIN (Din egen engel)
Her er Hans Martin solo. Rigtig god traditionel dansebands-musik:
http://www.youtube.com/watch?v=FMpJt3goR4k&feature=related

SAN MARINO OG LINDA YTTERESSE (Trettifyran):
Det er et populært finsk danseband. Her synger de en finsk udgave af
"Her i vores hus". Det er musik i typisk dansk stil, med masser af "godaw":
http://www.youtube.com/watch?v=_IxIyd4WTmM

Så ved du lidt om fisnk slager. Håber sangene falder i din smag

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-10-10 17:33

Den 06-10-2010 15:15, Åge Halldorsson skrev:

> Finsk slager er udmærket.
> Jo, men jeg kan jo ikke favne alle mulige sprog indefor slager.

Selvfølgelig. Hvis ikke du holder styr på det, hvem gør så?

> I Norge har man også udgivet
> den Hansi-cd som vi danskere labbede i os som fløde, men fjeldfolket har
> ikke taget den til sig med den samme begejstring

Har du nogen forklaring på det?

> Så ved du lidt om fisnk slager. Håber sangene falder i din smag

Tak.
Det er vigtigt at følge lidt med i, hvad der rører sig rundt omkring.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-10 17:47

> Den 06-10-2010 15:15, Åge Halldorsson skrev:

> Selvfølgelig. Hvis ikke du holder styr på det, hvem gør så?

Arhhh....pjat. Det skriver du bare for at smigre mig. Men jeg takker af
hele mit hjerte, for de kønne ord.

> Har du nogen forklaring på det?

Ja, det har jeg. Jeg mener det må være fordi Norge har en sprudlende
slager-genre. I modsætning til i Danmark laver Norge selv en hulans masse
slager på landetseget sprog. Man overholder public-serviceforpligtelsen. Der
er ikke statsgodkendt slagerboycot i nosk radio. Musikken kommer ud til
folket.

> Tak. Det er vigtigt at følge lidt med i, hvad der rører sig rundt omkring.

Ja, det er ganske vist.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-10 18:36

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Du har god 'næse' med hensyn til schlager,

Af hjertet tak.

Her er forrtesten et klip hvor Andreas synger sammen med Kastelruther-far
http://www.youtube.com/watch?v=LCHKOfy7YCs

..........og her synger Alexander alene. Det er en optagelse fra "Spatzen
Open Air: http://www.youtube.com/watch?v=3nF0WHNglHg

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-10-10 18:43

meddelelsen news:4cacb383$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

og her er lige et klip hvor Kastelruther-Norberth synger med Alexandra
lexer, hvem hus så end er.
http://www.youtube.com/watch?v=HpBzZTTBkG0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : CJ

Dato : 07-10-10 17:23

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=TSrWu1a9D1k&feature=related
>
> .......men Norberth`s to sønner og døtre synger også. Det lyder egentlig

NÅ!