Musiknumre brugt i forskellige medier
Fra : Peter J

Dato : 05-10-10 03:10

Reglerne er simple:

Nævn det første nummer der falder dig ind i følgende 3 kategorier:

1. Musiknummer brugt i en film

2. Musiknummer brugt i en tv-serie

3. Musiknummer brugt i en reklame

Peter J

Fra : Peter J

Dato : 05-10-10 03:27

Peter J skrev:
> Reglerne er simple:
>
> Nævn det første nummer der falder dig ind i følgende 3 kategorier:

> 1. Musiknummer brugt i en film

Gladiator - Theme Song:

http://www.youtube.com/watch?v=6t_4BL1TXbw

Fordi det er et nummer der virkelig brænder sig fast sammen med
billederne fra filmen.

> 2. Musiknummer brugt i en tv-serie

Massive Attack - Teardrop - House M.D.:

http://www.youtube.com/watch?v=OrIhQMr1Q10

Fordi introerne i House M.D. som regel er direkte gåsehudsfremkaldende,
hvilket altså varer ved når Teardrop går på.

> 3. Musiknummer brugt i en reklame

Carmina Burana - O Fortuna - Øl-reklame:

http://www.youtube.com/watch?v=891pmKoKGE4

Fordi det er en fed reklame, som ligesom tager en ironisk distance til
den ellers overdrevne brug af lige netop dét nummer.

Peter J

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-10-10 07:20

Peter J skrev:

> Nævn det første nummer der falder dig ind i følgende 3
> kategorier:

> 1. Musiknummer brugt i en film

Temaet fra Star Wars:
http://www.youtube.com/watch?v=trsyKqURL8s

> 2. Musiknummer brugt i en tv-serie

De uheldige helte, intro:
http://www.youtube.com/watch?v=aO_yyCPmTu0

> 3. Musiknummer brugt i en reklame

En gammel Coca Cola-biografreklame med en sanger
der står og synger på et klippefremspring i Grand
Canyon. Kan ikke lige finde ud af at søge den frem
på YouTube.

--
Herluf :·)

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-10-10 08:03

Den 05-10-2010 04:09, Peter J skrev:
> Reglerne er simple:
> 1. Musiknummer brugt i en film
> 2. Musiknummer brugt i en tv-serie
> 3. Musiknummer brugt i en reklame

1.
carlos Gardel's "por una cabeza" bliver sunget i en af de argentinske
film, hvori han selv medvirker (engang i 30'erne). Jeg kan desværre ikke
huske hvilken.
Denne flotte tango er her sunget af ham selv:

http://www.youtube.com/watch?v=SJ1aTPM-dyE&feature=related

Den forekommer i flere film: "True Lies", "Schindler's List" og i den
fine film "Scent of a Woman", med Al Pacino i hovedrollen:

http://www.youtube.com/watch?v=dBHhSVJ_S6A&feature=related

2.
Temaet fra Tv-serien "Onedin Line", som er fra Khachaturian ballet
"Spartacus":

http://www.youtube.com/watch?v=Vx7RWW36wes

3.
HP TouchSmart PC. "Sommeren" fra Vivaldis "Årstiderne":

http://www.youtube.com/watch?v=f359zT1XvkU

Henning.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-10-10 08:35

Peter J skrev:

> Nævn det første nummer der falder dig ind i følgende 3 kategorier:
>
> 1. Musiknummer brugt i en film

"Also sprach Zarathustra" af Richard Strauss i Rumrejsen år 2001.

> 2. Musiknummer brugt i en tv-serie

"I'll Be There For You", The Rembrandts, Venner.

> 3. Musiknummer brugt i en reklame

Jeg havde svært ved at komme i tanker om nogen, men jeg siger "Close to
You" med Carpenters i den gamle Kildemoes-reklame.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Jensen

Dato : 05-10-10 02:38

On 5 Okt., 04:09, Peter J <peterjuse...@yahoo.com> wrote:
> Reglerne er simple:
>
> Nævn det første nummer der falder dig ind i følgende 3 kategorier:
>
> 1. Musiknummer brugt i en film

David Holmes - Gritty Shaker fra Ocean's Eleven
http://www.youtube.com/watch?v=mYzbituazXk

> 2. Musiknummer brugt i en tv-serie

Chris Isaac - Wicked Game brugt i Beverly Hills 90210
http://www.youtube.com/watch?v=-oaHHrNQVrg

> 3. Musiknummer brugt i en reklame

John Denver - Annie's Song brugt i en Peugeot-reklame for et par år
siden.
http://www.youtube.com/watch?v=HkGS263lGsQ

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-10-10 10:00

"Jensen" <nondesperado@mail.dk> skrev i en meddelelse
On 5 Okt., 04:09, Peter J <peterjuse...@yahoo.com> wrote:
> Reglerne er simple:
>
> Nævn det første nummer der falder dig ind i følgende 3 kategorier:
>
> 1. Musiknummer brugt i en film

Berlin's Take my breath away, fra Top Gun

http://www.youtube.com/watch?v=86MY-quTiJs

Det burde vel egentligt have været... You lost that loving feelin'.
Men denne sneg sig ind foran

> 2. Musiknummer brugt i en tv-serie

John Barry's The Persuaders fra de uheldige helte Jeg ved ikke, om det var
fordi Roger Moore og Tony Curtis spillede fantastisk, eller det var dette
match mellem English style & The American way, der gjorde denne serie til
noget helt specielt.

http://www.youtube.com/watch?v=vN1mzi-kBAc

Ved godt, den allerede er brugt, men det tog reglerne ikke højde for.

> 3. Musiknummer brugt i en reklame

Uh, jamen her kom jeg i problemer... Så den første rigtige reklamesang
jeg så endeligt kom i tanker om, blev David Dundas, Jeans on...

http://www.youtube.com/watch?v=UWdcZqG02Ls

Og det endda på trods af, at jeg ikke engang er sikker på
at jeg har set reklamen...

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-10-10 14:32

"Peter J" <peterjusenet@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Reglerne er simple:
>
> Nævn det første nummer der falder dig ind i følgende 3 kategorier:
>

> 1. Musiknummer brugt i en film
All Along the Watchtower (Jimi Hendrix), brugt i Forrest Gump
http://www.youtube.com/watch?v=CsyYvFgdb5c&feature=related

> 2. Musiknummer brugt i en tv-serie
Temaet fra serien Blackadder. Især versionen fra 1'eren.
http://www.youtube.com/watch?v=w8pUKXtmcnE&NR=1

> 3. Musiknummer brugt i en reklame
Ser alrdig reklamer så her må jeg melde pas

Jan

Fra : Carl Drud

Dato : 05-10-10 17:42

Peter J <peterjusenet@yahoo.com> writes:

> 1. Musiknummer brugt i en film

Cream - Sunshine of Your Love fra Goodfellas

http://www.youtube.com/watch?v=Cqh54rSzheg

> 2. Musiknummer brugt i en tv-serie

Who - Who Are You fra CSI

http://www.youtube.com/watch?v=l_FZVD5lsAw

> 3. Musiknummer brugt i en reklame

Muddy Waters - Mannish Boy fra Levis reklame

http://www.youtube.com/watch?v=2RKp1P2S2qs

--
Carl

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-10 15:45

"Peter J" <peterjusenet@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nævn det første nummer der falder dig ind i følgende 3 kategorier:

1. Musiknummer brugt i en film
Gary Jules' "Mad World" i Donnie Darko:
http://www.youtube.com/watch?v=4N3N1MlvVc4

2. Musiknummer brugt i en tv-serie
The Who med "Baba O'Riley" i CSI: http://www.youtube.com/watch?v=hKUBTX9kKEo

3. Musiknummer brugt i en reklame
Kashmirs "Rocket Brothers" i en reklame for Royal Beer:
http://www.youtube.com/watch?v=r2vtIOiu204

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-10 15:48

> 2. Musiknummer brugt i en tv-serie
> The Who med "Baba O'Riley" i CSI:
> http://www.youtube.com/watch?v=hKUBTX9kKEo

Jeg må hellere præcisere at det er CSI New York, da der er flere "grene" af
den serie, sjovt nok alle med The Who som temasang:
http://www.youtube.com/watch?v=CMCxuSzdGDI

/Alex

Fra : Michel

Dato : 06-10-10 16:49

> Nævn det første nummer der falder dig ind i følgende 3 kategorier:

> 1. Musiknummer brugt i en film

Berlin: "Take my breath away" (fra "Top Gun")

> 2. Musiknummer brugt i en tv-serie

Andensatsen fra Beethovens femte klaverkoncert (fra miniserien "Stephanies
hævn")

> 3. Musiknummer brugt i en reklame

Af en eller anden skør grund falder "Vi maler byen rød" med Birthe Kjær mig
i hovedet. Den blev brugt i noget radioreklame umiddelbart efter hendes
tredieplads i Melodi Grand Prix 1989 med ændret tekst.

Hilsen
Michel

Fra : ASKF

Dato : 10-10-10 00:48

Peter J ytrede sig i <4caa88f9$0$23762$14726298@news.sunsite.dk> med
dette:

>Reglerne er simple:
>
>Nævn det første nummer der falder dig ind i følgende 3 kategorier:
>

>1. Musiknummer brugt i en film

Chris Issac - Wicked Game brugt i Wild at Heart af David Lynch
<http://rutube.ru/tracks/1708796.html?v=d8ac5db39e9924bcfc059cd8e01d23b4>

>2. Musiknummer brugt i en tv-serie

Clannad - Robin (the hooded man) brugt som tema sang i Robin of Sherwood
<http://www.myvideo.de/watch/3072337/Robin_of_Sherwood_Legend_Robin_Hood_Musikvideo>

>3. Musiknummer brugt i en reklame

Umiddelbart ville jeg sige
Muddy Waters - Mannish Boy brugt i Levi's reklame
<http://www.youtube.com/watch?v=2RKp1P2S2qs>

Da der er en anden som også har nævnt den, vil jeg også nævne den næste
jeg tænkte på, som dog nok er lidt mindre kendt fra samme firma:
Clash - Shoud I Stay or Shoud I Go i Levi's reklamen
<http://www.youtube.com/watch?v=LqCkLHwUkV8>
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus