John Lennon genudgivelser ?
Fra : Peter Heide

Dato : 05-10-10 01:45

Alt hvad Lennon har indspillet kommer på gaden i en stribe CDer i dag.
Remastered osv.

Er der nogen her der har check hvad der følger med af ikke tidligere udgivet
sange og rariteter ?

Er ganske udemærket tilfreds med min samling Lennon CDer og bootlegs, og
gider ikke at genkøbe igen.....men hvis der noget helt fantastisk nyt....så
måske.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-10-10 08:42

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i en meddelelse

> Er ganske udemærket tilfreds med min samling Lennon CDer og bootlegs, og
> gider ikke at genkøbe igen.....men hvis der noget helt fantastisk
> nyt....så måske.

Jeg har det på samme måde. Jeg har ledt lidt rundt på nettet og tror ikke du
skal forvente noget, som ikke tidligere har været ude enten på Lennon
Anthology og/eller de bootlegs vi har.
Hvis du finder ud af noget andet, så skriv lige om det

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-10-10 10:58

Den 05-10-2010 02:44, Peter Heide skrev:
> Alt hvad Lennon har indspillet kommer på gaden i en stribe CDer i dag.
> Remastered osv.

Jeg har endnu ikke set, hvad der er med i den samlede stribe CD'er, men
der er helt sikkert glemt noget.
Samlingen er vel, som andre af den slags, 'en streg i sandet': hertil
kan vi nå nu!

Der er også mere end musikken, der er interessant.
Der er mange interviews hvoraf flere er udgivet, og/eller kan findes på
Nettet
F.eks. "Rolling Stones" interview med John Lennon fra 1970, som kan
høres eller downloades her, i 5 dele:

http://www.learnoutloud.com/Podcast-Directory/Arts-and-Entertainment/Film_-Music_-Radio_-TV_-and-Pop-Culture/John-Lennon-The-Rolling-Stone-Interview-Podcast/20118

Her i landet er der "peace" interviewet, som er på YouTube. Men der
eksisterer tilsyneladende også et 'tape' interview, med John and Yoko
Lennon fra Danmark i 1970. Eller er det blot lyden af det samme interview?

http://www.beatlesource.com/bs/to-lennontapes2.html

Dette interview har jeg endnu ikke fundet på Nettet, men jeg har sikkert
ikke været grundig nok, så det vil 'dukke op'.

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-10-10 13:32

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Der er også mere end musikken, der er interessant.
> Der er mange interviews hvoraf flere er udgivet, og/eller kan findes på
> Nettet

Der er jo også den alenlange radioserie fra USA "The Lost Lennon Tapes", som
jeg har fundet en del af på nettet og downloaded. Der er både interviews,
uudgivne ting og meget andet guf.

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-10-10 14:16

Den 05-10-2010 14:32, Allan Krautwald skrev:

> Der er jo også den alenlange radioserie fra USA "The Lost Lennon Tapes", som
> jeg har fundet en del af på nettet og downloaded. Der er både interviews,
> uudgivne ting og meget andet guf.

Jeg har allerede nogle brudstykker derfra.

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-10-10 13:16

Den 05-10-2010 02:44, Peter Heide skrev:
> Alt hvad Lennon har indspillet kommer på gaden i en stribe CDer i dag.
> Remastered osv.

Det er selvfølgelig overflødigt, at gøre opmærksom på dokumentarfilmen
"The U.S. vs. John Lennon", i aften på DR2 klokken 20.50.
Men det ville være ærgerligt, at have tunet ind på noget
german-schlager, og så gå glip af denne dokumentar.

Henning

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-10-10 13:31

> [...]
> "The U.S. vs. John Lennon", i aften på DR2 klokken 20.50.
> Men det ville være ærgerligt, at have tunet ind på noget german-schlager,

Fed dokumentar...den har været sendt før og kan også downloades fra nettet.

Fra : Peter Heide

Dato : 06-10-10 16:48

Jeg drømmer lidt om et box-set med alle optagelser fra Lennon / Phil
Spector - sessions i 1973. Har en del på bootleg med en stinkende beruset
Lennon og en Spector der er fuldstændig over the top bag mixer-pulten. Men
hold da ferie hvor var det nogle givtige optagelser. Dem Lennon lavede solo
( uden Spector ) i 1974 er peanuts i sammenligning.

Med Spector i fængsel og Ono der lægger total afstand til ham, bliver det
sikkert aldrig en realitet

Nåh ja : Ligesom de originale Smile optagelser fra 1966/67 med Brian Wilson
tilsyneladende også er gemt godt og grundig væk.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-10-10 17:04

> Nåh ja : Ligesom de originale Smile optagelser fra 1966/67 med Brian
> Wilson tilsyneladende også er gemt godt og grundig væk.

Både og. Jeg har en søn, der er Beach Boys freak og han har da en del
optagelser fra det oprindelige Smile

Fra : Peter Heide

Dato : 06-10-10 18:16

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i en meddelelse

> Både og. Jeg har en søn, der er Beach Boys freak og han har da en del
> optagelser fra det oprindelige Smile

Jeps. Rigtigt .Der er drysset sådan lidt hér og dér og især fra Beach Boys
boxen fra midt 90erne. Igen er det via bootlegs hovedeparten har set dagens
lys, men det kunne være fint med en samlet officiel box . Det dér
solo-output Brian Wilson kan præsterer i dag , senest Gershwin-rædslen, er
sgu ikke noget at snakke om.