Dansktoppen - styrtdyk i kvalitet
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-10-10 19:39

Har ikke lyttet til dansktoppen siden den kom på DAB, men fandt lige et
DR-link hvor man kunne lytte på computer. Det var en dårlig oplevelse.

Der var 4 testsange. De 2 sange havde intet med dansktop. Det havde de 2
andre, men de var af dårlige og kedsommelige og uden "godaw hurra".
Så kom de 10 på listen. Signe Svendsen var nr. 10, men det var træls musik
som ikke var dansktop. Så var der de 9 andre på listen. Det var alsammen
rigtig dansktop, men kun een enste af sangene havde "godaw fest" over sig og
flere kunne man høre var indspillet i et soveværelse eller et badeværelse
af en som ikke sang godt. Det var en discountoplevelse af dimensioner at
lytte.
Der var både ukendte og kendte sangere og grupper blandt de 9 øverste,
men det frygtelige ved det var, at selv de kendte navne som Klaus Og
Servants
og Flemming Antony sang fuldstændig trælse sange i dårlig kvalitet. Den
bedste var en sang med Peter West, men selv den var ikke bedre, end at jeg
ikke gider høre
den igen. Alt i alt var der kun een eneste sang jeg sådan rigtigt kunne
lide. Det var med Jeanette Sund, fra Glyngøre ved Nykøbing Mors.

Jeg vil foreslå Dansktoppen kun at teste een sang om ugen, i stedet for 4.
Der laves simpelthen ikke 4 kvalitets-dansktopsange om ugen. Så er det bedre
at opstille
et Jørn Hjorting-Filter og droppe al det gylle-dansktop og kun udvælle
kvali-dansktop. Een tester hver gang. Desuden bør man gøre det til at krav
at alle de testede
sange skal kunne købes landsdækkende, lige fra Bornholm til Skagen og til
grænsen. Så sætter man en effektiv prop i, for det hjemmelavede gylle-værk.
Og så er
det komplet ligegyldigt at der måske kun er 10 sangere eller grupper i hele
landet der kan komme i betragtning. Hvis de bliver solgt lndsdækkende er der
i hvert
fald større chance for et produkt der er kastet kroner i. Muligvis vil man
så kun ekomme til at høre Bjørn og okay, Kandis, Kim og Hallo, Birthe Kjær,
Fede Finn, Klaus Og Servants
og et par andre - men det er der ikke noget at gøre ved. Dansktoppen bør
ikke være til som et udstillingsvindue for uduelige sangere og grupper, men
for lytterne.
Jeg vil gå så vidt som til at sige, at man ikke engang skal teste alt
hvad disse kendte grupper laver. man skal stadig have kvalitets-filteret sat
til. Og det er muligt man må gå ned til
en Dansktoppen med kun 5 plader på listen og een testplade.

SÅDAN!

Måske Dansktoppen skulle styres af folk som selv kan lide genren. Det ville
faktisk være ret logist. Jeg sætter f.eks. heller ikke min scooter til
reparation hos en bager. Dansktoppen
er jo heller ikke til for DR-personalets skyld. Hvis der ikke er kompetent
personale - SÅ FIND DET.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-10-10 20:03

meddelelse news:4caa1f65$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Har ikke lyttet til dansktoppen siden den kom på DAB, men fandt lige et
> DR-link hvor man kunne lytte på computer. Det var en dårlig oplevelse.

Det har det altid været

Fra : Martin Bak

Dato : 04-10-10 22:13

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4caa1f65$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>

> Det har det altid været

Hovhov! Ok.. der var flere andre samtidig...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-10-10 08:33

> [...]
> til reparation hos en bager. Dansktoppen
> er jo heller ikke til for DR-personalets skyld. Hvis der ikke er kompetent

Hej Åge

Er du ved at se, om du kan leve Rod Stewart syndromet fuldt ud..... ?

Never a dull moment...

GoDaw, kan altså også være med modsat fortegn....

Jorden i flammer, skulle også få folk til at tænke....
Men det var for hårdt, så den blev hurtigt glemt.

M.V.H.... Benny..