Nye danske talenter?
Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-10-10 17:10

.....næppe. Men modigt at stille sig og synge så pivfalskt.

http://ekstrabladet.tv/flash/article1423786.ece

nå hvad fanden orkestret fortsatte jo også med at spille, mens Titanic sank

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-10-10 17:30

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
> ....næppe. Men modigt at stille sig og synge så pivfalskt.
>
> http://ekstrabladet.tv/flash/article1423786.ece
>
> nå hvad fanden orkestret fortsatte jo også med at spille, mens Titanic
> sank

DU GODESTE!

"Modigt" er langfra det ord der først falder mig ind.
"Pinligt" var det ord der først faldt mig ind.

Men HAHAHAA. Lene Espersen stod ved siden af en politibetjent. Symbolikken
var helt fin der. det kunne faktisk ikke være bedre. Hun stod tilsyneladende
til at blive anholdt. HAHAH. Har hun hugget nogle breve, eller sån noget?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-10-10 19:51

Den 03-10-2010 18:09, Allan Krautwald skrev:
> ....næppe. Men modigt at stille sig og synge så pivfalskt.
> http://ekstrabladet.tv/flash/article1423786.ece
> nå hvad fanden orkestret fortsatte jo også med at spille, mens Titanic sank

How, how... hører politik ikke hjemme i TV-gruppen?

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-10-10 20:30

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> How, how... hører politik ikke hjemme i TV-gruppen?
>
> Henning

Måske du
liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiige
gider at styre din humor?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-10-10 20:46

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> How, how... hører politik ikke hjemme i TV-gruppen?
>
> Henning

De forsøger da et eller andet, der hvis man var fuld nok, kunne minde en
anelse om musik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-10-10 20:52

> De forsøger da et eller andet, der hvis man var fuld nok, kunne minde en
> anelse om musik

Ja, i Tv-gruppen står ferieminister Lene Espersen, som forresten nu også har
mail-ministeriet, og synger en sang, mens politiet står ved siden af hende
for at sikre sig at hun ikke stikker af.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-10-10 21:37

meddelelse news:4ca8decb$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> har mail-ministeriet, og synger en sang, mens politiet står ved siden af
> hende for at sikre sig at hun ikke stikker af.

Forstår bare ikke, at de hele tiden synger preservativ

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-10-10 21:04

Den 03-10-2010 21:46, Allan Krautwald skrev:

> De forsøger da et eller andet, der hvis man var fuld nok, kunne minde en
> anelse om musik

Jeg har nu drukket en del øller, og har hørt nummeret en gang mere.
Jo, det minder om det, som ofte bliver præcenteret her i gruppen.
Hvis man strammede synthesizeren en del op, kan det blive en helt
hæderlig schlager.
Og jeg kan også se, at der er flere lyshårede schlagersild i gruppen.
Ikke værst.

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-10-10 08:17

> [...]
> schlager.
> Og jeg kan også se, at der er flere lyshårede schlagersild i gruppen. Ikke

Nå ja, men nu fik vi da lært hvad det er Allan kalder pivfalskt. Og det var
jo noget af en oprejsning for mange mennesker... Men OK, de kunne ganske
afgjort godt trænge til at komme ud og løbe, måske et par hundrede
kilometer.... Så fik de måske luft nok, til at synge en sang... Flere af
stemmerne, tror jeg da faktisk, godt kunne blive gode.... Og til Åge....
Jamen Politimanden, ( Selv om jeg ikke fatter han stiller til landsmøde i
uniform ) Er ingen ringere end deres tidligere formand Bendt Bendtsen... Så
det ville faktisk være mere mærkeligt, end hvis han ikke var der... Men det
kunne jo være, han skulle direkte derfra, og hen og anholde Anders Løkke
Rasmussen.... Så er den da retfærdiggjort ...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-10-10 15:41

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> How, how... hører politik ikke hjemme i TV-gruppen?
>
> Henning

Jamen det er jo om musik.
Og der er vist endda begyndt at indløbe støttesange til Mailminister Lene
Espersen.

Der er nu lavet en Email Blues: http://www.youtube.com/watch?v=cnPFc4ZSXIA
og nu også en email-dance:
http://www.youtube.com/watch?v=0nOUKoK26mc&p=038022907B29DAEF&playnext=1&index=6

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-10-10 19:59

Den 03-10-2010 18:09, Allan Krautwald skrev:

> ....næppe. Men modigt at stille sig og synge så pivfalskt.

http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Audio/Other-AUDIO-Tools/AutoTune.shtml

Lyden skal blot igennem programmet her.
Freeware og brugt af mange schlagergrupper.

Spørgsmålet er bare, om du tør, eller om man overhovedet bør, rette
støjen til noget behagelig hørbart.

Henning.

Fra : Martin Bak

Dato : 04-10-10 09:13

> http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Audio/Other-AUDIO-Tools/AutoTune.shtml
>
> Lyden skal blot igennem programmet her.

Det kan næppe bruges i denne forbindelse. For at programmet skal virke, skal
det kunne genkende den tone der i virkeligheden skulle have været ramt.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-10-10 12:23

Den 04-10-2010 10:12, Martin Bak skrev:

> Det kan næppe bruges i denne forbindelse. For at programmet skal virke, skal
> det kunne genkende den tone der i virkeligheden skulle have været ramt.

Tak, fordi du som fagmand giver dit besyv med. Og du har selvfølgelig
ret.

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-10-10 09:21

> Tak, fordi du som fagmand giver dit besyv med. Og du har selvfølgelig ret.
>

> Henning.

Gad egentligt godt vide, hvad er det, der gør musikere store...????

Gad vide hvad forklaringen var, dengang man lavede en undersøgelse, der
handlede om... Hvem der var idolet, blandt rockmusikere...

Til alles store forbavselse, var det Country sangeren Merle Haggard der
ganske overbevisende løb af med sejren.

Gad vide om det er forklaringen på, at jeg efter at have gennemlyttet Led
Zeppelin's " Mothership " CD 1, lige skal have renset systemet ud, hvilket
gøres med Ole Berthelsen's CD " Langt fra tæt på " inden jeg lader CD 2
smutte ned i afspilleren... Så skal der nok lige ordnes et eller andet,
inden DVD'en så skal ses....

Førhen kunne jeg godt lide, både Allan Botschinsky's orkester og også Steen
Holkenov's orkester... Nå ja, det kan jeg da stadig... Snakker man om dem,
kigger folk helt uforstående.... Nå ja, så prøver man at gyde Olie på
vandet, ved at sige, de har været masser af gange på Dansk toppen... Det
gjorde bestemt ikke sagen bedre.... Nu mistede de da helt respekten for mig
))...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-10-10 10:28

Den 05-10-2010 10:20, Benny Mortensen skrev:

> [...]
> handlede om... Hvem der var idolet, blandt rockmusikere...
> Til alles store forbavselse, var det Country sangeren Merle Haggard der

Hwa' mumler du om, her midt i tråden?

Filosofi.
Det er jo et af livets store eksistentielle spørgsmål, du er inde på der.
Hvad 'gør' en god slager?
Melodi Grand Prix'erne har jo i årevis prøvet, at vise hvad 'opskriften'
er, uden at kunne blive enige.
Hvad vi kan lide her i landet, kan de ikke lide i Tyrkiet, og omvendt.
Sikkert har det noget at gøre med vane, og hvad man hører livet igennem.
Hvorfor er populær tysk schlager ofte i firkantede marchrytmer. Er det
fordi Tyskerne har marcheret i hele 1900 tallet, så den rytme
efterhånden er gået ind i generne?

Længere sydpå, frankrig, spanien og italien, er der flere "bløde"
rytmer. Uanset hvilken taktart, så tænker man ikke på at marchere.
Melodien behøver ikke at dunkes fast: Celine Dion med "Les Roses Blanches":

http://www.youtube.com/watch?v=HPLs78ZEpYI&feature=related

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-10-10 13:29

> Hwa' mumler du om, her midt i tråden?

Et tilbagevendende problem

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-10-10 15:17

> [...]
>
> http://ekstrabladet.tv/flash/article1423786.ece
>
> nå hvad fanden orkestret fortsatte jo også med at spille, mens Titanic

Her er Ferie- og mailminister Lene Espersens nye slagsang:
http://www.youtube.com/watch?v=WNbMGkSCG2o&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-10-10 20:05

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Men modigt at stille sig og synge så pivfalskt.
> http://ekstrabladet.tv/flash/article1423786.ece

Især når det ser ud til at få konsekvenser for partiet, da det måske bliver
meldt til politiet. Sangerinden Nanna Lüders Jensen mener at det var misbrug
af hendes støttesang til Afrika.
http://www.berlingske.dk/politik/konservativ-festsang-kan-faa-konsekvenser

Iøvrigt en sjov utilsigtet bemærkning sidst i artiklen. "Det var
grænseoverskridende" HAHAAHH. Græseoverskridende sang til Afrika.
høhø

Hilsen Åge

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-10-10 22:04

Allan Krautwald skrev:

> ....næppe. Men modigt at stille sig og synge så pivfalskt.
>
> http://ekstrabladet.tv/flash/article1423786.ece
>
> nå hvad fanden orkestret fortsatte jo også med at spille, mens Titanic sank

Jeg tænkte det nok:

http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/10/04/151832.htm

--
Peter Brandt Nielsen