Dej til forårsruller ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-10-10 05:00

Hej NG.

I går aftens prøvede en af mine venner og jeg at lave hjemmelavede
forårsruller og fyldet blev vellykket men dejen bestemt ikke
Vi blev nødt til at varme dem i ovnen da de gik meget i stykker da vi
rullede dem.

Nogen som kender en god dej eller ved om man kan købe noget færdigt,
evt. i en indvandrerbutik ?
--
Christian

Fra : Kim Schulz

Dato : 03-10-10 12:10

On Sun, 3 Oct 2010 04:00:02 -0700 (PDT)
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> rullede dem.
>
> Nogen som kender en god dej eller ved om man kan købe noget færdigt,
Jeg plejer at købe sådan nogle tynde stykker dej i den lokale etniske
butik. De ligger på frost og ligner nærmest en bunke papirer der er
pakket ind (de er faktisk papir-tynde og så kvadratiske).
Kan normalt fåes i 2-3 forskellige størrelser så man både kan lave små
snack-ruller og store forårs ruller.
De tøes forsigtigt op,skilles af og placeres i et fugtet viskestykke
indtil de skal bruges.
Rulles nemt omkring fyld og "limes" med lidt vand eller æg. Steges i
rigeligt olie eller i frituren.

bliver supersprøde og lækre.

kim

Fra : Aksel

Dato : 03-10-10 12:32

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

indtil de skal bruges.
Rulles nemt omkring fyld og "limes" med lidt vand eller æg. Steges i

Jeg kan godt forstå fristelsen til at købe dejen færdig.
Når vi skulle lave et stort læs forårsruller, var det min opgave at bage det
store læs pandekager, mens mor ordnede fyldet.
Længe inden jeg var færdig med produktionen, var min lyst til at spise spise
forårsruller længst forsvundet!
Mvh
Aksel

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-10-10 03:35

On 3 Okt., 13:10, Kim Schulz <k...@schulz.dk> wrote:

> [...]
> indtil de skal bruges.
> Rulles nemt omkring fyld og "limes" med lidt vand eller æg. Steges i

Inden jeg får læst de andres indlæg, tak lige sådan nogle jeg leder
efter.

--
Christian

Fra : Gamle

Dato : 03-10-10 12:57

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> rullede dem.
>
> Nogen som kender en god dej eller ved om man kan købe noget færdigt,

Hej.

Vi bruger usødede madpandekager fra Netto. De kan købes mange steder.

Mvh.
Torben

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-10-10 14:07

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Man kan, foruden filodej også bruge noget rispapir, som skal blødes op i
lunkent vand før brugen. Rispapir kan købes i et velassorteret supermarked,
Netto har det også nogle gange. Alternativt kan man købe rispapir på nettet,
bl.a. her.:

http://www.e-deli.dk/pi/Rispapir_50g_2309_109.aspx?sidenr=1

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : cykelsmeden

Dato : 03-10-10 18:17

Den 03-10-2010 15:07, Tove Krieger skrev:

> [...]
> lunkent vand før brugen. Rispapir kan købes i et velassorteret
> supermarked, Netto har det også nogle gange. Alternativt kan man købe

du kom så før mig

Men HUSK: papiret blødes op ET AD GANGEN :>)
- et bundt risgele er bare til udsmidning ;(

//finn

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-10-10 20:19

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen

> du kom så før mig
>
> Men HUSK: papiret blødes op ET AD GANGEN :>)
> - et bundt risgele er bare til udsmidning ;(
>
> //finn

Ja, selvfølgelig. Jeg undskylder, at jeg vist ikke fik udtrykt mig helt
klart.

Fra : cykelsmeden

Dato : 04-10-10 13:00

Den 03-10-2010 21:19, Tove Krieger skrev:

> Ja, selvfølgelig. Jeg undskylder, at jeg vist ikke fik udtrykt mig helt
> klart.
Jame det er jo el selvfølge for nogen af os. Det var ikke for konen :>)

//finn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-10-10 03:37

On 3 Okt., 15:07, "Tove Krieger" <missmini...@dk.invalid> wrote:
> [...]
> Netto har det også nogle gange. Alternativt kan man købe rispapir på nettet,

Mange tak

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-10-10 03:46

On 3 Okt., 15:07, "Tove Krieger" <missmini...@dk.invalid> wrote:
> http://www.e-deli.dk/pi/Rispapir_50g_2309_109.aspx?sidenr=1

Mange tak.

--
Christian

Fra : smiley

Dato : 03-10-10 18:50

On 03-10-2010 13:00, Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> rullede dem.
>
> Nogen som kender en god dej eller ved om man kan købe noget færdigt,

Så vidt jeg forstår skelner man på engelsk mellem
spring rolls og egg rolls. Det vi typisk kalder
forårsruller er egg rolls. Og det er en dej af
hvedemel. Mens spring rolls er en ris eller majs
mel indpakning. hvede/æg ruller bobler op, ris ruller
er helt glatte efter frituren.

Jeg ved ikke hvad du har gjort galt, men det
burde være lige ud a landevejen. Jeg bruger
den samme dej til Jiaozi/Momo etc. mel og vand,
tilsæt æg for en fastere mere sej dej, det er
den samme jeg bruger til pasta og lasagne plader.

Det eneste jeg kan forestille mig der kan lave
huller i dejen er hvis du bruger rå grøntsager
som gulerod og kål?

Forårsruller skal frityre steges, hvis du bager
dem i ovnen er det vel mere fyldt brød uden den
sprødhed en forårsrulle skal ha.

Men som andre har skrevet kan du købe dine wrap
i asia butikker. Den med pandekager er sikkert
fin, men er de ikke ret tykke og hvordan limer
man dem sammen?
-max-

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-10-10 03:40

On 3 Okt., 19:50, smiley <smileymaxph...@gmail.com> wrote:

> [...]
> hvedemel. Mens spring rolls er en ris eller majs
> mel indpakning. hvede/æg ruller bobler op, ris ruller

Tak for beskrivelsen.

> [...]
> den samme dej til Jiaozi/Momo etc. mel og vand,
> tilsæt æg for en fastere mere sej dej, det er
> den samme jeg bruger til pasta og lasagne plader.

Vi troede også det var nemmere

> Det eneste jeg kan forestille mig der kan lave
> huller i dejen er hvis du bruger rå grøntsager
> som gulerod og kål?

Ikke helt rå, de var stegt lidt på panden.

> Forårsruller skal frityre steges, hvis du bager
> dem i ovnen er det vel mere fyldt brød uden den
> sprødhed en forårsrulle skal ha.

De blev lavet i ovnen da de ikke overlevede rulningen

Med æggehvide vel ?

--
Christian

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-10-10 19:30

On Sun, 03 Oct 2010 19:50:04 +0200
smiley <smileymaxphoto@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Men som andre har skrevet kan du købe dine wrap
> i asia butikker. Den med pandekager er sikkert
> fin, men er de ikke ret tykke og hvordan limer

Jeg "limer" dem med vand. Hvis der er godt med olie på panden (eller de
ryger i frituren) så når de at blive sprøde inden de får overvejet at
skille sig ad.

Fra : Janne

Dato : 06-10-10 03:10

On 5 Okt., 20:29, Kim Schulz <k...@schulz.dk> wrote:

> [...]
> ryger i frituren) så når de at blive sprøde inden de får overvejet at
> skille sig ad.- Skjul tekst i anførselstegn -

Lidt "klister" af kartoffelmel og vand virker fint på både wraps og
rispapir.