Termostat Opel Astra G (st.car)
Fra : Carsten

Dato : 05-10-10 21:20

Jeg skal have skiftet termostat i min Opel Astra G (st.car). Bilen er fra
2007, men det er den ikke-faceliftede astra - altså en "classic". Det er en
1,6 benzin'er (X16XE hedder motoren vist). Sådan en fætter her:

http://images.bilinfo.dk/getpic.aspx?id=275501224&picsize=600

Opel skulle have (hold fast) 1900,- ex. moms for sådan en termostat. De
sagde at det var fordi hele termostathuset skulle skiftes på sådan en model.

Jeg vil gerne have en 2nd opinion fra jer som ved noget om sådan en opel

1) er det korrekt at det er hele huset der skal skiftes ?
2) er 1900,- virkelig prisen ?

Takker,
Carsten

Fra : Ole Sørensen

Dato : 05-10-10 22:26

> 2) er 1900,- virkelig prisen ?

Ingen erfaring med Opel, beklager.
Men 1900 ex moms lyder helt tosset.
Skiftede selv på Civic'en - den kostede under 200 inc moms.
Det var så kun selve termostaten.
Håber godt nok at de vrøvler!

Fra : Henrik B.

Dato : 05-10-10 22:38

"Ole Sørensen" <ng@kunos.nu> skrev i meddelelsen

> Ingen erfaring med Opel, beklager.
> Men 1900 ex moms lyder helt tosset.
> Skiftede selv på Civic'en - den kostede under 200 inc moms.
> Det var så kun selve termostaten.

Saab 9000 - også selve termostaten. Kostede 105,- inkl. moms og tog ca. 45
min. at skifte, for en novice...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Mcwm

Dato : 05-10-10 23:09

Den 05-10-2010 22:20, Carsten skrev:

> 1) er det korrekt at det er hele huset der skal skiftes ?
> 2) er 1900,- virkelig prisen ?

Kender desværre ikke din bil, men har søgt hos mekonomen, der så ikke
har en model som din. Måske den opgivne motortype alligevel ikke er korrekt?

Hvorom alting er, så er den forrige models thermostat en del billigere
(omkring en plov), så det var måske en ide lige at dobbelttjekke, for
det tilfælde at nyere modeller ligger i samme prisleje hos mekonomen.

Venligst
Mcwm

Fra : Henrik B.

Dato : 05-10-10 23:13

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i meddelelsen

> [...]
> (omkring en plov), så det var måske en ide lige at dobbelttjekke, for det
> tilfælde at nyere modeller ligger i samme prisleje hos mekonomen.

Hos Refako koster et komplet termostathus 393,-
http://www.refako.dk/product_info.php?cPath=1_100000084_245004702_110004704_120015243&products_id=1-4008620
919210831615243

Fra : Mcwm

Dato : 05-10-10 23:20

Den 06-10-2010 00:13, Henrik B. skrev:

> Hos Refako koster et komplet termostathus 393,-
> http://www.refako.dk/product_info.php?cPath=1_100000084_245004702_110004704_120015243&products_id=1-4008620
> 919210831615243

Dejligt med hurtige opslag

Jeg ved dog ikke nok, til at bedømme om G og F modeller bruger samme
termostathus

Venligst
Mcwm

Fra : alexbo

Dato : 06-10-10 08:10

"Carsten" skrev

> Jeg skal have skiftet termostat i min Opel Astra G
> er 1900,- virkelig prisen ?

Prisen for hvad,
for termostaten eller for at få den skiftet?

Men hvis vi regner med hvad du skriver først er det for at få den skiftet,
nu kender jeg ikke din motor, men Opel har tidligere gemt termostaten bagved
tandremmen, så måske er den ikke hel nem.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 06-10-10 09:40

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev
> [...]
>
> Jeg vil gerne have en 2nd opinion fra jer som ved noget om sådan en opel
>
> 1) er det korrekt at det er hele huset der skal skiftes ?

Ikke nødvendigvis, Krogslund har en løs indsats til Kr. 128,-
men den passer ikke i alle termostathuse.

> 2) er 1900,- virkelig prisen ?

Hus und alles koster Kr. 198,- ved Krogslund.
<http://www.krogslund.dk/visreservedele.asp?refID=63895&gruppeID=364292>
andre vil have næsten det dobbelte:
<http://www.nap.dk/default.aspx?load=main&Data=Groupsnap&key=63&Filter=15243&design=default>

--
Ejvind

Fra : Carsten

Dato : 06-10-10 21:31

Hej Alle

Beklager min misinformation - min bil viser sig at være en Z16XEP. Krogslund
havde desværre ikke den del i deres sortiment.
Fandt en tysk side hvor en ejer klager sig også ... han skal give 210 euro
for samme termostat, så prisen i dk på 1900,- er nok desværre rigtig. Med
montering så bliver det lige 3000 bobs... av for f..

Carsten

Fra : Carsten

Dato : 06-10-10 22:12

> [...]
> for samme termostat, så prisen i dk på 1900,- er nok desværre rigtig. Med
> montering så bliver det lige 3000 bobs... av for f..

Har fundet den på ebay også...

<http://cgi.ebay.de/Orig-Opel-Meriva-Z16XEP-Thermostat-6338018-neu-/400157281161?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5d2b3b8b89>

Carsten

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 07-10-10 08:18

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev

> Har fundet den på ebay også...
>
> <http://cgi.ebay.de/Orig-Opel-Meriva-Z16XEP-Thermostat-6338018-neu-/400157281161?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5d2b3b8b89>

Hvis det er den afbillede termostat, ville jeg nu først se om ikke den løse indsats passer.
<http://www.krogslund.dk/visreservedele.asp?refID=17379&gruppeID=309664>

--
Ejvind

Fra : Carsten

Dato : 07-10-10 21:33

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> wrote in message
> "Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev

> Hvis det er den afbillede termostat, ville jeg nu først se om ikke den
> løse indsats passer.
> <http://www.krogslund.dk/visreservedele.asp?refID=17379&gruppeID=309664>

God ide ! Jeg fandt hele delen på ebay UK og der kostede den 150 pund incl.
forsendelse. Med den lave kurs vi har for tiden blev det ca. 1100 dkr. En
del billigere end 1900 + moms (2375,-)
Når den ankommer vil jeg studere om dens indsats måske er udskiftelig...

Carsten

Fra : Carsten

Dato : 12-10-10 19:50

> [...]
> 2007, men det er den ikke-faceliftede astra - altså en "classic". Det er
> en 1,6 benzin'er (X16XE hedder motoren vist). Sådan en fætter her:

Fik termostaten fra england her idag (samlet pris blev 1.098,25). Den ser
således ud på tæt hold (selve termostaten, huset er større end det viste):

http://www.rosenvej-88.dk/album/termostat.jpg

Jeg vil æde min gamle hat på at hvis man trykker ned på "vingerne" på selve
termostaten og drejer den mod/med uret så slipper den "armene" på huset. Jeg
kan simpelthen ikke tro at den del man så står med i hånden ikke kan fåes i
løsvægt. Jeg kan bare ikke lige finde en som 100% ligner den. Er der nogen
af jer der kender den ?

Motormodellen hed

Hilsen
Carsten