/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Saab kører i meget lavt gear...
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 03-10-10 16:25

Den rekonstruerede svenske bilproducent starthullerne, men hænger også i
bremsen. Men meget andet går langsomt, meget langsomt. Det gælder
distributionen i Kina, børsnoteringen i Stockholm og at finde en partner,
der skal producere en ny lille Saab.
"Vi er nødt til at lære at kunne gå, inden vi begynder at løbe" siger Saabs
topchef, Victor Muller på bilsalonen i Paris
http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2200658.ece

Den nye Saab er begyndt at optræde i bybilledet her og en "nabo" - som altid
har de nye biler før alle andre (og iøvrigt altid kørt Volvo) - har købt en
hvid 9-5 turbo4. Igår parkerede jeg ved siden af en sort 9-5 turbo6 :)
www.saabsverige.com/se/sv/start#/Cars/9-5sedan/build-your-saab


 
 
Henrik B. (03-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-10-10 21:17

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4ca8a03b$0$50444$14726298@news.sunsite.dk...
> Den rekonstruerede svenske bilproducent starthullerne, men hænger også i
> bremsen. Men meget andet går langsomt, meget langsomt. Det gælder
> distributionen i Kina, børsnoteringen i Stockholm og at finde en partner,
> der skal producere en ny lille Saab.
> "Vi er nødt til at lære at kunne gå, inden vi begynder at løbe" siger
> Saabs topchef, Victor Muller på bilsalonen i Paris
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2200658.ece

Det er sjovt, som hvis man læser det Ritzau nyhedsklip, andre steder end hos
di.se, så er ordlyden en lidt anden...

> Den nye Saab er begyndt at optræde i bybilledet her og en "nabo" - som
> altid har de nye biler før alle andre (og iøvrigt altid kørt Volvo) - har
> købt en hvid 9-5 turbo4. Igår parkerede jeg ved siden af en sort 9-5
> turbo6 :)
> www.saabsverige.com/se/sv/start#/Cars/9-5sedan/build-your-saab

Den hvide er satenedderperkmig flot.
I øvrigt er Saab's september salg i Sverige 104% bedre end sidste år.
Gennemsnitligt er det svenske bilsalg steget med 39% i forhold til sidste.
Ergo - Saab stiger væsentlig mere end de øvrige mærker. Hvilket jeg også
forklarede at de ville gøre, da de i efteråret/foråret dykkede mere end de
andre mærker...
Når vi får oktober tallene, ser det endnu bedre ud.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Martin Bak (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 04-10-10 03:13


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4ca8e4c4$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> www.saabsverige.com/se/sv/start#/Cars/9-5sedan/build-your-saab
>
> Den hvide er satenedderperkmig flot.
>
>
Jeg har stor sympati for SAABs projekt. Men jeg synes sgu den minder om en
30-40 år gammel Citroên når man ser den fra siden.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Mogens \(K\) (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 04-10-10 04:58

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:4ca9382d$0$50454$14726298@news.sunsite.dk...

Henrik B:

> Det er sjovt, som hvis man læser det Ritzau nyhedsklip, andre steder end
> hos di.se, så er ordlyden en lidt anden...

Klippet er altså fra JP...

> Jeg har stor sympati for SAABs projekt. Men jeg synes sgu den minder om en
> 30-40 år gammel Citroên når man ser den fra siden.

Lysår bagud ift. andre europæiske bilmærker. IMO.
Ingen designmæssige nyskabelser som f.eks. franske og italienske biler, og
høje bagerste sideruder og bagende. Der er lang vej igen...


hanzen (04-10-2010)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 04-10-10 08:41


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4ca950ad$0$50451$14726298@news.sunsite.dk...
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> news:4ca9382d$0$50454$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Henrik B:
>
>> Det er sjovt, som hvis man læser det Ritzau nyhedsklip, andre steder end
>> hos di.se, så er ordlyden en lidt anden...
>
> Klippet er altså fra JP...
>
>> Jeg har stor sympati for SAABs projekt. Men jeg synes sgu den minder om
>> en 30-40 år gammel Citroên når man ser den fra siden.
>
> Lysår bagud ift. andre europæiske bilmærker. IMO.
> Ingen designmæssige nyskabelser som f.eks. franske og italienske biler, og
> høje bagerste sideruder og bagende. Der er lang vej igen...

Du mener måske den her?

http://www.fdm.dk/nyheder/her-er-peugeot-508

Med høje bagerste sideruder og høj bagende.

Og det er sidste nyt fra den kant. Såååhhhhh deeeet.
--

hilzen
hanzen



Henrik B. (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-10-10 08:52

"hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i meddelelsen
news:4ca98524$0$50449$14726298@news.sunsite.dk...

>> Lysår bagud ift. andre europæiske bilmærker. IMO.
>> Ingen designmæssige nyskabelser som f.eks. franske og italienske biler,
>> og høje bagerste sideruder og bagende. Der er lang vej igen...
>
> Du mener måske den her?
>
> http://www.fdm.dk/nyheder/her-er-peugeot-508
>
> Med høje bagerste sideruder og høj bagende.
>
> Og det er sidste nyt fra den kant. Såååhhhhh deeeet.

Ja, Mogens har ikke opdaget endnu, at det de seneste 5 år er gået dén vej...


--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Ukendt (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-10-10 09:36

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev :

>Ja, Mogens har ikke opdaget endnu, at det de seneste 5 år er gået dén vej...
>

.......... <fnis!>


--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Henrik B. (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-10-10 08:51

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4ca950ad$0$50451$14726298@news.sunsite.dk...
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> news:4ca9382d$0$50454$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Henrik B:
>
>> Det er sjovt, som hvis man læser det Ritzau nyhedsklip, andre steder end
>> hos di.se, så er ordlyden en lidt anden...
>
> Klippet er altså fra JP...

Ja, så godt at EPN også bragte det - med manglende ord og det hele...

>> Jeg har stor sympati for SAABs projekt. Men jeg synes sgu den minder om
>> en 30-40 år gammel Citroên når man ser den fra siden.
>
> Lysår bagud ift. andre europæiske bilmærker. IMO.

*LOL*

> Ingen designmæssige nyskabelser som f.eks. franske og italienske biler, og
> høje bagerste sideruder og bagende. Der er lang vej igen...

Som det er moderne at have...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Mogens \(K\) (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 04-10-10 17:50

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4ca98760$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> *LOL*
> Som det er moderne at have...

Men ikke i den grimme kombinaion, som Saab udfører det.
Modellen 9-3 er rigtigt flot i Aero-udgaven, men det matcher 9-5 ikke. Du ka
naturligvis ikke se det.


Brian (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-10-10 18:00



"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Men ikke i den grimme kombinaion, som Saab udfører det.
> Modellen 9-3 er rigtigt flot i Aero-udgaven, men det matcher 9-5 ikke. Du
> ka naturligvis ikke se det.

Jeg bryder mig heller ikke om det der med at taget næsten lapper ind over
hvor ruderne burde være.
Det startede med stc. udgaven af 9-3SS, og nu har de så ført den linie
igennem helt på den nye 9-5... det får bilen til at se enorm tung ud.

/Brian


Henrik B. (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-10-10 18:53

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4caa0800$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg bryder mig heller ikke om det der med at taget næsten lapper ind over
> hvor ruderne burde være.
> Det startede med stc. udgaven af 9-3SS, og nu har de så ført den linie
> igennem helt på den nye 9-5... det får bilen til at se enorm tung ud.

Det startede ikke med 9-3 SS - det stammer helt tilbage fra Saab 99, så
deeet..... )

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Mogens \(K\) (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 04-10-10 19:14

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4caa148f$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det startede ikke med 9-3 SS - det stammer helt tilbage fra Saab 99, så
> deeet.....

Og det hjælper jo så netop ikke en skid - tværtimod


Brian (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-10-10 19:50



"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Det startede ikke med 9-3 SS - det stammer helt tilbage fra Saab 99, så
> deeet..... )

Ikke den øjebæ som jég mener de har fået indført... men den er svær at
forklare.

/Brian


Henrik B. (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-10-10 19:57

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4caa21eb$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...

>> Det startede ikke med 9-3 SS - det stammer helt tilbage fra Saab 99, så
>> deeet..... )
>
> Ikke den øjebæ som jég mener de har fået indført... men den er svær at
> forklare.

Et billede med en cirkel kan gøre meget..... )

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Brian (05-10-2010)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 05-10-10 12:33



"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4caa2366$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
> news:4caa21eb$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Det startede ikke med 9-3 SS - det stammer helt tilbage fra Saab 99, så
>>> deeet..... )
>>
>> Ikke den øjebæ som jég mener de har fået indført... men den er svær at
>> forklare.
>
> Et billede med en cirkel kan gøre meget..... )

Cirklen må du tænke dig til, så skal jeg prøve at beskrive det lidt bedre:
http://kortlink.dk/google/87rh

Istedet for at lade taget og frontruden møde hinanden vinkelret (i mangel af
bedre ord) har man valgt at lade taget "glide" ned over forruden som en
lille delle. Altså taget starter (i mine øjne) for tidligt, hvor man burde
have lavet forruden højere.

Det kan godt være at det design er magen til 9-3SS sedan'en, det ved du
sikkert bedre end jeg gør. Jeg får dog ikke samme fornemmelse når jeg kigger
på en 9-3SS... den virker ikke så tung at se på forfra. Havde jeg syntes
det, havde jeg sgu nok aldrig valgt at købe sådan en for år tilbage

Det er muligt at det lignende overlap ved sideruderne (som åbenbart er
moderne, men stadig grimt) får det til at se værre ud. Her ville jeg også
gerne have haft sideruderne trukket længere op, så taget ikke ligner en
camping tilbygning.

Jeg får dog ikke samme indtryk når jeg kigger på en 99'er - den har da ikke
den der faldende taglinie hvor sideruderne nærmest forsvinder ?

/Brian


Henrik B. (05-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-10-10 13:57

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4cab0cf1$0$23758$14726298@news.sunsite.dk...

> Istedet for at lade taget og frontruden møde hinanden vinkelret (i mangel
> af bedre ord) har man valgt at lade taget "glide" ned over forruden som en
> lille delle. Altså taget starter (i mine øjne) for tidligt, hvor man burde
> have lavet forruden højere.

Jeg er sikker på at det har én årsag - elgtesten! Der sidder en kraftig
forstærkning i taget, netop dér...

> Det kan godt være at det design er magen til 9-3SS sedan'en, det ved du
> sikkert bedre end jeg gør. Jeg får dog ikke samme fornemmelse når jeg
> kigger på en 9-3SS... den virker ikke så tung at se på forfra. Havde jeg
> syntes det, havde jeg sgu nok aldrig valgt at købe sådan en for år tilbage
>

Det er det samme. Begge biler er 100% identiske fra forreste kofanger, og
til midt over bagdørerne.

> Jeg får dog ikke samme indtryk når jeg kigger på en 99'er - den har da
> ikke den der faldende taglinie hvor sideruderne nærmest forsvinder ?

Taglinien er knap så faldende på en 99/900, men sideprofilen er den samme,
under vinduerne, hvor bilens kileform er...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Henrik B. (05-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-10-10 16:11

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4cab20b7$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Istedet for at lade taget og frontruden møde hinanden vinkelret (i mangel
>> af bedre ord) har man valgt at lade taget "glide" ned over forruden som
>> en lille delle. Altså taget starter (i mine øjne) for tidligt, hvor man
>> burde have lavet forruden højere.
>
> Jeg er sikker på at det har én årsag - elgtesten! Der sidder en kraftig
> forstærkning i taget, netop dér...

Som ses hér:
http://www.conceptcaronline.com/news/newsimages/9-3-safety-structure.jpg

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Brian (05-10-2010)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 05-10-10 18:20



"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Det er det samme. Begge biler er 100% identiske fra forreste kofanger, og
> til midt over bagdørerne.

Jeg stoler naturligvis på dig, men nu faldt jeg over et billede der
nogenlunde illusterer den forskel jeg synes der er: http://kortlink.dk/87sw

Det kan godt være at det er de mindre sideruder der driller visuelt, men jeg
synes stadig at formen er grim.

/Brian



Henrik B. (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-10-10 18:53

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4caa05c3$0$23751$14726298@news.sunsite.dk...

>> *LOL*
>> Som det er moderne at have...
>
> Men ikke i den grimme kombinaion, som Saab udfører det.
> Modellen 9-3 er rigtigt flot i Aero-udgaven, men det matcher 9-5 ikke. Du
> ka naturligvis ikke se det.

Der er noget disharmonisk over bilen - men intet der har med ruderne at
gøre.
Til gengæld synes jeg at 9-3 Aero er "vanilla"....

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Mogens \(K\) (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 04-10-10 19:18

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4caa1466$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Der er noget disharmonisk over bilen - men intet der har med ruderne at
> gøre.

WHAT - du er kritisk mod dit hofmærke. Men naturligvis først efter at ha
kritiseret kritikkere med dit karismatiske LOL. Saab 9-5 er langt fra så
moderne i designet, som du vil gøre den til, og det er jo så "morsomt" at se
din indrømmelse - det er en ommer.

> Til gengæld synes jeg at 9-3 Aero er "vanilla"....

Nå...


Henrik B. (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-10-10 19:56

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4caa1a3c$0$23751$14726298@news.sunsite.dk...

>> Der er noget disharmonisk over bilen - men intet der har med ruderne at
>> gøre.
>
> WHAT - du er kritisk mod dit hofmærke. Men naturligvis først efter at ha
> kritiseret kritikkere med dit karismatiske LOL.

Grunden var at jeg menete kritikken var forfejlet - ikke at den ikke passede
på 9-5, men derimod at det er en trend blandt bilproducenterne...

> Saab 9-5 er langt fra så moderne i designet, som du vil gøre den til,

Endnu engang *LOL*. Jeg har sgu på intet tidspunkt kaldt Saab 9-5 for
moderne. Men jeg siger at det er "moderne" at minimere bagerste sideruder
til mindre og mindre...

> og det er jo så "morsomt" at se din indrømmelse - det er en ommer.

Øøøhhhh.....nå!?

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Finn Guldmann (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-10-10 09:22

Den 04-10-2010 05:57, Mogens (K) skrev:
>> Det er sjovt, som hvis man læser det Ritzau nyhedsklip, andre steder
>> end hos di.se, så er ordlyden en lidt anden...
> Klippet er altså fra JP...
>
Med RB som kilde?

>> Jeg har stor sympati for SAABs projekt. Men jeg synes sgu den minder
>> om en 30-40 år gammel Citroên når man ser den fra siden.
> Lysår bagud ift. andre europæiske bilmærker. IMO.
> Ingen designmæssige nyskabelser som f.eks. franske og italienske biler,
> og høje bagerste sideruder og bagende. Der er lang vej igen...
>
Det der er smag og behag. Det har altid, kan altid og vil altid kunne
diskuteres. Det største problem er dog at ret mange (langt de fleste)
har en indstilling om at det de ikke selv kan lide bør andre heller ikke
kunne lide.

Læg de forstokkede holdninger til side og alt ville blive bedre.

Leo Jensen (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 04-10-10 03:36

On Oct 4, 9:52 am, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> "hanzen" <han...@mailmeej.dk> skrev i meddelelsennews:4ca98524$0$50449$14726298@news.sunsite.dk...
>
> >> Lysår bagud ift. andre europæiske bilmærker. IMO.
> >> Ingen designmæssige nyskabelser som f.eks. franske og italienske biler,
> >> og høje bagerste sideruder og bagende. Der er lang vej igen...
>
> > Du mener måske den her?
>
> >http://www.fdm.dk/nyheder/her-er-peugeot-508
>
> > Med høje bagerste sideruder og høj bagende.  
>
> > Og det er sidste nyt fra den kant. Såååhhhhh deeeet.
>
> Ja, Mogens har ikke opdaget endnu, at det de seneste 5 år er gået dén vej...
>

Det er nok kun et spørgsmål om tid, før glasset i de bagerste
sideruder og bagruden forsvinder helt, for det har da efterhånden
ingen praktisk funktion (som i at kunne kigge igennem dem).
Den nye Jaguar C-X75 prototype er et udmærket eksempel på den stil:
http://www.jaguarklub.dk/

Leo


Mogens \(K\) (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 04-10-10 17:47

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:1ec27a88-7319-466a-91c2-c4aa1f4fa269@j24g2000yqa.googlegroups.com...

> Det er nok kun et spørgsmål om tid, før glasset i de bagerste
> sideruder og bagruden forsvinder helt, for det har da efterhånden
> ingen praktisk funktion (som i at kunne kigge igennem dem).

Saabs kombination af høj bagende og smalle ruder er grim - det er humlen i
den sag.


Henrik B. (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-10-10 18:51

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4caa0519$0$23758$14726298@news.sunsite.dk...

>> Det er nok kun et spørgsmål om tid, før glasset i de bagerste
>> sideruder og bagruden forsvinder helt, for det har da efterhånden
>> ingen praktisk funktion (som i at kunne kigge igennem dem).
>
> Saabs kombination af høj bagende og smalle ruder er grim - det er humlen i
> den sag.

Som Finn skriver - smag kan diskuteres....

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


KASO (04-10-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-10-10 20:34

> I øvrigt er Saab's september salg i Sverige 104% bedre end sidste år.
> Gennemsnitligt er det svenske bilsalg steget med 39% i forhold til sidste.
> Ergo - Saab stiger væsentlig mere end de øvrige mærker. Hvilket jeg også
> forklarede at de ville gøre, da de i efteråret/foråret dykkede mere end de
> andre mærker...

Nu er det heller ikke så svært at stige 104% af "ingenting". De solgte
ingenting før - nu sælger det det dobbelte
*LOL*

> Når vi får oktober tallene, ser det endnu bedre ud.

Så sælger det nok 3 gange ingenting


Henrik B. (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-10-10 21:13

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4caa2d21$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> I øvrigt er Saab's september salg i Sverige 104% bedre end sidste år.
>> Gennemsnitligt er det svenske bilsalg steget med 39% i forhold til
>> sidste. Ergo - Saab stiger væsentlig mere end de øvrige mærker. Hvilket
>> jeg også forklarede at de ville gøre, da de i efteråret/foråret dykkede
>> mere end de andre mærker...
>
> Nu er det heller ikke så svært at stige 104% af "ingenting". De solgte
> ingenting før - nu sælger det det dobbelte
> *LOL*

Det gør de andre mærker så heller ikke, da det rækker til en markedesandel
på 4%.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


KASO (04-10-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-10-10 21:41


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4caa3556$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4caa2d21$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> I øvrigt er Saab's september salg i Sverige 104% bedre end sidste år.
>>> Gennemsnitligt er det svenske bilsalg steget med 39% i forhold til
>>> sidste. Ergo - Saab stiger væsentlig mere end de øvrige mærker. Hvilket
>>> jeg også forklarede at de ville gøre, da de i efteråret/foråret dykkede
>>> mere end de andre mærker...
>>
>> Nu er det heller ikke så svært at stige 104% af "ingenting". De solgte
>> ingenting før - nu sælger det det dobbelte
>> *LOL*
>
> Det gør de andre mærker så heller ikke, da det rækker til en markedesandel
> på 4%.

Og hvad er Volvos markedsandel?
Det er jo deres ældste og mest direkte konkurrent......

Og hvad var Saabs markedsandel i velmagtsdagene?


Henrik B. (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-10-10 22:07

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4caa3be4$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>>> Nu er det heller ikke så svært at stige 104% af "ingenting". De solgte
>>> ingenting før - nu sælger det det dobbelte
>>> *LOL*
>>
>> Det gør de andre mærker så heller ikke, da det rækker til en
>> markedesandel på 4%.
>
> Og hvad er Volvos markedsandel?
> Det er jo deres ældste og mest direkte konkurrent......

Volvo ligger omkring 12%

> Og hvad var Saabs markedsandel i velmagtsdagene?

8 - 10%

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


KASO (04-10-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-10-10 23:20


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4caa4200$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4caa3be4$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>>> Nu er det heller ikke så svært at stige 104% af "ingenting". De solgte
>>>> ingenting før - nu sælger det det dobbelte
>>>> *LOL*
>>>
>>> Det gør de andre mærker så heller ikke, da det rækker til en
>>> markedesandel på 4%.
>>
>> Og hvad er Volvos markedsandel?
>> Det er jo deres ældste og mest direkte konkurrent......
>
> Volvo ligger omkring 12%

Altså det 3-dobbelte - selv efter de 104% stigning....

>
>> Og hvad var Saabs markedsandel i velmagtsdagene?
>
> 8 - 10%

Ergo må de vist siges at være på hælene pt.



Henrik B. (04-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-10-10 23:35

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4caa5305$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Volvo ligger omkring 12%
>
> Altså det 3-dobbelte - selv efter de 104% stigning....

Med tre gange så mange modeller - og uden at have haft en ikke-produktiv
fabrik 6 måneder.

>>> Og hvad var Saabs markedsandel i velmagtsdagene?
>>
>> 8 - 10%
>
> Ergo må de vist siges at være på hælene pt.

Nej, de er stigende - langt mere end nogen anden på det svenske marked, som
gennemsnitligt lå på en stigning på 39%...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


KASO (05-10-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 05-10-10 21:19


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4caa56ad$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4caa5305$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Volvo ligger omkring 12%
>>
>> Altså det 3-dobbelte - selv efter de 104% stigning....
>
> Med tre gange så mange modeller - og uden at have haft en ikke-produktiv
> fabrik 6 måneder.

Dén undskyldning kan du ikke blive ved med at bruge. Den er (relativt)
produktiv nu.

>
>>>> Og hvad var Saabs markedsandel i velmagtsdagene?
>>>
>>> 8 - 10%
>>
>> Ergo må de vist siges at være på hælene pt.
>
> Nej, de er stigende - langt mere end nogen anden på det svenske marked,
> som gennemsnitligt lå på en stigning på 39%...

Den relative stigning er fløjtende uinteressant - 20000000000 gange 0 er
stadig 0.
Det er de reelle salgstal, der er interessant - og de er (endnu?) ikke så
høje.
Sverige er et lille marked med hjemmemarkedsfordel til Saab. Hvordan er
salgstallene worldwide?
Og hvad er markedsandelen worldwide? (Gæt: Under 1 % ?)


Henrik B. (05-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-10-10 21:35

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4cab8892$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Med tre gange så mange modeller - og uden at have haft en ikke-produktiv
>> fabrik 6 måneder.
>
> Dén undskyldning kan du ikke blive ved med at bruge. Den er (relativt)
> produktiv nu.

Ikke desto mindre kan de ikke følge efterspørgslen endnu - derfor de starter
endnu et skiftehold.

> Det er de reelle salgstal, der er interessant - og de er (endnu?) ikke så
> høje.

1.000+ enheder. Og det er reelle solgte biler. Så derudover kommer de biler
der er bestilt, men endnu ikke leveret til slutkunden.

> Sverige er et lille marked med hjemmemarkedsfordel til Saab. Hvordan er
> salgstallene worldwide?

Sverige står stadig for ca. 20% af Saabs omsætning...

> Og hvad er markedsandelen worldwide? (Gæt: Under 1 % ?)

Så er vil tilbage ved uinteressante tal! Hvordan Saabs markedsandel er på
verdensplan, er ligegyldigt. Det er tallet op mod forretningsplanen, som er
afgørende. Hér har man i øvrigt lige hævet det forventede salgstal for 2010,
fra 45.000 enheder til 48.000 enheder...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


KASO (05-10-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 05-10-10 22:33


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4cab8be9$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4cab8892$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Med tre gange så mange modeller - og uden at have haft en ikke-produktiv
>>> fabrik 6 måneder.
>>
>> Dén undskyldning kan du ikke blive ved med at bruge. Den er (relativt)
>> produktiv nu.
>
> Ikke desto mindre kan de ikke følge efterspørgslen endnu - derfor de
> starter endnu et skiftehold.

Æhh - nej - de planlægger evt. at gøre det, hvis efterspørgslen holder
(hvilket ingen ved endnu).

>
>> Det er de reelle salgstal, der er interessant - og de er (endnu?) ikke så
>> høje.
>
> 1.000+ enheder. Og det er reelle solgte biler. Så derudover kommer de
> biler der er bestilt, men endnu ikke leveret til slutkunden.

Hvilket er småtterier....

>> Sverige er et lille marked med hjemmemarkedsfordel til Saab. Hvordan er
>> salgstallene worldwide?
>
> Sverige står stadig for ca. 20% af Saabs omsætning...

Mao. har de solgt ca. 5000 biler? Wow - det er virkelig noget, der rykker
*LOL*

>
>> Og hvad er markedsandelen worldwide? (Gæt: Under 1 % ?)
>
> Så er vil tilbage ved uinteressante tal! Hvordan Saabs markedsandel er på
> verdensplan, er ligegyldigt. Det er tallet op mod forretningsplanen, som
> er afgørende. Hér har man i øvrigt lige hævet det forventede salgstal for
> 2010, fra 45.000 enheder til 48.000 enheder...

Efter at have startet med at sænke det endnu mere - såehh.....
Når nyhedens interesse har lagt sig og entusiasterne har købt deres
eksemplarer - så bliver det interessant, om fabrikken kan sælge nok til at
være rentabel.


Henrik B. (05-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-10-10 22:41

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4cab9a20$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Ikke desto mindre kan de ikke følge efterspørgslen endnu - derfor de
>> starter endnu et skiftehold.
>
> Æhh - nej - de planlægger evt. at gøre det, hvis efterspørgslen holder
> (hvilket ingen ved endnu).

Nej, beslutningen ér truffet, blot ikke starttidspunktet endnu.

>>> Sverige er et lille marked med hjemmemarkedsfordel til Saab. Hvordan er
>>> salgstallene worldwide?
>>
>> Sverige står stadig for ca. 20% af Saabs omsætning...
>
> Mao. har de solgt ca. 5000 biler? Wow - det er virkelig noget, der rykker
> *LOL*

Du misforstår vist. Du kommenterede på størrelsen af Saab's hjemmemarked -
jeg svarede ud fra hvordan det har været tidligere. Hvordan det ser ud p.t.,
vil jeg ikke gætte på...

>>> Og hvad er markedsandelen worldwide? (Gæt: Under 1 % ?)
>>
>> Så er vil tilbage ved uinteressante tal! Hvordan Saabs markedsandel er på
>> verdensplan, er ligegyldigt. Det er tallet op mod forretningsplanen, som
>> er afgørende. Hér har man i øvrigt lige hævet det forventede salgstal for
>> 2010, fra 45.000 enheder til 48.000 enheder...
>
> Efter at have startet med at sænke det endnu mere - såehh.....
> Når nyhedens interesse har lagt sig og entusiasterne har købt deres
> eksemplarer - så bliver det interessant, om fabrikken kan sælge nok til at
> være rentabel.

Det kan de helt sikkert, for folk higer efter andet end de evindelige
BMW'ere og stangvarerne fra Audi...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


KASO (05-10-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 05-10-10 23:25


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4cab9b90$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4cab9a20$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Ikke desto mindre kan de ikke følge efterspørgslen endnu - derfor de
>>> starter endnu et skiftehold.
>>
>> Æhh - nej - de planlægger evt. at gøre det, hvis efterspørgslen holder
>> (hvilket ingen ved endnu).
>
> Nej, beslutningen ér truffet, blot ikke starttidspunktet endnu.

Ergo er det "en gratis omgang".

>
>>>> Sverige er et lille marked med hjemmemarkedsfordel til Saab. Hvordan er
>>>> salgstallene worldwide?
>>>
>>> Sverige står stadig for ca. 20% af Saabs omsætning...
>>
>> Mao. har de solgt ca. 5000 biler? Wow - det er virkelig noget, der rykker
>> *LOL*
>
> Du misforstår vist. Du kommenterede på størrelsen af Saab's hjemmemarked -
> jeg svarede ud fra hvordan det har været tidligere. Hvordan det ser ud
> p.t., vil jeg ikke gætte på...

OK!

>
>>>> Og hvad er markedsandelen worldwide? (Gæt: Under 1 % ?)
>>>
>>> Så er vil tilbage ved uinteressante tal! Hvordan Saabs markedsandel er
>>> på verdensplan, er ligegyldigt. Det er tallet op mod forretningsplanen,
>>> som er afgørende. Hér har man i øvrigt lige hævet det forventede
>>> salgstal for 2010, fra 45.000 enheder til 48.000 enheder...
>>
>> Efter at have startet med at sænke det endnu mere - såehh.....
>> Når nyhedens interesse har lagt sig og entusiasterne har købt deres
>> eksemplarer - så bliver det interessant, om fabrikken kan sælge nok til
>> at være rentabel.
>
> Det kan de helt sikkert, for folk higer efter andet end de evindelige
> BMW'ere og stangvarerne fra Audi...

Men Saab har bare ikke samme "navn" (selv om det i mine øjne er ligegyldigt,
om man klæder en VW/Skoda eller en Opel fint på) - og der vil fortsat være
usikkerhed om mærkets levedygtighed, hvilket vil afskrække nogle købere.

Vi kan gætte og spå alt det vi vil - tiden vil vise, hvem der får ret. Jeg
håber, at du får ret (jo større konkurrence jo bedre - og hvis alle kører
det samme, bliver det så kedeligt), men jeg tvivler fortsat.


Henrik B. (09-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 09-10-10 16:42

> "KASO" skrev i meddelelsen
> news:4caa2d21$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> I øvrigt er Saab's september salg i Sverige 104% bedre end sidste år.
>> Gennemsnitligt er det svenske bilsalg steget med 39% i forhold til
>> sidste. Ergo - Saab stiger væsentlig mere end de øvrige mærker. Hvilket
>> jeg også forklarede at de ville gøre, da de i efteråret/foråret dykkede
>> mere end de andre mærker...
>
> Nu er det heller ikke så svært at stige 104% af "ingenting". De solgte
> ingenting før - nu sælger det det dobbelte

Og så er tallene for det amerikanske marked, for september, kommet:
Stigning på 133%, sammenlignet med samme måned sidste år. Det er det højeste
salg, siden marts 2009.
Så igen en bekræftelse på, at Saab's salg er kraftigt stigende, nu hvor de
også kan levere bilerne.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Mogens \(K\) (09-10-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 09-10-10 17:24

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4cb08d73$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Og så er tallene for det amerikanske marked, for september, kommet:
> Stigning på 133%, sammenlignet med samme måned sidste år. Det er det
> højeste salg, siden marts 2009.
> Så igen en bekræftelse på, at Saab's salg er kraftigt stigende, nu hvor de
> også kan levere bilerne.

Stop nu det procentfis og kom med nogle tal (numbers of cars) istedet.


folmer@rasmussen.dk (09-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 09-10-10 19:00

On Sat, 9 Oct 2010 18:24:15 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

>"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
>news:4cb08d73$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Og så er tallene for det amerikanske marked, for september, kommet:
>> Stigning på 133%, sammenlignet med samme måned sidste år. Det er det
>> højeste salg, siden marts 2009.
>> Så igen en bekræftelse på, at Saab's salg er kraftigt stigende, nu hvor de
>> også kan levere bilerne.
>
>Stop nu det procentfis og kom med nogle tal (numbers of cars) istedet.

>--

Vi kan jo starte med det antal biler den svenske stat køber. Det er jo
ca. det halve af alle politibiler og andre statlige køretøjer. De
bliver købt som pligt, alene af den grund at der er tale om et svensk
produkt.

Så viser det sig nok, at private ikke har så voldsom meget fidus til
produktet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Henrik B. (09-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 09-10-10 19:27

> skrev i meddelelsen news:08b1b6hhof68g30qvq022s74ff2vr5bf42@4ax.com...
>--
> Vi kan jo starte med det antal biler den svenske stat køber. Det er jo
> ca. det halve af alle politibiler og andre statlige køretøjer. De
> bliver købt som pligt, alene af den grund at der er tale om et svensk
> produkt.

Sådan er det ikke længere....

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Mogens \(K\) (09-10-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 09-10-10 19:43

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4cb0b40e$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Sådan er det ikke længere....

Nej, de kører nu Volvo en mas !


Henrik B. (09-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 09-10-10 19:24

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> news:4cb0ab08$0$23764$14726298@news.sunsite.dk...
>> Og så er tallene for det amerikanske marked, for september, kommet:
>> Stigning på 133% (1.127), sammenlignet med samme måned sidste år (484).
>> Det er det
> højeste salg, siden marts 2009 (1.265).
>> Så igen en bekræftelse på, at Saab's salg er kraftigt stigende, nu hvor
>> de også kan levere bilerne.
>
> Stop nu det procentfis og kom med nogle tal (numbers of cars) istedet.

Sådan.
Og lige salget for Storbritanien:
1.212 (samme måned sidste år - 1.097)

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Henrik B. (01-12-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-12-10 09:41

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> news:4cb0ab08$0$23764$14726298@news.sunsite.dk...
> Stop nu det procentfis og kom med nogle tal (numbers of cars) istedet.

Solgte Saab'er i Sverige i november måned:

November 2009: 601 stk.
November 2010: 1.119 stk.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Mogens \(K\) (01-12-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 01-12-10 19:35

"Henrik B." skrev i meddelelsen
news:4cf60a76$1$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>Solgte Saab'er i Sverige i november måned:
>November 2009: 601 stk.
>November 2010: 1.119 stk.

Hvilken måned blev den nye model introduceret?
I hvilken måned begyndte så de faste leverancer til køberne?


Henrik B. (01-12-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-12-10 22:18

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> news:4cf6954c$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...
>> Solgte Saab'er i Sverige i november måned:
>> November 2009: 601 stk.
>> November 2010: 1.119 stk.
>
> Hvilken måned blev den nye model introduceret?

Den nye 9-5'er? Den blev officielt introduceret i august måned.

> I hvilken måned begyndte så de faste leverancer til køberne?

Tjah, alle lande er faktisk ikke oppe at "køre" endnu. I USA er der f.eks.
kun 2.000 stk. tilgængelig, hvor det burde have været 6.000 stk. Canada og
Australien har fået de aller første 9-5'ere leveret i denne uge. Sydamerika,
Kina m.m. er slet ikke startet op endnu.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Mogens \(K\) (01-12-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 01-12-10 22:31

"Henrik B." skrev i meddelelsen
news:4cf6bbcf$1$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Solgte Saab'er i Sverige i november måned:
>> November 2009: 601 stk.
>> November 2010: 1.119 stk.

> Hvilken måned blev den nye model introduceret?

Den nye 9-5'er? Den blev officielt introduceret i august måned.
Tjah, alle lande er faktisk ikke oppe at "køre" endnu. I USA er der f.eks.
kun 2.000 stk. tilgængelig, hvor det burde have været 6.000 stk. Canada og
Australien har fået de aller første 9-5'ere leveret i denne uge. Sydamerika,
Kina m.m. er slet ikke startet op endnu.
-----
OK - man ser heller ik nogen af dem (9-5) her i området, hvor der jo ellers
kører en del af de tidligere / andre udgaver...



Henrik B. (01-12-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-12-10 22:41

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> news:4cf6be85$0$23760$14726298@news.sunsite.dk...
>> Australien har fået de aller første 9-5'ere leveret i denne uge.
>> Sydamerika,
>> Kina m.m. er slet ikke startet op endnu.
> -----
> OK - man ser heller ik nogen af dem (9-5) her i området, hvor der jo
> ellers kører en del af de tidligere / andre udgaver...

Selv der i november blev solgt flere af dem, end der blev solgt E-klasser og
A6'ere.
Nej, eftersom 70% af bilerne solgt i Sverige er Stc, så kommer det først for
alvor til at rykke, når 9-5'eren kommer som Stc. næste år.
9-3'eren derimod er godt med (4. mest solgte bilmodel i november).

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste