Bøder+ Favel pap ?
Fra : Steen Johansen

Dato : 04-10-10 22:12

Ved reglerne fra før 1 Oktober 2010
Ved 110 og nogle kører 159 kmt fik man et klip+ bøde på 3000 kr
Ved 130 og nogle kører 159 kmt fik man et klip+ bøde på 1500 kr
Ved mere end 159 ny prøve betinget + bøde

Jeg kan ikke se de nye regler ?
Det skal siges at jeg aldrig køre mere end 80. 110 og 130 for jeg er en
rigtig dengse dreng

Mvh Jehovitten

Fra : knud.aagaard@gmail.c~

Dato : 05-10-10 08:10

Hej
On Mon, 4 Oct 2010 23:11:56 +0200, "Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> wrote:

> [...]
>Ved 130 og nogle kører 159 kmt fik man et klip+ bøde på 1500 kr
>Ved mere end 159 ny prøve betinget + bøde

Så prøv at se her:
http://www.fdm.dk/love-og-faerdselsregler/hastigheder

Fra : Steen Johansen

Dato : 05-10-10 23:06

<knud.aagaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej

> Så prøv at se her:
> http://www.fdm.dk/love-og-faerdselsregler/hastigheder

Sidst opdateret 14/7/10 kl 13:27 af FDM

Det var før de nye regler 1 Oktober

Fra : Knud Dam

Dato : 06-10-10 20:26

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ved 130 og nogle kører 159 kmt fik man et klip+ bøde på 1500 kr
> Ved mere end 159 ny prøve betinget + bøde

Hej Steen.

Ovenstående er absolut ikke korrekt. Check selv de regler på politi.dk.

De nye regler fra 1. oktober lancerer åbenbart en ny strategi, hvor man
mister kortet ubetinget, hvis man bliver taget med over 100 % for stærkt
(dog kun, hvis man kører over 100 km/t.) eller med over 200 km/t.

Læste bla. dette i dag:

Skrevet af Center for borger.dk
30-09-2010
Fra 1. oktober risikerer du at miste dit kørekort, hvis du kører for stærkt.
Skærpede regler i Færdselsloven betyder, at du skal holde godt styr på din
speederfod fra fredag den 1. oktober, hvis du er glad for dit kørekort. Den
nye lovgivning betyder, at du får en ubetinget frakendelse af kørekortet,
hvis du kører mere end det dobbelte af det tilladte. Det vil fx sige, at du
mister kørekortet, hvis du:

a.. kører mere end 100 km i timen i en by
b.. kører mere end 100 km i timen forbi vejarbejde med fartbegrænsning på
50 km
Du mister også kørekortet ubetinget, hvis du bliver taget i at køre over 200
km i timen.

; - (

KD