Kørvel advarsel!
Fra : ASKF

Dato : 02-10-10 04:10

Jeg blev lidt for inspireret af kørvelsnakket i en tidligere tråd.

Jeg lavede et forsøg med jordfrugter (kartofler, gullerødder, pastinak,
jordskogger), som jeg mente skulle have lidt væde og krydderi i ovnen.

Jeg havde glemt at købe fløde så jeg prøvede mig frem med en dåse
kokosmælk, tilføjede tørret kørvel lidt salt, pebber og tørrede enebær.

Det er den mest kedelige form for "marinade/vædde" jeg nogensinde har
oplevet, med rodfrugter!

Tilbage til min faste acasiehonning+hvidløg+chilli-marinade!

PS. Mente det var på tide at nogle berettede om fejlslagne eksperimenter
i gruppen
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-10-10 04:51

On 2 Okt., 05:09, ASKF <nos...@askf.dk> wrote:
> Tilbage til min faste acasiehonning+hvidløg+chilli-marinade!

Fortæl fortæl ???

--
Christian

Fra : ASKF

Dato : 06-10-10 23:58

Christian B. Andresen ytrede sig i
<26f4d5c7-d96b-41c1-bc61-7fbe69b6969e@i5g2000yqe.googlegroups.com> med
dette:

>Fortæl fortæl ???

Jeg bruger gerne en stavblender til at lav en pasta af hvidløg og
chilli, som jeg så rører sammen med acasiehonning og lader trække i
nogle timer.

Herefter pensler jeg bunden af fadet med det og roder rodfrugterne godt
rundt, så marinaden bliver jævnt fordelt på rodfrugternes flader.

En af mine venner, der gerne nøjes med fint hakket chilli og honning,
brugte det for nyligt på en sommerhustur, hvor han "bagte" rodfrugterne
i en lukket gril, med tilsat opvædet "whiskey-flis". Den røgede smag
passede perfekt dertil, så nu overvejer jeg også at købe en lille gril-
som passer med en god stor folie grilbakke.