SMS fra PC på HTC Wildfire
Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-10-10 22:52

Jeg søger med lys og lygte med noget så man kan sms'e fra sin pc (win7)
via en wildfire.

Både nokias og SE's pc suiter har fine programmer til det, men htc sync
har desværre ikke.

Grunden til at jeg gerne vil gøre det på den måde, er når jeg udsender
en besked til f.eks. 30 mennesker, så skal det være nemt at udvælge
modtagere fra adresse kartotek (grupper duer ikke a modtagerne ændrer
sig). Det er ligeledes en kæmpe fordel at kunne besvare de mange svar ,
via et mail-lignende program, fremfor på telefonen. Sidst men ikke
mindst vil jeg gerne bevare samtalerne på telefonen bagefter.
Derfor duer services hvor man sender via en sms udbyder online ikke.

Easysms som starter en webservice på telefonen, som kan tilgåes via en
browser på pc'en,er det bedste jeg har fundet. Det er dog meget sølle,
da det er gabende langsomt, håbløst interface, you name it..

Nogen forslag til noget bedre ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-10-10 23:27

Sune Storgaard skrev:

> Jeg søger med lys og lygte med noget så man kan sms'e fra sin pc (win7)
> via en wildfire.
> [...]
> Nogen forslag til noget bedre ?

Jeg er kunde hos Telmore, og der kan man sms'e via deres
hjemmeside.

--
Bertel

Fra : John N. H.

Dato : 02-10-10 15:44

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i
meddelelsen:

> Jeg er kunde hos Telmore, og der kan man sms'e via deres
> hjemmeside.

Jow, jow, men SMS'erne bliver jo ikke gemt på telefonen, sådan som Sune
ønsker det.

John N. H.
; -)

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-10-10 16:30

"John N. H." <ganske@invalid.dk> skrev :

>Jow, jow, men SMS'erne bliver jo ikke gemt på telefonen, sådan som Sune
>ønsker det.

Kan det ikke klares ved også at sende den til sig selv?

Ved så ikke, om der kan ses alle den er sendt til.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-10-10 13:24

Den 02-10-2010 17:29, Kerim Ellentoft skrev:

> Kan det ikke klares ved også at sende den til sig selv?
>
> Ved så ikke, om der kan ses alle den er sendt til.

Meningen med at have sms'en er at kunne se kontekst'en / samtalen, så
det at have selve beskeden man sender er i sigselv ikke så meget værd.

Jeg søger i bund og grund samme funktion som nokia's og SE's pc suite
har, hvor man kan sms's på samme måde som man sender emails.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-10-10 20:10

Fra : cykelsmeden

Dato : 04-10-10 20:07

Den 02-10-2010 16:44, John N. H. skrev:
> Jow, jow, men SMS'erne bliver jo ikke gemt på telefonen, sådan som Sune
> ønsker det

alle sms'er jeg sender ligger da på min telefon til jeg sletter dem -
gælder det ikke en WildFire?

//finn

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-10-10 20:13

Den 04-10-2010 21:07, cykelsmeden skrev:

> alle sms'er jeg sender ligger da på min telefon til jeg sletter dem -
> gælder det ikke en WildFire?

Ikke hvis sms'en afsendes via en hjemmeside

Fra : Lars Klintholm

Dato : 03-10-10 21:35

Den 02-10-2010 skrev Bertel Lund Hansen:

> Jeg er kunde hos Telmore, og der kan man sms'e via deres
> hjemmeside.

Men desværre skal man betale almindelig takst for WebSMS, selv om man
har fri SMS på telefonen

Lars Klintholm

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-10-10 00:25

Sune Storgaard skrev:

> [...]
> via en browser på pc'en,er det bedste jeg har fundet. Det er dog
> meget sølle, da det er gabende langsomt, håbløst interface, you

Texdro:
http://www.appbrain.com/app/texdro-desktop-sms/com.crackedsun.texdro

I princippet burde TalkMyPhone osse ku' klare det, jeg har dog ikke
kunnet få den til at fungere (til sms):
http://www.appbrain.com/app/talkmyphone/com.googlecode.talkmyphone

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-10-10 13:26

Den 02-10-2010 01:24, Klaus Alexander Seistrup skrev:

> [...]
> http://www.appbrain.com/app/texdro-desktop-sms/com.crackedsun.texdro
>
> I princippet burde TalkMyPhone osse ku' klare det, jeg har dog ikke

Texdro er et skridt i den rigtige retning, dog er den lidt
uhensigtsmæssig når det kommer til at skrive noget der minder om
gruppebeskeder, man kan så vidt jeg kan se kun sende til 1 af gangen, og
der er ikke noget ind og udbakker.

Jeg prøver at se om en talkmyphone kan tricket, jeg takker for forslagene.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 03-10-10 21:32

Den 01-10-2010 skrev Sune Storgaard:
> [...]
> browser på pc'en,er det bedste jeg har fundet. Det er dog meget sølle, da det
> er gabende langsomt, håbløst interface, you name it..

Programmet My Phone Explorer er for nylig kommet i en ny version, der
også understøtter Android. Jeg ved ikke med Wildfire, men det kører
fint på min Desire, så det var da et forsøg værd.
http://www.fjsoft.at/en/

Lars Klintholm

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-10-10 20:31

Den 03-10-2010 22:31, Lars Klintholm skrev:

> Programmet My Phone Explorer er for nylig kommet i en ny version, der
> også understøtter Android. Jeg ved ikke med Wildfire, men det kører fint
> på min Desire, så det var da et forsøg værd. http://www.fjsoft.at/en/

Den kører faktisk også fint på min wildfire!

Den har lige præcis den ønskede funktion med sms indbakke, opslag fra
kontakter, flere modtagere til samme sms osv..herligt program !
Har faktisk brugt det til min SE for 5 år siden, men dengang stank det)

Eneste minus er at den kager lidt rundt i om den er forbundet via wlan
eller usb, men det er ligegyldigt for mig.

Programmet er absolut en donation værd.. du må nøjedes med tak for tippet :)

Fra : Lars Klintholm

Dato : 05-10-10 12:54

Den 04-10-2010 skrev Sune Storgaard:

> Eneste minus er at den kager lidt rundt i om den er forbundet via wlan eller
> usb, men det er ligegyldigt for mig.

Under Indstillinger kan du sætte forbindelsen til enten USB eller wifi
eller automatisk. Hvis du vælger det sidste vil den forsøge begge. Vælg
selv den du helst vil bruge, så kager den ikke mere

> Programmet er absolut en donation værd.. du må nøjedes med tak for tippet :)

Det er jeg godt tilfreds med. Velbekomme

Lars Klintholm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-10-10 20:54

> [...]
> Programmet My Phone Explorer er for nylig kommet i en ny version, der
> også understøtter Android. Jeg ved ikke med Wildfire, men det kører fint

Nogen der har fået det til at køre på Ubuntu? ;)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjarne Toft

Dato : 09-10-10 18:22

Tak for information om My Phone Explorer via www. fjsoft.at/en/

Har netop hentet programmet og det fungerer fint med HTC Desire og i
forbindelse med en Win 7 pc. Problemet er Win 7. i forbindelse med
mailprogrammer - Outlet Expres findes ikke i forbindelse med Win 7 - Det
hedder Windows Live Mail som ikke kan synkroniseres med HTC Desire.
( I øvrigt mistede jeg mine mails og adressser da jeg installerede win 7 -
Outlook med filer forsvandt simpelthen)

Men jeg er glad for HTC Desire og de muligheder der gives.

Mvh
Bjarne Toft