Franziskas udvikling
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-10-10 16:57

Vi kender hende jo fra Tysklands megahit for 2-3 år siden. Det var
selvfølgelig "Sommergefühl"- Den er her:
http://www.youtube.com/watch?v=szJaoxeL0O0&feature=related

Så kom 2009-sommersangen:
http://www.youtube.com/watch?v=N_49n-GRxyg&feature=related

MEN HER ER DEN NYE
Men her er en sprit-ny 2010 sommer-sang med hende. Den er ret god, hvad? -
eller hvad?
http://www.youtube.com/watch?v=Qts-RxyrO9s&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-10-10 17:02

meddelelsen news:4ca604e7$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> MEN HER ER DEN NYE
> Men her er en sprit-ny 2010 sommer-sang med hende. Den er ret god, hvad? -
> eller hvad?
> http://www.youtube.com/watch?v=Qts-RxyrO9s&feature=related

.......men den bedste sang hun har lavet er jo nok alligevel "Immer wieder":
http://www.youtube.com/watch?v=b3HbdrM_7so&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-10-10 20:50

Den 01-10-2010 18:02, Åge Halldorsson skrev:

> ......men den bedste sang hun har lavet er jo nok alligevel "Immer
> wieder": http://www.youtube.com/watch?v=b3HbdrM_7so&feature=related

Franziskas udvikling???

Kan du ikke præcisere hvori den "udvikling" består???

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-10-10 20:57

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Franziskas udvikling???
>
> Kan du ikke præcisere hvori den "udvikling" består???
>
> Henning.

Jo "Immer Wieder" er vel volksmusik, men hendes nye storhit er slager. Hun
har altså udviklet sig fra at synge volksmusik til at synge slager.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-10-10 21:01

Den 01-10-2010 21:56, Åge Halldorsson skrev:

> Jo "Immer Wieder" er vel volksmusik, men hendes nye storhit er slager.
> Hun har altså udviklet sig fra at synge volksmusik til at synge slager.

Skal jeg forså det således, at volksmusik rangerer lavere end schlager?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-10-10 21:32

> Skal jeg forså det således, at volksmusik rangerer lavere end schlager?
>
> Henning.

Nej, det er en sidestående udvikling, ligesom hen ad vejen,
fra punkt "et sted" til punkt "et andet sted".

fnys

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-10-10 21:44

Den 01-10-2010 22:31, Åge Halldorsson skrev:

> Nej, det er en sidestående udvikling

Øh...! Det blev jeg ikke klogere af!

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-10 06:59

> Øh...! Det blev jeg ikke klogere af!
>
> Henning.

Nå! - Er du ikke med i Mensa?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-10-10 07:22

Den 02-10-2010 07:58, Åge Halldorsson skrev:

> Nå! - Er du ikke med i Mensa?

Jo... netop.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-10 07:34

> Jo... netop.
>
> Henning.

Vasker du gulv hos dem?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-10 09:13

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jo... netop.

Haha, game, set and match :)

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-10-10 07:41

Den 01-10-2010 17:57, Åge Halldorsson skrev:

Hwa' med Alexandra? Hende skriver du aldrig noget om?
Når vi nu er vi inde i den lidt lettere tyske genre, så synes jeg hun
var et af talenterne.
Hun har jo opnået noget nær kultstatus.
Jeg synes godt om hendes lidt mørke tyske stemme, som i et par menneske
aldre har været tysk særkende, og jeg synes ikke, at alle hendes numre
var helt banale.
Og så er hun da også en spændende historie, ikke mindst alle de myter,
der er opstået omkring hende.

Alexandra med "Tanz Alter Tanzbaer":

http://www.youtube.com/watch?v=jEnQ2tQK3tk&feature=related

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-10 08:06

> Alexandra med "Tanz Alter Tanzbaer":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=jEnQ2tQK3tk&feature=related
>
> Henning.

Hende du linker til aner jeg ikke hvem er. Det er vist fra en svunden tid.
Jeg bevæger mig mere i nutiden.
Men jeg kan fortælle at der er en nutidig sangerinde der har samme meget
dybe stemme. Det lyder ret ens.
man kan godt tage fejl p af dem. Det er Larissa Strogoff:
http://www.youtube.com/watch?v=61_v3RFMKJg
Her er hun helt ned i kælderen:
http://www.youtube.com/watch?v=HGUnIPvWfTg&feature=related

Her er nutidens "Alexandra"er:
http://www.youtube.com/watch?v=yUPZbfxg4p8&feature=related og
http://www.youtube.com/watch?v=R989W7TD-oo&p=6662F5C363F600EF&playnext=1&index=29

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-10-10 08:22

Den 02-10-2010 09:06, Åge Halldorsson skrev:

> Her er nutidens "Alexandra"er:
> http://www.youtube.com/watch?v=yUPZbfxg4p8&feature=related og
> http://www.youtube.com/watch?v=R989W7TD-oo&p=6662F5C363F600EF&playnext=1&index=29

Hvis det er tilfældet, så er det gået fandens meget tilbage.

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-10-10 23:02

Den 01-10-2010 17:57, Åge Halldorsson skrev:

> - Den er ret god, hvad?
> - eller hvad?

Ja, der skal kvalitet på bordet:

Her igen noget med kvalitet, som vi formentlig kan være enige om.
En Hollandsk sangstjerne, som engang i fortiden repræsenterede Holland,
ved et 'Melodi Grand Prix'.

Her i nutiden, Greetje Kauffeld med et fint nummer, "The hungry years":

http://www.youtube.com/watch?v=XPSrtU38rLg&feature=related

Der kommer meget godt fra den kant.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-10 23:23

> Her i nutiden, Greetje Kauffeld med et fint nummer, "The hungry years":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=XPSrtU38rLg&feature=related

Musik og sang er udmærket. Stilen er dog lidt for gammelkone-agtigt til mig

> Der kommer meget godt fra den kant.

Man fristes næsten til at sige "det eneste gode kommer fra den kant" og de
tysktalende lande.
PS: Hvad er det egentlig der har vækket din pludselige interesse for den
hollandske musik?.
Det synes jeg ikke du tidligere har beskæftiget dig med, her i gruppen.
Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-10-10 23:28

Den 03-10-2010 00:23, Åge Halldorsson skrev:

> PS: Hvad er det egentlig der har vækket din pludselige interesse for den
> hollandske musik?.
> Det synes jeg ikke du tidligere har beskæftiget dig med, her i gruppen.

Der husker du fejl.
Jeg har ofte henvist til Hollandsk musik. Du var endda selv, for nogen
tid siden, meget begejstret for, at jeg gjorde opmærksom på den
'hollandske' vuvuzela sang.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-10 23:32

> [...]
> siden, meget begejstret for, at jeg gjorde opmærksom på den 'hollandske'

Okay! - Så nupser jeg liiige en huske-pille

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-10-10 23:38

Den 03-10-2010 00:32, Åge Halldorsson skrev:

> Okay! - Så nupser jeg liiige en huske-pille

God ide. Så vil alle "guldkornene" omkrig dig sidde mere fast.
Har du apotek på øen, eller må du låne en af grillmutters?

http://www.youtube.com/watch?v=HJCyd-3WTS4

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-10-10 07:44

> God ide. Så vil alle "guldkornene" omkrig dig sidde mere fast.

> Har du apotek på øen, eller må du låne en af grillmutters?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=HJCyd-3WTS4
>
> Henning.

Det er altså KRUTTE der "piller" ved grillmutter.

HA HAA HAA

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 02-10-10 23:20

> Vi kender hende jo fra Tysklands megahit for 2-3 år siden. Det var
> selvfølgelig "Sommergefühl"- Den er her:
> http://www.youtube.com/watch?v=szJaoxeL0O0&feature=related

Sommergefühl er helt fantastisk. Jeg giver den 8 ud af 10!

> Så kom 2009-sommersangen:
> http://www.youtube.com/watch?v=N_49n-GRxyg&feature=related

Ikke nær så god. Den får 6 ud af 10!

> MEN HER ER DEN NYE
> Men her er en sprit-ny 2010 sommer-sang med hende. Den er ret god, hvad? -
> eller hvad?
> http://www.youtube.com/watch?v=Qts-RxyrO9s&feature=related

Dejlig sang. Synes egentlig bedre om den end "Sommergefühl", så den får 9 ud
af 10!

Når vi nu snakker om den dejlige Franzi, så er næsten alle hendes numre
rigtig gode!

"Für Dich Und Immer Wieder Dich": http://www.youtube.com/watch?v=VK0twMbZgAM

Og så skuffer det mig at du ikke har hendes helt nyt hit med:
http://www.youtube.com/watch?v=L7hIqEjhycs. Hvad synes du om den? Hørte den
i radioen for få dage siden!

Jeg tror at hun arbejder på et 3. album. Det kommer nok inden jul!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-10 23:31

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Og så skuffer det mig at du ikke har hendes helt nyt hit med:
> http://www.youtube.com/watch?v=L7hIqEjhycs. Hvad synes du om den? Hørte
> den i radioen for få dage siden!

Lydkvaliteten er i hvert fald grusom dårlig og sangen synes jeg ikke der er
noget at skrive hjem om.
1 ud af 10 point. Beklager, men der er ingen "godaw" i sangen.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 03-10-10 10:38

> Lydkvaliteten er i hvert fald grusom dårlig og sangen synes jeg ikke der
> er noget at skrive hjem om.
> 1 ud af 10 point. Beklager, men der er ingen "godaw" i sangen.

Ja, det er ikke verdens bedste lydkvalitet, men det var det bedste jeg kunne
finde på YouTube. Du kan høre mere af sangen på hendes hjemmeside:
http://www.franziska-musik.de/

Så den bliver altså ikke noget hit i følge dig? Jeg tror den gør. Synes den
er kanon, men selvfølgelig hver sin smag.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-10-10 11:03

> Så den bliver altså ikke noget hit i følge dig?

Aldrig - Jeg synes den er så kedsommelig at det er grusomt. Jeg har dog lige
hørt den med ordentlig lyd på hendes hjemmeside. Jeg forhøjer derfor til 2
point ud af 10 point.
Men hendes 2009-cd er kanon. Her skal jeg prøve at give de 15 numre
point.

Nr. 14 får 10 point ud af 10 point + en stjerne

Nr. 11 får 10 point + en "Helene Fisher nål"

Nr. 1, 2, 3, 5, 7, 9, 12 og 15 giver jeg gladeligt 10 point ud af 10 point.

Nr. 4, 8 og 13 opnår "kun" 9 point.

Nr 9 kan lige hente 8 point hjem

Nr. 10 skraber bunden og kan med hiv og sving lige snuppe 1 point

Lad os lige høre vindersangen nr. 14, desværre med dårlig lyd:
http://www.youtube.com/watch?v=CqQpWwhDN3s

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 03-10-10 11:29

> Aldrig - Jeg synes den er så kedsommelig at det er grusomt. Jeg har dog
> lige hørt den med ordentlig lyd på hendes hjemmeside. Jeg forhøjer derfor
> til 2 point ud af 10 point.

Lad os nu se!

> Men hendes 2009-cd er kanon. Her skal jeg prøve at give de 15 numre
> point.

Ja, der er en perlerække af gode numre. Det er sjældent der er så mange gode
numre på samme cd, med mindre det er noget "Best Of" eller noget.

> [...]
>
> Nr. 11 får 10 point + en "Helene Fisher nål"
>
> Nr. 1, 2, 3, 5, 7, 9, 12 og 15 giver jeg gladeligt 10 point ud af 10

Sådan set nogenlunde enig. Synes dog at nr. 11 er væsentlig bedre end nr.
14. Synes nr. 14 er kedelig. Nr. 14 får kun 5 ud af 10, hvor nr. 11 får 9 ud
af 10!

Den bedste på CD'en er nr. 5: http://www.youtube.com/watch?v=4MVMvuKsBmI. 10
ud af 10!

> Nr. 10 skraber bunden og kan med hiv og sving lige snuppe 1 point

Lodret uenig. Synes det er en rigtig sød sang. Det gør ikke noget at der er
stille sange imellem!

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-10-10 13:14

Den 03-10-2010 12:02, Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> Nr. 10 skraber bunden og kan med hiv og sving lige snuppe 1 point
> Lad os lige høre vindersangen nr. 14, desværre med dårlig lyd:

Jeg er dybt imponeret, og 'tager hatten af'.
Kan du ikke åbenbare, hvad der skal til af viden og lærdom, for at kunne
give disse helt enslydende 15 numre, 'karakterer'?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-10-10 14:34

> Jeg er dybt imponeret, og 'tager hatten af'.

Jeg siger "tak".

Tak

> Kan du ikke åbenbare, hvad der skal til af viden og lærdom, for at kunne
> give disse helt enslydende 15 numre, 'karakterer'?

Jo, at der er rigtigt gode lyttevenlige sange og melodier. Angående at
være "ens". Det kan jo ikke være anderledes, indenfor alle musikgenrer.
Ellers ville man jo variere alt til ukendelighed og til til sidst ville det
blive noget der er lysår fra det man kan lide. Det skal jo gerne være sådan
at man kan kende tingene.
Det er det samme med biler. De er jo også ret ens. De har 4 hjul og
sidespejle. Man kan altid se om der er tale om et forhjul eller et
sidespejl. De er ret ens. Hjulene er alle runde og sidespejlene kan man se
bagud i. Man varierer jo ikke hjulene, til at de bliver trekantede og et
sidespejl til at være sort, så man ikke kan se noget i dem.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-10 15:15

> [...]

> Kan du ikke åbenbare, hvad der skal til af viden og lærdom, for at kunne
> give disse helt enslydende 15 numre, 'karakterer'?

Tonedøvhed?

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-10-10 16:28

Den 03-10-2010 16:14, Alex Linaa skrev:

> Tonedøvhed?

Efter et tremåneders ophold på Fur musikhøjskole, så mangler der kun
André Rieu med fiolen:

http://www.youtube.com/watch?v=nTzblLMcneE&feature=related

Jeg vil måske selv foretrække 14 dage på kroen.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-10 16:39

> Efter et tremåneders ophold på Fur musikhøjskole, så mangler der kun André
> Rieu med fiolen:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=nTzblLMcneE&feature=related

Arrrghhh..... voldtægt!!!!

> Jeg vil måske selv foretrække 14 dage på kroen.

14 dage på enhver kro, er at foretrække frem for ½ minuts tysk schlager ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-10-10 16:58

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Efter et tremåneders ophold på Fur musikhøjskole,

Der er ikke noget der hedder sådan. Det hedder

"Fur Højskoleaften". Det var i sidste weekend. Der var god musik med Ulla
Terkelsen, Lasse Jensen og Lasse Ellegård og en fremmedarbejder jeg ikke ved
hvem er.

http://furnyt.dk/2/index.php/artikler/alle-artikler-datoorden/1161-hojskoledagen-i-fur-forsamlingshus

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-10-10 07:58

meddelelse news:4ca854bf$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Nr. 10 skraber bunden og kan med hiv og sving lige snuppe 1 point
>
> Lad os lige høre vindersangen nr. 14, desværre med dårlig lyd:

Jamen man har jo også altid sagt, der skal være et svagt nummer på ethvert
album.. Indholdet i sangen, bestemmet vel også lidt om, hvor lystig en sang
kan være. Det ville jo lyde helt malplaceret, at lade Eve of destruction
lyde som en folkefest.

M.V.H....Benny..