Rockpræget sang - Hvad hedder den på engel~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-09-10 17:46

http://www.youtube.com/watch?v=F_urzTzjvr0&feature=related

Ja denne fantastisk gode sang fandt jeg lige på hollandsk. Men hvad
pokkersen er det nu den hedder på dansk og engelsk
og hvem spiller og synger?. Jeg kan simpelthen ikke komme på det, selv om
jeg godt ved det.

På dansk forekommer det mig, at det mig at det er Kandis eller Bjørn og Okay
der har indspillet den, men jeg er ikke sikker.

Men den er i hvert fald bedst på hollandsk

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-09-10 17:48

Åge Halldorsson skrev:

>engelsk
>og hvem spiller og synger?

Billy Ray Cyrus - Achy Breaky Heart

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-10 17:50

> Billy Ray Cyrus - Achy Breaky Heart

Billy Ray har vist ikke meget med rock at gøre, han slår sine folder inden
for country.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-09-10 17:54

Alex Linaa skrev:

>Billy Ray har vist ikke meget med rock at gøre, han slår sine folder inden
>for country.

Jeg har ikke forstand på genrer, men det lød som den allerede efter 10
sekunder af http://www.youtube.com/watch?v=F_urzTzjvr0&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-09-10 18:02

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Billy Ray Cyrus - Achy Breaky Heart

Selvfølgelig. Enormt mange tak.

Nu skal jeg bare have tjek på den danske udgave.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-09-10 18:12

http://bibzoom.shop2download.com/m/Bj%C3%B8rn-Okay/Bj%C3%B8rn-Okay-CD-4/?sku=6314466

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-09-10 18:22

> http://bibzoom.shop2download.com/m/Bj%C3%B8rn-Okay/Bj%C3%B8rn-Okay-CD-4/?sku=6314466

Hej igen

Og endnu engang mange tak for hjælpen.

Jeg har googlet som en besat det sidste kvarter og jeg fandt faktisk også
den side som du fandt. Men 4 minutter senere end dig.
Det var altså "Bjørn og Okay".

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-09-10 18:31

meddelelsen news:4ca4c735$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg har googlet som en besat det sidste kvarter og jeg fandt faktisk også
> den side som du fandt. Men 4 minutter senere end dig.
> Det var altså "Bjørn og Okay".

og skal vi så ikke lige høre den på dansk - Den er faktisk også med Johhny
Reymer.

Jeg fandt denne TDC-play-side:
http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&page=search&searchquery=Achy+Breaky+Dans+

Hilsen Åge

Fra : Vidal

Dato : 01-10-10 10:10

Den 30-09-2010 19:02, Åge Halldorsson skrev:

> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Selvfølgelig. Enormt mange tak.
>
> Nu skal jeg bare have tjek på den danske udgave.

Hammerfedt - Jacob Haugaard

http://www.youtube.com/watch?v=5op_AOFxo1k

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-10-10 06:51

meddelelse news:4ca4bec7$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Okay der har indspillet den, men jeg er ikke sikker.
>
> Men den er i hvert fald bedst på hollandsk

Tja, det jeg lige kommer til at tænke på er nok mest

Jacob Haugård og Det er hammer hammer fedt...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-10-10 15:00

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Tja, det jeg lige kommer til at tænke på er nok mest
>
> Jacob Haugård og Det er hammer hammer fedt...

Det gjorde jeg så også selv, men ER det den sang? - er det det? Jeg synes
ikke det lyder som den samme melodi. Jeg kan ikke blive helt enig med mig
selv.
Jeg har prøvet at spille dem brudstykkevis efter hinanden, men jeg er godt
nok i tvivl om hvorvidt Jacobs sang er en dansk udgave af sangen.
Har du noget på nettet hvor der står noget om Hammerfedt-sangen og at det ER
en oversættelse.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-10-10 15:07

meddelelsen news:4ca5e974$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> nok i tvivl om hvorvidt Jacobs sang er en dansk udgave af sangen.
> Har du noget på nettet hvor der står noget om Hammerfedt-sangen og at det

Nu er jeg overbevist. "Hammerfedt" er IKKE en dansk oversættelse af sangen
"Aky braky hearth". Det er det altså ikke. Prøv lige at tjekke den
hollandske udgave
sammen med Jaobs sang. Det er slet slet ikke samme melodi. Starten lyder
ens, men efter de første par linier skilles ligheden og melodierne bliver
forskellige.

Akkeliens sang
http://www.youtube.com/watch?v=F_urzTzjvr0&feature=related

Jabobs sang:
http://www.youtube.com/watch?v=5op_AOFxo1k

Hilsen Åge

Se, det er jo her vi mangler Ole Damgård. Han ved det i hvert fald.
HALLOOOOOO Oleeeee, er du her?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-10-10 15:18

meddelelsen news:4ca5eafe$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Akkeliens sang
> http://www.youtube.com/watch?v=F_urzTzjvr0&feature=related

Heyy, jeg fandt lige sangen i en anden hollandsk udgave. Den er faktisk også
god: http://www.youtube.com/watch?v=eElTbQ8jNFw

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-10-10 07:48

meddelelse news:4ca5e974$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> nok i tvivl om hvorvidt Jacobs sang er en dansk udgave af sangen.
> Har du noget på nettet hvor der står noget om Hammerfedt-sangen og at det

Man kan jo altid diskutere sådanne ting og sager... Og bedre eksempel end
Les Humphries findes vel næppe... Ifølge ham, har han skrevet samtlige numre
som Les Humphries singers høvlede af sig, men reelt begrænsede hans talent
sig til at have skrevet et par stykker af dem, hvis nogen overhovedet....
Resten var ærligt og redeligt tyvstjålet, og der var lige indført nogle
usædvanligt små ændringer.... F.eks Battle of New Orleans, blev til
Mexico.... Så havde han pludseligt også skrevet teksten.... Men se hvem der
står krediteret for at have skrevet melodien, så har du svaret... Jeg ved
faktisk ikke, om Haugård selv står for teksten... Den kunne godt lyde som
hans... Nå kunne ikke dy mig... Åbenbart ikke helt den samme ( Selv om
jeg ville sige jo... Men Jan Lysdal står krediteret for melodien, og Jacob
Haugård for teksten.... Så der må jo være forskel....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-10 08:11

> [...]
> sige jo... Men Jan Lysdal står krediteret for melodien, og Jacob Haugård
> for teksten.... Så der må jo være forskel....

Der er megen forskel, bare man kommer 10 sekunder ind i sangen. Så kan man
høre at det er en helt anden sang.
Det er simpelthen Bjørn som står for den danske udgave og så har han
ændret navnet fra "hearth" til "dans".
Men han gør den godt.

Hilsen Åge

Fra : Ole Damgaard

Dato : 02-10-10 06:11

On 2 Okt., 09:11, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
> høre at det er en helt anden sang.
>     Det er simpelthen Bjørn som står for den danske udgave og så har han

Teamet har været versioneret af mange.
Prøv f.eks. at høre den Spanske Hace Calor.
http://www.youtube.com/watch?v=iSmFwgQpgjc
mvh ole

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-10-10 13:19

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse

Teamet har været versioneret af mange.
Prøv f.eks. at høre den Spanske Hace Calor.

Ikke så dårlig. Rytmesektionen har noget Rolling Stones over sig, selvom om
melodien og frontinstrumenterne ikke har.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-10 16:39

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Ikke så dårlig. Rytmesektionen har noget Rolling Stones over sig, selvom
> om melodien og frontinstrumenterne ikke har.

Ja, den ligner meget. Ikke så ringe en sang.

Hilsen Åge