Bliver den lavet eller får jeg penge ?
Fra : Xalo Dogan

Dato : 30-09-10 08:23

Jeg har en ældre Mazda 323F årgang 1995.

Jeg blev påkørt af modpart da han var igang med at bakke. Han ramte
bagdøren hårdt som har fået en ordentlig bule som også har medført at
man ikke kan rulle vinduet ned.

En brugt bil magen til min samme årgang koster mellem 12 & 15.000,-

Jeg har for sjovt undersøgt hvad en reperation af den slags koster hos
en autorisret værskted. De siger omkring 15.000 da der skal en helt
ny dør på. Måske lidt mindre hvis skaden er mindre.

Da det er modpartens skyld er jeg jo ligeglad med prisen. Men hvad
vælger forsikringsselskaberne ? Udbetale penge til mig eller lave
den ?

På forhånd tak

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-09-10 17:50

> Da det er modpartens skyld er jeg jo ligeglad med prisen. Men hvad
> vælger forsikringsselskaberne ? Udbetale penge til mig eller lave
> den ?

Så vidt jeg husker er skader over 60% af dagsværdien en totalskade.

Dog tvivler jeg STÆRKT på at 15.000 er beløbet for en anden dør. Såfremt din
dør havde tegn på slid, kan de jo bare finde en hos en hugger i samme farve,
og så er den skid slået. Pris 1000 kr. inkl. montering.

Men, en 323F til 12-15.000? Hvor?

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-09-10 19:55

> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mazda-323F-1,5-GLX-5d_ID261405691.htm

Vildt, de var noget dyrere for 2 år siden da jeg kiggede på dem.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.