Et voldsomt godt Simone-hit - Helene-klon?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-09-10 17:00

Hun har nu aldrig været min kop kaffe, men det her hit gør hun saft suseme
godt. Har hun smuglyttet lidt til helene Fischer?
Arhhhh.... det tror jeg nu hun har.

http://www.youtube.com/watch?v=MEskKwHvqoA&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 28-09-10 20:05

> http://www.youtube.com/watch?v=MEskKwHvqoA&feature=related

Ja, jeg giver dig ret. Det er bestemt klasse!

Mvh
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-09-10 20:42

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, jeg giver dig ret. Det er bestemt klasse!
>
> Mvh
> Michel

Jepper. Og bemærk ligheden med det kendte Helene Fischer-udbrud, som Simone
drøner ud med efter 36 sekunder
http://www.youtube.com/watch?v=MEskKwHvqoA&feature=related

--------og prøv at sammenligne med den ægte vare Helene Fischers eget Helene
Fischer-udbrud, som hun drøner ud med efter 48 sekunder
http://www.youtube.com/watch?v=PJRfERx3Igk

Og skal vi ikke lige høre Andrea Berg, som også får et gedigent Helene
Fischer udbrud efter 48 sekunder, på samme tidspunkt som Simone.
http://www.youtube.com/watch?v=_-Pcvn60A7c

Jeg kan godt lide den der typiske Helene-sound, som kommmer ind i billedet
efter et lille minuts penge.

Der er der ingen danske sangere der er dygtige nok til at kunne lave det der
Helene-udbrud - sørgeligt nok

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-09-10 20:57

meddelelsen news:4ca2450e$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jepper.

Arrhhhh. Nu bliver altså liige nødt til at have det her Helene-udbrud, som
brager igennem efter 44 sekunder. Det skal vi altså have:
http://www.youtube.com/watch?v=jCWz-MOJdYE&feature=related

I Guder hvor er det en fantastisk ting med de Helene-udbrud, uanset hvem der
laver dem. Det er dog............ Ja, det er ganske simpelt helt ufatteligt
utroligt fantastisk. Jamen Jøsses.
Det er lige så man får gåsehud af den flotte lyd. Utroligt.

Kan vi måske prøve at finde andre lignende, af de flotteste flotte udbrud,
med angivelse af sekunder?. Det kunne være sjovt skråstreg pudsigt. Sanger
underordnet.

Den jeg kom med her, synes jeg i hvert fald er 100 procent i orden, hehe

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 29-09-10 15:04

> Arrhhhh. Nu bliver altså liige nødt til at have det her Helene-udbrud, som
> brager igennem efter 44 sekunder. Det skal vi altså have:
> http://www.youtube.com/watch?v=jCWz-MOJdYE&feature=related

Ja, endnu en fuldtræffer . Vil mene at den nok er blevet hendes 2.
største hit. Vil tro at "Mitten Im Paradies" stadig er det største.

Er også helt vild med hendes nye hit "Von Null Auf Sehnsucht":
http://www.youtube.com/watch?v=ueJhw5ePGYE. Det var første gang hun optrådte
med den i TV! Og det var for nylig hos Kiwi i Fernsehgarten. Den er dog her
en del af et medley med nogle af de andre gode sange!

> [...]

> med angivelse af sekunder?. Det kunne være sjovt skråstreg pudsigt. Sanger

Nu skal vi vist have Michelle på banen:
http://www.youtube.com/watch?v=EIWxC-N66Wk.

Og så lige denne med Romy, som jeg opdagede for nylig:
http://www.youtube.com/watch?v=FU9D2lasurM. Kan ikke få nok af den!

Fra : V

Dato : 29-09-10 14:43

> --------og prøv at sammenligne med den ægte vare Helene Fischers eget
> Helene Fischer-udbrud, som hun drøner ud med efter 48 sekunder
> http://www.youtube.com/watch?v=PJRfERx3Igk

Absolut en dejlig sang, som jeg aldrig bliver træt af! Det fænger lige med
det samme. Jeg er også stor fan af når en sang starter lidt stille, og så
bryder løs!

Jeg vil så lige fremhæve min absolutte favorit med Helene. Den har det
samme, men lidt mere speciel. Var solgt da jeg så den i "Herbstfest" første
gang! http://www.youtube.com/watch?v=KtpCf8gjayY. Klippet er i øvrigt også
derfra!

> Og skal vi ikke lige høre Andrea Berg, som også får et gedigent Helene
> Fischer udbrud efter 48 sekunder, på samme tidspunkt som Simone.
> http://www.youtube.com/watch?v=_-Pcvn60A7c

Andrea er enestående i næsten alt hvad hun laver! Hendes udstråling er helt
perfekt. Hun er nok min nr. 2 eller 3 af tyske kunstnere, efter Helene
selvfølgelig

Den du linker til er uden tvivl også hendes største hit, og publikum kan den
udenad!

En anden med Andrea: http://www.youtube.com/watch?v=X_reWFFSjSY. Nu vi er
ved Andrea, har jeg flere gange undret mig over at hun aldrig er med i
særlig mange TV-udsendelser? Ved ikke om hun nogensinde har været med hos
Florian Silbereisen i "Feste Der Volksmusik" eller hos Stefan Mross i "Immer
Wieder Sonntags". Hun har derimod flere gange gange været med i ZDF's
programmer som "Fernsehgarten" og "Willkommen Bei Carmen Nebel". På MDR (som
nok er den kanal der sender flest musik-programmer) har hun dog været med
indtil flere gange, bl.a. i Uta Bresan's "Musik Für Sie". De fleste andre
kunstnere er med i det hele!

Kunne rigtig godt tænke mig at se hende i "Feste Der Volksmusik"! Kan det
være fordi kunstnerne hos Florian sjældent kun kommer for synge. De skal jo
altid være der hele udsendelsen igennem og snakke om forskellige ting?

> Jeg kan godt lide den der typiske Helene-sound, som kommmer ind i billedet
> efter et lille minuts penge.

Ja, det er noget der dur!

> Der er der ingen danske sangere der er dygtige nok til at kunne lave det
> der Helene-udbrud - sørgeligt nok

Nej, synes ikke vi har noget musik i Danmark der tilnærmelsesvis ligner det

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-09-10 17:24

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> særlig mange TV-udsendelser? Ved ikke om hun nogensinde har været med hos
> Florian Silbereisen i "Feste Der Volksmusik"

Jeg erindrer ikke at hun har været med og jeg har set samtlige show fra 2004
og til idag, af både Floris, Andys og Stefans show.

Men hun har været med på ARD i det årlige prisuddelingsshow KRONE DER
VOLSMUSIK

Her er et klip derfra, hvor hun synger et potpouri over hendes 3 populæreste
sange. De er alle 3 rigtigt gode: http://www.youtube.com/watch?v=Pnf72LknT9M
(Musikken starter 2 minutter og 7 sekunder inde i klippet)

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-09-10 20:04

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nej, synes ikke vi har noget musik i Danmark der tilnærmelsesvis ligner
> det

Vi har heller ikke noget der ligner dette her:
Jan Smit. Hollands populæreste solist. her med "Sta op":
http://www.youtube.com/watch?v=LuBJHgquXi8
Det er da knaldhamrende musik

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-09-10 20:10

meddelelsen news:4ca38d9c$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er da knaldhamrende musik

Ligesom dem her. Dem kendte jeg slet ikke: "Helemaal Holland".
http://www.youtube.com/watch?v=6ESzv9AticA&feature=channel

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 29-09-10 14:25

meddelelsen news:4ca21110$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hun har nu aldrig været min kop kaffe, men det her hit gør hun saft suseme
> godt. Har hun smuglyttet lidt til helene Fischer?
> [...]

Det er altså bare i orden! En af Simones bedste efter min mening. Jeg synes
stort at stort set alt hvad hun laver er godt. Kender dog ikke alt hvad hun
har lavet.

Her en anden af mine favoritter med hende:
http://www.youtube.com/watch?v=mKMrxW-vW8E. Her er der knald på fra starten!
Hvad siger du til den?

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-09-10 14:52

Den 29-09-2010 15:25, V skrev:

> Her en anden af mine favoritter med hende:
> http://www.youtube.com/watch?v=mKMrxW-vW8E. Her er der knald på fra
> starten! Hvad siger du til den?

Har I slet ingen link, hvor hun selv synger og hvor der er et orkester
der spiller (og ikke den sædvanlige synthesizer), så man reelt kan
vurdere hvad Simone kan. Hun og Helene Fischer er måske gode, hvis de
fik en chance.
At stå og synge, på taget af en kirke, er lidt langt ude?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-09-10 15:18

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> chance.
> At stå og synge, på taget af en kirke, er lidt langt ude?

Jo, men sådan kører det jo i Tyskland. Det er u-interessant hvem der
spiller. Det er jo også mest interessant at man får BÅDE en lydmæssig OG en
visuel oplevelse og i det tilfælde er et orkester ikke interessant at se.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 29-09-10 15:24

> [...]
> chance.
> At stå og synge, på taget af en kirke, er lidt langt ude?

De fleste musikvideoer er jo lavet sådan! Her synger de jo ikke rigtigt.

Men her får du lige et link med Helene på russisk med orkester, kor osv. Her
kan du i hvert fald tydeligt høre kvaliteten af hendes stemme!

Det er ikke nemt at finde noget med Simone der er live. Hun har mig bekendt
ikke udgivet nogle DVD'er eller lignende. Men hun optræder da live til
forskellige begivenheder i Østrig og Tyskland.

Det nærmeste vi kommer er en optræden i Eurovision Song Contest i 1990:
http://www.youtube.com/watch?v=1LEJlkjGsjc

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-09-10 15:48

Den 29-09-2010 16:24, V skrev:

> Det nærmeste vi kommer er en optræden i Eurovision Song Contest i 1990:
> http://www.youtube.com/watch?v=1LEJlkjGsjc

Tak. Det var et meget godt link du sendte.
Hun har faktisk en meget sød og lidt særpræget stemme, og i klippet
lyder det heller ikke, som om der bliver brugt AutoTune.
Der må kunne findes lidt flere klip med hende.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-09-10 17:05

> Det nærmeste vi kommer er en optræden i Eurovision Song Contest i 1990:
> http://www.youtube.com/watch?v=1LEJlkjGsjc

Godt nok er klippet tyve år gammelt, men hun ligner slet ikke den "Simone"
der hitter idag.
Er du sikker på det er den samme "Simone". - Hun ser heller ikke ud til at
være blevet ældre, måske endda yngre

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 30-09-10 13:02

> [...]
> der hitter idag.
> Er du sikker på det er den samme "Simone". - Hun ser heller ikke ud til

Selvfølgelig! Simone er Simone!

Prøv lige at kigge ordentligt efter. Selvom det er 20 år siden kan man da
sagtens se at det er hende! Og man kan da også høre det!

Så får vi lige et medley fra "Wenn Die Musi Spietl Winter Open Air 2010" i
St. Oswald/Bad Kleinkirchheim: http://www.youtube.com/watch?v=7ypIFZ0VZNo

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-09-10 14:26

> Prøv lige at kigge ordentligt efter.

Kigge kigge nær-kigge. hmmmm......

> Selvom det er 20 år siden kan man da sagtens se at det er hende! Og man
> kan da også høre det!

Jeg kan slet ikke se hun ligner. Der er også noget andet der er mystisk. Hun
blev lanceret som det helt store nye navn i Florians "Feste der volksmusik"
for et par år siden.
Hun undskyldte at hun var lidt nervøs, førdi hun ikke havde været på tv før.
Hvorfor blev det gjort til så stor en sensation, at hun skulle medvirke i et
musikshow
Og jeg havde da sån set hellet aldrig set hende før og jeg har set alle
ARD-musikshow siden 2004.

Jeg har prøvet at finde hendes disacografi, men det kan jeg ikke???

> Så får vi lige et medley fra "Wenn Die Musi Spietl Winter Open Air 2010" i
> St. Oswald/Bad Kleinkirchheim: http://www.youtube.com/watch?v=7ypIFZ0VZNo

3 point ud af 10

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 30-09-10 16:00

> [...]
> medvirke i et musikshow
> Og jeg havde da sån set hellet aldrig set hende før og jeg har set

Er du sikker på at det var hende der blev lanceret? Hvis hun blev lanceret
som det helt store navn for få år siden har det været lodret løgn!

Hun har nemlig været i gang i 20 år i år! Vil tro at hendes første optræden
var i Eurovision Song Contest i 1990 med "Keine Mauern Mehr". Det var også
dette år hun udgav sit første album.

> Jeg har prøvet at finde hendes disacografi, men det kan jeg ikke???

Prøv f.eks. Simones egen hjemmeside! http://www.simone.at

Her kan man se at hun har udgivet 12 (snart 13) album's, samt en række
singler.

Som nævnt er hendes første album fra 1990, og hedder "Feuer Im Vulkan", og
her er sjovt nok et nummer med der hedder "Keine Mauern Mehr"!
http://www.simone.at/ger_musik-feuerimvulkan.asp?track=9.

Er du overbevist?

> 3 point ud af 10

Ja, men det passer jo også med at hun "ikke er din kop te" Fair nok, men
jeg synes nu hendes musik er god.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-09-10 16:21

> [...]

JAJAJA

> [...]
>
> Som nævnt er hendes første album fra 1990, og hedder "Feuer Im Vulkan", og
> her er sjovt nok et nummer med der hedder "Keine Mauern Mehr"!

Jepper - Helt klart.
Men jeg havde altså kæmpet som en besat for, at finde hendes hjemmeside.
Den var bare umulig at google frem, når jeg skrev hendes navn. Jeg prøvede
næsten alt, f.eks. Simone og volksmusik.
Hehe. Nu har jeg lige konstateret at jeg bare skulle have skrevet Simone og
schlager. Vupti, så var hun der.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 30-09-10 16:34

> [...]
> næsten alt, f.eks. Simone og volksmusik.
> Hehe. Nu har jeg lige konstateret at jeg bare skulle have skrevet Simone

Ja, synes også det er mere schlager end der en volksmusik hun laver.

Er faktisk lidt modstander af at kunstnere bare bruger et fornavn! Det gør
det meget svært at finde information om dem, hvis det er et ret almindeligt
navn. Det må man jo sige at Simone er. Vi har jo også en Simone her i
Danmark, der normalt også kun bruger sit fornavn. Den østrigske Simone
hedder i øvrigt Stelzer til efternavn!

Synes dog tendensen til det er stor i Tyskland! Nogle gange er det også bare
et kunstnernavn. F.eks. er Michelle et kunsternavn. Hun hedder i
virkeligheden Tanja Shitawey! Oprindeligt Tanja Hewer.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-09-10 17:42

> Er faktisk lidt modstander af at kunstnere bare bruger et fornavn! Det gør
> det meget svært at finde information om dem, hvis det er et ret
> almindeligt navn.

Hørt!

Det er f.eks. næsten umuligt at finde følgende:

Romy: http://www.romy-online.de/
http://www.youtube.com/watch?v=wWHq0p9nPBQ&feature=player_embedded#!'

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-09-10 17:50

meddelelsen news:4ca4bde2$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Romy: http://www.romy-online.de/
> http://www.youtube.com/watch?v=wWHq0p9nPBQ&feature=player_embedded#!'

Her synger hun sammen med Christian Gebhardt, under navnet "Romy und
Christian". Den sang er også super
http://www.youtube.com/watch?v=6esedzC_Sak&feature=related

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 30-09-10 18:31

> Hørt!
>
> Det er f.eks. næsten umuligt at finde følgende:
>
> Romy: http://www.romy-online.de/
> http://www.youtube.com/watch?v=wWHq0p9nPBQ&feature=player_embedded#!'

Ja, lige præcis Romy har jeg også haft bøvl med at finde. Ville finde noget
med hende, efter at have set hende i "Immer Wieder Sonntags" i sommers.

Fandt dog hjemmesiden. Én ting er dog at finde hjemmesiden, det sværeste er
at finde klip med folk på YouTube, når de hedder noget så ordinært. F.eks.
Helene Fischer og Andrea Berg er jo nemt at finde noget med. Michelle er jo
også svært, da der jo kommer alt for mange muligheder når man søger

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-09-10 15:15

> Her en anden af mine favoritter med hende:
> http://www.youtube.com/watch?v=mKMrxW-vW8E. Her er der knald på fra
> starten! Hvad siger du til den?

Jeg siger "nogenlunde rimelig", men ikke noget at råbe "hurra" over. 5 point
ud af 10 - Der er intet "Mitten in paradis-stil" over de.

Hilsen Åge