Kendingsmelodier
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-09-10 16:49

Der er jo lavet et hav af kendingsmelodioer, som er gedigne ørehængere (ikke
Mike Tyson), både hvad angår radioprogrammer og tv-programmer.

Hvilke synes i er de bedste og hvilke har printet sig ind på trintpladen hos
jer?

For mig drejer det sig om følgende. De bedste først:

RADIO
Sommerferiebussen (P1 kl. 9.05-10.00 gennem mange år - nu stoppet):
http://www.youtube.com/watch?v=XfhSTwCFZUU
Søndagskvisten (P4 børne- og ungdomsradio - engang et landsprogram søndag
kl. 8-9 produceret af "DR Nordjylland"):
http://www.youtube.com/watch?v=8saIerPdFbk
Efter skoletid: http://www.youtube.com/watch?v=sZiVIelJrns

TV
Musikantenstadl (ARD enkelte lørdage + nytårsaften kl. 20.15):
http://www.youtube.com/watch?v=2YEoiZqhCqE

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 28-09-10 20:14

> RADIO

Sir Henry og "Circus" fra Leif Wivelsteds "Midnatsdiskoteket" er formidabel,
men ikke på YouTube.

> TV

Milkways og "Galactic Reaction" fra 1978. Fra en musikquiz med en vis Mylius

http://www.youtube.com/watch?v=o8jTJzJZzhw

Fra noget der vist hed "ZDF Wunschfilm" (jeg har maxi-cd'en med melodien et
sted - synes den er ret god!)
http://www.youtube.com/watch?v=Ny3TWr8dydc (New Symphonics og "Rocking
Affair")

Mange hilsner
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-10 15:40

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in

> [...]
> (ikke Mike Tyson), både hvad angår radioprogrammer og tv-programmer.
>
> Hvilke synes i er de bedste og hvilke har printet sig ind på

Åhh disse minder

en kendingsmelodi, som jeg desværre ikke har kunnet finde på YouTube er den
fra børnefjernsynet i 70'erne og først i firserne, og som blev spillet på
blokfløjte. De første takter går noget i retning af:

dy dy di dyyy dy dy di dyyy dy dy di dy dy du dy di dyyy

et YouTube-link eller endnu bedre: en node ville simpelthen være fantastisk

Venlig hilsen
Lars