|
| Dansk bil søsat idag Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 28-09-10 16:59 |
|
Ham "Roadrazeren" har brugt tiden på at udvikle idé'er mv., og nu har de så
søsat en el-bil idag: http://ecomove.dk/
Gad vide om den har en fremtid - i DK...
| |
Mogens \(K\) (29-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 29-09-10 05:15 |
|
"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
news:4ca210ca$0$50453$14726298@news.sunsite.dk...
> Ham "Roadrazeren" har brugt tiden på at udvikle idé'er mv., og nu har de
> så søsat en el-bil idag: http://ecomove.dk/
> Gad vide om den har en fremtid - i DK...
FDM havde iøvrigt en sammenligning mellem brændstoffer, hvori de angav
forureningsgrad, udnyttelse af brændstoffet (tab af hk ift benzin) mv. I
testen viste det sig, at biodiesel forurener mindre end el-biler !
(VW Passat kan købes med en motor, der ka køre på biodiesel, men
brændstoffet er stadig i udviklingsfasen)
| |
Kent Friis (29-09-2010)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 29-09-10 17:39 |
|
Den Wed, 29 Sep 2010 06:15:00 +0200 skrev Mogens (K):
> "Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> news:4ca210ca$0$50453$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Ham "Roadrazeren" har brugt tiden på at udvikle idé'er mv., og nu har de
>> så søsat en el-bil idag: http://ecomove.dk/
>> Gad vide om den har en fremtid - i DK...
>
> FDM havde iøvrigt en sammenligning mellem brændstoffer, hvori de angav
> forureningsgrad, udnyttelse af brændstoffet (tab af hk ift benzin) mv. I
> testen viste det sig, at biodiesel forurener mindre end el-biler !
Snakker vi nu den sædvanlige "vi bliver nødt til at satse på
diesel, så vi ikke behøver udskifte vores gamle kulkraftværker"?
Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
| |
Mogens \(K\) (29-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 29-09-10 18:32 |
|
"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4ca36baa$0$50451$14726298@news.sunsite.dk...
> Snakker vi nu den sædvanlige "vi bliver nødt til at satse på
> diesel, så vi ikke behøver udskifte vores gamle kulkraftværker"?
Næh det tror jeg ikke - det var blot deres udlægning ift. de kendte
brændstoffer...
| |
Henrik B. (29-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 29-09-10 19:18 |
| | |
Mogens \(K\) (29-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 29-09-10 20:38 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4ca3835d$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Endnu et håbløst og dødsdømt dansk projekt...
Tja - han fik da alligevel solgt nogle roadrazere...
| |
Henrik B. (29-09-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 29-09-10 20:57 |
| | |
Mogens \(K\) (30-09-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 30-09-10 05:02 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4ca39a81$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det har så intet med dette projekt at gøre...
Jow for det betyder, at firmaet ikke starter fra scratch. Istedet har de alt
andet lige Roadrazer erfaringerne at trække på vedr. såvel konstruktion som
salg og service...
| |
Hans Kjaergaard (29-09-2010)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 29-09-10 19:36 |
|
On Tue, 28 Sep 2010 17:59:08 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:
>Gad vide om den har en fremtid - i DK...
Jeg ved ikke, sakset fra siden:
********************************
Bilens bund indeholder fra et til seks batterier. Med et batteri
klarer bilen ca. halvdelen af alle kørselsbehov. Med et batteri har
bieln en lav pris og det vil altid være muligt at montere flere
batterier. Fylder man op med seks batterier vil bilen kunne køre ca.
250 km på en opladning (ved normal kørsel).
*********************************
De mener at 42 km svare til "halvdelen af alle kørselsbehov", hvordan
har de dog regnet det ud ?
Hvad så med en vinterdag hvor der skal lidt varme i bilen ?
Nå, den er nok ikke lavet til hjemmemarked.
/Hans
| |
Kent Friis (29-09-2010)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 29-09-10 20:19 |
|
Den Wed, 29 Sep 2010 22:36:18 +0400 skrev Hans Kjaergaard:
> On Tue, 28 Sep 2010 17:59:08 +0200, "Mogens \(K\)"
> <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:
>
>>Gad vide om den har en fremtid - i DK...
> Jeg ved ikke, sakset fra siden:
> ********************************
> Bilens bund indeholder fra et til seks batterier. Med et batteri
> klarer bilen ca. halvdelen af alle kørselsbehov. Med et batteri har
> bieln en lav pris og det vil altid være muligt at montere flere
> batterier. Fylder man op med seks batterier vil bilen kunne køre ca.
> 250 km på en opladning (ved normal kørsel).
> *********************************
>
> De mener at 42 km svare til "halvdelen af alle kørselsbehov", hvordan
> har de dog regnet det ud ?
Endelig er spørsmålet fundet. Nu bliver musene glade.
Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
| |
Leo Jensen (30-09-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 30-09-10 01:16 |
|
On Sep 29, 8:36 pm, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:
> On Tue, 28 Sep 2010 17:59:08 +0200, "Mogens \(K\)"
>
> <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk> wrote:
> >Gad vide om den har en fremtid - i DK...
>
> Jeg ved ikke, sakset fra siden:
> ********************************
> Bilens bund indeholder fra et til seks batterier. Med et batteri
> klarer bilen ca. halvdelen af alle kørselsbehov. Med et batteri har
> bieln en lav pris og det vil altid være muligt at montere flere
> batterier. Fylder man op med seks batterier vil bilen kunne køre ca.
> 250 km på en opladning (ved normal kørsel).
> *********************************
>
> De mener at 42 km svare til "halvdelen af alle kørselsbehov", hvordan
> har de dog regnet det ud ?
Det kan være at de regner enhver køretur for en enhed i stedet for at
regne med kilometer som enhed. Der køres latterligt mange småture på
under 10 km til og fra skole, børnehave, indkøb, sport osv, og det
behov kan denne bil jo uden problemer dække, så længe den bare når
hjem til laderen før den går tør.
MVH Leo
| |
|
|