Lærerstandens Brandforsikring - medlemskr
Fra : Gryffe

Dato : 27-09-10 19:16

Hej,

Min kæreste er medlem af Dansk Magisterforening (DM), og i den
forbindelse har husstanden været berettiget til at tegne forsikring hos
Lærerstandens Brandforsikring (LB).

Vi er i tvivl om hvordan man står forsikringsmæssigt ved udmeldelse af
DM? Hverken Lærerstandens hjemmeside, forsikringspolicen, de generelle
betingelser eller søgninger på nettet har givet noget svar.

Normalt afregnes jo pro rata i tilfælde af skade, hvis man har tegnet
forsikringen på urigtige oplysninger - dette ved jeg også kan gælde i
tilfælde af rabat-/gruppeordninger.

- Men her er der jo tale om at miste hele berettigelsen for at være
kunde hos LB!

Vi kan naturligvis ringe til LB - men er der nogen der kender svaret, og
er der nogen der vil give den juridiske vinkel på ikke at kunne genfinde
medlemskravet hverken i forsikringstilbud, police, betingelser eller
noget andet skriftligt materiale fra LB?

--
Mvh Gryffe

Fra : Preben

Dato : 27-09-10 19:49

Den 27.09.2010 kl. 20:15 skrev Gryffe <nospam@invalid.dk>:

> [...]
> medlemskravet hverken i forsikringstilbud, police, betingelser eller
> noget andet skriftligt materiale fra LB?

Kan du ikke få svar her:
https://www.lb.dk/lbexpress/site/lb

--
mvh/Preben

Fra : Gryffe

Dato : 28-09-10 06:35

Den 27-09-2010 20:49, Preben skrev:

> Kan du ikke få svar her:
> https://www.lb.dk/lbexpress/site/lb

Nej, som sagt har jeg ikke kunnet finde emnet dækket på LB's hjemmeside.

--
Mvh Gryffe

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-09-10 19:52

Gryffe wrote:

> [...]
> DM? Hverken Lærerstandens hjemmeside, forsikringspolicen, de generelle
> betingelser eller søgninger på nettet har givet noget svar.

Fra https://www.lb.dk/lbexpress/site/lb

Medlemsberettiget hos LB

For at være medlemsberettiget hos Lærerstandens Brandforsikring skal man
have undervisning som hovederhverv eller have en anden naturlig
tilknytning til undervisningsområdet/lærerområdet. Pensionister er også
medlemsberettiget, hvis tilknytningen har været tilsvarende.

Vælg en af nedenstående grupper, og se om du er medlemsberettiget.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Gryffe

Dato : 28-09-10 06:37

Den 27-09-2010 20:51, Erik Olsen skrev:

> [...]
> tilknytning til undervisningsområdet/lærerområdet. Pensionister er også
> medlemsberettiget, hvis tilknytningen har været tilsvarende.

Det er jeg klar over - spørgsmålet gik ikke på hvilke grupper der er
medlemsberettiget, men hvad der sker med forsikringen hvis man ophører
med at være medlemsberettiget.

Hvis nogen kender svaret er jeg lutter øren!

--
Mvh Gryffe

Fra : Nicolai Barfod

Dato : 28-09-10 12:38

Gryffe wrote:

> Det er jeg klar over - spørgsmålet gik ikke på hvilke grupper der er
> medlemsberettiget, men hvad der sker med forsikringen hvis man ophører
> med at være medlemsberettiget.

Hej, Gryffe

Som du sikkert er klar over, vil det i så fald være en ualmindelig
dårlig ide blot at fortsætte med policen som om intet var hændt. I
tilfælde af en større skade kan der blive checket lidt her og der. Ikke
til glæde for nogen af parterne, I får ingen erstatning og LB skal
tilbagetale de betalte forsikringspræmier for perioden, idet
forsikringen sandsynligvis vil blive betragtet som ophørt med
tilbagevirkende kraft.

Hvis I på et tidspunkt ikke længere er medlemsberettigede har I pligt
til straks at meddele det til LB. Hvis I er interesserede i om muligt at
fortsætte forsikringsforholdet, bør I nævne det. Det er så op til LB,
hvilke muligheder der er. De færreste forsikringsselskaber har det som
højeste prioritet uden videre at skille sig af med gode kunder.

Jeg er i øvrigt lidt i tvivl, om vi er helt enige om kravene til
medlemsberettigelse. Du startede med at spørge, hvorledes I stod ved
udmeldelse af DM. Denne udmeldelse ændrer da normalt intet ved jeres
medlemsberettigelse! Hvis du nærlæser det afsnit på www.lb.dk som Erik
Olsen henviser til, vil du se at det som hovedregel er arbejdets
karakter og ikke evt medlemskab af en faglig organisation det kommer an
på.

Lærere, socialpædagoger, præster, varmemestre på Lærerforeningens
kursusejendomme osv osv) skal blot arbejde indenfor området som nævnt på
www.lb.dk. Nogle grupper skal være medlemsberettigede til, men altså
ikke nødvendigvis medlemmer af, en faglig organisation. Hvis denne type
forsikringsselskaber skal fungere, gælder det om ikke at begrænse
kundepotentialet for meget!

mvh Nicolai

Fra : Erik Olsen

Dato : 28-09-10 17:47

Gryffe wrote:

> [...]
> med at være medlemsberettiget.
>
> Hvis nogen kender svaret er jeg lutter øren!

Du ophører ikke med at være magister selvom du får andet job eller går
på pension.

Fra : Gryffe

Dato : 28-09-10 20:15

Den 28-09-2010 18:47, Erik Olsen skrev:

> Du ophører ikke med at være magister selvom du får andet job eller går
> på pension.

Men magistre er vel ikke medlem hvis de ikke har "undervisning som
hovederhverv eller (...) en anden naturlig tilknytning til
undervisningsområdet/lærerområdet"?

Eller er det mig der (fortsat) ikke har fundet den centrale formulering?

--
Mvh Gryffe

Fra : Erik Olsen

Dato : 28-09-10 20:51

Gryffe wrote:

> [...]
> undervisningsområdet/lærerområdet"?
>
> Eller er det mig der (fortsat) ikke har fundet den centrale

Spørg LB.

Min kone er lærer og var i en periode fortsat medlem selvom hun ikke var
ansat som lærer.

Fra : ahw

Dato : 29-09-10 17:41

"Gryffe" <nospam@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> undervisningsområdet/lærerområdet"?
>
> Eller er det mig der (fortsat) ikke har fundet den centrale formulering?

Jeg er medlem af både DM og af KLF (DLF) - min datter var medlem af DM og
kunne derfor som studerende blive medlem af Lærerstandens
Brandforsikring, da hun studerede til cand.mag. i et fag der kan relatere
til undervisning.
Senere opgav hun studiet og begyndte så at uddanne sig til farmakonom. Som
følge deraf måtte hun udmelde sig af DM som aktivt medlem (hun kunne godt
have fortsat som passivt medlem, men det ville ikke nødvendigvis medføre ret
til at fortsætte som medlem af LB.) Som farmakonomstuderende er hun ikke
berettiget til at være medlem af LB, men kan blive medlem af søsterselskabet
Runa forsikring. De optager nemlig en række andre der ikke har undervisning
som erhverv.

Når man altså kan være medlem af LB uden at være lærer, skyldes det altså i
dit tilfælde at der er tale om et medlemsskab af DM hvorigennem man får
mulighed for at blive medlem af LB.
Når udmeldelsn af DM iværksættes, bliver man opsagt af LB ganske automatisk.
Det plejer man at få brev om. Det er altså ikke noget man behøver at gøre
aktivt noget for. Så længe man er medlem af DM som aktivt medlem, bliver man
ikke kontrolleret, men man får sædvanligvis et brev hvert år hvor man skal
redegøre for sin situation. Her kan man så lyve indtil det går op for
foreningen at man ikke opfylder kravene. Det er altså ikke noget de egentlig
kontrollerer -men de tager muligvis stikprøver. Hvis man forbliver i DM, så
er man medlemsberettiget i LB i forhold til de gældende regler for
undervisere og visse andre grupper.

Et af LBs andre søsterselskaber hedder Bauta, og her er der atter andre
muligheder for medlemsskab, men det gælder som sagt ikke i alle brancher.
Man kan på deres hjemmesider se hvilke regler der gælder her.

Min anden datter var medlem af LB via os. Men da hun blev 21. blev hun
automatisk sløjfet som medlem og som deltager i en ungdomsuddannelse til
dyrepasserassisten, har hun ikke ret til at være medlem af nogen af de
nævnte forsikringer, så hun er altså ude af LB, og kan altså kun blive
medlem hvis hun får et job i forhold til gældende regler.

Jeg håber at det er klart nok: Uden medlemsskab af DM ryger hun ud af LB,
hvis hun har tegnet forsikring via den organisation. Hun kan fortsætte som
passivt medlem (får Magisterbladet), og kan naturligvis til en vis grad
"snyde" sig til et fortsat medlemsskab så længe de ikke opdager at hun nu
pludselig har skiftet status. Men når de opdager dette - og det gør de - er
der ingen kære mor: Så er det ud af klappen.

Spil med åbne kort - det betaler sig i længden.

(Apropos: Min kone er medlem af LB via mig, selvom hun ikke har undervisning
eller lign. som job, da vi er gift og bor på samme adresse. Hun er via sit
arbejde yderligere dækket af en sygeforsikring til behandling på et
privathospital hvis det bliver nødvendigt - og da jeg er gift med hende, er
jeg også medlem for et mindre beløb - bliver vi skilt, mister jeg den
mulighed og hun skal tegne en ny forsikring. Sådan er vilkårene.)

Fra : Leif Neland

Dato : 30-09-10 05:44

Den 29-09-2010 18:41, ahw skrev:

> [...]

> opdager at hun nu pludselig har skiftet status. Men når de opdager dette
> - og det gør de - er der ingen kære mor: Så er det ud af klappen.

Det er dog underligt, at det ikke fremgår af hjemmesiden, at man skal
være medlem af DM for at være medlem af LB.

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-09-10 09:03

Leif Neland wrote:

> Det er dog underligt, at det ikke fremgår af hjemmesiden, at man skal
> være medlem af DM for at være medlem af LB.

Ahw's antagelse er ukorrekt. Der står at magistre kan være medlemmer,
ikke at de skal være medlem af DM.

Min kone som er lærer, er f. eks. forsikret i LB uden at være medlem af
DLF (eller anden lærerforening).

Fra : ahw

Dato : 30-09-10 23:45

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Ahw's antagelse er ukorrekt. Der står at magistre kan være medlemmer, ikke
> at de skal være medlem af DM.

Det har jeg heller ikke skrevet noget steds.

> Min kone som er lærer, er f. eks. forsikret i LB uden at være medlem af
> DLF (eller anden lærerforening).

Jeg er også lærer og medlem af LB - og jeg skriver ikke at man skal være
medlem af DM for at blive forsikret i LB - Det jeg skriver og mener er at
hvis man som medlem af DM vil være medlem af LB, kan man blive det lettere
og som studerende med visse fordele. Forlader man derefter DM, uden at give
besked om dette til LB, vil man få at vide at man så ophører med de gunstige
vilkår, og må tegne forsikring på normal vis, men man skal så dokumentere at
man er ansat som underviser eller andet som svarer til de gældende regler i
LB. Forlader man altså undervisningsfeltet og bliver fx chauffør, er man
ikke længere medlemsberettiget til LB.

Så LB hænger sammen med jobbet. DM hænger sammen med jobbet, hvis man ikke
er passiv medlem.

Hvis man ikke opfylder betingelserne hos LB, kan man ikke blive medlem, men
enhver der er medlem af DM vil kunne blive medlem af LB uden videre.

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-10-10 17:19

ahw wrote:

> Så LB hænger sammen med jobbet. DM hænger sammen med jobbet, hvis man
> ikke er passiv medlem.

Det er jo det jeg fortæller ikke er rigtigt.

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-10 23:43

> Det er jo det jeg fortæller ikke er rigtigt.

Og du tager fejl - hvis du ikke har et arbejde der går ind under de regler
som LB sætter for medlemsskab (hovedsagelig undervisning), kan du ikke blive
medlem af forsikringsselskabet. Det er et faktum!
Derfor hænger medlemsskabet sammen med jobbet.
DM optager folk som medlemmer der opfylder nogle helt bestemte kriterier -
og andre kan så blive passive medlemmer hvis de opfylder betingelserne
derfor - sådan er det i alle fagforeninger.
Forsikringsselskabet Lærerstandens Brandforsikring optager fx ikke
dyrepassere eller dyrepasserassistenter uanset om de er nok så flinke eller
har penge nok. Det er da til at forstå.
Hvis man er medlem af DM kan man godt blive medlem af LB. Og hvis man senere
kommer til at beskæftige sig med et arbejde der fx intet har med
undervisning at gøre - jf. LBs forsikringsbetingelser som medlem - bliver
man meldt ud af selskabet. Det er vel ikke så vanskeligt at fatter, eller
hur?

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-10-10 08:27

Arne H. Wilstrup wrote:

> Og du tager fejl - hvis du ikke har et arbejde der går ind under de
> regler som LB sætter for medlemsskab (hovedsagelig undervisning), kan
> du ikke blive medlem af forsikringsselskabet. Det er et faktum!

Du har en noget alternativ opfattelse af begrebet "faktum".

Vi taler ikke om at blive medlem af LB, men at bevare sit medlemsskab
(og sine forsikringer) trods at man i en periode ikke er beskæftiget med
undervisning. Det kan godt lade sig gøre, ellers havde min kone og jeg
ikke haft vores forsikringer hos LB i dag. Jeg har endda en
bilforsikring hos LB skønt jeg ikke er uddannet lærer og aldrig har
været beskæftiget med undervisning.

Du udtaler dig som sædvanligt om noget du ikke har forstand på.

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-10 16:08

> [...]
> med undervisning.
>
> Du udtaler dig som sædvanligt om noget du ikke har forstand på.

Jeg er medlem af LB - mine døtre var, men da den ene ikke beskæftiger sig
med undervisning og den anden heller ikke længere, måtte de skifte selskab -
den ene,som farmakonomstuderende kunne gå over til Runa forsikring (et
datterselskab), medens den anden måtte finde et andet. Sådan er det bare.
Min kone er medlem af LB fordi jeg er det. Hun ville ikke kunne blive medlem
alene, fordi hun ikke beskæftiger sig med undervisning eller falder ind
under det som er betingelsen for medlemsskab i LB - jeg har ringet til dem
og de bekræfter fra ord til andet hvad jeg skriver.

Du udtaler dig som sædvanlig om noget du ikke har forstand på!

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-10-10 17:06

Arne H. Wilstrup wrote:

> Jeg er medlem af LB - mine døtre var, men da den ene ikke beskæftiger
> sig med undervisning og den anden heller ikke længere, måtte de
> skifte selskab

Det kan selvfølgelig også være at min kone og jeg har fået positiv
særbehandling af LB, det kan jeg ikke sige. Måske kommer det af at vi i
en sådan sammenhæng optræder høfligt og korrekt og ikke lader som om vi
ved alting. Måske skulle du og døtrene prøve det en dag

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-10 16:48

> [...]
> sådan sammenhæng optræder høfligt og korrekt og ikke lader som om vi ved
> alting. Måske skulle du og døtrene prøve det en dag

Er der noget du ikke er, så er det høflig og korrekt. Tværtimod virker du
som en sur, gammel mand og dertil kommer at du er grov og uforskammet -fx da
jeg gav dig ret i noget i en anden gruppe, hvortil du uforskammet og
nedladende skrev at jeg blot skulle blande mig uden om.
Lad gå med hvad du mener om mig, men drag venligst ikke min familie med ind
i dette - jeg har jo heller ikke omtalt din kone, vel?

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-10 16:22

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Ahw's antagelse er ukorrekt. Der står at magistre kan være medlemmer, ikke
> at de skal være medlem af DM.

Du skulle have skolepengene tilbage siden du ikke formår at læse indenad -
jeg har ikke skrevet en linje om at man SKAL være medlem af DM - kun at det
gør at man får mulighed for at blive medlem på særligt gunstige betingelser
som studerende. Tsk! tsk!

> Min kone som er lærer, er f. eks. forsikret i LB uden at være medlem af
> DLF (eller anden lærerforening).

Jeg har ikke skrevet noget om at man skal være medlem af DLF eller nogen
anden lærerforening. Det er igen dine evner til indholdslæsning du mangler.

Deres hjemmeside slår fast:

[...]

Jeg skriver altså intet steds om at man skal være medlem af DM eller LB, men
jeg skriver at hvis man har været medlem af DM og derigennem er blevet
medlem af LB, vil en udmeldelse af DM medføre at man bliver hældt ud af den
ordning som DM har medvirket til at man kan få,og man må så blive medlem på
normale vilkår: man skal altså have undervisning som hovederhverv eller have
en anden naturlig tilknuytning til undervisningsområdet/lærerområdet eller
være pensionist med en tilsvarende tilknytning.

Jeg har heller ikke skrevet at man skal være medlem af en lærerforening, jeg
har derimod skrevet at følgende er medlemsberettiget (hentet fra firmaets
egen hjemmeside:

Folkeskolen

Lærere og øvrige ansatte indenfor folke-/privatskoleområder
Ansatte i Danmark Lærerforening
Ansatte på Danmarks Pædagogiske Universitet
Lærere og øvrige fastansattte på andre uddannelsesinstitutter. Du skal være
ansat direkte af uddannelsesinstitutionen og arbejde mindst 16 timer om
ugen.
Magistre
Uddannelsesforbundet
Ansatte i Uddannelsesforbundet
Ansatte på Danmarks Lærerforenings Kursusejendomme
Børne- og ungdomspædagoger
Klubmedarbejdere der er medlemsberettigede i BUPL
Socialpædagoger
Ansatte i BUPL
Uddannede talepædagoger
Præster der er berettiget til medlemsskab af Den Danske Præsteforening
Studerende der læser til lærer, pædagog/socialpædagog eller tegnsprogstolk
samt studerende på Håndarbejdets Fremmes Seminarium og Magisterstuderende
der er medlem af DM · Dansk Magisterforening.
Studerende til professionsbachelor i Fag og Formidling på Håndarbejdets
Fremmes Seminarium og Textilseminariet i Viborg
Studerende til professionsbachelor i Ernæring og Sundhed
Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed
Professionsbachelor i Fag og Formidling

Opfylder man ikke disse betingelser, så kan man ikke være medlem af LB, og
forlader man disse områder, er man ikke længere berettiget til at være
medlem af LB -sådan er det bare.
Nogle bliver medlemmer via DM - andre bliver direkte medlemmer af LB. Nogle
vil gerne være medlem af LB, men kan ikke blive det.

Så stik du blot piben ind, Karl Smart og lær at læse før du udtaler dig. Din
mangel på viden om de ting du udtaler dig om er forbløffende stor.

Fra : ahw

Dato : 30-09-10 23:39

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen

> Det er dog underligt, at det ikke fremgår af hjemmesiden, at man skal være
> medlem af DM for at være medlem af LB.

Det skriver jeg heller ikke. Læs hvad jeg skriver: Hvis hun har tegnet
forsikring VIA den organisation (DM) og hun forlader den, så bliver hun også
smidt ud af LB, med mindre hun kan dokumentere at hun stadig er ansat som
underviser (jf. reglerne - blandt andet sakset fra deres hjemmeside
herunder). I så fald skal hun kontakte selskabet om de ændrede vilkår. Man
kunne tænke sig at vedkommende forlod DM fordi hun mente at det var en
dårlig fagforening eller at hun blot ville være medlem af fx Kristelig
fagforening. I så fald ville hun stadig være berettiget til at være medlem
af LB, men kun på "normale" vilkår og altså ikke via DMs fordelagtige
betingelser som studerende.
Der er ikke fagforeningstvang og derfor er det ikke sådan at man kan kræve
medlemskab af en fagforening i dette tilfælde. Til gengæld kan LB godt vælge
kun at tage kunder ind der kan dokumentere at de er undervisere eller i det
hele taget følger de regler der gælder som forsikringstager.

[...]

Blandt disse er:

[...]

(Listen er ikke udtømmende)

Især som studerende er der muligheder: (sakset fra DMs hjemmeside)

Lærerstandens Brandforsikring (LB) tilbyder en særlig fordelagtig
studieforsikring til dig, hvis du læser på universitetet og er medlem af DM.
Præmien for studieforsikringen er beregnet ud fra LBs normale præmier, men
som studerende opnår du en særlig rabat.

'Man skal altså som studerende på universitetet være medlem af DM for at
blive medlem af LB på fordelagtige vilkår. Når man holder op på
universitetet og dermed heller ikke er medlemsberettiget som medlem af DM,
så ryger man ud af LB.
Fortsætter man imidlertid som underviser (jf. reglerne), så kan man
naturligvis godt melde sig ud af DM, men så skal man derpå fortsætte hos LB
på ændrede vilkår. Gør man ikke noget, altså forlader DM uden at kontakte LB
om de ændrede vilkår, så ryger man ud når det opdages.

Intet steds skriver jeg imidlertid at det er et krav at være medlem af DM
for at blive medlem af LB, så læs igen-

Fra : Leif Neland

Dato : 28-09-10 20:55

> [...]
> medlemsberettiget, hvis tilknytningen har været tilsvarende.
>
> Vælg en af nedenstående grupper, og se om du er medlemsberettiget.

Der står da ikke noget om at man skal være medlem af DM for at være
medlem af LB, man skal blot være lærer eller pensioneret lærer.
Eller TAP'er for den sags skyld.

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-09-10 22:13

Gryffe skrev:

> Vi kan naturligvis ringe til LB -

God idé. Det gjorde jeg i en lignende situation (som ikke blev
aktuel), og jeg fik et klart svar.

--
Bertel

Fra : Preben

Dato : 28-09-10 07:25

Den 28.09.2010 kl. 07:36 skrev Gryffe <nospam@invalid.dk>:

> [...]
> med at være medlemsberettiget.
>
> Hvis nogen kender svaret er jeg lutter øren!

Jeg opfattede ikke, at du vil forsøge at snyde dem.
Det må du rode med selv.

--
mvh/Preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-09-10 08:09

Preben skrev:

> Jeg opfattede ikke, at du vil forsøge at snyde dem.
> Det må du rode med selv.

Sikke da noget vrøvl. Han spørger jo netop om hvordan reglerne
er.

--
Bertel

Fra : Preben

Dato : 28-09-10 08:35

Den 28.09.2010 kl. 09:09 skrev Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk>:

> Sikke da noget vrøvl. Han spørger jo netop om hvordan reglerne
> er.

Det er dig, der vrøvler.
Han spørger "hvad der sker med forsikringen hvis man ophører med at være
medlemsberettiget."

Underforstået: "dækker de alligevel selvom jeg ikke er berettiget?"

--
mvh/Preben

Fra : Gryffe

Dato : 28-09-10 20:11

Den 28-09-2010 09:35, Preben skrev:

> Han spørger "hvad der sker med forsikringen hvis man ophører med at være
> medlemsberettiget."

Ja. Stiger prisen, er den uændret, eller står det LB frit for om de
ønsker at fortsætte forsikringsforholdet?

> Underforstået: "dækker de alligevel selvom jeg ikke er berettiget?"

Nej.

Underforstået: "Kan det betale sig at melde sig ud? Merprisen for
forsikring i andet selskab kan overstige prisen for medlemsskabet"

--
Mvh Gryffe

Fra : Leif Neland

Dato : 28-09-10 20:59

Den 27-09-2010 20:15, Gryffe skrev:
> [...]
> DM? Hverken Lærerstandens hjemmeside, forsikringspolicen, de generelle
> betingelser eller søgninger på nettet har givet noget svar.

Som skrevet i andet brev, så er fagforeningstilknytning ikke relevant.
Med mindre det er underforstået at man skal være medlem af DM, hvis man
vil være lærer; dvs man kun kan melde sig ud af DM, hvis man ophører med
at være lærer.

Sikker?

Leif

Fra : Erik Olsen

Dato : 29-09-10 18:37

Leif Neland wrote:

> [...]
> Med mindre det er underforstået at man skal være medlem af DM, hvis
> man vil være lærer; dvs man kun kan melde sig ud af DM, hvis man

Det er ikke underforstået.

Fra : ahw

Dato : 30-09-10 23:47

> Det er ikke underforstået.

Og det er heller ikke skrevet. Det handler om at læse indenad:
fagforeningstilknytningen gør det blot lettere at dokumentere at man er
LB-berettiget, og som studerende kan man kun blive medlem af LB hvis man er
lærer, lærerstuderende o.lign. eller hvis man er medlem af DM.

Fra : Preben

Dato : 28-09-10 21:18

Den 28.09.2010 kl. 21:10 skrev Gryffe <nospam@invalid.dk>:

> [...]
>
> Underforstået: "Kan det betale sig at melde sig ud? Merprisen for
> forsikring i andet selskab kan overstige prisen for medlemsskabet"

Din modstand mod at ringe og spørge dem tyder på, at du ikke har helt rent
mel i posen.

--
mvh/Preben

Fra : Gryffe

Dato : 29-09-10 05:48

Den 28-09-2010 22:17, Preben skrev:

> Din modstand mod at ringe og spørge dem tyder på, at du ikke har helt
> rent mel i posen.

Ingen modstand.

Da jeg skrev i gruppen var det i weekenden - jeg var nysgerrig efter om
nogen vidste noget *faktuelt* (man kan jo være heldig).

Jeg *ringede* ind i går - men kunne ikke vente på at arbejde mig op fra
at være nummer 13 i køen.

--
Mvh Gryffe

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-10-10 16:56

Preben skrev den 28-09-2010 22:17:

> Din modstand mod at ringe og spørge dem tyder på, at du ikke har helt
> rent mel i posen.

Tyv tror hver mand stjæler!

Man kan sagtens have noget imod at ringe/skrive til instansX og så
alligevel få noget at vide omkring en given problemstilling som vedrører
instansX.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Preben

Dato : 29-09-10 07:44

Den 29.09.2010 kl. 06:47 skrev Gryffe <nospam@invalid.dk>:

> Da jeg skrev i gruppen var det i weekenden - jeg var nysgerrig efter om
> nogen vidste noget *faktuelt* (man kan jo være heldig).

Du skrev mandag 20.15. Mandag er ikke weekend.

--
mvh/Preben