Tredobbelt iPhone4 antenne problem???
Fra : Henrik 8600

Dato : 27-09-10 20:13

Jeg har en iPhone4 og jeg har følgende problemmer med den.

1. Ingen GPS funktioner fungerer ordentligt, det inkluderer: Google Maps,
den er meget upræcis, op til flere hundrede meter.
Endomondo kan ikke fange signal bedre end Moderat, det signal tabes i løbet
af max et minut.
Jeg har installeret en lille gratis App fra Appstore der hedder GPS Status,
den siger (Uanset hvor jeg er):
GPS Status: Poor Fix
Horizontal Accuracy: 100M
Vertical Accuracy: Invalid
Speed: Invalid
Course: Invalid

Det vil være en stor hjælp hvis én af jer der læser dette vil installere den
lille App og skrive resultaterne her....
På forhånd, tak!

2. Bluetooth virker fint med hovedsettet, men i det øjeblik man putter
telefonen i lommen, så hakker lyden....

3. WiFi signalet er svagt, hvis man går ud i køkkenet -10 meter fra
routeren- så falder signalet på iPhonen til to ud af tre.
Alle andre enheder, En MacBook Pro, en SonyEricsson og en Acer bærbar har
alle fuldt signal. Også selvom man går længere væk med dem.

En tanke: Der er to fysiske antenner på en iPhone4, dén i højre side er til
UMTS og GSM og det er ikke der broblemmet er.
Den antenne i venstre side er til GPS, Bluetooth og WiFi. Og det er disse
tre jeg har et problem med.
Så min teori er at den venstre antenne er fysisk defekt.

Mit Spørgsmål lyder: Hvordan oplever i GPS, Bluetooth og WiFi på en iPhone4?
Er det sådan det generelt er, eller er det bare min der er defekt?

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-10 20:32

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> [...]
> af max et minut.
> Jeg har installeret en lille gratis App fra Appstore der hedder GPS Status,

Indendørs det samme som du skriver .. udendørs er der fint signal.

> [...]
>
> Mit Spørgsmål lyder: Hvordan oplever i GPS, Bluetooth og WiFi på en iPhone4?
> Er det sådan det generelt er, eller er det bare min der er defekt?

Bruger aldrig Bluetooth, men hhv. GPS og WiFi virker upåklageligt. Det
er da ganske muligt at den er defekt ..

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 27-09-10 20:43

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Indendørs det samme som du skriver .. udendørs er der fint signal.

Ok, er det Poorfix, 100M og tre gange Invalid?

> Bruger aldrig Bluetooth, men hhv. GPS og WiFi virker upåklageligt. Det
> er da ganske muligt at den er defekt ..
>

> /thomas

Jeps, surt hvis det er tilfældet. Telenor siger der er tre - fire ugers
rep-tid....

H.

Fra : J.K.Arning

Dato : 28-09-10 08:56

On 2010-09-27 21:43:20 +0200, Henrik 8600 said:

> Jeps, surt hvis det er tilfældet. Telenor siger der er tre - fire ugers
> rep-tid....
>
> H.

Jeg forstår helt enkelt ikke den udmelding, iPhone bliver ikke
repareret. Telefonen sendes ind til en tekniker der konstaterer
hvorvidt der er en defekt ved telefonen eller ej. Er der en defekt
ombyttes telefonen med en såkaldt swap og returneres til kunden.

Hos 3 tager det helt præcist 3 arbejdsdage, en sjælden gang kan det
tage 4 - 5 dage hvis der bliver fumlet i den med posten. Jeg har selv
prøvet det et par gange, samt venner og bekendte har oplevet samme
procedure.

Som det ser ud har Telenor en anden procedure på dette punkt og jeg
mener at have hørt at Telia også har lang behandlingstid på disse sager.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-10 09:08

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Som det ser ud har Telenor en anden procedure på dette punkt og jeg
> mener at have hørt at Telia også har lang behandlingstid på disse sager.

det tog ca. 2 uger hos telia (men det er et stykke tid siden)

Og den blev også "swappet" ...

Ser ud til at man skal kigge på 3 ...
/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 28-09-10 12:51

> det tog ca. 2 uger hos telia (men det er et stykke tid siden)
>
> Og den blev også "swappet" ...
>
> Ser ud til at man skal kigge på 3 ...
> /thomas

Har lige snakket med supporten på både "3" og hos Telenor.

"3" siger at det er korrekt at det tager ganske få dage, forklaringen er at
de ikke selv må reppe på iPhones.

Telenor bekræfter bare at det sagtens kan tage 3 - 4 uger....

Det kommer i al fald an på en prøve.... Har vist ikke noget valg...

H.

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-10 19:44

"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> iPhone4?
> Er det sådan det generelt er, eller er det bare min der er defekt?

Samme program:
Indendøre samme resultat, udendørs "Exellent Fix" med præcition ned til 5
meter.

Har ingen Bluetooth enheder at sammenligne med

Wifi rækker over alt på min arbejdsplads, dvs fin dækning 50 meter væk fra
modtager gennem en mur.
Bedre Wifimodtagelse end min gamle 3G.
Fin dækning overalt derhjemme.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Henrik 8600

Dato : 28-09-10 22:46

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Har ingen Bluetooth enheder at sammenligne med
>
> Wifi rækker over alt på min arbejdsplads, dvs fin dækning 50 meter væk fra

Takker, men er der så tre gange Invalid også? Eller hvad står der i stedet?

H.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-09-10 01:47

> Takker, men er der så tre gange Invalid også? Eller hvad står der i
> stedet?

Hmm,jeg tjekkede lige her i stuen.Nu får jeg

Good Fix:
Horizontal Accuracy 10 meter
Vertical accuracy 19 meter
Speed 0mph 0kph
Cource invalid

Ind imellem svinger den op på exellent Fix og accuracy på 5 meter

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-10 08:30

Frodo Nifinger <jni@GIRAFfiber.dk> wrote:

> [...]
> Speed 0mph 0kph
> Cource invalid
>
> Ind imellem svinger den op på exellent Fix og accuracy på 5 meter

bor du et et telt ? .. indendøre kan jeg ikke få nogen af mine GPS
enheder til at få et stabilt fix ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-10 12:23

> bor du et et telt ? .. indendøre kan jeg ikke få nogen af mine GPS
> enheder til at få et stabilt fix ...

Jeg tror det skyldes, at jeg har et stort vindue mod syd og et mod øst i
stuen
Jeg tænker, at en tre fire satelitter relativt lavt i horisonten kan fanges
inde i min stue.
Både min nuværende Garmin GPS og min Gamle GPSenhed kan fange et stabilt Fix
i min stue.

Hvorom det gælder, så virker min Iphone 4 glimrende Både på Wifi, Bluetooth
og på almindeligt telefonsignal.
Jeg har ikke kunnet fremprovokere signal tab ved at berøre telefonen på det
"ømtålelige sted"
Og jeg kan kun klemme signalet to streger ned ved hjælp af " Death grip"
taget.

Konklusionen må være, at Henriks telefon må være fejlbehæftet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Henrik 8600

Dato : 29-09-10 20:11

> [...]
> taget.
>
> Konklusionen må være, at Henriks telefon må være fejlbehæftet.

Jeps.... Spændende hvad Telenor finder på... Og hvor længe de er om det...

H.

Fra : J.K.Arning

Dato : 29-09-10 09:12

On 2010-09-29 09:29:43 +0200, Thomas von Hassel said:

> bor du et et telt ? .. indendøre kan jeg ikke få nogen af mine GPS
> enheder til at få et stabilt fix ...
>
> /thomas

Min iPhone4 finder satellitter indendørs her hjemme på under 20 sec. og
det er når det tager lang tid.

Men det afhænger selvfølgeligt meget af byggeriet.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-10 09:22

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Min iPhone4 finder satellitter indendørs her hjemme på under 20 sec. og
> det er når det tager lang tid.
>
> Men det afhænger selvfølgeligt meget af byggeriet.

helt klart ... jeg tror der er sølvpapir under tapetet her i huset ...

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 29-09-10 20:07

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFfiber.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Speed 0mph 0kph
> Cource invalid
>
> Ind imellem svinger den op på exellent Fix og accuracy på 5 meter

Takker for info. Den er nu sendt afsted til rep / switch...

H.