Peter & zijn Rockets - Musik for Krutte
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-10 18:36

Jeg skal love for han kom et et bud på en rigtig god hollands musik, så
husene kan gynge.'

Han kom med det her link: http://www.youtube.com/watch?v=L0rPfejNh0o'

Det er en hollandks gruppe som hedder"Peter & zijn Rockets".

Det gav starks interesse for at hø're noget mere med gruppen. Jeg googlede
løs som en besat og fandt et par numre som faktisk er endnu bedre.
Jeg må nok sige at det er en gruppe der har musik-kvaliteten i orden. Det
underbygger det faktum at Holland nok er det land i verden som sætter
musikkens kvalitet i højsædet - ligesom prøjserne. Men mest hollænderne.
Helt klart. De har lagt land til verdensnavne indenfor musik i mange år.
Hvad med den legendariske slager "One way wind" med The Cats". Den findes
der nok ikke noget mnenneske i hele verden som ikke kender.
Både slageren og gruppen er gået over i historien om noget af det bedste
musikalske der nogensinde er sket på jord.
Lyt her: http://www.youtube.com/watch?v=xVCZpPBbgYw&feature=related

MEN HOV DA! - det var jo Kruttes gruppe vi kom fra. Her er noget mere med
kruttes link, som omend er endnu bedre end Kruttes eget link:
Prøv lige at lytte her på "Peter & zijn Rockets":
http://www.youtube.com/watch?v=eWwVzkJws88 HWA, Hu hej. det kører bare,
ikke?
Her er mere af slagsen. Hold på hat briller og tænder:
http://www.youtube.com/watch?v=463jE-aZhGA&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-10 18:58

meddelelsen news:4ca0d609$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Det er en hollandks gruppe som hedder"Peter & zijn Rockets".
>
> Det gav starks interesse for at hø're noget mere med gruppen.

Men skal vi ikke lige høre tilsvarende musik fra Prøjserland. De har nemlig
også noget der ligner "Peter & zijn Rockets", både i navn og musik. Det er
nemlig også en "Peter".
Det er Peter Kraus.

http://www.youtube.com/watch?v=5OSYONAc6s4&feature=related

og her går han fuldstændig grasat skråstreg amok:
http://www.youtube.com/watch?v=bFaThe7hAY4&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-09-10 19:25

meddelelse news:4ca0db41$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men skal vi ikke lige høre tilsvarende musik fra Prøjserland. De har
> nemlig også noget der ligner "Peter & zijn Rockets", både i navn og musik.
> Det er nemlig også en "Peter".
> Det er Peter Kraus.

Det kan slet ikke sammelignes. Peter Koelewijn kan rocke...det kan Kraus
IKKE.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-10 20:39

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan slet ikke sammelignes. Peter Koelewijn kan rocke...det kan Kraus
> IKKE.

Okay, så skal jeg saft suseme få sparket Hr. Kraus igang.

GÅ I DÆKNING:
http://www.youtube.com/watch?v=5P3sLThWTzo&p=3F875AD89F677DE7&playnext=1&index=22

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-09-10 21:22

meddelelse news:4ca0f2d2$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Okay, så skal jeg saft suseme få sparket Hr. Kraus igang.
>
> GÅ I DÆKNING:

Problemet er at han ikke har stemmen til det. Det ville svare til at
sammenligne Cliff Richard med Little Richard, når du sammenligner tyske
Peter med hollandske Peter, som er langt mere rå i sin sang, som passer
bedre til rock n roll.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-09-10 07:44

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:4ca0db41$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det kan slet ikke sammelignes. Peter Koelewijn kan rocke...det kan Kraus

Det var vel lidt rocket, da Krauss var ung... At få ham til at spille det
folk kalder rock i dag, ville vel svare til at få B.B. King til at spille
heavy metal

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-09-10 14:51

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> folk kalder rock i dag, ville vel svare til at få B.B. King til at spille

Men Hr. Kraus har jo sådan set aldrig været rocksanger eller sunget rock.
Mig bekendt har han altid sunget roock´n´roll.
Han har altid sunget det samme.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-09-10 17:36

meddelelse news:4ca1f2b6$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Men Hr. Kraus har jo sådan set aldrig været rocksanger eller sunget rock.
> Mig bekendt har han altid sunget roock´n´roll.

Rock'N'Roll, er det ikke også Rock ????

Ok jeg ved godt, nogle elsker at gradbøje det....
Men lad nu dem om det )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-09-10 18:45

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-09-10 18:54

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Rock'N'Roll, er det ikke også Rock ????

Øhhhh... undskyld - Kan du finde lighedspunkter ??? - Jeg kan ingen
lighedspunkter finde mellem de to genrer.
Typisk rock´n´roll: http://www.youtube.com/watch?v=JbnEAr4HfVU
Typisk rock: http://www.youtube.com/watch?v=TdItwaLrv1U

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 28-09-10 20:42

meddelelse news:4ca22ba1$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Øhhhh... undskyld - Kan du finde lighedspunkter ??? - Jeg kan ingen
> lighedspunkter finde mellem de to genrer.

Man kunne nu godt finde andre eksempler, der var tættere på:
http://www.youtube.com/watch?v=ADCz4pXYoVo

http://www.youtube.com/watch?v=D1Z2jaPN2dU

men ellers har du ret. Bortset fra at rock må betragtes som en
videreudvikling fra rock n roll...som igen er en videreudvikling af blues og
country osv.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-09-10 20:48

> men ellers har du ret. Bortset fra at rock må betragtes som en
> videreudvikling fra rock n roll...som igen er en videreudvikling af blues
> og country osv.

Det kan godt være. Det ved jeg ikke.

Jeg ved bare at jeg tit hører helt nye grupper spille ganske almindelig
rock`n`roll, som det lød i 50-erne. Det hører vi tit i slagershowene,
som ægte rock´n´roll eksisterer i bedste velgående - i hvert fald i
Prøjserland. Og der kommer også nye rock´n´roll-hits. Det har ikke ændret
sig eller gået i stå.
Altså på akkurat samme måde som der stadig kommer slagerhit med den ægte
slagerlyd fra 60-erne. Det er heller ikke gået i stå.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-09-10 09:08

> [...]
>

> Øhhhh... undskyld - Kan du finde lighedspunkter ??? - Jeg kan ingen
> lighedspunkter finde mellem de to genrer.

Jamen det er da spændende, at selv du begynder at lede efter noget,
for at modbevise denne påstand ))...

Metallica & Iron Maiden, har heller ikke meget tilfælles...
Men alligevel er de det samme....
Led Zeppelin & Deep Purple, er også vidt forskellige,
og alligevel, aldeles ens... Og tager vi dem alle fire...
Meget, meget forskellige... og alligevel.. Ganske ens...
Forunderligt, ikke sandt ????

M.V.H....Benny..