Nick & Simon - nyt på vej ?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-09-10 14:58

Jeg har i hvert fald ikke hørt dem før. De var med i MZIEKFEEST for nylig.

Hollandsk slager når det styrer.
Rigtig Jannes-musik, med en ordentlig omgang Gebroeders Ko over sig

http://www.youtube.com/watch?v=2jC3mmsBMdY&feature=fvw

Hwa? -Det er kvali-luxus, ikke?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-09-10 17:43

Den 26-09-2010 15:57, Åge Halldorsson skrev:
> Hwa? -Det er kvali-luxus, ikke?

Nej.

Nu du 'er i Holland' så tit, så se dig lidt omkring, der er meget andet
end ensartet schlager.
Her er f.eks. Connie Stuart, en meget fin kunstner, som døde for nogle
ganske få uger siden, og som havde været aktiv, en hel menneskealder.
Der er udkommet nogle "Portret Albums" med hende, men jeg håber, at der
kommer mere.

Et tidligt nummer med Connie Stuart, "Tango Nostalgie!":

http://www.youtube.com/watch?v=SDIKLVDtTH0

Og her, op mod nutiden, Conny Stuart med "Wat voor weer zou het zijn in
Den Haag":

http://www.youtube.com/watch?v=4ayYAwy-Wnw&feature=related

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-09-10 18:23

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Nu du 'er i Holland' så tit, så se dig lidt omkring, der er meget andet
> end ensartet schlager.

Ja, der er f.eks. også ensartet pop og rock og al det der

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=SDIKLVDtTH0
>
> Og her, op mod nutiden, Conny Stuart med "Wat voor weer zou het zijn in

Det var da også udmærket musik. Men skulle jeg vælge ville jeg vil gerne
have noget med mere "godaw" og "Hurra" og hurtighed i.
Men jeg kan da også lide det du linkede til. Her er nok noget for dig.
Stille og rolig halv-klassisk musik med Frans Bauer. Det er
bare så skøn musik. Lyt lige: http://www.youtube.com/watch?v=_qJy4cOrPL0

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-09-10 19:39

Den 26-09-2010 19:23, Åge Halldorsson skrev:

> Men jeg kan da også lide det du linkede til. Her er nok noget for dig.
> Stille og rolig halv-klassisk musik med Frans Bauer. Det er
> bare så skøn musik. Lyt lige: http://www.youtube.com/watch?v=_qJy4cOrPL0

Frans Bauer har nogle kvaliteter og specielt sammen med et live-orkester
(og ikke den sædvanlige syntetiske ledsagemusik).
Og så kan man kun have stor respekt for hans sociale engagement.

http://www.youtube.com/watch?v=MEZ_5LBJaAA

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-09-10 20:36

> [...]
> (og ikke den sædvanlige syntetiske ledsagemusik).
> Og så kan man kun have stor respekt for hans sociale engagement.

God musik.
Men Øhhhhhh.... hvilket sociale engegement?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-09-10 22:30

Den 26-09-2010 21:36, Åge Halldorsson skrev:

> Men Øhhhhhh.... hvilket sociale engegement?

Her et kort citat fra Wiki:

Bauer is also ambassador of Villa Pardoes, a Dutch charity organisation
for children with life threatening diseases.
In 2004, Bauer, because of his charity work and singing, was appointed
to the Order of Orange-Nassau.

Her en Frans Bauer mere, "Wiegelied":

http://www.youtube.com/watch?v=j3N41vqdStU&feature=related

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-10 15:06

> Her en Frans Bauer mere, "Wiegelied":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=j3N41vqdStU&feature=related
>
> Henning.

Pudsigt, den tjekkede jeg selv lige efter jeg fik det andet link med Frans
Bauer. Og jeg syntes den var udmærket.
Han har virkelig sangstemme.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-09-10 08:31

meddelelse news:4c9f515e$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Hollandsk slager når det styrer.
> Rigtig Jannes-musik, med en ordentlig omgang Gebroeders Ko over sig

Jo det er udmærket musik, men jeg tror da selv på, at jeg misser en del af
stemningen, ved først og fremmest, ikke at være der... Og dernæst, ved ikke
at have så meget indblik i sproget, så jeg egentligt fatter ret meget af,
hvad sangen handler om.... Så for mig, tror jeg studie udgaven af samme
sang, ville have virket bedre... Forstå mig ret, det er en god melodi,
sangen også OK... Men jeg tror ikke, jeg får bare 10% af samme oplevelse,
som dem foran scenen gør.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-09-10 11:28

Den 27-09-2010 09:30, Benny Mortensen skrev:

> ... Og dernæst, ved ikke
> at have så meget indblik i sproget,

For mig lyder jydsk og hollandsk ens! Er du sikker på, at I ikke forstår
hinanden?
Når jeg har været i det jydske, så har jeg da set, at der sår 'New
Holland' på mange af jeres "biler".

http://www.youtube.com/watch?v=kEf2rKABNEs

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-09-10 13:19

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> For mig lyder jydsk og hollandsk ens! Er du sikker på, at I ikke forstår
> hinanden?

Så så nu ikke genere det smukke hollandske sprog
Men må erkende, at det lyder væsentligt bedre, når det bliver talt i
hollandsk radio end når det bliver sunget.
Men da bedre når det bliver rocket lidt op i stedet for det schlager-jammer:
http://www.youtube.com/watch?v=L0rPfejNh0o

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-09-10 13:43

Den 27-09-2010 14:18, Allan Krautwald skrev:

> Så så nu ikke genere det smukke hollandske sprog
> Men da bedre når det bliver rocket lidt op i stedet for det schlager-jammer:
> http://www.youtube.com/watch?v=L0rPfejNh0o

Sunget Hollandsk er, sagt pænt, specielt at høre på!!!!!
Jeg kan forestille mig, at mange, fra andre lande, også kan opfatte
vores vokal-løse dansk, som lige så usyngeligt og ubehageligt som
hollandsk.

Norsk har et smukt, og oplagt sangbart sprog, men har aldrig haft
musikere og komponister, der har formået/evnet at udnytte det.
Svenskerne har været bedre til det.

Jeg kender ikke rock-gruppen Peter & zijn Rockets, men i øvrigt kender
jeg ikke så meget til hollandsk musik, bortset fra Hollandsk kabaret,
som er meget lig den tyske berliner-kabaret. Det var derfor jeg nævnte
Connie Stuart.
Men Peter & zijn Rockets er faktisk gode. Jeg vil prøve at finde noget
med dem, og lytte lidt mere.

Jeg har i øvrigt et spørgsmål.
På mine ture 'rundt på Nettet' fandt jeg en engelsk gruppe, "The
Bearcuts", en 25'cm LP, "Swing In Beatlemania" som er fra 1964.
Har du (eller andre) hørt om denne gruppe?

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-09-10 14:55

> Jeg har i øvrigt et spørgsmål.
> På mine ture 'rundt på Nettet' fandt jeg en engelsk gruppe, "The
> Bearcuts", en 25'cm LP, "Swing In Beatlemania" som er fra 1964.
> Har du (eller andre) hørt om denne gruppe?

På trods af en pæn viden om musik...kan jeg kun svare....dem er jeg aldrig
stødt på.

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-09-10 23:31

Den 27-09-2010 15:54, Allan Krautwald skrev:

> På trods af en pæn viden om musik...kan jeg kun svare....dem er jeg aldrig
> stødt på.

Omkring og i begyndelsen af 60'erne, var der flere grupper der mindede
om, eller prøvede at minde om 'The Beatles'.
Først nu, her i YouTube-tiden, dukker nogle af dem frem fra glemslen
igen.

Her er, kun som et kuriosum, "The Bearcut":

http://www.4shared.com/file/mK4mGBCY/BC_online.html

Igennem det sidst halve år, er der sket nogle ændringer og begrænsninger
med RapidShare, som er upraktiske for mig.
Jeg prøver i stedet nogle af de andre 'upload-steder', og for tiden er
det '4shared'.
Det fungerer udmærket, så længe det kun er enkeltfiler.

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-09-10 23:43

> Det fungerer udmærket, så længe det kun er enkeltfiler.
>
> Henning.

Haps...er hentet og høres en af dagene

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-10 15:12

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Men Peter & zijn Rockets er faktisk gode.

Helt klart, ikke det værste jeg har hørt.

> Jeg vil prøve at finde noget med dem, og lytte lidt mere.

Du kommer vel med et link når du finder noget rigtigt godt med dem, ikke?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-10 15:22

meddelelsen news:4ca0a64c$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Du kommer vel med et link når du finder noget rigtigt godt med dem, ikke?
>
> Hilsen Åge

For SATAN DA!. Det var bare en fed (god) gruppeKrutte kom med der. Han gør
fremskridt

WORWWW manner, hvor det kører. Huuu hej vilde mænd. Hør lige den her med
dem. Den får 10 point ud af 10 point

http://www.youtube.com/watch?v=eWwVzkJws88

.................og den her. Øjjjjjjj manner. Det er bare musik der gynger:
http://www.youtube.com/watch?v=463jE-aZhGA&feature=related

Er der nogen der ved noget om "Peter & zijn Rockets" og kan fortælle lidt om
dem, bl.a. karriere-mæssigt? - Tak til Krutte. Han gør fremskridt.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-10 15:11

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Men da bedre når det bliver rocket lidt op i stedet for det
> schlager-jammer:
> http://www.youtube.com/watch?v=L0rPfejNh0o

Sangen er ret god. Den er fyldt af "gang i den" og den støjer ikke for
meget. Den vil jeg godt give 8 ud af 10 point. '
Men jeg har nu aldrig hørt om hollandsk slagerhælvede.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-09-10 17:11

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hollandsk radio end når det bliver sunget.
> Men da bedre når det bliver rocket lidt op i stedet for det

Om det lyder bedre, aner det ikke... Både en krydder og en smørkage smager
godt... Så i stedet for at afgøre hvem af dem der smager bedst skynder jeg
mig at spise dem begge.... Så i stedet for at spekulere over hvilken af to
gode ting der er bedst, tager jeg beskedent dem begge

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-09-10 17:14

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

Så i stedet for at spekulere over hvilken af to
> gode ting der er bedst, tager jeg beskedent dem begge

Som så er udtryk for total mangel på smagsorientering

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-10 17:25

> Som så er udtryk for total mangel på smagsorientering

.......hvilket Krutte på alle måder er kompetent til at kunne tale med om.

he

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-09-10 07:47

> [...]
>>
> Så i stedet for at spekulere over hvilken af to
>>
> Som så er udtryk for total mangel på smagsorientering

Smagsorientering.... Det ord har jeg da vist ikke hørt før... Er det OK at
bede om en forklaring på det ???

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-09-10 14:52

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Smagsorientering.... Det ord har jeg da vist ikke hørt før... Er det OK at
> bede om en forklaring på det ???
>
> M.V.H....Benny..

Smagsorientering = At være besat af Rolling IOldefar.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-09-10 16:30

meddelelse news:4ca1f31a$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Smagsorientering = At være besat af Rolling IOldefar.
>
> Hilsen Åge

Nå ja, hvad pokker, dem kan jeg da også godt lide... Men altså ikke sådan så
jeg tilsidesætter alt andet... Nok er de gode, men så er de altså heller
ikke bedre.

Rock er også godt, men ikke bedre end alt andet... F.eks er jeg slet ikke
til Jazz.... Men da heller ikke længere væk, end jeg opdagede Larry
Coryell... Så det er muligt min smagsorientering ikke er særligt
veludviklet, men indskrænket, er den i hvert fald ikke ))...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-09-10 16:37

> [...]
> hinanden?
> Når jeg har været i det jydske, så har jeg da set, at der sår 'New

Tja, men sådan en lille fyr, må du nu godt sende over til mig

Den er jeg sikker på, jeg godt kan forstå.

M.V.H....Benny..