Fodboldsange
Fra : Steen

Dato : 25-09-10 11:43

Hvis man skal sammensætte en CD med fodboldsange til en ordentlig
herreaften, med hvad dertil hører - hvilke sange skal man så have med?

Jeg kender nogle enkelte, men hverken titler eller forslag til
kunstnere. Nogle forslag, links etc?
--
Steen
Don't screw up the expectations (Kilde: Richard Møller Nielsen)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-09-10 11:49

Steen skrev:

>Hvis man skal sammensætte en CD med fodboldsange til en ordentlig
>herreaften, med hvad dertil hører - hvilke sange skal man så have med?

bare lav en cd med lyde fra vuvuzelaer fra en af kampene fra vm, så er den
rette stemning der.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-10 11:56

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> herreaften, med hvad dertil hører - hvilke sange skal man så have med?
>
> Jeg kender nogle enkelte, men hverken titler eller forslag til

Selvfølgelig først og fremmest Danmarks mest anerkendte nationale
foldbold-slagsang

Rød hvide farver - Flemming Antony
http://www.youtube.com/watch?v=Z8vLEObfAvc

og Danmarks nok næst-mest kendte fodboldboldslagsang:
Hammer hammer fedt: http://www.youtube.com/watch?v=5op_AOFxo1k
(Her er den dog med sangens egentlige tekst) - den kom senere med
alternativ fodbold-tekst og den blev i den grad populær og i lang tid den
mest brugte fodboldslagsang.

Halli halli hallo - Johnny Reymer

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-10 11:58

meddelelsen news:4c9dd53d$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Måaske kunne det være sjovt med en hollandsk fodboldsang. Den her f.eks.:
http://www.youtube.com/watch?v=81Gxbi-Xyig

Hollandsk musik er jo blevet voldsomt kendt og populært i Danmark gennem de
seneste år.

Hilsen Åge

Fra : -=JF=-

Dato : 25-09-10 12:47

Den 25/09/10 12.42, Steen skrev:
> [...]
> herreaften, med hvad dertil hører - hvilke sange skal man så have med?
>
> Jeg kender nogle enkelte, men hverken titler eller forslag til
"You'll never walk alone" er vel oplagt, men derudover er der jo
http://www.google.dk/search?aq=0&oq=fodboldsa&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=fodboldsange

--
Mhv.
John

Fra : Steen

Dato : 25-09-10 18:56

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> "You'll never walk alone" er vel oplagt,
Jepper, indspillet med nærmest Gud og hans band "Hverman"
Jeg har den i Slades udmærkede version

Fra : -=JF=-

Dato : 26-09-10 09:39

Den 25/09/10 19.55, Steen skrev:

> Jepper, indspillet med nærmest Gud og hans band "Hverman"
> Jeg har den i Slades udmærkede version

Whoa!!! Som du selv siger, har "alle" indspillet den - men Slades
version har jeg ikke hørt før, og jeg troede ellers at jeg havde hørt
alt hvad de har lavet! Fedt!
Dengang man var enten til Slade eller til Sweet, var jeg helt klart
Slade-mand, og sweet-mand i det skjulte

--
Mhv.
John

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-09-10 14:21

Steen skrev:

> Hvis man skal sammensætte en CD med fodboldsange til
> en ordentlig herreaften, med hvad dertil hører - hvilke
> sange skal man så have med?

Savage Rose - Stjerneskud (Når lysene tændes i Parken):
http://www.youtube.com/watch?v=Kvz12iZLla8

P.s. Ricardo-citatet i din signatur "vender" forkert.
Han sagde faktisk sådan til verdenspressen (i juni
1996):

"Screw down a little bit the expectations"
--
Herluf :·)

Fra : Steen

Dato : 25-09-10 18:56

Herluf Holdt, 3140 <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

> [...]
> Han sagde faktisk sådan til verdenspressen (i juni
> 1996):
>
> "Screw down a little bit the expectations"

Tak for rettelsen...
Jeg husker Ricardos lårklaskende fynbo-engelsk, som var det nærmest i
sidste uge....eller måske var det forrige uge! Alle sad der målløse -
jamen det sagde han bare ikke
--
Steen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-09-10 22:04

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg husker Ricardos lårklaskende fynbo-engelsk, som var det nærmest i
> sidste uge....eller måske var det forrige uge! Alle sad der målløse -

Sagen er sgu da, at han heller ikke var god til dansk. Så engang et
læserbrev i et ugeblad, hvor 2 havde væddet om han var jugoslav eller tysker

Fra : Vidal

Dato : 26-09-10 09:49

Den 25-09-2010 23:03, Allan Krautwald skrev:
> "Steen"<isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Sagen er sgu da, at han heller ikke var god til dansk. Så engang et
> læserbrev i et ugeblad, hvor 2 havde væddet om han var jugoslav eller tysker

Jo, men til gengæld talte han noget nær perfekt tysk.

--
Venlig hilsen,

Villy Daæsgaard

Fra : Steen

Dato : 26-09-10 15:31

Allan Krautwald <allan@kanelbolle.dk> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Sagen er sgu da, at han heller ikke var god til dansk. Så engang et
> læserbrev i et ugeblad, hvor 2 havde væddet om han var jugoslav eller tysker

Det var dengang, en landstræner helst skulle snakke cirkussprog, og så
var det egentligt ligegyldigt om han var fra Tyskland, Fyn eller
Langbortistan (jeg troede faktisk slet ikke på han var dansker, første
gang jeg hørte ham)
--
Steen
Screw down a little bit the expectations (Kilde: Richard Møller Nielsen)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-09-10 08:19

> [...]
> --
> Steen
> Screw down a little bit the expectations (Kilde: Richard Møller Nielsen)

Indrømmet, jeg havde da også min tvivl, den første gang.... Men så ved
nærmere eftertanke, så havde en ven til mig, nogle Fynske bekendte, og altså
helt ærligt, ved siden af dem, var RMN meget let forståelig.... Så jeg
bliver nødt til at tro ham, når han siger, at sådan snakker de der, hvor han
kommer fra.

M.V.H....Benny..

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-09-10 22:28

Steen skrev:

> Tak for rettelsen...
> Jeg husker Ricardos lårklaskende fynbo-engelsk, som var
> det nærmest i sidste uge....eller måske var det forrige uge!
> Alle sad der målløse - jamen det sagde han bare ikke

Her er et 7 sekunders YouTube-klip, hvor han siger det:
http://www.youtube.com/watch?v=6ZoLHIZEBB0

Jeg blev selv overrasket over "a little bit" midt i
sætningen, og troede indtil i dag at han sagde:
"Screw down your expectations". Men han kan jo
have sagt det i mere end et interview.

--
Herluf :·)

Fra : Ole Damgaard

Dato : 25-09-10 19:08

On 25 Sep., 23:27, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
wrote:

> Jeg blev selv overrasket over "a little bit" midt i
> sætningen, og troede indtil i dag at han sagde:
> "Screw down your expectations". Men han kan jo
> [...]

Og så fik han i øvrigt ved samme pressemøde sagt:
We have to change our tactic and play with long balls.

og så må man i øvrigt ikke glemme denne fodboldsang:
http://www.youtube.com/watch?v=sogKUx_q7ig

mvh ole

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-09-10 08:54

Ole Damgaard skrev:

> Og så fik han i øvrigt ved samme pressemøde sagt:
> We have to change our tactic and play with long balls.

Det tror jeg altså ikke, mange englændere ville kunne grine af. Lange
bolde hedder long balls, og så må man tage med, at det også kan betyde
noget andet.

Roy Hodgson: "The one thing at the moment nobody in this room would for
one minute suggest is that Liverpool are a long-ball team."

http://www.youtube.com/watch?v=bnRRz4brpPw

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Carl Drud

Dato : 25-09-10 16:10

isteen@gmail.com (Steen) writes:

> [...]
> herreaften, med hvad dertil hører - hvilke sange skal man så have med?
>
> Jeg kender nogle enkelte, men hverken titler eller forslag til

FC St. Pauli åbner hjemmekampe med AC/DC Hells Bells.

http://www.youtube.com/watch?v=1YSkoXrabIk

http://en.wikipedia.org/wiki/FC_St._Pauli#Club_culture

--
Carl

Fra : Jensen

Dato : 25-09-10 10:31

On 25 Sep., 12:42, ist...@gmail.com (Steen) wrote:
> [...]
> --
> Steen
> Don't screw up the expectations (Kilde: Richard Møller Nielsen)

Jeg synes at Slade - My Oh My er en rigtig god syng med-sang:
http://www.youtube.com/watch?v=hSZ2JZ6fw88

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-09-10 18:23

> [...]
> --
> Steen
> Don't screw up the expectations (Kilde: Richard Møller Nielsen)

Tja, så kunne denne måske flettes med...

http://www.youtube.com/watch?v=9aG8r7i_0ds

Måske også denne her...

http://www.youtube.com/watch?v=6ytG5Q7qrSI&feature=related

Lidt vrøvlet måske, men efter et par grønne, er den helt logisk.

M.V.H....Benny..

Fra : Peter J

Dato : 27-09-10 17:07

Steen skrev:
> Hvis man skal sammensætte en CD med fodboldsange til en ordentlig
> herreaften, med hvad dertil hører - hvilke sange skal man så have med?

UEFA Champions League theme song:
http://www.youtube.com/watch?v=BgomX3qD-iA

Og den oplagte, som i hvert fald i mit hoved forbindes med dengang DK
hævede en vis pokal i 92'.

We are the Champions:
http://www.youtube.com/watch?v=04854XqcfCY&ob=av3n

FIFA world cup ANTHEM South Africa by K'naan(ORIGINAL):
http://www.youtube.com/watch?v=DYfa0__P_pI

F.C. Barcalona:
http://www.youtube.com/watch?v=is7CnX3CUfQ

Har man været på San Siro til en Inter-kamp, så giver det lidt gåsehud,
når publikum brøler med på specielt frasen "amala pazza Inter amala":
http://www.youtube.com/watch?v=-s87qYUy6MU

Diverse landes nationalmelodier giver mig også typisk
fodboldassociationer (elsker afslutning på den italienske :) ):

Italien:
http://www.youtube.com/watch?v=z3RToBymttA

Englands, Tysklands, Spaniens og selvfølgelig Danmarks nationalsange
kunne evt. også bruges.

Peter J