/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
privat køb
Fra : dufur


Dato : 25-09-10 14:39

jeg køber forhåbentlig en cykel imorgen, men det er første gang jeg
prøver privat køb.
Såvidt jeg kan læse mig til er det:
chek stelnr for restgæld ved bilbasen.dk
chek stelnr for tyv hos politiet (tager de tlf i weekenden..)
udfyld købspapir (fdm standard kontrakt)
kør hjem "på sælgers forsikring"
få omregistreret og forsikret inden for 3 uger

noget jeg har overset?

MvH
Buhrkall

 
 
Matthias H. Matthies~ (25-09-2010)
Kommentar
Fra : Matthias H. Matthies~


Dato : 25-09-10 17:53

Den 25-09-2010 15:38, dufur skrev:
> jeg køber forhåbentlig en cykel imorgen, men det er første gang jeg
> prøver privat køb.
> Såvidt jeg kan læse mig til er det:
> chek stelnr for restgæld ved bilbasen.dk
> chek stelnr for tyv hos politiet (tager de tlf i weekenden..)
> udfyld købspapir (fdm standard kontrakt)
> kør hjem "på sælgers forsikring"
> få omregistreret og forsikret inden for 3 uger
>
> noget jeg har overset?
>
> MvH
> Buhrkall

Det har du vel næppe. Men hvis jeg var sælger, så ville sørge for at vi
i fællesskab gik på motorkontoret og fik omregistreret.
Der er desværre ret mange sælgere der har oplevet, at køber ikke
omregistrerer til tiden eller overhovedet.
Hilsen Matthias

"J.C.Kløve" (25-09-2010)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 25-09-10 20:39

Den 25-09-2010 18:53, Matthias H. Matthiessen skrev:
> Den 25-09-2010 15:38, dufur skrev:
>> jeg køber forhåbentlig en cykel imorgen, men det er første gang jeg
>> prøver privat køb.
>> Såvidt jeg kan læse mig til er det:
>> chek stelnr for restgæld ved bilbasen.dk
>> chek stelnr for tyv hos politiet (tager de tlf i weekenden..)
>> udfyld købspapir (fdm standard kontrakt)
>> kør hjem "på sælgers forsikring"
>> få omregistreret og forsikret inden for 3 uger
>>
>> noget jeg har overset?

> Det har du vel næppe. Men hvis jeg var sælger, så ville sørge for at vi
> i fællesskab gik på motorkontoret og fik omregistreret.
> Der er desværre ret mange sælgere der har oplevet, at køber ikke
> omregistrerer til tiden eller overhovedet.
> Hilsen Matthias
...hvilket sælger da i øvrigt kan være ligeglad med, så længe han har en
kvittering for salget :-\

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld
DMC - MCTC - DFMC

Matthias H. Matthies~ (25-09-2010)
Kommentar
Fra : Matthias H. Matthies~


Dato : 25-09-10 20:42

Den 25-09-2010 21:38, "J.C.Kløve" skrev:
> Den 25-09-2010 18:53, Matthias H. Matthiessen skrev:
>> Den 25-09-2010 15:38, dufur skrev:
>>> jeg køber forhåbentlig en cykel imorgen, men det er første gang jeg
>>> prøver privat køb.
>>> Såvidt jeg kan læse mig til er det:
>>> chek stelnr for restgæld ved bilbasen.dk
>>> chek stelnr for tyv hos politiet (tager de tlf i weekenden..)
>>> udfyld købspapir (fdm standard kontrakt)
>>> kør hjem "på sælgers forsikring"
>>> få omregistreret og forsikret inden for 3 uger
>>>
>>> noget jeg har overset?
>
>> Det har du vel næppe. Men hvis jeg var sælger, så ville sørge for at vi
>> i fællesskab gik på motorkontoret og fik omregistreret.
>> Der er desværre ret mange sælgere der har oplevet, at køber ikke
>> omregistrerer til tiden eller overhovedet.
>> Hilsen Matthias
> ..hvilket sælger da i øvrigt kan være ligeglad med, så længe han har en
> kvittering for salget :-\
>

Nej, det synes jeg ikke han kan, for hvis køber ikke omregistrerer, så
gir det en masse bøvl for sælger.
Hilsen Matthias

Søren Bøgh Nielsen (25-09-2010)
Kommentar
Fra : Søren Bøgh Nielsen


Dato : 25-09-10 21:08

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse
news:4c9e506a$0$50444$14726298@news.sunsite.dk...
> Nej, det synes jeg ikke han kan, for hvis køber ikke omregistrerer, så gir
> det en masse bøvl for sælger.
> Hilsen Matthias

Tjek! Solgte en gammel bil på denne måde, og efter cirka 3 uger fik jeg brev
fra forsikringsselskabet, at jeg lige skulle kontakte dem angående en skade
de havde fået anmeldt. Øh ja, så kunne jeg godt regne ud hvad der var sket.

En tur på motorkontoret og få taget en kopi af slutsedlen og få bilen
afmeldt og efterfølgende snak med forsikringsselskabet endte lykkeligt, men
der gik alligevel tid med både det ene og det andet.

Det er så en lektie til mig selv: never do that again!

Søren



Futte&Co (26-09-2010)
Kommentar
Fra : Futte&Co


Dato : 26-09-10 11:21

Den 25-09-2010 22:08, Søren Bøgh Nielsen skrev:
> "Matthias H. Matthiessen"<matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c9e506a$0$50444$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nej, det synes jeg ikke han kan, for hvis køber ikke omregistrerer, så gir
>> det en masse bøvl for sælger.
>> Hilsen Matthias
>
> Tjek! Solgte en gammel bil på denne måde, og efter cirka 3 uger fik jeg brev
> fra forsikringsselskabet, at jeg lige skulle kontakte dem angående en skade
> de havde fået anmeldt. Øh ja, så kunne jeg godt regne ud hvad der var sket.
>
> En tur på motorkontoret og få taget en kopi af slutsedlen og få bilen
> afmeldt og efterfølgende snak med forsikringsselskabet endte lykkeligt, men
> der gik alligevel tid med både det ene og det andet.
>
> Det er så en lektie til mig selv: never do that again!
>
> Søren
>
>

Godt jeg aldrig har handlet med personer der på forhånd har dømt mig som
svindler og snyder. Det står i forsikringsbetingelserne om ejerskifte,
at køber har 3 uger til et ejerskifte. Hvis man er i tvivl om køber vil
overholde de regler der findes, kan man enten finde en anden køber,
eller efterfølgende sende en kopi af slutsedlen til sit
forsikringsselskab. Selskabet ringer så op og spørger om forsikringen
skal overføres til nyt køretøj eller ophøre. Sådan opfører man sig når
man er et ordenligt og ærligt menneske.

--
Jørgen, Brøndby. Mange private handler
http://dfmc.dk/?id=70
Victoria KR26N Aero, 1954, sælges måske
Triumph T120R Bonneville, 1969

"J.C.Kløve" (26-09-2010)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 26-09-10 16:21

Den 26-09-2010 12:20, Futte&Co skrev:
> Den 25-09-2010 22:08, Søren Bøgh Nielsen skrev:
>> "Matthias H. Matthiessen"<matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4c9e506a$0$50444$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Nej, det synes jeg ikke han kan, for hvis køber ikke omregistrerer,
>>> så gir
>>> det en masse bøvl for sælger.
>>> Hilsen Matthias
>>
>> Tjek! Solgte en gammel bil på denne måde, og efter cirka 3 uger fik
>> jeg brev
>> fra forsikringsselskabet, at jeg lige skulle kontakte dem angående en
>> skade
>> de havde fået anmeldt. Øh ja, så kunne jeg godt regne ud hvad der var
>> sket.
>>
>> En tur på motorkontoret og få taget en kopi af slutsedlen og få bilen
>> afmeldt og efterfølgende snak med forsikringsselskabet endte
>> lykkeligt, men
>> der gik alligevel tid med både det ene og det andet.
>>
>> Det er så en lektie til mig selv: never do that again!
>
> Godt jeg aldrig har handlet med personer der på forhånd har dømt mig som
> svindler og snyder. Det står i forsikringsbetingelserne om ejerskifte,
> at køber har 3 uger til et ejerskifte. Hvis man er i tvivl om køber vil
> overholde de regler der findes, kan man enten finde en anden køber,
> eller efterfølgende sende en kopi af slutsedlen til sit
> forsikringsselskab. Selskabet ringer så op og spørger om forsikringen
> skal overføres til nyt køretøj eller ophøre. Sådan opfører man sig når
> man er et ordenligt og ærligt menneske.
>

:)

Nem'li




--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld
DMC - MCTC - DFMC

Anders Majland (27-09-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 27-09-10 08:17

> Godt jeg aldrig har handlet med personer der på forhånd har dømt mig som
> svindler og snyder.

Tjae - problemet er så når køber har forberedt sig på at være svindler og
snyder. Det hjælper dig ikke meget som sælger at have en slutseddel på en
fiktiv person dokumenteret med et falsk ID ...

På den måde kom jeg til at hænge på vægtafgift i flere måneder til politiet
tilfældligt fandt bilen.

Problemet er sikkert størst ved gamle billige biler - hvor det er en stor
besparelse at svindle. Ofte vil køber måske skulle betale mere for et års
ansvarsforsikring end værdien af bilen ...

Når det er sagt har jeg købt mine 3 mc'er og selv omregistereret. Den ene
ringede jeg til sælger for at få lov at overskride de 3 uger da jeg svært
ved at nå det pga påske og jeg skulle have fat i en lovlig undskyldning.
De 2 biler jeg har købt privat har jeg også selv omregisteret.

De 3 biler jeg har solgt har køber også fået lov at omregistere - men efter
episoden med første bil gør jeg noget mere ud af have købers id.

Da den første mc blev solgt trak køber den noget udover de 3 uger - uden
aftale. Troede det var en privat jeg solgte til men viste sig at være
erhversdrivende. Den blev øjeblikkeligt sat til salg med et væsenligt lavere
km tal end det jeg solgte den med ... Så den har han sikkert først
omregisteret da han havde solgt den videre ...

Den anden mc kunne ikke køre da jeg solgte den. Der holdt jeg ved
nummerpladen og køber fik tilbuddet om at hente den inden 3 uger hvis han
fik cyklen klar til syn og ejerskifte. Det gjorde han så ikke ....



Jim Andersen (28-09-2010)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 28-09-10 08:26

Futte&Co wrote:
> Hvis man er i
> tvivl om køber vil overholde de regler der findes, kan man enten
> finde en anden køber, eller efterfølgende sende en kopi af slutsedlen
> til sit forsikringsselskab.

Eller tage på motorkontoret sammen.

Så slipper du også for at få tilsendt parkeringsbøder fra steder du aldrig
har været.



Matthias H. Matthies~ (29-09-2010)
Kommentar
Fra : Matthias H. Matthies~


Dato : 29-09-10 20:53

Den 26-09-2010 12:20, Futte&Co skrev:

>>
>>
>
> Godt jeg aldrig har handlet med personer der på forhånd har dømt mig som
> svindler og snyder. Det står i forsikringsbetingelserne om ejerskifte,
> at køber har 3 uger til et ejerskifte. Hvis man er i tvivl om køber vil
> overholde de regler der findes, kan man enten finde en anden køber,
> eller efterfølgende sende en kopi af slutsedlen til sit
> forsikringsselskab. Selskabet ringer så op og spørger om forsikringen
> skal overføres til nyt køretøj eller ophøre. Sådan opfører man sig når
> man er et ordenligt og ærligt menneske.
>

Man kan ikke "se" på en køber, om han er en af dem der vil overholde
aftalen.
Jeg har selv solgt en mc for nogle år siden og køber virkede meget reel,
men jeg blev klogere.
Det kom til at koste mig en masse bøvl med telefonsamtaler og udfyldelse
af blanketter til både forsikring og motorkontor.
Der gik mere end 3 måneder inden jeg fik penge tilbage for vægtafgift og
forsikring. Og jeg fik ikke alle pengene retur.
Ind til det hele var kørt gennem systemet måtte jeg betale.
Bagefter ringede køber og skældte mig ud fordi han havde fået pladen
klippet.
Jeg sagde til ham, at det frydede mig.
Hilsen Matthias

Søren Bøgh Nielsen (30-09-2010)
Kommentar
Fra : Søren Bøgh Nielsen


Dato : 30-09-10 18:32

"Futte&Co" <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
news:4c9f1e71$0$1242$9f626990@news.telelet.dk...
> Godt jeg aldrig har handlet med personer der på forhånd har dømt mig som
> svindler og snyder. Det står i forsikringsbetingelserne om ejerskifte, at
> køber har 3 uger til et ejerskifte. Hvis man er i tvivl om køber vil
> overholde de regler der findes, kan man enten finde en anden køber, eller
> efterfølgende sende en kopi af slutsedlen til sit forsikringsselskab.
> Selskabet ringer så op og spørger om forsikringen skal overføres til nyt
> køretøj eller ophøre. Sådan opfører man sig når man er et ordenligt og
> ærligt menneske.

Enhver køber er uskyldig og reel *indtil* det modsatte er bevist. Jeg har
vist heller ikke givet udtryk for andet? Jeg vil dog gerne lige præcisere:
både skaden og anmeldelsen skete efter de 3 uger som køber havde til at få
omregistreret bilen i.

Kan man så ikke finde ud af at overholde denne aftale, så er man i mine øjne
en svindler og snyder.

Søren



Martin Sørensen (01-10-2010)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 01-10-10 16:58

> Godt jeg aldrig har handlet med personer der på forhånd har dømt mig som
> svindler og snyder. Det står i forsikringsbetingelserne om ejerskifte,
> at køber har 3 uger til et ejerskifte. Hvis man er i tvivl om køber vil
> overholde de regler der findes, kan man enten finde en anden køber,
> eller efterfølgende sende en kopi af slutsedlen til sit
> forsikringsselskab.
> Selskabet ringer så op og spørger om forsikringen
> skal overføres til nyt køretøj eller ophøre. Sådan opfører man sig når
> man er et ordenligt og ærligt menneske.

Jeg har købt tre brugte køretøjer og solgt én gang. Da jeg selv solgte
lod jeg køber ordne det selv, selv om jeg var klar over risikoen hvis
han ikke gjorde det. Men jeg synes at alternativerne var for upraktiske,
og da køber virkede troværdig havde jeg ikke de store problemer med det.
Jeg havde så også kun ansvarsforsikring på den. Den blev allerede
omregistreret efter en uge, selv om den også skulle synes af køber.

De gange jeg selv har købt brugt har jeg også selv omregistreret,
selvfølgeligt inden for tre-ugers perioden.

Det handler jo om at man ser personen an når vedkommende kommer for at
kigge/prøve, og mange gange kan man godt spotte en risiko. Det kan
selvfølgeligt aldrig helt udelukkes at man får noget bøvl, men det synes
jeg man må acceptere. Man kan jo også bare sælge kontant til en
forhandler hvis man vil have 100% sikkerhed.

--
Mvh. Martin

WHOamI (27-09-2010)
Kommentar
Fra : WHOamI


Dato : 27-09-10 07:43


"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse
news:4c9e506a$0$50444$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 25-09-2010 21:38, "J.C.Kløve" skrev:
>> Den 25-09-2010 18:53, Matthias H. Matthiessen skrev:
>>> Den 25-09-2010 15:38, dufur skrev:
>>>> jeg køber forhåbentlig en cykel imorgen, men det er første gang jeg
>>>> prøver privat køb.
>>>> Såvidt jeg kan læse mig til er det:
>>>> chek stelnr for restgæld ved bilbasen.dk
>>>> chek stelnr for tyv hos politiet (tager de tlf i weekenden..)
>>>> udfyld købspapir (fdm standard kontrakt)
>>>> kør hjem "på sælgers forsikring"
>>>> få omregistreret og forsikret inden for 3 uger
>>>>
>>>> noget jeg har overset?
>>
>>> Det har du vel næppe. Men hvis jeg var sælger, så ville sørge for at vi
>>> i fællesskab gik på motorkontoret og fik omregistreret.
>>> Der er desværre ret mange sælgere der har oplevet, at køber ikke
>>> omregistrerer til tiden eller overhovedet.
>>> Hilsen Matthias
>> ..hvilket sælger da i øvrigt kan være ligeglad med, så længe han har en
>> kvittering for salget :-\
>>
>
> Nej, det synes jeg ikke han kan, for hvis køber ikke omregistrerer, så gir
> det en masse bøvl for sælger.
> Hilsen Matthias

Jeg afmelder den samtidig hos forsikring med besked om den er solgt.

Jeg har kun en gang haft et problem. Der ringede politet, og jeg gav dem
købers adresse, hørte ikke mere til den sag.





jopa (25-09-2010)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 25-09-10 20:47

Matthias H. Matthiessen formulerede lørdag:

>
> Det har du vel næppe. Men hvis jeg var sælger, så ville sørge for at vi i
> fællesskab gik på motorkontoret og fik omregistreret.
> Der er desværre ret mange sælgere der har oplevet, at køber ikke
> omregistrerer til tiden eller overhovedet.
> Hilsen Matthias

Plejer at opsige forsikringen rimeligt hurtigt.

--
Mvh John
www.johns-web.dk
www.wordpresstema.dk



Per Christiansen (26-09-2010)
Kommentar
Fra : Per Christiansen


Dato : 26-09-10 18:38

> Plejer at opsige forsikringen rimeligt hurtigt.
>
> --
> Mvh John
> www.johns-web.dk
> www.wordpresstema.dk
>
>


Jeg vidste ikke at man kunne afmelde forsikringen uden at aflevere nrpladen.



Anders Majland (27-09-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 27-09-10 08:19

> Jeg vidste ikke at man kunne afmelde forsikringen uden at aflevere
> nrpladen.

En kasko kan man sagtens opsige - men ansvarsdækningen hænger man på til
politiet/CRM sletter nummerpladen i ens navn ...

/A


Per Christiansen (27-09-2010)
Kommentar
Fra : Per Christiansen


Dato : 27-09-10 21:00



"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:4ca04587$0$50449$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg vidste ikke at man kunne afmelde forsikringen uden at aflevere
>> nrpladen.
>
> En kasko kan man sagtens opsige - men ansvarsdækningen hænger man på til
> politiet/CRM sletter nummerpladen i ens navn ...
>
> /A


Nemlig.




Hekto (28-09-2010)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-09-10 02:20

On Sep 27, 10:00 pm, "Per Christiansen" <p...@lite.dk> wrote:

Og - man slipper for besværet med at køber og sælger skal være
tilstede samtidigt i motorkontorets åbningstid ... på en hverdag.

Man kan sige kasko'en op, og så lade køber få de 3 uger der lovmæssigt
er fastsat til at omregistrere i. Alternativt kan man jo bare pille
pladen af og lade køberen om at få en ny ... hvad han så synes om det
stunt. Ofte skal en gammel dansk motorcykel jo til syn alligevel ved
ejerskifte, så man kan jo bare sænke prisen med 600 Kr. til en ny
plade. Man kan jo betragte det som prisen for at forsikre sig imod
misbrug.


Men - hele verden er da ikke fuld af mordere og tyveknægte der vil
tørre en hvilken som helst motorcykelsælger. Jeg synes at Futte har en
pointe dér!

--

/Hekto



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177452
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408137
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste